Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Insignia (Part III)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenZe kunnen toch niet elke keer dat één of ander gsm-fabrikantje een nieuwe gsm uitbrengt (zo'n 100 keer per jaar zeker) en die iets nieuws in zijn gsm stopt, hun software aanpassen en iedereen die een carkit heeft laten binnenkomen om dit aan te passen ?? Dat is echt de omgekeerde wereld. Ik heb reeds 4 gsm's geprobeerd in de mijne en die werkten alle 4 zoals het moest. De fabrikant van de gsm moet maar een "universele" software voorzien die door iedereen kan gebruikt worden. En anders moet je je maar beter informeren en een gsm uitzoeken die gewoon werkt met je carkit. Amen.
Schreef ik iets verkeerd ? ik HAD mijn gsm VOOR mijne nieuwe wagen...
Neen, dit is de omgekeerde wereld !
Ze moeten maar een systeem in de wagen voorzien die alle gsm's via bluetooth koppelt !
Hij koppelt hem hé, maar ik moet hem na een tel, gekregen of zelf gedaan, terug uit schakelen en daarna terug opleggen en verbinden !
Dus, eerst werkt hij wel hé !
Ma bon, we mogen da nie verwachten hé bij de aankoop van een wagen van meer dan 35 000 euro ! Neuh, wij moeten maar een nieuwe gsm kopen !
Net zoals je 6 à 700 euro zou geven bij Heinz voor te tunen en je bedrogen uitkomt...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk BerichtenIdd een schande, ze moesten die ingenieurs naar een werkkamp sturen in de verste uithoek van Siberië. Neem Vermassen J. onder de arm en ze zullen daar nogal opkijken... doen zeg ik je!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenZe kunnen toch niet elke keer dat één of ander gsm-fabrikantje een nieuwe gsm uitbrengt (zo'n 100 keer per jaar zeker) en die iets nieuws in zijn gsm stopt, hun software aanpassen en iedereen die een carkit heeft laten binnenkomen om dit aan te passen ?? Dat is echt de omgekeerde wereld. Ik heb reeds 4 gsm's geprobeerd in de mijne en die werkten alle 4 zoals het moest. De fabrikant van de gsm moet maar een "universele" software voorzien die door iedereen kan gebruikt worden. En anders moet je je maar beter informeren en een gsm uitzoeken die gewoon werkt met je carkit. Amen.
hier moet ik je spijtig genoeg 100% gelijk in geven , de laatste tijd komen er meer en meer gsm's uit die zelfs niet beantwoorden aan de standaard van de BT protocols en uitbreidingen .erger zelfs soms , bv het pabp protocol dat je nodig hebt blijkt in verschillenden toestellen gewoon te ontbreken.
op dit punt mogen we niet op de mannen van de carkits schieten , hier gaat de gsm industrie in de fout . bv mijn zoon koopt een splinternieuw garmin-asus toestel wat blijkt zelfs het bt standaard zelf blijkt niet te kloppen , soms heb ik er zelfs problemen mee om hem te koppelen aan een pc.
neen in dit geval moet ik zeggen tegen de gsm industrie "zorg dat op zijn minst je BT protocol backwards compatibel is ( zoals myckysoft dit lang heeft gedaan met de opvolgers van w95 deze waren allemaal bw compatible , nu hebben ze moeten lossen omdat de industrie zodanig vooruit is gegaan dat het bw compatibel houden niet meer mogelijk is) de meeste carcits hebben het zeer stabiele versie 2.0 protocol terwijl de meeste gsm's beginnen over te schakelen naar versie 2.1 ( en er zijn er al die naar versie 3.x beginnen over te schakelen , het wisselen van bt protocol versie begint de laatste tijd sneller te gaan dan ge ne rol wc papier opkrijgt blijkbaar , je kan dus wel verstaan dat de autoindustrie hier moeite mee heeft he ) is deze versie dus niet helemaal bw compatibel met alle gevolgen van dien , hier is het de gsm industrie die moet zorgen dat hun toestellen blijven werken op de vast ingebouwde carkits in de wagens ( en je mag gerust zijn die gsm heeft ook last met een premium die bv 2 of 3 * duurder is dan onze insi ).
