Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk Berichten
    net wat ik dacht... in 't oog houden dus...
    oi,

heb je zelf de kaarten overgezet ? het kan zijn dat het systeem een probleempje heeft gehad met inlezen en daarom corrupt is , het beste wat kan doen is eerst je geheugen volledig wissen ( optie menu navigatie ) en dan pas je landen laden , hou ondertussen eventueel de tijd eens in het oog. een normale laad beurt duurt toch al gauw een 5 tot 10 minuten afhankelijk de landen die je laad , je systeem kan bv zeggen dat de te laden gegevens passen en toch niet geladen krijgen ( navi rekent geheugen vrekeerd uit ) , probeer anders eerst eens alleen belgie te laden
    dit moet snel lukken , je kan dan eventueel andere landen later toevoegen.

groeten
    Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
      Hoi Erwin,
      Sorry voor late reactie, enkele dagen in buitenland gezeten...

1) stiller? Ja, de motor ook. Maar het lijkt alsof de dealer eens met de schroevendraaier of de oliespuit is rond geweest. Had een klein kraakje maar had er niets over gezegd wegens enkel hoorbaar als de radio stil of uitstaat (en das dus nooit) maar nu is het toch opgelost.
      2) In het menu van de PP is niets bijgekomen, dat was het eerste wat ik gecheckt heb. Nu valt hij wel al automatisch uit vanaf een bepaalde snelheid maar ik kan hem nog gewoon blijven aanzetten op de autoweg...
      3) Heb een update gekregen maar zit geen speedlock in. Auto is gemaakt in februari of maart 2010 dus MY 2010 denk ik dan.

Moet morgen terug binnen. Zullen zien...

Wat de vraag van de "shift"-indicator betreft, die werkt gaspedaal afhankelijk. Zolang de wagen merkt aan je gaspedaal dat je nog optrekt, geeft hij niets. Als hij merkt dat je optrekken vermindert of als je een constante snelheid rijdt (en je kan best een versnelling hoger) dan geeft hij "shift". (volgens mij ook als je tegen maximaal toerental aanloopt ). Het aangaan is dus combinatie van stand gaspedaal, gekozen versnelling, optrekkracht en toerental. Als ik bv met aanhanger 2000 toeren draai in 5de (want in 6de valt hij dan helemaal dood en kan de aanhanger niet op snelheid houden) dan rijd ik constant met "shift" op mijn dash...
      oi , tja het was opvallend stil ineens de laatste 24 uur , dat je motor stiller draait zou mss kunnen zijn dat ze andere motormanagement software hebben geladen , dacht iets gehoord te hebben dat ze bepaalde problemen gingen proberen aan te pakken ivm motor - bak - aandrijving , is maar een idee , anders de kap eens opengooien , vroeger kapten ze wel eens zagemeel in de versnellingsbak als die kraakte , stel dat ze hem volgegooid hebben ( graptjen ).
      dat van die PP was maar een idee eigenlijk geen slecht idee mss , stel je bent aan het rijden s'nachts op de snelweg , je begint wat te dommelen en komt te dicht bij je voorligger , ik denk dat je vanaf het piepen wel waker bent
      speedlock , wel ik weet niet wat ik er moet van denken, de ene heeft het wel dan de andere niet bv http://autoforum.be/showpost.php?p=4...postcount=2090 die meld dat deze het in zijn menu heeft bijgekregen is er ook enen van 2010. ik weet dat de laatste ( als ik het goed heb zelfs van na de zomervakantie toen ze de nieuwe motor hebben geïntroduceerd ) wagens van 2010 deze al in het systeem hadden , het was dus gewoon wachten tot ze het gingen uitbrengen. heb het in ieder geval ook nog eens gemeld in de garage , ze gingen het eens bekijken.
      mss dat p04260 eventueel kan zeggen van wanneer hij de zijne heeft , ook of het geen stockwagen was ofzo.
      ik heb gisteren de mijne voor de tigste keer binnen gedaan , vooral voor het dvd pack van eurologics dat bromde en floot . ik vroeg een van de gasten daar om patrick te gaan halen krijg ik ineens een heel ontvangst comité der was er zelfs eenen bij die normaal voor de pers-wagens zorgt, die gaat ineens ook alles opvolgen , ik schrijf achtereen wel een review over het systeem , in ieder geval die verschoten hun daar nen bult .
      ik had een volledig ander systeem bij van eurologics en aangesloten en laten horen , verschil dag en nacht , niks gefluit niks gebrom dit tov het door die firma geplaatst systeem

soit ben benieuwd hoe de wagen er nu uitkomt , trouwens het probleem met de verwarming wordt nu eindelijk aanvaard , ze weten ervan .......... sinds dat patrick ( nie die van gman , maar den baas van a'pen ) het koud heeft vanachter in zijnen insi hebben ze het maar aanvaard.

