Zijn hier ook mensen die chiptuning hebben gedaan op hun insignia ?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Insignia (Part III)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichtenoi,
er bestaat een speciale test om dit te vinden , als ik het goed heb wordt de wagen dan in onderdruk gezet en wordt dan met rook langs alle kieren gegaan waar er dan lekken zijn wordt de rook binnen getrokken , is wel specialistenwerk hoor , de juiste procedure weet ik niet vanbuiten.
er bestaat ook een systeem waar ze met meet-microfoons werken. stomme vraag mss maar heb je samen met de dealer met uw wagen rondgereden en een andere referentie wagen om de vaststelling te doen?
groetjes
Erwin
Nee, maar ik ga dat doen bij mijn eerste grote onderhoud !
Ze hebben het getest, maar nie op autostrade !
Pffff, terwijl ik het vooral vanaf 90 km/u heb en hen da ook zei...
pffff, de service weeral
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichtenoi,
hier zitten we spijtig genoeg met het feit dat de mensen die deze modules ontwikkelen hopeloos achterop lopen op de ontwikkeling van de gsm en smartphones.
nu er zijn toestellen die uitgerust zijn met het android os , hier hebben alle systemen last mee gewoon omdat dit os zijn protocols niet of niet goed ondersteund. ook toestellen zoals de iphone hebben veel last met carkits , dit ligt dus niet aan de carkit maar aan de smartphone.
heb je al een andere phone geprobeerd , indien ja , werkte deze dan goed ? indien nog niet geprobeerd , doe dit , het zou kunnen dat je bt module defect is , blijkbaar is daar een grote slechte reeks van geweest ( welke dus ook in de mijnen zat ) . dus even proberen. ( het proberen moet dus wel zeer intensief zijn , soms doet hij bv een bepaalde fout 1 keer op ene dag soms 10 keer op een dag , ik heb zo uren versleten om een perfecte omschrijving van de fout te kunnen geven )
groetjes
Erwin
ps : welk type bt module UPH of UPJ en in welke mode ingesteld
Jaja, we probeerden da met verschillende gsm's en die werkten wel !
De garage contacteerde Opel Belgium om dat na te vragen en het is dus het model van mijn gsm da het probleem is, terwijl de gsm van mijn vrouw VEEL goedkoper is en wel werkt.
Ik vind gewoon dat dat niet kan, ma bon...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk BerichtenZijn hier ook mensen die chiptuning hebben gedaan op hun insignia ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door p04260 Bekijk Berichtensinds enkele dagen een vreemde klop bij het opschakelen van 1 naar 2 en van 2 naar 3.
Wel ondervonden enkel bij koud weer (-4). Hij staat nu in de garage op het werk, lekker warm. Zal vanavond nog eens opletten of ie het nog doet.
Nog iemand met dit voorval?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk BerichtenZijn hier ook mensen die chiptuning hebben gedaan op hun insignia ?
Momenteel doen wij even geen insignia meer omdat er vrij veel problemen mee ontstaan en dat willen we eerst opgelost hebben.
Wij verwachten dit op te kunnen lossen in de loop van maart.
Reactie van ATM :
Helaas zijn er nog geen tuningsmogelijkheden beschikbaar voor uw motortype.
Vanaf bouwjaar 2010 hebben de ecu's een nieuwe beveiliging waardoor deze niet geprogrammeerd kunnen worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Insigniaken Bekijk BerichtenHey Erwin,
Jaja, we probeerden da met verschillende gsm's en die werkten wel !
De garage contacteerde Opel Belgium om dat na te vragen en het is dus het model van mijn gsm da het probleem is, terwijl de gsm van mijn vrouw VEEL goedkoper is en wel werkt.
