Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door p04260 Bekijk Berichten
    inderdaad, dat was mijn mening ook bij de bestelling. De hogere BIV is maar éénmalig, taks blijft hetzelfde als de 130 PK
    Inderdaad.
    En je loopt geen enkel onnodig risico door met een ongeldig gelijkvormigheidsattest en verzekering rond te rijden. Met alle mogelijke gevolgen vandien in geval van een zwaar ongeval...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
      @ Erwin, merci voor de info! Amaai gij zijt ne VIP (wel jammer dat ge met al die miserie zit natuurlijk!!)... het verschuiven van die handsteun was SUPERhandig in de vectra. Eventueel hoger, lager zetten zou het ideaal maken. Dat zou interessanter zijn dan het volume te kunnen bepalen daar (je hebt immers al een knoppie op het stuur en onder het navigatiescherm hé). Tot zover werkt de blutooth ok, ook voiceherkenning marcheert deftig (als je mooi articuleert weliswaar ;-))

      De voiceherkenning gaat bij mij goed tot je het nummer negen uitspreekt.
      NEGEN antwoord TWEE?, NEGEN antwoord ZEVEN?
      Ik heb het al door 3 mannen en 2 vrouwen laten proberen en ze struikelen altijd over de negen. Nu durf ik het aan niemand meer vragen. De ene denkt dat ik ze aan het filmen ben om ze uit te lachen en de andere zeggen wat is dat voor brol. [/quote]

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
        oi,

        geloof me met de soft van de ipod die polleke en ik heb is nix mis wij hebben beide een classic ik een 120gb , hij weet ik niet van buiten . het contact afzetten is een lapmiddel en niet aanvaardbaar ( vooral niet voor een wagen welke ik 36k+btw heb betaald , inc btw is dat normaal 43560 eurookes ), stel dat je telkens je van programma op tv wil wisselen je de tv moet op en af zetten , niet te doen hoor
        ik heb in het verleden totaal geen problemen gehad met de dvd800 ( juist 1* toen de silvrebox vervangen was , maar niet meer kunnen reproduceren ) ook niet met andere types van ipods.
        polleke , tis simpel hier kerel , stuur een pbke , ik geef je mijn adres en je mag de ipod komen halen voor een weekje of wat ( de wagen staat toch in de garage dus ,,,,,,, en zelf zo naar een ipod luisteren thuis doe ik niet zo , daar heb ik radio of pc voor ).
        deze ipod is totaal puur zonder apps , als je er na een week geen last mee hebt gehad mag je stellen dat er iets wreed slecht aan uw ipod is , hangt deze wel weten we zeker dat het de ipod niet is , ik maak wel een werkingsverslag op voor gman a"pen ( beginnen ze gewoon te worden , ze weten dat ik het tot op de draad uitzoek en het ook zou uitleg.
        ge moet geene bang hebben just ne pb , en borgerhout ligt nu niet je van dat van waar je woont he

        gewoon om heel die story uit te klaren , ze kunnen je op den duur met je kl*ten blijven spelen hoor, trouwens gisteren is er een mail van 3 blz vertrokken hier over dingen die beloofd zijn toen ik de wagen kocht en bij levering niet juist waren maar alsnog beloofd zijn , spijtig genoeg heb ik hier harde taal moeten gebruiken , ik voel me door de aankoop van deze wagen bij de ballen genomen en vooral in het zak gezet , ik denk dat ik beter ne lada had gekocht ,daar moet ik ook alles zelf doen en sukkelen voor in te stappen , mijne rolstoel had er daar ook wel in gekund hoor , en dan had ik een hoop centjes overgehad om andere zaken aan te kopen en pleziertjes te doen.neen ik moest en zou een full option insi hebben , kieke dat ik ben ; eerst 5 maand wachten en dan hoor je dat mensen die hun wagen 1 maand later hebben gekregen wel een speedlock hebben , gewoon oplichterij noem ik dat , wij zijn gebruikt als testkiekes geloof me .
        nu nog juist scan of foto's van een boekje van 2009 van een insi zodat ik mijn zaak kan staven, hier wordt de speedlock in beschreven maar nooit beschikbaar gesteld , die mensen hebben recht op deze speedlock , dus als je garantie nog niet voor bij is een aangetekend ingebrekestelling sturen met de vraag ol de beloofde speedlock alsnog te programmeren , die van 2011 hebben het al , die van 2010 kunnen hun beroepen op de wet discriminatie , als 2009 deze functie heeft en 2011 deze ook heeft en u kan bewijzen dat u minstens de prijs hebt betaald vor deze wagen als hen zit ge gebeiteld n je kan dan vinden dat je gediscrimineerd voelt en bedrogen , ook viel de wagen niet in de verwachting omdat je waarschijnlijk het boekje van my2009 het gelezen en deze beschrijft , u weet het , de speedlock u kan hier aanhalen dat u ervan overtuigd waart dat deze aanwezig zou zijn geweest. en laat je niets wijsmaken over het gaat niet wegens conflict andere soft , deze soft zit ook in de ander nieuwere wagens
        belangrijkste wij hebben evenveel rechten als klant als andere klanten , en de wagen MOET voldoen aan de klant verwachting.
        als ik tegen eind maand ( of sneller zelfs geen positief antwoord krijg ) geef ik het dor an mijn rechtsbijstand en aan de andersvaliden belangenvereniging ( deze laatste om mij bij te laten staan ivm de easy step out , deze is mij verkocht als HET middel om gemakkelijk in en uit te kunnen stappen.tot op heden is het een ramp vor mij om in te stappen......)

