Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Insignia (Part III)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk BerichtenPolleke,
Heb hier slechts af en toe last van, zowel met Iphone als met Ipod Nano. Opeens wordt de Ipod/Iphone uitgegooid en werkt enkel nog de radio (zelfs CD doet het niet meer dan). Heb zelfs al gehad dat stem navigatie het dan ook niet meer deed.
Oplossing: contact afzetten, even wachten en weer starten. Alles werkt weer normaal. Heeft bij mij ook te maken met acties die de Ipod/Iphone onderneemt (apps, backups, clock, charging,...). Het lijkt alsof de Apple software de DvD800 doet crashen waarna deze zichzelf reset en uiteindelijk weer normaal werkt. Met andere MP3-spelers of usb sticks doet het probleem zich niet voor. Vrees dat het hier niet aan de auto ligt maar aan Apple....
geloof me met de soft van de ipod die polleke en ik heb is nix mis wij hebben beide een classic ik een 120gb , hij weet ik niet van buiten . het contact afzetten is een lapmiddel en niet aanvaardbaar ( vooral niet voor een wagen welke ik 36k+btw heb betaald , inc btw is dat normaal 43560 eurookes ), stel dat je telkens je van programma op tv wil wisselen je de tv moet op en af zetten , niet te doen hoor
ik heb in het verleden totaal geen problemen gehad met de dvd800 ( juist 1* toen de silvrebox vervangen was , maar niet meer kunnen reproduceren ) ook niet met andere types van ipods.
polleke , tis simpel hier kerel , stuur een pbke , ik geef je mijn adres en je mag de ipod komen halen voor een weekje of wat ( de wagen staat toch in de garage dus ,,,,,,, en zelf zo naar een ipod luisteren thuis doe ik niet zo , daar heb ik radio of pc voor ).
deze ipod is totaal puur zonder apps , als je er na een week geen last mee hebt gehad mag je stellen dat er iets wreed slecht aan uw ipod is , hangt deze wel weten we zeker dat het de ipod niet is , ik maak wel een werkingsverslag op voor gman a"pen ( beginnen ze gewoon te worden , ze weten dat ik het tot op de draad uitzoek en het ook zou uitleg.
ge moet geene bang hebben just ne pb , en borgerhout ligt nu niet je van dat van waar je woont he
gewoon om heel die story uit te klaren , ze kunnen je op den duur met je kl*ten blijven spelen hoor, trouwens gisteren is er een mail van 3 blz vertrokken hier over dingen die beloofd zijn toen ik de wagen kocht en bij levering niet juist waren maar alsnog beloofd zijn , spijtig genoeg heb ik hier harde taal moeten gebruiken , ik voel me door de aankoop van deze wagen bij de ballen genomen en vooral in het zak gezet , ik denk dat ik beter ne lada had gekocht ,daar moet ik ook alles zelf doen en sukkelen voor in te stappen , mijne rolstoel had er daar ook wel in gekund hoor , en dan had ik een hoop centjes overgehad om andere zaken aan te kopen en pleziertjes te doen.neen ik moest en zou een full option insi hebben , kieke dat ik ben ; eerst 5 maand wachten en dan hoor je dat mensen die hun wagen 1 maand later hebben gekregen wel een speedlock hebben , gewoon oplichterij noem ik dat , wij zijn gebruikt als testkiekes geloof me .
nu nog juist scan of foto's van een boekje van 2009 van een insi zodat ik mijn zaak kan staven, hier wordt de speedlock in beschreven maar nooit beschikbaar gesteld , die mensen hebben recht op deze speedlock , dus als je garantie nog niet voor bij is een aangetekend ingebrekestelling sturen met de vraag ol de beloofde speedlock alsnog te programmeren , die van 2011 hebben het al , die van 2010 kunnen hun beroepen op de wet discriminatie , als 2009 deze functie heeft en 2011 deze ook heeft en u kan bewijzen dat u minstens de prijs hebt betaald vor deze wagen als hen zit ge gebeiteld n je kan dan vinden dat je gediscrimineerd voelt en bedrogen , ook viel de wagen niet in de verwachting omdat je waarschijnlijk het boekje van my2009 het gelezen en deze beschrijft , u weet het , de speedlock u kan hier aanhalen dat u ervan overtuigd waart dat deze aanwezig zou zijn geweest. en laat je niets wijsmaken over het gaat niet wegens conflict andere soft , deze soft zit ook in de ander nieuwere wagens
belangrijkste wij hebben evenveel rechten als klant als andere klanten , en de wagen MOET voldoen aan de klant verwachting.
