Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen
    Dan kan ie best met de trein gaan zeker?
    Nice one
    Mr Drift

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk Berichten
      hey Guys,

Ik had als een van de opties "airbags achteraan + verklikker gordels" genomen... wellicht stupid question again, maar waar steken die airbags? Ik zie een labelke aan de zijkant aan de hoofdsteun van de bestuurders/passagierszetel, maar zijn dat dan geen standaard gordijnairbags? Maw, waar zitten die airbags achteraan? Of ik ben stekeblind
      oi

http://www.opel.be/showroom/files/pd...rochure_nl.pdf op blz 41 staan alle bags . de juiste plaatsing is in de zijstukken van je achterzetel ( de stukken die blijven staan als je de zetel neerklapt ) of deze gemarkeert zijn weet ik niet , in principe dacht ik dat dit wettelijk moest dus ff goed koekeloeren .
      als je de drie indicatoren ( verklikkers ) op je DIC hebt mag je gerust zijn dat ze aanwezig zijn.

groetjes
      Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten
        Heb volgens mij eens een mooi plaatje in de folder van de Insignia gezien.
        Daar staat exact aangegeven waar de airbags zitten. Heb je deze folder?
        Anders kan ik wel even kijken of ik nog iets daarvan heb.

BTW: @ Erwin

Je hebt een PB...
        heb het gemerkt , ben wel wat laat vandaag , voelde me niet goed , ff alles inhalen nu se

heu , heb ik iets gemist vandaag zag een antwoordje van ginov maar bericht bestaat niet , vind ook geen ref terug op je antwoord naar B4_avant
        @marc_truyen
        wat betreft uw verwarming , is wel degelijk zoals wim zegt een software fout , deze werd enkele maanden terug al aangebracht door mij maar werd door opel als niet bestaande aanschouwd ik was namelijk de enige die reclameerde voor deze , nu zoveel maanden later hebben ze dit moeten aannemen , nu zitten zeer veel mensen met een defecte / slechte geprogrammeerde verwarming .
        opel is wel degelijk aan het werken aan een update , eigenlijk hebben ze al een update uitgebracht maar wederom zat er een fout in. dus nog ff geduld .
        aangezien je het gemeld hebt blijft je garantie voor deze van tel. ben je niet zeker , schrijf een aangetekend ingebrekestelling waar je hen op de hoogte stelt van je probleem , en waar je erop wijst dat je dit al gemeld hebt . neem desnoods contact met de klantendienst op Telefonisch (alle werkdagen van 9.00 u. tot 17.30 u.): 03/450.63.29 of via mail opel.customercare@be.gm.com deze starten dan een dossier op uw naam en noteren het probleem , deze nemen dan ook contact op met je dealer .
        mss kan je dan ineens het niet willen afstellen van de ruitenwisser sproeiers melden. success

groetjes
        Erwin
        Last edited by ; 08/02/2011, 22:15.

Comment

• .....
          Last edited by ; 17/03/2011, 22:08.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
            ruitensproeiers zijn normaal gezien perfect regelbaar met een speldekopje.
            gewoon speldje in het gaatje steken en wat bijregelen. nadien wel de naald verwijderen.
            perfect zelf doenbaar tenzij de boordcomputer van opel zo gesofistikeerd is dat hij een foutmelding gaat geven,wegens penetratie van een vreemd object.
            Zou het aanraden om dit niet zo te doen omdat het geen 'gewone' sproeiers zijn. Deze hebben een bredere sproeier dan gewoonlijk, net zoals andere merken ook hebben.
            Opel Insignia OPC
            BMW X5 3.0i
            Caterham Super 7

Comment

@ Erwin,

Hoop dat het je nu een beetje beter gaat !
              Wilde weten of je al wat had gehoord betreffende je auto...
              Heb vandaag 3x naar GMan gebeld en kon Patrick niet aan de telefoon krijgen. Telefoonnummer achtergelaten maar hij heeft dus niet teruggebeld.
              Via hun weet ik dus nog niet of zij, na de proefrit, hebben geconstatteerd of het probleem bij jouw auto is opgelost.
              oi,

het laatste wat ik gehoord heb is dat er een onderdeel is besteld , waarvoor weet ik niet , wat betreft patrick , indien je deze nodig hebt blijven proberen het terugbellen bij gman is iets wat meestal ( bijna altijd ) misloopt spijtig genoeg .
              zal morgen eens proberen te bellen als ik kan .