        blijkbaar hebben de klanten die model 2009 en 2010 gekocht hebben gewoon gediend dat gm en opel niet zou verzuipen , dus eigenlijk zouden wij iets meer in de watten gelegd mogen worden ipv bedrogen en belogen.sorry moest er ineens weer eens ff uit , wat niet wil zeggen dat ik de mensen met een insi niet meer wil helpen he , ik heb spijtig genoeg trouwens tijd genoeg om af en toe eens iets uit te zoeken

        dus polleke ge weet het goi een pb binnen , kom de ipod halen , je mag gerust zijn dat deze perfect werkt in een insignia ( altijd gedaan , alhoewel ik niet met de wagen reed ging ik er wel eens een paar uurtjes muziek luisteren in een mooie omgeving ) hoop wel dat je wat kunt met mijn muziek keuze ( 80-90 en af en toe eens goeie hardcore ).

        Erwin

        ps : heeft iemand het volgende al eens geprobeerd , schakel over met je ipod naar artiesten mode , kies een artiest waarvan je weet dat hij maar 1 song heeft ; start deze song , je zal horen dat de dvd800 deze tot in het oneindige laat blijven spelen een snelle manier om te stoppen is er niet , het is een knoeiboeltje......
        toevallig op uit gekomen een week of twee terug , was juist manoeuvres aan doen en kon niet direct ingrijpen.
        Ik heb de IPOD van zoonlief er ook al eens ingestoken maar misschien is dat nog eens de moeite van die een tijdje te gebruiken en zien wat er dan gebeurd. Heb ook nog contact gehad met de klantendienst en we wachten nog een beetje af.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door jonas_mertens@hotmail.com Bekijk Berichten
          Platinum pack
          Bekleding Geperforeerd Leder Sienna Zwart - verwarmde/geventileerde bestuurderszetel
          Actieve Hoofdsteunen Voor
          Opc-line pakket (volledig)
          Automat
          Bi-Xenon Koplampen met AFL
          Park Pilot + Park Expert
          Opel Eye
          Flexride inc. ESP met variabele activeringsdrempel
          230V aansluiting achter
          Bandenspanningscontrole
          Quickheat
          Anti-Diefstalalarm
          Bestuurderszetel 8-voudig electrisch verstelbaar
          Geheugen Bestuurderszetel, Linkerbuitenspiegel
          Buitenspiegels elektrisch, verwarmbaar elektrisch wegklapbaar en automatisch dimmend
          Infinity Sound System
          Telefoonvoorbereiding met voicecontrol en Bluethoot en geïntegreerde telefoonmodule
          Lichtmetalen velgen 20"
          Nice !

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
            Pol,

            Ik heb al van in het begin dit probleem...

            Bij een koude start werkt hij soms wel, maar als je bvb even bij de bakker stopt is het gebeurd...

            Dan werkt hij bij mij ook niet meer...

            Ik heb Opel Belgium hier al aangetekend voor in gebreke gesteld... idem voor de verwarming.