als ik tegen eind maand ( of sneller zelfs geen positief antwoord krijg ) geef ik het dor an mijn rechtsbijstand en aan de andersvaliden belangenvereniging ( deze laatste om mij bij te laten staan ivm de easy step out , deze is mij verkocht als HET middel om gemakkelijk in en uit te kunnen stappen.tot op heden is het een ramp vor mij om in te stappen......)
blijkbaar hebben de klanten die model 2009 en 2010 gekocht hebben gewoon gediend dat gm en opel niet zou verzuipen , dus eigenlijk zouden wij iets meer in de watten gelegd mogen worden ipv bedrogen en belogen.sorry moest er ineens weer eens ff uit , wat niet wil zeggen dat ik de mensen met een insi niet meer wil helpen he , ik heb spijtig genoeg trouwens tijd genoeg om af en toe eens iets uit te zoeken
dus polleke ge weet het goi een pb binnen , kom de ipod halen , je mag gerust zijn dat deze perfect werkt in een insignia ( altijd gedaan , alhoewel ik niet met de wagen reed ging ik er wel eens een paar uurtjes muziek luisteren in een mooie omgeving ) hoop wel dat je wat kunt met mijn muziek keuze ( 80-90 en af en toe eens goeie hardcore ).
Erwin
ps : heeft iemand het volgende al eens geprobeerd , schakel over met je ipod naar artiesten mode , kies een artiest waarvan je weet dat hij maar 1 song heeft ; start deze song , je zal horen dat de dvd800 deze tot in het oneindige laat blijven spelen een snelle manier om te stoppen is er niet , het is een knoeiboeltje......
toevallig op uit gekomen een week of twee terug , was juist manoeuvres aan doen en kon niet direct ingrijpen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door schudman Bekijk BerichtenHeeft elke insignia een "dummy" waar de opel eye in zou moeten zitten?
heb even snel zelf gezien spijtig genoeg geen fotos van het systeem , als de wagen terug is wal ik er eens een reeks maken, voor ondertussen heb ik er wel een gevonden die je goed laat zien hoe laag de kader onder de achteruitkijk spiegel komt ( twee cams voor tunnel detectie en voor ldw en eye )
groetjes
Erwin
Comment
-
@ Erwin, merci voor de info! Amaai gij zijt ne VIP (wel jammer dat ge met al die miserie zit natuurlijk!!)... het verschuiven van die handsteun was SUPERhandig in de vectra. Eventueel hoger, lager zetten zou het ideaal maken. Dat zou interessanter zijn dan het volume te kunnen bepalen daar (je hebt immers al een knoppie op het stuur en onder het navigatiescherm hé). Tot zover werkt de blutooth ok, ook voiceherkenning marcheert deftig (als je mooi articuleert weliswaar ;-))[/quote]
De voiceherkenning gaat bij mij goed tot je het nummer negen uitspreekt.
NEGEN antwoord TWEE?, NEGEN antwoord ZEVEN?
Ik heb het al door 3 mannen en 2 vrouwen laten proberen en ze struikelen altijd over de negen. Nu durf ik het aan niemand meer vragen. De ene denkt dat ik ze aan het filmen ben om ze uit te lachen en de andere zeggen wat is dat voor brol.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten@ Erwin, merci voor de info! Amaai gij zijt ne VIP (wel jammer dat ge met al die miserie zit natuurlijk!!)... het verschuiven van die handsteun was SUPERhandig in de vectra. Eventueel hoger, lager zetten zou het ideaal maken. Dat zou interessanter zijn dan het volume te kunnen bepalen daar (je hebt immers al een knoppie op het stuur en onder het navigatiescherm hé). Tot zover werkt de blutooth ok, ook voiceherkenning marcheert deftig (als je mooi articuleert weliswaar ;-))
De voiceherkenning gaat bij mij goed tot je het nummer negen uitspreekt.
