Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• .....
    Last edited by ; 17/03/2011, 22:05.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten
      Nou ja Erwin, of ze het hier nu zo snel op gaan lossen weet ik ook niet...
      Heb de auto met 2 extra problemen teruggekregen:
      In de 6e versnelling bij zo'n 1400 toeren = 80-85km/h begint de gehele auto te schudden/hobbelen en houdt ook niet meer op...
      De nieuwe motorsoftware mag er van mij ook direct weer vanaf. Wanneer je versneld en je gaspendaal constant houdt gaat ie op een gegeven moment inhouden, alsof er een "gat" onstaat en je geen contact meer hebt met de auto. Gevoelsmatig is het zoiets als wanneer je wordt ingehaald door een vrachtwacht, alsof je even door een vacuum rijdt...
      Ga morgen direct weer terug !
      wel,

dit is een fenomeen dat ik en nog iemand hier ( denk ik ) heb ervaren , het is precies of je wagen begint heen en weer te schakelen , je schiet vooruit en dan houd hij in , en dit blijft zo tot je iets harder of trager rijd als 90 , alez ja dit is de snelheid waarbij hij bij mij begint vooruit te schieten en dan terug inhoud , ik heb het zelfs gehad dat ik bij het optrekken ineens een pak vooruit schoot zonder mijn gaspedaal ineens in te trappen , gaspedaal was bij mij ook in een constante plaats/hoek .
      heb dit trouwens ook gemeld bij hen toen ik de wagen een paar weken terug binnen heb gebracht.

groetjes
      Erwin

Comment

• .....
        Last edited by ; 17/03/2011, 22:04.

Comment

• Trllingen

Ben nieuw op dit forum vanwege trillingen in mijn insignia business 1.9 cdti van november 2010.

Deze trllingen zijn het beste merkbaar bij 80 en 130 km/h zo rond de 2200 toeren maar wie de trilling vaker heeft gevoeld herkent hem eigenlijk bij elke snelheid. Heb hier ook gelezen dat de een de trilling beter voelt/herkent dan de ander. Ook dat herken ik.

De historie:

Auto gekregen in november 2010. Twee weken later zijn er winterbanden onder gezet. In die periode veel sneeuw hier in nederland dus niet hard kunnen rijden. Op een gegeven merkte ik de trilling en gaf uiteraard eerst de winterbanden de schuld. Na twee keer opnieuw balanceren bleef het probleem en zijn de velgen en banden vervangen door een andere insignia set. Toen het probleem bleef was duidelijk dat het niet aan de banden/velgen ligt maar aan de auto zelf.

Dealer heeft inmiddels rechteraandrijfas vervangen op aanraden van opel maar dat heeft niet geholpen.
          Auto staat nu bij dealer en die weet het ook niet meer.

De trilling is constant aanwezig, bij genoemde toeren en snelheid voel je het het beste maar als je het herkend ook bij andere toeren/snelheid. Mijn enigste onzekerheid is of de auto het van het begin aan heeft gehad of dat het na het monteren van de winterbanden is begonnen.
          Ik vermoed dat het vanaf het begin was maar dat ik het pas later echt ben gaan ontdekken.

Ik ben erg benieuwd naar andere ervaringen en uiteraard naar de oplossing. De insignia is een perfecte auto maar de trilling moet er echt uit, want je wordt er helemaal gek van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten
            Tja, gaat wel lekker zo...
            Morgen ga ik direct langs nu ze misschien nog weten wat ze exact aan de wagen gedaan hebben.
            Vraag ze wel dit "rückgängig" te maken
            Weet niet wat er allemaal veranderd als ze nieuwe motormanagement-software insalleren, maar ik zou zweren
            dat de auto harder is afgeveerd. Net alsof ze de banden keihard hebben opgepompt.
            oi,

wel mss goed mogelijk , ik had dit zelf gevragd om deze op te pompen naar de druk die voor eco wordt voorgeschreven . doch nu kwamen de fouten er nog beter uit ( en dan spreek ik van de fout voortrein die trilt , dus niet de automaat aka motor resonantie ) .
            toen ik hem de laatste keer ging halen hadden ze hem zelf al van druk terug geminderd , blijkbaar wilden ze me zo rond de tuin leiden mss

alez , laat maar vlug iets weten , je hebt chance want ze kunnen altijd terug naar de software gaan in principe ( dus de eerste die van fabriek af zat )

groetjes
            Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
              oi,

er zijn nog 2 optie's
              1. deze omvat 1 insignia 1gemeente hemiksem en 1 de zogenaamde dodenbocht + omringende bomen ........ zeer pijnlijke optie
              2. als ze bij arne deze fout goed krijgen ga ik het idee krijgen dat wij hier in belgie niet goed bediend worden door de klantendienst en onze dealers , dus zou ik voor deze optie gaan.
              men neme 1 grote envelope , ge steekt daar den oto in , plakter nen noep tembers oep en de brievenbus in richting duitsland . alleen nog een brievenbus vinden die groot genoeg is of zo ik dat in het postkantoor mogen laten afgeven