Erwin

Comment

• .....
                Last edited by ; 17/03/2011, 22:07.

Comment

Is goed Erwin.
                  Morgen om 8.00 staat de mijne bij Opel Hindriks in Neuenhaus...
                  Ben benieuwd !
                  oi,

mss beide dealers eens contact met mekaar laten opnemen , kan leuk worden

groetjes
                  Erwin

Comment

• We hebben het hier eens ooit gehad over het verdichten van velgen.
                    Ik dacht dat er iemand in Ekeren zat die dat deed ?
                    Maar ik kan nergens die zijn adres niet terugvinden.
                    Heb de zoekfunctie al gebruikt maar die brengt mij niet naar de juiste pagina.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                      We hebben het hier eens ooit gehad over het verdichten van velgen.
                      Ik dacht dat er iemand in Ekeren zat die dat deed ?
                      Maar ik kan nergens die zijn adres niet terugvinden.
                      Heb de zoekfunctie al gebruikt maar die brengt mij niet naar de juiste pagina.
                      oi pol,

mss dat dit een mooi vertrekpunt is http://autoforum.be/showthread.php?p...en#post4140071

groetjes
                      Erwin

ps : ik denk dat je het best nu achteruit verder gaat , je moet maar eens zien

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
                        Zou het aanraden om dit niet zo te doen omdat het geen 'gewone' sproeiers zijn. Deze hebben een bredere sproeier dan gewoonlijk, net zoals andere merken ook hebben.
                        inderdaad,
                        er zit zo geen "kogeltje" in die sproeiers
                        Insignia 5D Sport 130pk
                        Cooper D
                        KTM 250 EXC-F
                        KTM 200 EXC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                          oi pol,

mss dat dit een mooi vertrekpunt is http://autoforum.be/showthread.php?p...en#post4140071

groetjes
                          Erwin

ps : ik denk dat je het best nu achteruit verder gaat , je moet maar eens zien
                          OK tenks dat zocht ik dus !

Comment

• Heb nog een mooi plaatje gevonden voor de cabriorijders !
                            Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Vriendelijk bedankt aan allen voor jullie snelle en afdoende reacties. Ik ga een dossiertje samenstellen en doorgeven aan de Opel klantenservice.

Waar ik kwaad van word is wanneer men mij dingen voorliegt om hun onkunde te verstoppen en dat is precies wat Buga doet. Ik houd jullie op de hoogte!

Comment

oi

http://www.opel.be/showroom/files/pd...rochure_nl.pdf op blz 41 staan alle bags . de juiste plaatsing is in de zijstukken van je achterzetel ( de stukken die blijven staan als je de zetel neerklapt ) of deze gemarkeert zijn weet ik niet , in principe dacht ik dat dit wettelijk moest dus ff goed koekeloeren .
                                als je de drie indicatoren ( verklikkers ) op je DIC hebt mag je gerust zijn dat ze aanwezig zijn.

groetjes
                                Erwin
                                Bedankt Corsawim, Arne en Erwin!!

Heb eens goed gekeken en weet je wat? In die zetels achteraan, op de zijkant hangen kleine labelkes, etiketten, net zoals je in een kledingstuk een labelke hangen hebt met merk, wasinfo etc... ewel op de achterzetels hangt dat dus ook en er staat op 'airbag' dus daar zullen ze verstopt zitten! Zwart op zwart, valt niet op Nog es merci voor de richting aan te wijzen!