wat die shift betreft is de filosofie dan ook niet helemaal juist daarachter als hij niets aangeeft als je doorgeeft , je kan perfect sportief en zuinig rijden als je maar op de juiste momenten schakelt . een indicatie waarop je moet schakelen als je sportief rijd zou dan toch ook moeten kunnen werken dacht ik .

groetjes
      Erwin

ps : volgens mij hangt het er ook van af bij welke dealer je bent vor je updates , de meeste proberen zo weinig als mogelijk updates te doen of de klant moest er specifiek achter vragen.
      Last edited by ; 26/01/2011, 16:58. Reden: updates

Comment

• Ik moet nog wel een paar maandjes wachten op mijne Insignia maar ivm de speed lock heb ik toch wel iets te melden. Op mijn Vectra zit dat ook op, maar is enkel actief met één van de twee sleutels! Dus afhankelijk met welke remote ik de auto los maak is de speed lock actief of niet! Dat kan misschien verklaren waarom het bij sommige werkt en bij anderen niet.

Comment

• Bandenspanningscontrole

Heeft er iemand een idee of je de bandenspanningscontrole achteraf kan activeren? Ik heb dat niet mee besteld, en de wielen zullen waarschijnlijk ook niet die sensoren hebben.
          Als je achteraf andere velgen legt die wel de sensoren hebben, zou je dan de optie kunnen activeren op een of andere manier

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
            oi , tja het was opvallend stil ineens de laatste 24 uur , dat je motor stiller draait zou mss kunnen zijn dat ze andere motormanagement software hebben geladen , dacht iets gehoord te hebben dat ze bepaalde problemen gingen proberen aan te pakken ivm motor - bak - aandrijving , is maar een idee , anders de kap eens opengooien , vroeger kapten ze wel eens zagemeel in de versnellingsbak als die kraakte , stel dat ze hem volgegooid hebben ( graptjen ).
            dat van die PP was maar een idee eigenlijk geen slecht idee mss , stel je bent aan het rijden s'nachts op de snelweg , je begint wat te dommelen en komt te dicht bij je voorligger , ik denk dat je vanaf het piepen wel waker bent
            speedlock , wel ik weet niet wat ik er moet van denken, de ene heeft het wel dan de andere niet bv http://autoforum.be/showpost.php?p=4...postcount=2090 die meld dat deze het in zijn menu heeft bijgekregen is er ook enen van 2010. ik weet dat de laatste ( als ik het goed heb zelfs van na de zomervakantie toen ze de nieuwe motor hebben geïntroduceerd ) wagens van 2010 deze al in het systeem hadden , het was dus gewoon wachten tot ze het gingen uitbrengen. heb het in ieder geval ook nog eens gemeld in de garage , ze gingen het eens bekijken.
            mss dat p04260 eventueel kan zeggen van wanneer hij de zijne heeft , ook of het geen stockwagen was ofzo.
            ik heb gisteren de mijne voor de tigste keer binnen gedaan , vooral voor het dvd pack van eurologics dat bromde en floot . ik vroeg een van de gasten daar om patrick te gaan halen krijg ik ineens een heel ontvangst comité der was er zelfs eenen bij die normaal voor de pers-wagens zorgt, die gaat ineens ook alles opvolgen , ik schrijf achtereen wel een review over het systeem , in ieder geval die verschoten hun daar nen bult .
            ik had een volledig ander systeem bij van eurologics en aangesloten en laten horen , verschil dag en nacht , niks gefluit niks gebrom dit tov het door die firma geplaatst systeem

soit ben benieuwd hoe de wagen er nu uitkomt , trouwens het probleem met de verwarming wordt nu eindelijk aanvaard , ze weten ervan .......... sinds dat patrick ( nie die van gman , maar den baas van a'pen ) het koud heeft vanachter in zijnen insi hebben ze het maar aanvaard.

wat die shift betreft is de filosofie dan ook niet helemaal juist daarachter als hij niets aangeeft als je doorgeeft , je kan perfect sportief en zuinig rijden als je maar op de juiste momenten schakelt . een indicatie waarop je moet schakelen als je sportief rijd zou dan toch ook moeten kunnen werken dacht ik .