            Danny de N... stelde voor om ook heet het zootje te vervangen maar vorige maandag hebben ze geen enkel probleem opgelost... dus gaan we binnen 14 dagen nog maar eens naar de garage...
            Heb voorgesteld om in de garage te komen wonen, ik ben meer daar als thuis...

            Koen
            zolang dat je dan ook betaald wordt...

            Dus dan moet DDN al niet meer zeggen dat ik de enigste ben !

            Comment


            • Weet iemand of je op de dvd800 makkelijk(lees ook goedkoop) de bluetooth-module achteraf kan plaatsen?

              Ik heb die niet aangekruist op de bestelbon en ik heb er nu spijt van

              Comment


              • , ik demonstreer , gewoon los voorbij die plaats , ne keer daarop weeral gewoon voorbij , ik kan je vertellen schone rode kop had ik toen ( een van de weinige keren dat ik een kleureke had )

                groetjes
                Erwin

                lol
                den borre


                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                  ik wou hier nog eens op de kar springen ivm tuning , ik zie dat de meeste die willen opvoeren 130pk'ers zijn, wat ik niet snap is dat je zoveel geld wil uitgeven om 160pk te hebben met de kans je garantie te verliezen en bv niet ineens een 160pk besteld , ik heb een kleine berekening gedaan een dure tuning ligt rond de 800 euro , dit is meer dat de biv voor de 160 pk , als je ineens een 160pk koopt moet je eigenlijk gewoon het verschil rekenen dat opel vraagt voor de motor ( en dat kan je verantwoorden naar de fabrieks garantie die je dan wel hebt ) , dus is dit geen hele dure operatie vooral niet omdat de rijtaks vor een 130pk en 160pk hetzelfde is per jaar

                  just my 2 cents
                  Erwin
                  Als we even de discussie over het al dan niet versnellen van de slijtage van de motor in het midden laten:

                  De 130pk kan blijkbaar zonder probleem naar 190pk/400Nm gebracht worden (zie http://www.autotuneheinz.be)

                  Dus voor +60pk en +100Nm 700€ betalen (en dat is nog aan de hoge kant) lijkt mij een pak voordeliger dan het prijsverschil voor een 160pk (of 190pk) aan te kopen + extra BIV te betalen.

                  Aan de verzekering kan je doorgeven dat je vermogen verhoogd is om in orde te zijn (en bijkomend een premieverhoging betalen). Het gelijkvormigheidsattest, tjah... :-)

                  Je blijft natuurlijk met het "garantieprobleem" zitten (maar na 2 jaar is die ook verlopen...). Ik ga binnenkort mijn 130pk laten tunen...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door J84 Bekijk Berichten
                    Als we even de discussie over het al dan niet versnellen van de slijtage van de motor in het midden laten:

                    De 130pk kan blijkbaar zonder probleem naar 190pk/400Nm gebracht worden (zie http://www.autotuneheinz.be)

                    Dus voor +60pk en +100Nm 700€ betalen (en dat is nog aan de hoge kant) lijkt mij een pak voordeliger dan het prijsverschil voor een 160pk (of 190pk) aan te kopen + extra BIV te betalen.

                    Aan de verzekering kan je doorgeven dat je vermogen verhoogd is om in orde te zijn (en bijkomend een premieverhoging betalen). Het gelijkvormigheidsattest, tjah... :-)

                    Je blijft natuurlijk met het "garantieprobleem" zitten (maar na 2 jaar is die ook verlopen...). Ik ga binnenkort mijn 130pk laten tunen...
                    Je kan die zelfs naar 250pk brengen maar of het goed is...
                    Jij verdedigt natuurlijk uw zaak omdat je maar een 130pk hebt maar met uw stelling ben ik het niet eens. In principe moet je ook van de fabrikant het gelijkvormigheidsattest laten aanpassen maar die doen dat niet. En de reden waarom weten we allemaal...
                    En ik zie hier nooit cijfers staan die het verschil toetsen, alleen maar en,of,maar,als enz.
                    Ik heb op mijn Alhambra na 40.000 km mijn Tiptronic naar de eeuwige jachtvelden geholpen en na 85.000 km was mijn turbo eraan voor de moeite. 5000 euro versnellingsbak en 1400 euro turbo. Reken maar uit wat "een pak voordeliger" was geweest...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door J84 Bekijk Berichten
                      Als we even de discussie over het al dan niet versnellen van de slijtage van de motor in het midden laten:

                      De 130pk kan blijkbaar zonder probleem naar 190pk/400Nm gebracht worden (zie http://www.autotuneheinz.be)

                      Dus voor +60pk en +100Nm 700€ betalen (en dat is nog aan de hoge kant) lijkt mij een pak voordeliger dan het prijsverschil voor een 160pk (of 190pk) aan te kopen + extra BIV te betalen.