Comment

Is goed Erwin.
                                  Morgen om 8.00 staat de mijne bij Opel Hindriks in Neuenhaus...
                                  Ben benieuwd !
                                  oi arne,

heb juist contact gehad met patrick ivm resonantie probleem automaat , spijtig genoeg heeft hij nog geen tijd gehad gisteren om een proef te rijden , vandaag gaat ie dat doen , ik heb gezegd dat je dealer desnoods contact leggen met hem om info uit te wisselen .
                                  hij sprak al direct van die cardanas , indien dit bij u zou helpen , graag laten weten hij gaat dan niet op opel wachten om bevestiging en ineens de as voor mij bestellen en vervangen.
                                  ander probleem met shimmy heeft hij wel kunnen voelen ( de resonantie niet omdat er de andere motorsoft al opzat , volgens hem was het weg , maar hij gaat hem nu test rijden zoals uitgelegd door u , het kan dus dat het er nu nog op zit ) , hier zouden de velgen moeten vervangen worden volgens opel , ik heb hem voorgesteld om de 4 velgen te vervangen en desnoods de antidiefstalbouten er ineens terug op de zetten en terug te testen , is het weg ok dan zijn het de velgen , is het er nog moeten we hier verder gaan zoeken en eventueel dan toch de bussen vervangen.

het probleem van de dvd pack van eurologics is halvelings opgelost , blijkbaar hebben ze alles vervangen tot en met de schermen ( het stuk waar hij staat op te wachten is ene drempel bekleding die ze kapot hebben gekregen ) weer hebben ze het systeem op 20 gezet wat maakt dat het geluid door de kids zodanig hard kan gezet worden dat er gehoorschade op kan treden , volgens hen normaal , volgens mij bogus , heb hier een set waar het geluid ingesteld op 9 zelfs nog geen heel klein brommetje geeft. het alternator fluiten is er uit volgens hen , zal er dus kritisch naar luisteren , volgens hen kunnen ze niets meer doen en moet ik daar maar tevreden mee zijn , indien niet goed heb ik geantwoord is dit een aangetekend ineens met klacht neerlegging wegens niet willen uitvoeren van een garantie geval en eventueel oplichting ( van een kit van 1700 euro mag je verwachten dat deze werkt he ) .
                                  het voordeel dat ik heb is dat ik dezelfde set heb en dat die geen brom geeft of gefluit , dus bewijsvoering in de recht bank gat zeer simpel zijn .... nog ff wachten en dan komt er een review over deze bij mijn duitse wagen .

voor de verwarming is er nog geen oplossing , manueel zetten is volgens hen de enige optie. hij moet nog wel voelen of de flow niet te laag is achter , ik heb hem gemeld dat deze in vergelijking met een andere die ook deze fout heeft toch nog een pak minder flow heeft.
                                  speedlock is nog niet aanwezig , nochtans heb ik daar vorige week de klantendienst van verwittigd dat deze op een andere van bj2010 wel aanwezig was , en beloofd is beloofd , woorden zijn bindend.
                                  zetel probleem " easy exit / entry " is ook nog niet opgelost , daar moet nog over geklapt worden , is ook beloofd geweest.

alez de groetjes
                                  en als je nieuws hebt over de uwen laat het aub weten he
                                  Erwin

Comment

• dringende oproep ivm probleem shimmy

hoi allemaal ,

er heeft iemand een dag of wat geleden mij het antwoord gegeven dat bij hem het probleem met de trillen of shimmy is opgelost geweest. nu is dit bericht verdwenen ( waarschijnlijk mee gewist geweest , blijkbaar is er nog een wis geweest een dag of 2 dagen terug want er zijn nog andere berichten verdwenen )

kan de persoon die dit probleem had en waar het is opgelost geweest door het vervangen van de bussen in/aan de draagarmen ophanging - voortrein - mij terug een seintje geven en eventueel mij een pb sturen waar deze fout is opgelost geweest ( dacht bij gman , maar daar beweren ze van niet ) .

dus dringende oproep , laat me iets weten zodat ik de info aan de dealer kan doorspelen , en deze eventueel contacten kan leggen met de andere dealer.