dit is eigenlijk een verkoopstrategie van de gsm industrie zelf , je koopt ene gsm en dan begint het je oortje werkt niet meer naar behoren dus koop je een oortje , je externe carkit werkt niet meer behoren dus koop je maar een nieuwe carkit , alleen hebben ze hier niet gedacht aan de vele van fabriek af gemonteerde carkits .
nu in principe zou de gsm industrie je een patch moeten kunnen geven zodat je toestel alsnog werkt met de carkit , langs de andere kant zullen de ir van de de bt module ( en deze zijn niet van opel hoor dit is van een externe firma ) hun firmware beginnen aan te passen indien dit mogelijk is zonder dat moet ingrijpen in de hardware zodat je in de toekomst ook de nieuwere versie bt kan gebruiken
nu wat de kostprijs van deze betreft ga ik duidelijk zijn , het is aan de auto industrie om de andere in de wagen omgeven technologie te volgen op de voet en dit zo goed en snel als mogelijk ( maar dan ook weer niet te snel zodat je slecht afgewerkte producten afgeleverd krijgt ) daarom vind ik aan de hand van de prijs die je betaald hebt voor je module ( bv een upj module zonder korting kost een goede 700 eurookes en hier kan je serieus wat voor kopen hoor in ne bollenwinkel ) dat deze update al komt deze bv maar pas een jaar na je garantie uit gratis moet uitgevoerd worden , dit ten teken van service vanuit de firma . om de prijs te drukken zou de update kunnen gebeuren tijdens een onderhoud.
enkele mankementen die ik ondervind met deze module zijn.
1. als je een ander toestel wil selecteren krijg je op het scherm het huidig geselecteerd toestel te zien , dit is een serieuze fout hier zou tijdens de selectie het apparaat lijst moeten getoond worden. je moet maar eens 5 toestellen ingebracht hebben en een beetje aangeschoten of zelfs niet aangeschoten maar moet een ander toestel willen selecteren , ik denk niet dat de meeste onder ons die lijst van buiten kennen in hun hoofd.
2. indien je een upj versie hebt laat tenminste zien dat er een sms is binnen gekomen door deze bv door een pop-up te laten zien of gewoon in het balkje onder de klok te laten aanduiden als een brief envelopje ( dit kan in radio aux/usb/ipod en navi mode ) eventueel ook laat een toon horen die zich onderscheid van je ring toon zodat je audiovisueel verwittigd bent , indien dit niet gebeurt kan het soms drie dagen duren eer je weet dat je een sms had , je sms wordt namelijk op de sim kaart opgeslagen en is niet zichtbaar op een ondersteunde smartphone omdat deze hun sms'en ergens anders stockeren , je kan eventueel af en toe eens proberen je sms'jes te copieeren van sim naar phone , de meeste phones ondersteunen dit.
3. de sync van je telefoon boek kan sneller , ik,heb testen gedaan met verschillende phones goedkope en dure ) en het eerste dat me opviel is dat als je de upj in sap mode gebruikt (external sim) dat de opstart van de pbap redelijk laat op gang komt , het duurt al een minuut ongeveer vanaf het vinden van het netwerk eer je sync via pbap wordt opgestart, dit kan sneller . de fout die ook gedaan wordt is dat de aanwezige telefoon boek lijst niet getoond wordt vooraleer je sync verlopen is , hier kan ook tijd worden gewonnen , laat deze lijst al zien en als de sync gedaan is pas deze dan aan ( en dit werkt , ik heb een bepaald moment gevonden gehad juist na de sync waar je de oude lijst nog kon zien en kort daarop de nieuwe lijst wat bewijst dat er een geheugen aanwezig is dat deze lijst vasthoud ).
4. daar er een optie is voor spraak-sturing zou het prettig zijn dat je je sms kon ingeven via spraak-sturing , ofwel bouw in de BT protocol firmware een keyboard profiel in . er bestaan tegenwoordig kleine bt toetsen bordjes welke hiervoor kunnen gebruikt worden , al de hardware hiervoor is aanwezig in de module.