                      Aan de verzekering kan je doorgeven dat je vermogen verhoogd is om in orde te zijn (en bijkomend een premieverhoging betalen). Het gelijkvormigheidsattest, tjah... :-)

                      Je blijft natuurlijk met het "garantieprobleem" zitten (maar na 2 jaar is die ook verlopen...). Ik ga binnenkort mijn 130pk laten tunen...
                      Bij wie ? En van welk bouwjaar is hij ? Grtz

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                        Je kan die zelfs naar 250pk brengen maar of het goed is...
                        Jij verdedigt natuurlijk uw zaak omdat je maar een 130pk hebt maar met uw stelling ben ik het niet eens. In principe moet je ook van de fabrikant het gelijkvormigheidsattest laten aanpassen maar die doen dat niet. En de reden waarom weten we allemaal...
                        En ik zie hier nooit cijfers staan die het verschil toetsen, alleen maar en,of,maar,als enz.
                        Ik heb op mijn Alhambra na 40.000 km mijn Tiptronic naar de eeuwige jachtvelden geholpen en na 85.000 km was mijn turbo eraan voor de moeite. 5000 euro versnellingsbak en 1400 euro turbo. Reken maar uit wat "een pak voordeliger" was geweest...
                        250pk ?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Insigniaken Bekijk Berichten
                          250pk ?
                          Als je geen rekening houdt met een "beetje" rook en er niks mee inzit om af en toe nieuwe verstuivers of turbo's te plaatsen geen probleem...Of denk je dat Heinz met zijn race-ervaring en zijn horde "ingenieurs" dat niet zouden kunnen ?

                          Comment


                          • Iedereen doet met dat tunen uiteraard wat hij wil. Indien het echter allemaal zo eenvoudig is om een motor naar een hoger niveau te brengen ( zelfs met aanpassing verzekering en taxen) waarom brengen de constructeurs dan zoveel verschillende motorisaties uit? Ik heb begrepen dat bijv. de 160 pk zwaardere remschijven heeft dan een 130 pk om maar een voorbeeld te noemen, dus de verschillen zijn er toch. Ikzelf koop liever een 160pk die conform de normen is en in de garantievoorwaarden valt, dan te tunen en enkele jaren later met een hoop dure stukken geconfronteerd te worden( of bij een zwaar ongeval met het gelijksvormigheidsattest!!). Ik denk dat een auto die voorzien is voor 130pk en tot 190pk gebracht wordt er vroeg of laat de rekening voor gepresenteerd krijgt. Enfin dat is mijn logica,iedereen is vrij om te doen en te laten wat hij wil natuurlijk, het was maar een bedenking.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyGazet Bekijk Berichten
                              Iedereen doet met dat tunen uiteraard wat hij wil. Indien het echter allemaal zo eenvoudig is om een motor naar een hoger niveau te brengen ( zelfs met aanpassing verzekering en taxen) waarom brengen de constructeurs dan zoveel verschillende motorisaties uit? Ik heb begrepen dat bijv. de 160 pk zwaardere remschijven heeft dan een 130 pk om maar een voorbeeld te noemen, dus de verschillen zijn er toch. Ikzelf koop liever een 160pk die conform de normen is en in de garantievoorwaarden valt, dan te tunen en enkele jaren later met een hoop dure stukken geconfronteerd te worden( of bij een zwaar ongeval met het gelijksvormigheidsattest!!). Ik denk dat een auto die voorzien is voor 130pk en tot 190pk gebracht wordt er vroeg of laat de rekening voor gepresenteerd krijgt. Enfin dat is mijn logica,iedereen is vrij om te doen en te laten wat hij wil natuurlijk, het was maar een bedenking.
                              Volmondig mee eens en ik mag me stilaan al een ervaringsdeskundige noemen