alvast bedankt,
                                    Erwin

Comment

oi arne,

heb juist contact gehad met patrick ivm resonantie probleem automaat , spijtig genoeg heeft hij nog geen tijd gehad gisteren om een proef te rijden , vandaag gaat ie dat doen , ik heb gezegd dat je dealer desnoods contact leggen met hem om info uit te wisselen .
                                      hij sprak al direct van die cardanas , indien dit bij u zou helpen , graag laten weten hij gaat dan niet op opel wachten om bevestiging en ineens de as voor mij bestellen en vervangen.
                                      ander probleem met shimmy heeft hij wel kunnen voelen ( de resonantie niet omdat er de andere motorsoft al opzat , volgens hem was het weg , maar hij gaat hem nu test rijden zoals uitgelegd door u , het kan dus dat het er nu nog op zit ) , hier zouden de velgen moeten vervangen worden volgens opel , ik heb hem voorgesteld om de 4 velgen te vervangen en desnoods de antidiefstalbouten er ineens terug op de zetten en terug te testen , is het weg ok dan zijn het de velgen , is het er nog moeten we hier verder gaan zoeken en eventueel dan toch de bussen vervangen.

het probleem van de dvd pack van eurologics is halvelings opgelost , blijkbaar hebben ze alles vervangen tot en met de schermen ( het stuk waar hij staat op te wachten is ene drempel bekleding die ze kapot hebben gekregen ) weer hebben ze het systeem op 20 gezet wat maakt dat het geluid door de kids zodanig hard kan gezet worden dat er gehoorschade op kan treden , volgens hen normaal , volgens mij bogus , heb hier een set waar het geluid ingesteld op 9 zelfs nog geen heel klein brommetje geeft. het alternator fluiten is er uit volgens hen , zal er dus kritisch naar luisteren , volgens hen kunnen ze niets meer doen en moet ik daar maar tevreden mee zijn , indien niet goed heb ik geantwoord is dit een aangetekend ineens met klacht neerlegging wegens niet willen uitvoeren van een garantie geval en eventueel oplichting ( van een kit van 1700 euro mag je verwachten dat deze werkt he ) .
                                      het voordeel dat ik heb is dat ik dezelfde set heb en dat die geen brom geeft of gefluit , dus bewijsvoering in de recht bank gat zeer simpel zijn .... nog ff wachten en dan komt er een review over deze bij mijn duitse wagen .

voor de verwarming is er nog geen oplossing , manueel zetten is volgens hen de enige optie. hij moet nog wel voelen of de flow niet te laag is achter , ik heb hem gemeld dat deze in vergelijking met een andere die ook deze fout heeft toch nog een pak minder flow heeft.
                                      speedlock is nog niet aanwezig , nochtans heb ik daar vorige week de klantendienst van verwittigd dat deze op een andere van bj2010 wel aanwezig was , en beloofd is beloofd , woorden zijn bindend.
                                      zetel probleem " easy exit / entry " is ook nog niet opgelost , daar moet nog over geklapt worden , is ook beloofd geweest.

alez de groetjes
                                      en als je nieuws hebt over de uwen laat het aub weten he
                                      Erwin
                                      Dat je een moedig man bent, die hier blijft zijn tijd insteken, ondanks je ziekte. Chapeau, bij veel mensen had deze hoop ellende al lang een andere eigenaar gevonden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                        Dat je een moedig man bent, die hier blijft zijn tijd insteken, ondanks je ziekte. Chapeau, bij veel mensen had deze hoop ellende al lang een andere eigenaar gevonden.
                                        oi,

wel je kan het ook zo bezien , elk nadeel heeft en voordeel , het voordeel is dat ik de wagen nu vanbinnen tot vanbuiten bijna ken of leer kennen , met deze info kan ik dan andere mensen helpen. en ander mensen helpen door iets uit te leggen is het enige dat ik nog kan , en dit hoop ik nog lang te kunnen omdat dit mij doet voelen alsof ik nog nuttig ben voor de maatschappij

groetjes
                                        Erwin

Comment

• @ Erwin: Wtf zuipt die insigina zoveel.
                                          Hoe rij jij wel met die auto?
                                          De volvo d5 zuipt minder, ook bij sportief gedrag.

Comment

Working...
                                          X