groetjes
            Erwin

ps : volgens mij hangt het er ook van af bij welke dealer je bent vor je updates , de meeste proberen zo weinig als mogelijk updates te doen of de klant moest er specifiek achter vragen.
            Deze week update gekregen, speedlock zit wel in menu maar werkt niet...
            Moet volgende week terug in de garage zijn (miste een borgplaatje van een ruitewissermoer) en ga dan even laten nakijken wat er aan de hand is. Kan me eigenlijk weinig schelen, maar als 't er op zit moet het werken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Circo Bekijk Berichten
              Deze week update gekregen, speedlock zit wel in menu maar werkt niet...
              Moet volgende week terug in de garage zijn (miste een borgplaatje van een ruitewissermoer) en ga dan even laten nakijken wat er aan de hand is. Kan me eigenlijk weinig schelen, maar als 't er op zit moet het werken.
              ge moet wel harder dan 7km/u rijden he
              mss in combine met , je moet eens zien of bepaalde functies die normaal af staan op staan , bv het zou kunnen als je je deuren zo hebt ingesteld dat met 1 druk alleen de bestuurdersdeur opengaat dat deze mss niet werkt, probeer anders een paar dingen uit zoals bij deurvergrendeling > geen vergrendeling bij open deur > deze staat normaal op aan maar ze durven dit in de garage naar't schijnt af zetten , tech wist me te vertellen dat in deze mode ( aan dus, er staat ook iets zoals deuren vertraagd sluiten ) je deuren kunnen sluiten of auto sluiten zelfs al steekt de sleutel op contact , heb dit voorgehad toen ik de wagen 1 dag had , stond bij wim schoon te blinken met de reservesleutel in de koffer
              ik ben al blij dat het er bij verschillende mensen het er al in staat , nu nog zorgen dat het werkt samen met de verwarming

groetjes
              Erwin
              Last edited by ; 26/01/2011, 21:56.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyG Bekijk Berichten
                Heeft er iemand een idee of je de bandenspanningscontrole achteraf kan activeren? Ik heb dat niet mee besteld, en de wielen zullen waarschijnlijk ook niet die sensoren hebben.
                Als je achteraf andere velgen legt die wel de sensoren hebben, zou je dan de optie kunnen activeren op een of andere manier
                oi,

ik vrees ervoor , wederom achteraf plaatsen gaat je een serieuze duit kosten , je mag rekene op een goed 70 a 80 euro voor 1 sensor , inbouwen ( je velg zal in principe geen probleem zijn , ik denk niet dat ze velgen apart gaan maken die met en zonder tpms kunnen ) balanceren , dan ontvanger langs de 4 kanten en activatie , want dit moet in geprogrammeerd worden en zoals eerder al eens gezegd niet besteld als optie is in principe niet te activeren , je moet als je de pc aan de wagen hangt de vin ingeven hij controleert dan of deze correct is door te vergelijken met gegevens in bcm ( als ik het goed heb is dit de juiste module , het kan ook zijn dat ze de info uit de ecu halen ) en dan gaat hij over internet zien welke opties je hebt .
                is de wagen juist besteld hoor dan even of hij nog bestel event staat dan kan je nog wijzigingen doen, dit is de goedkoopste oplossing.

groetjes
                Erwin

ps wat de vectra en speedlock betreft , moest je de sleutel niet aanleren dat je speedlock had?

Comment

groetjes
                  Erwin

Werkt het DVD systeem van mij nu goed?
                  Opel Insignia OPC
                  BMW X5 3.0i
                  Caterham Super 7

Comment

oi,

heb je zelf de kaarten overgezet ? het kan zijn dat het systeem een probleempje heeft gehad met inlezen en daarom corrupt is , het beste wat kan doen is eerst je geheugen volledig wissen ( optie menu navigatie ) en dan pas je landen laden , hou ondertussen eventueel de tijd eens in het oog. een normale laad beurt duurt toch al gauw een 5 tot 10 minuten afhankelijk de landen die je laad , je systeem kan bv zeggen dat de te laden gegevens passen en toch niet geladen krijgen ( navi rekent geheugen vrekeerd uit ) , probeer anders eerst eens alleen belgie te laden
                    dit moet snel lukken , je kan dan eventueel andere landen later toevoegen.