Ik vind gewoon dat dat niet kan, ma bon...
idd , veel van die goedkope toestellen werken prima ,gewoon omdat deze strikt volgens standaard en met goedkope werking-software( lees oude licentie van os waarvan de kost dubbel en dik is terug verdiend ) zijn gemaakt.
je mag wel niet altijd naar de fabrikant van de wagen wijzen op dit punt , deze kunnen niet voorzien dat er gsm's uitkomen die echt gewoon niet compatibel zijn met de overeengekomen protocols .( volgens mij gaat dit toestel ook niet werken in zogenaamde premium merken , indien je iemand kent met een premium moet je maar eens proberen )
wat je wel kan doen is het volgende , schrijf eens een mail met je probleem naar de fabrikant van je gsm , soms word pas achteraf ontdekt dat er incompatibiliteit problemen zijn en het is dus zeker mogelijk dat er een update voor je toestel voorhanden is welke het probleem oplost.
groetjes
Erwin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PietDeliet Bekijk BerichtenHallo allemaal,
net zoals P04260 de laatste tijd last van "klopje". Echter niet bij het schakelen maar bij het loslaten van de gaspedaal. Is een klein "klopke", precies of er een leiding onder druk komt.
Ook bij het koud opstarten tegenwoordig nogal veel kabaal onder het dashbord. lijkt wel iets los te hangen. Is echter alleen bij koud starten. Na een ritje heeft hij het niet meer. Net als de rubbers van de passagiersdeur die een "tjirpend" geluid maken. Ook alleen in het begin en na een tijdje verdwijnt dit geleidelijk aan.
Hoop niet dat dit het begin is van allerlei "storende" geluiden. Ik heb nog maar een goeie 20.000 gebold en wil er nog een tijdje ergerloos mee rondrijden.
Grtz.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenReactie van CTH :
Momenteel doen wij even geen insignia meer omdat er vrij veel problemen mee ontstaan en dat willen we eerst opgelost hebben.
Wij verwachten dit op te kunnen lossen in de loop van maart.
Reactie van ATM :
Helaas zijn er nog geen tuningsmogelijkheden beschikbaar voor uw motortype.
Vanaf bouwjaar 2010 hebben de ecu's een nieuwe beveiliging waardoor deze niet geprogrammeerd kunnen worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Insigniaken Bekijk BerichtenVolgens Heinz binnen 2 weken !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Abolone Bekijk BerichtenIk heb daar sinds enkele maanden ook last van. Bij koude temperaturen heeft hij er erg van. Vanaf ongeveer 7°C geen last. Ook geen last indien het regend. Indien jouw garagist hier een oorzaak en oplossing voor weet, laat iets weten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenDie komt aan mijne auto niet maar aan...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Insigniaken Bekijk Berichtenoei... hoe komt het ?
Ik ga al bij Heinz sinds 1996 en heb er al een 5 tal wagens laten "behandelen".
Als ik iedereen die ik ken meetel dan spreken we over een wagen of 30 en daar heeft geen enkele een probleem mee gehad.
Iedereen is wel eens ontevreden van een bepaalde service bij een bepaald iemand.
Je hebt voor elke zaak voor en tegenstanders, dat hoor je hier op het forum ook.
De ene zou bv. gman kunnen vermoorden en de andere is er tevreden over.
Grtz.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Insigniaken Bekijk Berichtenoei... hoe komt het ?
Onmiddellijk toen ik daar wegreed had ik ergens een "dipje" tijdens het optrekken.
Op de outprint van de rollentest stond dat dipje ook maar dat werd als niet erg aanzien.
Omdat ik dit na een paar dagen zeer ergerlijk vond (precies of hij kreeg eventjes geen diesel) met steeds een korte inhouding tot gevolg pleegde ik een telefoontje naar Heinz.
Daar vertelden ze mij dat de software van de auto moest geüpdatet worden door de dealer omdat datgene wat zij er hadden in gezet nieuwere gegevens bevatten. Ikke naar den dealer en wat blijkt : ik had de laatste software. Terug naar Heinz gebeld en die zei dat mijne dealer ne luiaard was en dat hij het bij de plaatselijke dealer ging laten doen,of ik even naar Aalst wou komen. Natuurlijk wou ik dat het opgelost werd en dus een 2de keer naar Heinz.
Heeft GEEN software update gedaan of laten uitvoeren door "zijn" dealer. Auto op de rollentest gezet en je hoorde het zelfs duidelijk tijden het accelereren dat hij niet voluit ging.