                              Ik heb me in het verleden ook laten verleiden om mijn auto's te chippen.
                              Vectra DTI 16v => turbo smeerleiding gescheurd, kettingspanner afgebroken
                              Vectra GTS => geen probleem alhoewel ik het niet weet want die is met 18.000 km op de teller verkocht...
                              Alhambra => Versnellingsbak (tiptronic), turbo, en regelmatig overdrukklep van turbo die open ging.
                              Dat hij lekker optrekt is leuk en soms denk ik nog wel eens aan mijn GTS met 197 pk, die ging als een speer maar als ik dan terug neerdaal in de realiteit en tot de constatatie kom dat je van de ene naar de andere file vlamt, is 160 pk meer dan voldoende. En nee ik ben niet meer de snelste weg aan het licht, maar we staan dan toch weer netjes achter of naast elkaar aan het volgende licht of file...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door suby555 Bekijk Berichten
                                Weet iemand of je op de dvd800 makkelijk(lees ook goedkoop) de bluetooth-module achteraf kan plaatsen?

                                Ik heb die niet aangekruist op de bestelbon en ik heb er nu spijt van
                                oi,

                                je moet eens een paar pagina's terug gaan , toen heeft er ook iemand dit gevraagd , heb toen even opgezocht en de nummer van de module erbij gezet , navenant ik kon zien wordt de module dan ergens aan de pianoblack afwerking ter hoogte stuur geplaatst .
                                is te krijgen als accessoire en een accessoire is normaal altijd achteraf plaatsbaar.

                                groetjes
                                Erwin

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door J84 Bekijk Berichten
                                  Als we even de discussie over het al dan niet versnellen van de slijtage van de motor in het midden laten:

                                  De 130pk kan blijkbaar zonder probleem naar 190pk/400Nm gebracht worden (zie http://www.autotuneheinz.be)

                                  Dus voor +60pk en +100Nm 700€ betalen (en dat is nog aan de hoge kant) lijkt mij een pak voordeliger dan het prijsverschil voor een 160pk (of 190pk) aan te kopen + extra BIV te betalen.

                                  Aan de verzekering kan je doorgeven dat je vermogen verhoogd is om in orde te zijn (en bijkomend een premieverhoging betalen). Het gelijkvormigheidsattest, tjah... :-)

                                  Je blijft natuurlijk met het "garantieprobleem" zitten (maar na 2 jaar is die ook verlopen...). Ik ga binnenkort mijn 130pk laten tunen...
                                  oi,

                                  tis te hopen dat gene 2010 is want dan ben je er aan voor de moeite , wat je aanhaalt van 130pk naar 190 ok das ook ineens het uiterste uit de motor halen he , je moet rekenen dat in principe het motorblok van een 130pk juist de zelfde is dan die van de 160pk toch zullen er een paar kleine verschillen zijn en niet alleen maar bij de motor maar bv ook bij het remsysteem , bij de 130pk zijn de remschijven een pak kleiner dan bij de 160pk

                                  groetjes
                                  Erwin

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                                    oi,

                                    tis te hopen dat gene 2010 is want dan ben je er aan voor de moeite , wat je aanhaalt van 130pk naar 190 ok das ook ineens het uiterste uit de motor halen he , je moet rekenen dat in principe het motorblok van een 130pk juist de zelfde is dan die van de 160pk toch zullen er een paar kleine verschillen zijn en niet alleen maar bij de motor maar bv ook bij het remsysteem , bij de 130pk zijn de remschijven een pak kleiner dan bij de 160pk

                                    groetjes
                                    Erwin
                                    En ik meen ergens gelezen te hebben dat de versnellingsbak van een 130 en een 160 pk ook verschillend is niet, of vergis ik mij ?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Insigniaken Bekijk Berichten
                                      250pk ?
                                      jawel hoor theoretisch is dat mogelijk , naar 160pk of 190pk is chiptunning dus electronische tuning , buiten dit type van tunen heb je ook nog mechanische tuning.
                                      heb indertijd toen ik nog speedway reed eene geweten uit de hoge klasse , die reed met een klein japannerke ( kan niet direct op de naam komen ) daar stond een bmw blok centraal in de wagen in zodanig dat het pookje juist naast hem stond .
                                      op gebied van wegligging het beste wat je mar kan hebben , ze hebben dat blok toen ook onder handen genomen en kevlar onderdelen gebruikt , resultaat 630pk
                                      kerel was een nederlander , en waar ik van spreek is ongeveer een 20 a 25 jaar terug

                                      het moet niet altijd chippen zijn , maar denk eraan zulkse dingen zijn niet voor ons de gewone man , dit is puur voor hobby die uitgeveord werd door een bedrijfsleider die dik zijne boterham verdiende , zo een mechanische tuning kost stukken van mensen en voor dat alles naar wens is heb je ondertussen al eens stukken gehad.