groeten
                    Erwin
                    Nee, de dealer heeft dat gedaan toen hij zijn uitleg aan het doen was van de wagen. Dat heeft eigenlijk niet zo heel lang geduurd. Nu even je raad opgevolgd, gewoon alles gewist... toen viel dat spul uit, ik dacht damn wat is dat nu, maar wellicht deed hij een reboot. Dan terug de kaarten eropgezet en alles werkt normaal. Merkwaardig. Bedankt voor uw tip!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
                      Werkt het DVD systeem van mij nu goed?
                      oi,

ongeveer in het midden ergens ff lezen , no brom nu flute al moest ik het hem dwingen total silence op zeer stille passages in een film , alleen de speler deed ff aardig , vond zijn focus niet direct mss een tikkie gehad maar het werkt , heb wel maar een scherm geprobeerd meer had ik niet nodig om de mannen van gman te overtuigen van de slechte werking van het geplaatste . denk trouwens al een mooie plaats te hebben voor het plaatsen van de speler moet het nog wel uitmeten , ik denk hem te plaatsen in de armsteun midden achterbank volgens mij moet die daar perfect in kunnen juist een support maken dat zorgt dat de speler op zijn plaats blijft en dat zorgt dat hij omhoog geklikt kan worden ( moet het nog bekijken , de schermpjes hou ik in reserve als er ooit een scherm defect gaat in de mijnen , er zat wel verschil in de opstart , de uwe starte met het philips logo en de andere met een ander , weet het niet meer juist welk )
                      trouwens vandaag ff de garage binnengerold , eens gehoord hoe en wat , ze zijn een hoop problemen ineens aan het aanpakken , voor het slechte dvd pack gaat hij dinsdag naar Nederland ze gaan het daar aanpakken.
                      ineens ff gehad met de tech over het volgens mij vervangen silverbox die volgens patrick niet vervangen is maar nu een hoop kuren vertoond ( geen pp pinker en madam die niet klapte tegen mij en nog van die kleinigheden, ipod heeft altijd goed gewerkt nu gooide die me er ineens uit met de melding usb apparaat niet gevonden , vreemd wel maar een keer gehad met die ipod ), blijkt volgens tech de bt module antenne ( klein opplugbaar stukje ) en toch de silverbox vervangen te zijn. hij moest eens zien of de soft wel juist was , mss een slechte box nochtans volgens hem kan dit niet omdat de laatste allemaal goed waren.
                      toen ik hem vertelde van de speedlock toch nog eens uit den hemel vallen , ik zeg hem dat ik het al gezien heb , maar hij gaat alle soft vervangen die te vervangen is , nu blijkt de soft die ik heb voor de BCM al de laatste te zijn , ik dacht dat de sloten en die speedlock geregeld werden vanuit de speedlock , weet jij toevallig of dit juist is of is dit ergens anders geregeld ?

in ieder geval , der zullen km's gemaakt zijn tegen dat hij klaar is , het stuur staat al recht ( stuur zelf is niet recht gezet maar wagen is uitgelijnd , straf dat dit zich daarvoor heeft laten zien ) , aan de rest zijn ze bezig , alleen de grote problemen zoals trillen en resonantie kunnen ze nog niets aan doen , nog geen oplossingen van opel volgens hen , het verhaal wordt vervolgd

groetjes
                      Erwin

Comment

• heb sind mijn update speedlock in het menu staan. Maar deze werkt af en toe? Ik heb de indruk al je de wagen start en dadelijk begint te rijden en kunt doorrijden dan werkt hij. Moet je eerst wat manoevreren, garage of dergelijke en kom je in de file dadelijk terecht of niet doorrijdend verkeer, dan werkt hij niet. Niet te doen, maar heel raar?

Comment

• [quote=erwinvo1964;4419597]oi , tja het was opvallend stil ineens de laatste 24 uur , dat je motor stiller draait zou mss kunnen zijn dat ze andere motormanagement software hebben geladen , dacht iets gehoord te hebben dat ze bepaalde problemen gingen proberen aan te pakken ivm motor - bak - aandrijving , is maar een idee , anders de kap eens opengooien , vroeger kapten ze wel eens zagemeel in de versnellingsbak als die kraakte , stel dat ze hem volgegooid hebben ( graptjen ).

groetjes

hoi de mijne is van 26/03/2010 en is geen stockwagen...(besteld op 30/01/2009)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door p04260 Bekijk Berichten

hoi de mijne is van 26/03/2010 en is geen stockwagen...(besteld op 30/01/2009)
                            merci , dan moet het bij mij binnenkort er ook in zitten, kan dan al direct ff testen en vertellen dat die van duitsland kiekens zijn , trouwens heb je er op gelet vanaf welke snelheid deze vergrendeld , normaal gezien dacht ik vanaf 7 km/u
                            kan je eens zeggen waar het in de menu staat en hoe het benoemd wordt , of eventueel ùmet de gsm ne fotot trekken , merci
                            mss dat dit het probleem ook is bij circo ,dat hij te lang wacht vooraleer te vertrekken , en geeft dan ook aan dat ze bij gigitr geen volledige update hebben uitgevoerd of je zou een bepaalde optie moeten hebben die dit moet activeren

groetjes
                            Erwin
                            Last edited by ; 27/01/2011, 18:28.