...... alleen positiviteit houd me der op den ogenblik er bovenop , indien ik dit hier in belgie klaar krijg en dat ze door mijn gezaag en geklaag alles opgelost krijgen ga ik niet alleen mezelf helpen maar vele andere die ook nog problemen hebben ....... dus laten we hopen dat alles hier in orde kan gebracht worden. wat de klantendienst betreft ...... zielige boel hoor , ik heb verleden week excuses aangeboden gekregen omdat ze mij vergeten te betreken waren in het dossier en wat denk je , ik stuur een mail dacht drie dagen terug en nog geen antwoord . straf dat ze zo snel terug in hun oude habbits vervallen.
              ik denk dat ik eens met arne contact ga leggen en vragen of hij het geknoei van de belgische klantendienst en omringende diensten eens aan de kaak kan laten stellen.
              tenslotte schaad dit zeer erg het imago dat al zeer geschaad is de laatste tijd , het is niet alleen een mooie verpakking die telt maar ook de volledige dienstverlening om het product zelf .
              ge moet hier in belgie maar eens iets gedaan krijgen he , iemand hier die dhr hugo hamers kent , mss langs deze weg ..... BEL MIJ , WILT GE IK VRAAG DIT AL 3 WEKEN !!!!!

Groetjes
              Erwin.

ps : polleke , bij het kerkhof wouden ze'm nie , kreeg de prijs van de banden moest ik hem toch kwijt willen
              ps2: verkopen aan een niets vermoedende sukkelaar , nee dan nog liever mijn optie 1 . het spijtige is dat ik er drie jaar aan vast hang .... heeft te maken met invaliditeit en vrijstelling

dhr hamers hoeft niet meer te bellen , heb hem eindelijk zelf te pakken gekregen , hij had volgens hem geen weet van briefjes en berichten dat hij mij moest bellen, weeral een bewijs dat bij gman de communicatie spaak loopt. denk dat ze daar beter postduiven in dienst nemen dan een pc
              Erwin,

je hangt er geen drie jaar aan vast hoor.
              Als je die verkoopt en je koopt een nieuwe, dan gaat de nieuwe periode van drie jaar in van de nieuwe factuurdatum. Zo was het bij mijn GTS ook.
              Gekocht in feb 2009. Verkocht in feb 2010. Insignia geleverd in aug 2010. Gefactureerd in sep 2010. Ik heb 18/36 BTW moeten terugbetalen. Dus dat zijn niet zo'n overkomelijke bedragen.
              Trouwens ik heb die BTW gewoon bij de vraagprijs van mijn GTS bijgeteld...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jvriesde Bekijk Berichten
                Ben nieuw op dit forum vanwege trillingen in mijn insignia business 1.9 cdti van november 2010.

Deze trllingen zijn het beste merkbaar bij 80 en 130 km/h zo rond de 2200 toeren maar wie de trilling vaker heeft gevoeld herkent hem eigenlijk bij elke snelheid. Heb hier ook gelezen dat de een de trilling beter voelt/herkent dan de ander. Ook dat herken ik.

De historie:

Auto gekregen in november 2010. Twee weken later zijn er winterbanden onder gezet. In die periode veel sneeuw hier in nederland dus niet hard kunnen rijden. Op een gegeven merkte ik de trilling en gaf uiteraard eerst de winterbanden de schuld. Na twee keer opnieuw balanceren bleef het probleem en zijn de velgen en banden vervangen door een andere insignia set. Toen het probleem bleef was duidelijk dat het niet aan de banden/velgen ligt maar aan de auto zelf.

Dealer heeft inmiddels rechteraandrijfas vervangen op aanraden van opel maar dat heeft niet geholpen.
                Auto staat nu bij dealer en die weet het ook niet meer.