5. een probleem dat optreed en welke ik niet kan toeschrijven aan gsm of de carkit is dat de carkit alle contacten inlaad , zowel die van de simkaart als deze voor de telefoonboek aanwezig iop het toestel , het zou mooi zijn dat de bt module een optie heeft om dubbels te filteren zodat deze niet getoond worden , of een optie waar je kan kiezen of je de contacten van de sim of de phone wil hebben alhoewel ik eerder vind dat dit een taak is van de gsml zelf , een vraag gesteld aan nokia voor een x6 toestel ( 3 mails ondertussen al ) hebben mij zelfs nog geen antwoordt gegeven ( buiten de automatisch gegenereerde berichten als je een bericht stuurt naar hen ). mijn oplossing hier was de simkaart leeg maken.
de eerste drie punten vind ik een software zwakte te wijten aan de bt module van de wagen en die opgelost zouden moeten worden , de twee laatste zouden meegenomen zijn wat betreft comfort.
dus het is niet altijd schieten op de fabrikant van de wagen als er iets is , maar bovenstaande punten zou ik voor een module van +700 eurookes graag opgelost zien.
groetjes
Erwin
ps : heb hier nog een ander verhaal gevonden en dit ook ivm met gsm bt en gps toestellen van een merk dat toch goed op de markt ligt , lees het eens en les ook het antwoord , je zal hopelijk wel snappen dan dat het voor de fabrikant van carkits het moeilijk is en vooral volgens mij die mannen het leven zuur wordt gemaakt door de gsm fabrikanten ( ik geloof nooit dat deze een prototype van hun gsm afstaan om de carkit die dan ongeveer rond die periode zal uitkomen deze te laten ondersteunen ). indien het protoco volledig softwarematig in de firmware kan vastgelegd worden ka je nog een aanpassing doen , let wel dan ga hoogstwaarschijnlijk weer problemen met de oudere toestellen hebben , er is blijkbaar niet helemaal doorgedacht aan bw compatibility en dit meestal te wijten aan de gsm fabrikant.
hier komt de link : http://www.test-aankoop.be/forums-to...src/539182.htm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Insigniaken Bekijk BerichtenOw ow, informeren en gsm uitzoeken ???
Schreef ik iets verkeerd ? ik HAD mijn gsm VOOR mijne nieuwe wagen...
Neen, dit is de omgekeerde wereld !
Ze moeten maar een systeem in de wagen voorzien die alle gsm's via bluetooth koppelt !
Hij koppelt hem hé, maar ik moet hem na een tel, gekregen of zelf gedaan, terug uit schakelen en daarna terug opleggen en verbinden !
Dus, eerst werkt hij wel hé !
Ma bon, we mogen da nie verwachten hé bij de aankoop van een wagen van meer dan 35 000 euro ! Neuh, wij moeten maar een nieuwe gsm kopen !
Net zoals je 6 à 700 euro zou geven bij Heinz voor te tunen en je bedrogen uitkomt...
Heinz beweert mijn auto perfect te kunnen tunen en heeft dit niet gekund.
Als opel een bluetoothmodule in zijn wagen voorziet en uw gsm vertoont daar problemen mee dan kan je toch niet verwachten dat ze voor elke gsm die op de markt is gaan nakijken of hij überhaupt wel werkt. Ik heb er vier verschillende mee getest en die werkten allemaal zonder problemen. Dus voor mij en veel anderen werkt het perfect. Het zijn de fabrikanten van gsm's die hun software maar conform moeten maken en gelijkstellen naar één platform.
Dan heeft niemand problemen. Verwachten dat een autoconstructeur ALLE verschillende software ondersteund is een utopie. De fout ligt niet bij hen maar bij diegene de gsm's voorzien met software. Misschien helpt het als je de software van uw gsm een update ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenInsigniaken, uw vergelijking gaat niet op. Dat is appelen met peren vergelijken.
Heinz beweert mijn auto perfect te kunnen tunen en heeft dit niet gekund.
Als opel een bluetoothmodule in zijn wagen voorziet en uw gsm vertoont daar problemen mee dan kan je toch niet verwachten dat ze voor elke gsm die op de markt is gaan nakijken of hij überhaupt wel werkt. Ik heb er vier verschillende mee getest en die werkten allemaal zonder problemen. Dus voor mij en veel anderen werkt het perfect. Het zijn de fabrikanten van gsm's die hun software maar conform moeten maken en gelijkstellen naar één platform.