Comment

merci , dan moet het bij mij binnenkort er ook in zitten, kan dan al direct ff testen en vertellen dat die van duitsland kiekens zijn , trouwens heb je er op gelet vanaf welke snelheid deze vergrendeld , normaal gezien dacht ik vanaf 7 km/u
                              kan je eens zeggen waar het in de menu staat en hoe het benoemd wordt , of eventueel ùmet de gsm ne fotot trekken , merci
                              mss dat dit het probleem ook is bij circo ,dat hij te lang wacht vooraleer te vertrekken , en geeft dan ook aan dat ze bij gigitr geen volledige update hebben uitgevoerd of je zou een bepaalde optie moeten hebben die dit moet activeren

groetjes
                              Erwin

Voilà enkele pics...
                              Bijgevoegde Bestanden

Comment

oi,

ik vrees ervoor , wederom achteraf plaatsen gaat je een serieuze duit kosten , je mag rekene op een goed 70 a 80 euro voor 1 sensor , inbouwen ( je velg zal in principe geen probleem zijn , ik denk niet dat ze velgen apart gaan maken die met en zonder tpms kunnen ) balanceren , dan ontvanger langs de 4 kanten en activatie , want dit moet in geprogrammeerd worden en zoals eerder al eens gezegd niet besteld als optie is in principe niet te activeren , je moet als je de pc aan de wagen hangt de vin ingeven hij controleert dan of deze correct is door te vergelijken met gegevens in bcm ( als ik het goed heb is dit de juiste module , het kan ook zijn dat ze de info uit de ecu halen ) en dan gaat hij over internet zien welke opties je hebt .
                                is de wagen juist besteld hoor dan even of hij nog bestel event staat dan kan je nog wijzigingen doen, dit is de goedkoopste oplossing.

groetjes
                                Erwin

ps wat de vectra en speedlock betreft , moest je de sleutel niet aanleren dat je speedlock had?
                                Waarschijnlijk wel, ik heb de auto destijds zo geleverd gekregen. Ik gebruik de sleutel die de speedlock activeert niet. Ben niet zo te vinden voor deze optie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door p04260 Bekijk Berichten
                                  Voilà enkele pics...
                                  oepsie , dit is niet de optie speedlock hoor , deze optie dient om je wagen bij onvrijwillig ontgrendelen automatisch terug te laten vergrendelen .
                                  je moet maar eens proberen , sluit je wagen zoals normaal af en dan gewoon op afstandbediening laten ontgrendelen ( 1*duwen) , indien deze optie opstaat zal de wagen na 2 minuten ongeveer terug vergrendelen .

iemand met my2011 die speedlock heeft die eventueel wat foto's kan trekken van het config scherm ?

groetjes
                                  Erwin
                                  Last edited by ; 28/01/2011, 09:03.

Comment

oepsie , dit is niet de optie speedlock hoor , deze optie dient om je wagen bij onvrijwillig ontgrendelen automatisch terug te laten vergrendelen .
                                    je moet maar eens proberen , sluit je wagen zoals normaal af en dan gewoon op afstandbediening laten ontgrendelen ( 1*duwen) , indien deze optie opstaat zal de wagen na 2 minuten ongeveer terug vergrendelen .

iemand met my2011 die speedlock heeft die eventueel wat foto's kan trekken van het config scherm ?

groetjes
                                    Erwin
                                    Wel ik dacht dat ook want die optie staat er bij mij al van het begin in...

Comment

• Speedlock zit in elk geval wel in dat menuutje, hoor...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hansa Bekijk Berichten
                                        Speedlock zit in elk geval wel in dat menuutje, hoor...
                                        Heb jij daar dan een foto van ?

Comment

• ik snap er niets meer van. Heb thans al 2 keer voorgaat dat mijn deuren automatisch opnieuw sluiten als ik een paar honderd meter gereden heb. Voor de rest is er geen item bijgekomen in mijn Config menu...

Comment

Working...
                                          X