De trilling is constant aanwezig, bij genoemde toeren en snelheid voel je het het beste maar als je het herkend ook bij andere toeren/snelheid. Mijn enigste onzekerheid is of de auto het van het begin aan heeft gehad of dat het na het monteren van de winterbanden is begonnen.
                Ik vermoed dat het vanaf het begin was maar dat ik het pas later echt ben gaan ontdekken.

Ik ben erg benieuwd naar andere ervaringen en uiteraard naar de oplossing. De insignia is een perfecte auto maar de trilling moet er echt uit, want je wordt er helemaal gek van.
                hallo,

er zijn twee verschillende types van trillingen , diegene die van de automaat komen ( en waarvoor je dealer waarschijnlijk de as heeft voor veranderd ) en voelbaar rond de 1400 a 1500 toeren , soms heel hard door de zetel en chassis voelbaar meestal als je van een hogere snelheid afremt op de motor of merkbaar ( gemeld door arne ) als je een last achter de wagen hebt hangen ( trekhaak ) of de wagen goed vol geladen is ( bv 4 personen en bestuurder en bagage ).
                dit is de eerste soort en komt normaal alleen voor bij automaten ( andere hebben dit nog niet gemeld , dus alleen maar automatische versnellingsbakken )

de tweede soort trekt op een soort shimmy en is dus voelbaar rond de 90 ( een heel klein beetje ) en de meest gangbare snelheden 110 en 130 en soms is er ook en trilling achter merkbaar ( bij mij rond de 170km/u , een testrijder heeft dit bij mij ook kunne bemerken aan 120km/u ). volgens mijn dealer zou dit liggen aan de velgen en heeft van opel ene brief omtrent dit probleem gehad , het zou wachten zijn op de velgen . ( is volgens mij dus niet juist ).
                ook zijn er gevallen geweest waar de remschijven scheef van waren. en er is ook een tsb voor dit type trilling , het zou hier gaan over de ophangbussen van de voorste draagarm.
                het gaat hier over TSB 2692 mss eens vragen of deze al is uitgevoerd.
                ik hoop dat je hier iets aan hebt gehad en wens je veel succes, laat je vooral niet afschepen , dit is wel degelijk een fout en er zijn meldingen gedaan dat deze al aanwezig was in 2009.

wat betreft je aandrijfas , deze mag niet vervangen worden door een uit de huidige productie komende. er is een volledig nieuwe as ontwikkelt en gemaakt , dit zou met een heel klein aantal gebeurd zijn , er zijn 50 stuks gefabriceerd. aangezien arne hier ook op aan het wachten is zou het me verwonderen dat je al het nieuwe type as hebt.

groetjes
                Erwin

Last edited by ; 10/02/2011, 22:41.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                  Erwin,

je hangt er geen drie jaar aan vast hoor.
                  Als je die verkoopt en je koopt een nieuwe, dan gaat de nieuwe periode van drie jaar in van de nieuwe factuurdatum. Zo was het bij mijn GTS ook.
                  Gekocht in feb 2009. Verkocht in feb 2010. Insignia geleverd in aug 2010. Gefactureerd in sep 2010. Ik heb 18/36 BTW moeten terugbetalen. Dus dat zijn niet zo'n overkomelijke bedragen.
                  Trouwens ik heb die BTW gewoon bij de vraagprijs van mijn GTS bijgeteld...
                  tja ,

maar het is al zoals je ervoor zei, stel dat ik deze aan ene particulier verkoop , ik denk dat die mij doodslaat , en nu wil ik toch nog wel een beetje mijn tijd uitdoen hoor .
                  ondertussen ga ik nog andere kosten hebben ( moet beide ogen laten opereren , en zit met een zware doorlig wonde waarvoor ik nu speciale verbanden nodig heb , je mag rekenen dat dit me ongeveer met verpleger ect. toch ene 5tal euro per dag kost , niet veel denk je maar toch goed voor een kleine 1900 euro/j en geen terugbetaling en zo heb ik ondertussen nog wat medicatie die ik bij heb gekregen die niet terug betaald word dus , zo word pijn medicatie niet terug betaald of ge moest gewoon op basis van paracetamol werken , dan krijg je een terugbetaling voor chronische pijn , voor morfine krijg je geen terugbetaling en je mag ongeveer rekenen dat ik een flesje opmaak per 3 a 5 dagen navenant de pijn , 1 flesje is ongeveer een 10tal euro ), dat en het feit dat ik deze onmogelijk particulier kan doorzetten en dat de dealer dit ook weet zit ik met de miserie.