NEGEN antwoord TWEE?, NEGEN antwoord ZEVEN?
Ik heb het al door 3 mannen en 2 vrouwen laten proberen en ze struikelen altijd over de negen. Nu durf ik het aan niemand meer vragen. De ene denkt dat ik ze aan het filmen ben om ze uit te lachen en de andere zeggen wat is dat voor brol. [/quote]
, vind het wel leuk werken hoor , soms is het lachen , "acht " en dan zoiets van ik heb het niet begrepen , na de tweede keer " kust men g@t " et voila ce't un 8 .
ik kan er wel niets aan doen , kan een gevoel zijn ik weet het niet , maar in de corsa d steekt ook zo'n ding bij ons , alleen werkt dat precies een pak beter .
en het zou moeten werken hoor , ik heb gegevens gezien waarbij je kan zien dat zelfs de navi spraakgestuurd zou zijn , denk wel engels gesproken ( tis zoals de geventileerde zetels , ik heb gegevens gezien waarbij je kan uitmaken dat de passagiers zetel ook geventileerd is , zelfs een keyless entry systeem zou er bestaan voor de insignia , k'zeg het , gewoon uitgekleed zijn wij en onze insignia
ps : ge moet die negen es met een antwerps accent uitspreken , geloof me dat ding is niet te schatten
wat dat proberen betreft naar andere mensen toe , ik kan je me gerust in uw plaats stellen hoor , ik heb een park expert , en trots zoals ik ben , zie eens die otot die parkeerd bijna zelf gewoon balkske en toontje volgen , nu moet je weten dat ik een gereserveerde andersvaliden plaats voor de deur heb dus ik ben zeker van de plaats , ik demonstreer , gewoon los voorbij die plaats , ne keer daarop weeral gewoon voorbij , ik kan je vertellen schone rode kop had ik toen ( een van de weinige keren dat ik een kleureke had )
groetjes
Erwin
Erwin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door schudman Bekijk Berichtenals ik op je foto klik kom ik uit bij profielen, hoe kom ik dan bij je foto's terecht?
Erwin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jonas_mertens@hotmail.com Bekijk BerichtenIk heb bijna alle opties en heb ook speedlock. Wagen is ook nog maar een week oud.
foto's...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door p04260 Bekijk Berichtenfoto's...
Platinum pack
Bekleding Geperforeerd Leder Sienna Zwart - verwarmde/geventileerde bestuurderszetel
Actieve Hoofdsteunen Voor
Opc-line pakket (volledig)
Automat
Bi-Xenon Koplampen met AFL
Park Pilot + Park Expert
Opel Eye
Flexride inc. ESP met variabele activeringsdrempel
230V aansluiting achter
Bandenspanningscontrole
Quickheat
Anti-Diefstalalarm
Bestuurderszetel 8-voudig electrisch verstelbaar
Geheugen Bestuurderszetel, Linkerbuitenspiegel
Buitenspiegels elektrisch, verwarmbaar elektrisch wegklapbaar en automatisch dimmend
Infinity Sound System
Telefoonvoorbereiding met voicecontrol en Bluethoot en geïntegreerde telefoonmodule
Lichtmetalen velgen 20"
Comment
-
Klantendienst GM
oi,
juist een telefoontje gehad van de klantendienst ( ik schrok me een hoedje want had de kwade mail pas vanmorgend om 01:00 uur ongeveer doorgestuurd ) , deze wist haar te verontschuldigen omdat ik nog altijd geen bericht(en) van hen gekregen had , de dossier was lopende maar ze waren vergeten mij ook op de hoogte te houden .
de dame klonk in mijn oren oprecht dus geven we ze weeral een beetje respijt , heb het geval speedlock aangehaald en gezegd dat wij geen bende testkiekens zijn voor de volgende generatie van insi's , dit begreep ze , ze vroeg wel of ik voor deze optie betaald had .