Dan heeft niemand problemen. Verwachten dat een autoconstructeur ALLE verschillende software ondersteund is een utopie. De fout ligt niet bij hen maar bij diegene de gsm's voorzien met software. Misschien helpt het als je de software van uw gsm een update ?
Maar zoals altijd denken ze enkel aan hun eigen of die van den baas en zei de verkoper, jaja geen probleem qua connecteren enz...
Dus, stelt men vertrouwen in deze verkoper en verwacht men verder geen problemen...
Ma bon, ik versta en begrijp wel jullie mening betreffende de gsmfabrikanten en hun software...
Maar ondertussen zit ik ermee...
Voor het updaten van mijne gsm bv, waar moet ik daarvoor gaan ? GSM-winkel zelf of ? Moet ik bijkomende gegevens meenemen betreffende software van wagen ?
Bedankt alvast voor de tips en info !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Insigniaken Bekijk BerichtenNee, nee, dat zijn geen appelen met peren vergelijken... waarom ? Omdat ik voor de aankoop ook duidelijk vroeg bij het bespreken van de Cosmo-versie en opties, of er geen probleem zou zijn met mijn gsm en die van mijn vrouw.
Maar zoals altijd denken ze enkel aan hun eigen of die van den baas en zei de verkoper, jaja geen probleem qua connecteren enz...
Dus, stelt men vertrouwen in deze verkoper en verwacht men verder geen problemen...
Ma bon, ik versta en begrijp wel jullie mening betreffende de gsmfabrikanten en hun software...
Maar ondertussen zit ik ermee...
Voor het updaten van mijne gsm bv, waar moet ik daarvoor gaan ? GSM-winkel zelf of ? Moet ik bijkomende gegevens meenemen betreffende software van wagen ?
Bedankt alvast voor de tips en info !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenKijken op de website van samung.
http://www.samsung.com/be/support/de...hword=GT-S8300
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Insigniaken Bekijk BerichtenThnx !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichtenden borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Insigniaken Bekijk BerichtenThnx !
veel succes met het updaten, want met updaten kan je veel doen , heb juist van de dealer een mail gehad dat ze splinternieuwe motor management soft hebben geïnstalleerd...... het blijkt dat de resonantie fout er nu uit is ..... ben benieuwd , dat een stom stukje software zoveel roet in het eten kan gooien.
groetjes
Erwin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichtenwat zo nu en dan eens van "uw voeten maken" kan doen he , hopelijk is het opgelost indien niet rapporteer je probleem dan aan samsung , je zal wel niet de enige zijn met dit probleem en gsm he
veel succes met het updaten, want met updaten kan je veel doen , heb juist van de dealer een mail gehad dat ze splinternieuwe motor management soft hebben geïnstalleerd...... het blijkt dat de resonantie fout er nu uit is ..... ben benieuwd , dat een stom stukje software zoveel roet in het eten kan gooien.
groetjes
Erwin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Insigniaken Bekijk BerichtenOok veel succes Erwin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenLaat je even weten of de firmware/software update gelukt is en hoe het staat met de problemen ?
Comment
-
Nog eens een interessant gegeven over bepaalde premiummerken.
@ Erwin: ik denk dat de meeste fabrikanten alles afstellen voor de iphone en dergelijke toestellen.
Gelijk waar je die aan koppelt, het werkt. Of het nu een pda, gps, bt module noem maar op, het werkt meteen.Last edited by Gixxer; 02/02/2011, 20:43.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenNog eens een interessant gegeven over bepaalde premiummerken.
@ Erwin: ik denk dat de meeste fabrikanten alles afstellen voor de iphone en dergelijke toestellen.