en eigenlijk , je hebt garantie , en ze moeten maar zorgen dat die wagen in orde is , nog liever doodvallen en ene advocaat of drie tegen die zaak aangooien als ik het moe ben dan iemand anders ermee op te zadelen.

alez de groetjes , ik ga maffen ....... heb een zware achter de rug
                  Erwin

ps , heb het ff berekend , moest ik hem nu weg doen moet ik 6300 euro btw terug betalen , wel wat veel om bij te tellen he , de richtprijs voor een 2009 volgens autogids is voor een 130pk 15900 euro , tel eens 15900 + 6300 = 22200 euro . 36000 - 22200 euro is op 6 maand 13800 eurookes die ik kwijt ben . neen ze zullen hem maken en daarmee uit.
                  Last edited by ; 10/02/2011, 23:10.

Comment

• Dvd800

Allen,

Klein vraagje..

Ik reed vorige week in Mechelen de autostrade op, en zag dat er verschillende auto's achteruit reden... Een ongeval in Rumst en alles dicht...

Nu weet ik de weg in Mechelen en ben ik via de oude baan naar Antwerpen gereden...

Nu de vraag... stel dat ik niet bekend ben in Mechelen...

Ge geraakt gewoon ni thuis, GPS madam stuurt mij altijd terug naar de autostrade... ik vind nergens de mogelijkheid om een alteratieve route te kiezen... Bij mijn TomTom druk ik op alternatieve route en weg zijn wij...

Om verder te gaan... de oude baan op en wel 20 keer ... probeer om te keren... tot hare nikkel valt en ze me in Rumst opde E19 wilsturen, terwijl er op de display een dikke rode lijn op de E19 staat... TMC ontvangst is OK maar geen relay naar de GPS...

Iemand een oplossing?
                    Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                    Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                    Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                    Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                    Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• Ik heb hier net gelezen dat de Insignia een award heeft gewonnen voor de auto met de minste gebreken op de markt. Ze zitten met 96,1% foutloze Insignia's van de 100....
                      Is gebaseerd op 15.000.000 inspecties op 230 verschillende modellen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                        zag dat er verschillende auto's achteruit reden
                        Waren dat toevallig ook Opel Insignia's?

Comment

Ik heb hier net gelezen dat de Insignia een award heeft gewonnen voor de auto met de minste gebreken op de markt. Ze zitten met 96,1% foutloze Insignia's van de 100....
                          Bron?
                          I can't get enough... ZOOM-ZOOM...

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

• Als ik dat hier zo doorlees is de Insignia niet bepaald een probleemloze auto?
                            sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door iricky Bekijk Berichten
                              Als ik dat hier zo doorlees is de Insignia niet bepaald een probleemloze auto?
                              kan ook van audi gezegd worden want ik spreek van ondervinding. btw alle merken hebben hun kwaaltjes al zullen sommige "premium" merken er zoveel mogelijk aan doen om deze niet a lte publiekelijk te maken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mazdastruction Bekijk Berichten
                                Bron?
                                Kan ik hier een pdf van 40 MB uploaden ?
                                Stond in het nummer van Total Vauxhall 2011/2.
                                Last edited by ; 11/02/2011, 00:16.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door iricky Bekijk Berichten
                                  Als ik dat hier zo doorlees is de Insignia niet bepaald een probleemloze auto?
                                  Als je ziet hoeveel er jaarlijks verkocht worden en hoeveel probleemgevallen er op het forum zitten... Die 96% zal wel kloppen. De meeste hebben geen problemen (hier op bedrijf al 3 zonder miserie, in mijn vriendenkring nog eens 4). Allez, de zetelmatten en de verwarming hebben de meeste wel natuurlijk.

De meeste problemen op het forum:
                                  1) zetelverwarming
                                  2) speedlock

Er zijn natuurlijk paar echte pechvogels met echt veel miserie (maandag/vrijdag auto) zoals die van Erwin...

Heb nu 42.000km (Insignia Ecoflex Cosmo 130pk met powerbox): still going strong!!! Nog steeds zeer tevreden!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
                                    Als je ziet hoeveel er jaarlijks verkocht worden en hoeveel probleemgevallen er op het forum zitten... Die 96% zal wel kloppen. De meeste hebben geen problemen (hier op bedrijf al 3 zonder miserie, in mijn vriendenkring nog eens 4). Allez, de zetelmatten en de verwarming hebben de meeste wel natuurlijk.