uiteraard heeft hier niemand voor deze optie betaald , dit is geen optie maar een normaal onderdeel dat je mag verwachten in een wagen van deze prijsklasse, aangezien mij beloofd was door de verkoper dat deze aanwezig zou zijn op mijn wagen maar nog niet operationeel was ten tijde dat ik hem bestelde is dit bindend genoeg voor mij , ik heb duidelijk gevraagd of er een functie opzat die de deuren automatisch sloot zoals ik op onze corsa had , duidelijker kan m'n dus niet zijn hier he
omdat ik niet kan zeggen of dat deze functie nu toch in mijn wagen staat ( staat nu ongeveer 2 weken in de garage , kan geen kwaad liever een weekje langer en goe dan nen hoop brol en ambras ) kon de dame geen uitsluitsel geven , ze zou het nodige doen om het in orde te krijgen , ik heb geantwoord dat de mail geschreven is na aankondiging dat we konden fluiten naar de speedlock ............. wordt vervolgd.
heb ook andere problemen aangehaald en suggesties gedaan dia andere mss zullen apprecieren , zoals volume probleem radio > usb/ipod/cd, lichten laten ontsteken bij zware regenval (suggestie) , achterklep alleen maar laten kunnen openen als de motor af staat en als deze aan staat alleen de mogelijkheid bieden om de klep te laten openen met de knop binnen ( veiligheid), slechte werking opel eye,automaat die niet netjes werkt altijd voral bij kickdown,en dan verschillende onlogische en slechte werkingen van de telefoon module ( bv indien sms laat een toon horen en zet een enveloppe in de balk onder de klok, laat apparaatlijst zien bij selecteren van toestel en vooral maak het synchro process sneller opstarten zodat je sneller van je gsm kan gebruik maken ), het lachertje met de spiegels en ab. ect......
denk dat dit ongeveer alles is , buiten de verwarming waarvan ik juist nogmaals de melding heb gemaakt , blijkbaar zit mijn dossier ergens op hoog niveau maar waren ze de klant vergeten op de hoogte te houden, er is elke week communicatie tussen duitsland belgie en dealer en klantendienst.
we zijn benieuwd, moesten jullie nog iets op de lever hebben dat je veranderd zou willen zien kan ik het desnoods langs de neus weg eens doorspelen aan die dame ( speedlock is al gedaan voor de twee my'rs die het niet hebben , hier heb ik duidelijk gemeld dat dit een vorm van oplichting is en ook zo aanvoeld wordt )
Erwin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenDe eigenlijke reden waarom ik de dealer heb opgezocht was wederom mijn DVD 800.
Voor het moment is dit reeds de DERDE unit die er in geplaatst is en het probleem geraakt voorlopig niet opgelost. Wie heeft er ook het volgend probleem :
IPOD staat aan, je schakelt het contact uit en iets later start je en de melding IPOD verwijderd komt op het scherm. Ben nergens aan geweest dus de IPOD zit nog steeds in de USB-aansluiting. IPOD in en uit de USB halen helpt niet. Geen USB apparaat...Schakelt automatisch over op AM of FM. Dan wil ik DAB aanzetten maar dat gaat niet. Kan enkel switchen tussen AM-FM. Soms duurt het wel een minuut voor hij daar tussen geswitcht heeft.
Ben je 10 minuten aan het rijden komt ineens op het scherm IPOD wordt gecontroleerd en schakelt ie automatisch weer naar de IPOD zonder dat ik iets doe...
Ik heb al van in het begin dit probleem...
Bij een koude start werkt hij soms wel, maar als je bvb even bij de bakker stopt is het gebeurd...
Dan werkt hij bij mij ook niet meer...
Ik heb Opel Belgium hier al aangetekend voor in gebreke gesteld... idem voor de verwarming.
Danny de N... stelde voor om ook heet het zootje te vervangen maar vorige maandag hebben ze geen enkel probleem opgelost... dus gaan we binnen 14 dagen nog maar eens naar de garage...
Heb voorgesteld om in de garage te komen wonen, ik ben meer daar als thuis...
KoenGroeten, Koen
Kadett D 1.3SR Rood (1989)
Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)
www.adoewa.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk BerichtenZijn hier ook mensen die chiptuning hebben gedaan op hun insignia ?
just my 2 cents
Erwin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk BerichtenPol,
Ik heb al van in het begin dit probleem...