Gelijk waar je die aan koppelt, het werkt. Of het nu een pda, gps, bt module noem maar op, het werkt meteen.
sorry alanus, maar ik wil echt niet moeilijk doen hoor of toestellen afbreken ( alhoewel ik de iphone eigenlijk een stuk overpriced speelgoed vind waar bv veel goedkopere merken betere resultaten laten zien, maar ja tis apple he ........ ik heb trouwens ook nog een iphone gehad en heb meerdere ipods hoor waarvan eenen classic kwa design schoon spul wat trouwens geld voor de volledige apple lijn ).
wat merken betreft die deze ondersteunen , zolang ( en in europa is dit schering en inslag , dus een veel gebruikt protocol ) de europese auto industrie ( bv. vw, audi e.d. ) het sap protocol begint te standaardiseren ( bij veel merken moet je al als je hands-free mode wil je box laten vervangen , opel is een van de merken die in mijn ogen hier een uitzondering op maken door een gecombineerde module aan te bieden ) ga je meer en meer problemen ondervinden wat betreft connectie met carkits.
volgens mij is bv porche geen goedkoop flutmerkje dat speelgoed in hun wagens monteert he ziehier een klein verhaaltje http://www.pistonheads.com/gassing/t...t=857515&mid=0
en als je goed zoekt zijn er veel premium merken die problemen hebben met de iphone ; alleen diegene die het handsfree protocol aanbieden zullen mits een zware inlevering van functionaliteit werken . dit is dus achteruitgang ipv vooruitgang
je moet er echt eens achter gaan , je zou verschieten wat je ervan leest...... de meeste iphone die goed werken zijn iphone die gejailbreaked zijn dwz ontdaan van hun origineel os en voorzien van een alternatief os of aangepast apple os
nogmaals geen aanval op de iphone maar toch de ruwe realiteit zoals ze te vinden is
groetjes
Erwin
ps : neem nu even het voorbeeld van de problemen met de ipod bij de insi en mss nog andere merken ( ik heb bv een philips soundbar ,wreed duur spul , maar denk nu niet dat daar alle
ipods op werken he )
ps 2 : wat betreft dat artikeltje ivm die audi rijders dat het aso's zijn kan ik beamen hoor , op een weekend twee audi's een a6 en een q7 die zijne snuit nog in de verkeerde richting zette die zomaar even zonder kaart even je invalidenparkeerplaats inpikken , en dan kan je wachten he , en het is altijd hetzelfde blijkbaar is die vooruit niet doorzichtig want ze gebben het nooit gezien .
tja binnen ne dag of 14 zullen ze het wel zien/merken, dan mogen ze de staatskas sponsoren.
ps 3 : het is nochtans zeer simpel hoor , koop een zeer goedkoop toestelletjes dat sap ondersteund ( vooral nokia ondersteund dit , van alle geteste nokias was er maar 1 toestel dat zijn telefoonboek niet overdroeg maar na het installeren was dit ook opgelost ) , indien je bij proximus bent ( van andere providers weet ik het niet ) neem je een duokaart , als je instapt zet je je iphone in offline mode en zet je je goedkoop toestelletje op , en geen problemen meer alles werkt .
Comment
-
Euhm ik weet niet of dit hier al gepost is maar ik had ook problemen om mijn Nokia N95 te connecteren met mijn DVD 800 via bluetooth.
Een beetje googelen heeft me op een artikel gebracht dat me de oplossing gegeven heeft nl. dit artikel :
http://discussions.europe.nokia.com/t5/Connectivity/N95-Bluetooth-connection-with-car/m-p/648679
Gewoon simpel een programma installeren op mijn nokia, connecteren met auto en kan nu bellen via adressbook en voice... echt super !!!!
Werkt voor volgende toestellen :
Nokia E50, E60, E61, E61i, E62, E70, E90 Communicator, N71, N73, N77, N75, N76, N80, N91, N91 8GB, N92, N93, N95, 3250, 5500 Sport, 5700 XpressMusic, and 6290.
Ben op dit artikel gekomen door volgend artikel, mss dat jullie via dit artikel ook de info zoeken die jullie nodig hebben want ze spreken daar ook over andere merken...
Veel suc6... ben blij dat het werkt want had hier eens een lijstje zien passeren waar bij mijn toestel stond dat ik geen adresbook enz. kon gebruiken... bij deze wel dus
Comment
-
Volg dit forum al geruime tijd en zit nu zelf met een vraag. Ik heb ooit een lijst zien passeren met de gsm's die wel werken met een insignia. Heeft iemand die opgeslagen? Heb zelf een nokia 5000 maar die staat niet in de lijst van badsloefke en krijg hem niet aangesloten op de wagen
Comment
Comment