Een half uurtje later kwamen ze met een papier aandraven dat de dip eruit was: kijk nu maar eens naar de grafiek zeiden ze. Ik tevreden en terug op weg maar al gauw bleek dat er niks aan verbeterd was en ik met een kluitje in het riet was weggestuurd (waarschijnlijk een gemanipuleerd grafiekverslag) Ben onmiddellijk teruggereden en Heinz zelf heeft toen met mijn auto gereden. Trekt toch goed op zei hij na de testrit ? Dat wel, maar de dip heeft hij er nooit uitgekregen zodat je altijd een kort "snokje" voelde tijdens het optrekken. Dus veel geld betaald voor maar half werk en dan nog zonder factuur,dus da's goed verdiend op 2 uurtjes op een zaterdagmorgen. Nee,onzen Heinz ziet mij niet meer...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenIk ga al bij Heinz sinds 1996 en heb er al een 5 tal wagens laten "behandelen".
Als ik iedereen die ik ken meetel dan spreken we over een wagen of 30 en daar heeft geen enkele een probleem mee gehad.
Iedereen is wel eens ontevreden van een bepaalde service bij een bepaald iemand.
Je hebt voor elke zaak voor en tegenstanders, dat hoor je hier op het forum ook.
De ene zou bv. gman kunnen vermoorden en de andere is er tevreden over.
Grtz.
Als Heinz zijn belofte niet kan nakomen en mij een wagen terug aflevert die niet 100% gedaan is zoals het hoort, krijgt hij slechte reclame, zoals nu. Heinz is toch één van de referentiepunten op tuninggebied ? Bij mij heeft hij zijn naam in elk geval niet waargemaakt, integendeel...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Glenn1974 Bekijk Berichten
Heeft iemand reeds ervaring met het plaatsen van sneeuwkettingen op de 245-banden?
Groeten,
Glenn
TIP : doe iets mee om in de wielkasten te koteren ! Er is echt niet veel plaats in hoor !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Glenn1974 Bekijk BerichtenIk rijd met een 130 PK-ecoflex versie. Men heeft mij verteld dat het remsysteem voor zowel de 130 als de 160 PK uitvoering gebaseerd is op 17" remmen. Enig idee hoe ik dit kan terugvinden?
Ik vind de remmen precies een beetje zwak en heb dit moeten vaststellen bij een stevige rempartij toen een idioot persé tegen 90 km/h nog een vrachtwagen wou inhalen en ik tegen 180 km/h kwam aangezet. Ondanks goede weersomstandigheden en droog wegdek begon de wagen achteraan toch uit te breken / hevig te schudden.
Groeten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pnoo Bekijk BerichtenInderdaad ik heb dat getjirp ook enkel bij echte koude.Als de motor warm is dat geluid weg.Kom juist van de garage voor zetelverwarming(defekt) en had hen dat ook gemeld dat geluid,maar tuurlijk nu juist geen getirp.Moest het direkt terug melden indien terug,want garantie verloopt binnenkort
Ze hebben dan de motorsteunen losgemaakt en nagekeken maar zonder resultaat, bij de volgende een stuk van de uitlaat vervangen maar ook zonder verbetering !!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Insigniaken Bekijk BerichtenIk heb ook nog zo'n "probleem"...
Heb een Samsung S8300 als gsm en blijkbaar is die niet compatibel met den bluetooth van den auto !
Da kan toch niet voor zo'n dure wagen !
Eigenlijk een schande.
Ben mij aan het afvragen of ik hiermee niet verder kan gaan en schadevergoeding vragen of compensatie...
Ik kan de gsm wel aansluiten maar als ik 1 keer bel of een tel krijg, moet ik alles afsluiten en onderbreken en dan opnieuw alles opleggen en verbinden !
Wat een manier van werken !
Dit is eigenlijk ook achterhouden van informatie !
Dus nu moet men al zien welke gsm men KAN aankopen ifv uwe wagen !
Idd een schande, ze moesten die ingenieurs naar een werkkamp sturen in de verste uithoek van Siberië. Neem Vermassen J. onder de arm en ze zullen daar nogal opkijken... doen zeg ik je!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk BerichtenIdd een schande, ze moesten die ingenieurs naar een werkkamp sturen in de verste uithoek van Siberië. Neem Vermassen J. onder de arm en ze zullen daar nogal opkijken... doen zeg ik je!
Comment
Comment