Bij een koude start werkt hij soms wel, maar als je bvb even bij de bakker stopt is het gebeurd...
Dan werkt hij bij mij ook niet meer...
Ik heb Opel Belgium hier al aangetekend voor in gebreke gesteld... idem voor de verwarming.
Danny de N... stelde voor om ook heet het zootje te vervangen maar vorige maandag hebben ze geen enkel probleem opgelost... dus gaan we binnen 14 dagen nog maar eens naar de garage...
Heb voorgesteld om in de garage te komen wonen, ik ben meer daar als thuis...
Koen
ben je in a'pen geweest?? zo ja , hebt ge mijnen rooie nie zien staan is een perswagen geworden
trouwens ik mocht er niet komen wonen ( trouwens die hun chauffage werkt al zo goe als die van den insi ), de wagen alleen al was al voldoende , pakt teveeel plaats in , heb wel een persoonlijke dieselpomp om te tanken gekregen
Erwin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichtenik wou hier nog eens op de kar springen ivm tuning , ik zie dat de meeste die willen opvoeren 130pk'ers zijn, wat ik niet snap is dat je zoveel geld wil uitgeven om 160pk te hebben met de kans je garantie te verliezen en bv niet ineens een 160pk besteld , ik heb een kleine berekening gedaan een dure tuning ligt rond de 800 euro , dit is meer dat de biv voor de 160 pk , als je ineens een 160pk koopt moet je eigenlijk gewoon het verschil rekenen dat opel vraagt voor de motor ( en dat kan je verantwoorden naar de fabrieks garantie die je dan wel hebt ) , dus is dit geen hele dure operatie vooral niet omdat de rijtaks vor een 130pk en 160pk hetzelfde is per jaar
just my 2 cents
Erwin
Misschien dat ik het ook terug doe chiptuning heb dit ook op mijn twee vorige wagens gedaan en nooit problemen gehad.... Maar als ik dit hier soms allemaal lees hoeveel problemen sommige hebben met hun insignia ja dan begin ik al een beetje te twijfelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door schudman Bekijk BerichtenOk Erwin, auto. licht dimmer werkt! Telefoon werkt (al begrijp niet waarom sommige nummers niet in de telefoonboek voorkomen)!
Thanks
hier kan een simpele verklaring voor zijn , kijk eens of het nummer dat niet te voorschijn komt in het scherm van de dvd800 op je telefoon niet aangeduid is met een tekeninkje trekkend op een kadertje of kaartje , indien zo staat het nummer in het geheugen van uw simkaart.
nu als je alles wil hebben moet je een paar dingen doen met de telefoon
ga naar Menu > Contacten > Namen > Opties > Instellingen dit is voor de nokia 5000 ( mogelijk staat instellingen onder namen maar ben er zeker van dat het dit is en zet het geheugen dat gebruikt moet worden voor uw contacten op "Telefoon" , wss staat deze op Telefoon en SIM samen zodat je contacten verdeeld zijn , nu zal je natuurlijk zien dat je ook enkele contacten mist op je gsm . kijk nu even of je lijst dezelfde is als op de dvd800 is dit zo dan is dit het beste bewijs dat hij alleen maar de gegevens van de telefoon zelf krijgt.
zet nu even alles terug , dus Telefoon en SIM en begin je simkaart contacten te copieren.
doe nu het volgende ga naar Menu > Contacten > Namen > Opties > Contact kopiëren , hier zijn soms enkele verschillen tussen de verschillende types nokia , soms moet je contact per contact kopiëren in andere gevallen kan je eerst de contacten contacten eerst markeren ,volgens mij eerste methode , ga op een contact staan die op je simkaart staat en doe de kopieer actie , hij zal je vragen of hij deze naar telefoongeheugen mag verplaatsen ...selecteer hier dus ja .