                                      groetjes
                                      Erwin
                                      Last edited by ; 05/02/2011, 17:22.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                        Volmondig mee eens en ik mag me stilaan al een ervaringsdeskundige noemen

                                        Ik heb me in het verleden ook laten verleiden om mijn auto's te chippen.
                                        Vectra DTI 16v => turbo smeerleiding gescheurd, kettingspanner afgebroken
                                        Vectra GTS => geen probleem alhoewel ik het niet weet want die is met 18.000 km op de teller verkocht...
                                        Alhambra => Versnellingsbak (tiptronic), turbo, en regelmatig overdrukklep van turbo die open ging.
                                        Dat hij lekker optrekt is leuk en soms denk ik nog wel eens aan mijn GTS met 197 pk, die ging als een speer maar als ik dan terug neerdaal in de realiteit en tot de constatatie kom dat je van de ene naar de andere file vlamt, is 160 pk meer dan voldoende. En nee ik ben niet meer de snelste weg aan het licht, maar we staan dan toch weer netjes achter of naast elkaar aan het volgende licht of file...
                                        voila daar zeg je het ,

                                        als hij lekker optrekt en kan af en toe eens snel lekker doorscheuren is zelfs 130pk in mijn ogen al in orde . mijn automaat bv krijgt het vermogen toch niet direct zoals ik wil op de baan of ik nu 130pk heb of 160 pk. die snuit wipt zo eens even van rechts naar links en da oranje lampeke dat je verwittigd dat er slipgevaar is en te koud brand dan wel eens af en toe ,
                                        het leuke is dan nog dat aan het volgende licht die dikke bmw er maar beteuterd bijstaat omdat die dit niet verwachte .

                                        neen geef mij maar 130pk , hoe meer hoe gevaarlijker bij mij , denk niet dat ik dan in toom te houden ben en dat de briefkes zich gaan beginnen opstapelen.

                                        trouwens pol , dat aanbod van die ipod geld nog hoor , laat maar iets weten.

                                        Erwin

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                          Je kan die zelfs naar 250pk brengen maar of het goed is...
                                          Jij verdedigt natuurlijk uw zaak omdat je maar een 130pk hebt maar met uw stelling ben ik het niet eens. In principe moet je ook van de fabrikant het gelijkvormigheidsattest laten aanpassen maar die doen dat niet. En de reden waarom weten we allemaal...
                                          En ik zie hier nooit cijfers staan die het verschil toetsen, alleen maar en,of,maar,als enz.
                                          Ik heb op mijn Alhambra na 40.000 km mijn Tiptronic naar de eeuwige jachtvelden geholpen en na 85.000 km was mijn turbo eraan voor de moeite. 5000 euro versnellingsbak en 1400 euro turbo. Reken maar uit wat "een pak voordeliger" was geweest...
                                          Vergeet niet dat de 130 dezelfde motor is als de 160, hij is enkel elektronisch afgesteld.
                                          In principe kan een dealer die software ook veranderen. (Dit word hier bij de bmw garage bij ons nogal vaak toegepast)
                                          Enkel de versnellingsbak is van een ander type waardoor je het koppel bij de 130 best op 400 nm zet, daar waar een 160 ongeveer 440 nm heeft dacht ik.
                                          Dus kan je ze wat pk betreft alle twee naar 190 à 200 brengen, enkel het koppel zal verschillend zijn.
                                          Maar ik denk dat 400 nm al genoeg is tenzij je graag in elke versnelling je wielen laat doorslippen.
                                          Wat de prijzen betreft, daar kan je nog een hele pak vanaf doen, geloof me maar. Zoals elke goede Belg een beetje kan onderhandelen.
                                          Last edited by Gixxer; 05/02/2011, 19:35.
                                          den borre


                                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                          Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                          Comment

                                          Working...
                                          X