De meeste problemen op het forum:
                                    1) zetelverwarming
                                    2) speedlock

Er zijn natuurlijk paar echte pechvogels met echt veel miserie (maandag/vrijdag auto) zoals die van Erwin...

Heb nu 42.000km (Insignia Ecoflex Cosmo 130pk met powerbox): still going strong!!! Nog steeds zeer tevreden!
                                    Speedlock is niet echt een probleem.
                                    Je hebt het of je hebt het niet.
                                    En als je het hebt werkt het perfect.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                                      Allen,

Klein vraagje..

Ik reed vorige week in Mechelen de autostrade op, en zag dat er verschillende auto's achteruit reden... Een ongeval in Rumst en alles dicht...

Nu weet ik de weg in Mechelen en ben ik via de oude baan naar Antwerpen gereden...

Nu de vraag... stel dat ik niet bekend ben in Mechelen...

Ge geraakt gewoon ni thuis, GPS madam stuurt mij altijd terug naar de autostrade... ik vind nergens de mogelijkheid om een alteratieve route te kiezen... Bij mijn TomTom druk ik op alternatieve route en weg zijn wij...

Om verder te gaan... de oude baan op en wel 20 keer ... probeer om te keren... tot hare nikkel valt en ze me in Rumst opde E19 wilsturen, terwijl er op de display een dikke rode lijn op de E19 staat... TMC ontvangst is OK maar geen relay naar de GPS...

Iemand een oplossing?
                                      Staat uw dynamische routebegeleiding aan? Zo neen, geen alternatieve route berekening!
                                      Staat radio op Q-music? zo ja, met alle systemen miserie, die doen iets fout met hun TMC...
                                      Als je autostrade afrijdt, in navigatie-instellingen "autosnelweg mijden" aanzetten of op kortste route zetten
                                      Je kan ook manueel een route blokkeren (in route ergens.... heb het al gedaan maar ken het niet van buiten...)

Bij mij werkt dit super. Ongeval, file => "dynamische route berekend rekening houdend met actuele verkeersinformatie. Accepteren? ja/nee"

Werkt beter dan systeem in Vectra en daar was ik eigenlijk heel tevreden van. Ook DVD800 (als kaarten opgeladen zijn) is snel, herrekent goed,... slechts 1 ding jammer, geen flitspalen. Maar dat verwacht ik ook niet van een ingebouwd systeem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
                                        Staat uw dynamische routebegeleiding aan? Zo neen, geen alternatieve route berekening!
                                        Staat radio op Q-music? zo ja, met alle systemen miserie, die doen iets fout met hun TMC...
                                        Als je autostrade afrijdt, in navigatie-instellingen "autosnelweg mijden" aanzetten of op kortste route zetten
                                        Je kan ook manueel een route blokkeren (in route ergens.... heb het al gedaan maar ken het niet van buiten...)

Bij mij werkt dit super. Ongeval, file => "dynamische route berekend rekening houdend met actuele verkeersinformatie. Accepteren? ja/nee"

Werkt beter dan systeem in Vectra en daar was ik eigenlijk heel tevreden van. Ook DVD800 (als kaarten opgeladen zijn) is snel, herrekent goed,... slechts 1 ding jammer, geen flitspalen. Maar dat verwacht ik ook niet van een ingebouwd systeem.
                                        bij mij komt er automatisch de keuze: alternatieve route berekenen? En als je dat selecteert dan heb ik toch de indruk dat hij je via een totaal andere weg stuurt en de omgeving rond de 'opstopping' probeert te vermijden ...

Ook hier nog efkes meegeven dat onze insignia 28.000 km heeft en we buiten een krakende middenconsole (wat direct opgelost was) geen enkel probleem gehad hebben en ik nog steeds voor 300% dezelfde auto zou kiezen moest ik nu voor een nieuwe aankoop staan ....

denk idd dat er enkelen hier op het forum een 'maandag'auto hebben , spijtiggenoeg

Comment

Ik heb hier net gelezen dat de Insignia een award heeft gewonnen voor de auto met de minste gebreken op de markt. Ze zitten met 96,1% foutloze Insignia's van de 100....
                                          lap zeg, en die andere 4% zit hier allemaal op het forum.al vrees ik dat je de tekst omgedraaid hebt. want van de 10 insignia's die hier zitten, hebben er 9 last.
                                          wimoptiek.be op

Comment

Working...
                                          X