doe dit voor alle contacten van je simkaart , als alles klaar is zou je de nummers nu ook op de dvd800 moeten kunnen zien. zet nadien je geheugen terug op Telefoon alleen anders kan het zijn dat je dubbels op je telefoon toestel te zien krijgt
indien de nummers die je niet kan zien niet gemarkeerd zijn met dat tekentje dan is het iets moeilijker , bij mijn weten kan je niet van telefoongeheugen naar simkaart gaan ( bij een s60 gaat dit wel , maar ik vrees dat dit met uw toestel niet gaat je moet eens proberen ) , indien dit niet gaat zou je eventueel kunnen proberen met de nokia suite . in het uiterste geval maak je een backup en zet je je te gebruiken geheugen op sim alleen ( indien mogelijk ) je zal dan alleen de contacten van je sim zien , als je nu de ontbrekende contacten terug aanmaakt staan deze op de sim ( laat de naam eindigen met een _S bv zodat je altijd weet als je je geheugen op beide hebt staat welke de sim en welke de gewone contacten zijn.
in principe zal je het eerste gedeelte moeten volgen , volgens mij zal dit de oplossing zijn , wel eerst controleren of je ontbrekende nummers gemarkeerd zijn met het simkaart icoontje , anders is het een hoop werk voor niets
veel succes
Erwin
ik heb juist een soortgelijk toestel vast gehad en bezien , hier kon ik in de menu contacten > namen > opties "alles markeren" kiezen, als alles gemarkeerd is en je gaat terug naar opties dan ga je een optie zien "gemark. kopiëren" dan ga je een voorstel krijgen tussen welke je kan kiezen zijnde van telefoon naar sim en van sim naar telefoon , kijk hier eerst naar dit is de simpelste methode , wel achteraf je telefoongeheugen dat moet gebruikt worden op telefoon zetten he
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk BerichtenJa erwin je hebt gelijk dit had ik bij mijn vectra toen ook maar toen ik de wagen had ja toen was het te laat daarom dat ik nu op de insignia al 160pk heb gepakt maar eigenlijk wou ik de 190pk (biturbo) maar die kon je voorlopig niet meer krijgen dus werd het de 160pk...
Misschien dat ik het ook terug doe chiptuning heb dit ook op mijn twee vorige wagens gedaan en nooit problemen gehad.... Maar als ik dit hier soms allemaal lees hoeveel problemen sommige hebben met hun insignia ja dan begin ik al een beetje te twijfelen.
Erwin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jonas_mertens@hotmail.com Bekijk BerichtenPlatinum pack
Bekleding Geperforeerd Leder Sienna Zwart - verwarmde/geventileerde bestuurderszetel
Actieve Hoofdsteunen Voor
Opc-line pakket (volledig)
Automat
Bi-Xenon Koplampen met AFL
Park Pilot + Park Expert
Opel Eye
Flexride inc. ESP met variabele activeringsdrempel
230V aansluiting achter
Bandenspanningscontrole
Quickheat
Anti-Diefstalalarm
Bestuurderszetel 8-voudig electrisch verstelbaar
Geheugen Bestuurderszetel, Linkerbuitenspiegel
Buitenspiegels elektrisch, verwarmbaar elektrisch wegklapbaar en automatisch dimmend
Infinity Sound System
Telefoonvoorbereiding met voicecontrol en Bluethoot en geïntegreerde telefoonmodule
Lichtmetalen velgen 20"
very nice
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichtenik wou hier nog eens op de kar springen ivm tuning , ik zie dat de meeste die willen opvoeren 130pk'ers zijn, wat ik niet snap is dat je zoveel geld wil uitgeven om 160pk te hebben met de kans je garantie te verliezen en bv niet ineens een 160pk besteld , ik heb een kleine berekening gedaan een dure tuning ligt rond de 800 euro , dit is meer dat de biv voor de 160 pk , als je ineens een 160pk koopt moet je eigenlijk gewoon het verschil rekenen dat opel vraagt voor de motor ( en dat kan je verantwoorden naar de fabrieks garantie die je dan wel hebt ) , dus is dit geen hele dure operatie vooral niet omdat de rijtaks vor een 130pk en 160pk hetzelfde is per jaar
just my 2 cents
Erwin
inderdaad, dat was mijn mening ook bij de bestelling. De hogere BIV is maar éénmalig, taks blijft hetzelfde als de 130 PK
Comment
Comment