Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6
Bekijk Berichten
1. vooral in België een fout , snap niet waarom dit niet voorkomt in ander landen : de verwarming die niet of onvoldoende werkt in de automatische stand .( en bij bij mij zelfs onvoldoende in de manuele stand achter passagiers , maar je ik moet ook iets meer hebben he )
2. het ( dacht ik alleen maar door mij ondervonden , doch nu al meldingen ervan teruggevonden tot in 2009 ) verkeerd werken van de easy exit , logisch ( als je dan ook al logisch kunt zijn als programmeur van opel ) zou zijn dat de zetel naar voor gaat als je ingestapt bent en de sleutel op het contact hebt gezet ( is zo aan mij als zodoende verkocht , en effectief zo werkend bij ander merken, zelfs bij een GM model , Chevrolet) , hier moet je een sport atleet zijn om ingestapt te zijn voor de zetel voor is .Kwade tongen () beweren dat DIT de werking is en zo moet zijn , toch is deze functie ontwikkelt voor mensen zoals ik , mensen die heel slecht te been zijn. Ook spreken ene paar dingen hun hier tegen , indien dit normaal zou zijn zou dit altijd zo moeten zijn , toch vergeet () hij soms om naar voor te gaan , vooral als eerst de achterklep of passagiersdeur is geopend geweest .Indien de werking zou zijn dat hij altijd naar voor moet moet hij dan ook altijd naar voor en niet als je eerst de bestuurderdeur geopend hebt . Heel klaar ene software fout hoe je draait of keert.
3. het trillen van de voortrein ( ophang-bussen aan draag-arm volgens de ene , velgen volgens de ander , doch geen van alle hebben hier een oplossig voor deze , ondertussen heb ik hiervan al een geval of 5 met mij bij in de vlucht gevonden.vele laten hun hier een beetje in de zak zetten , door een goede balanceren en het spelen van de bandenspanning kan men het probleem verdoezelen , doch onder bepaalde omstandigheden heeft hij het nog.
4.het moeilijk kunnen inschakelen van een versnelling ( manuele versnellingsbak ) hier zijn ook verschillende gevallen bekend ( gelukkig niet bij mij )
5. de resonantie van de automaat ( of een van deze onderdelen die er in de buurt zitten ) , bij mijn weten minstens vier gevallen bekend (en dan tel ik die van Frankrijk er allemaal niet bij, komt alleen voor bij automaten , en op een bepaalde toerental , bij de een bijna niet te merken bij de ander heel goed.
6. slechte service door de dealer , heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel gevalen bekend.
7. klantendienst die niet werkt , ook veel gevallen bekend.
8. IPOD's die niet of slecht werken.
9.automatische licht ontsteking , die een paar jaar te laat is uitgebracht ( het disco licht effect als je onder brugen doorrijd is niet meer van deze tijd he )
10. silverboxen die uitvallen , zowel; bij de nieuwe en oude serie.
11. het vervelende geluidsniveau ipod/aux/cd > radio , een tp bericht kan hier zorgen dat je een hart verzakking krijgt ( vooral als je ene infinity goed open hebt staan )
12. krakende middenconsole /tunnels , weeral vooral bij automaten , kom je hier regelmatig tegen, bij de ene zonder problemen opgelost bij de ander geeft dit zoveel problemen dat het liefst de wagen ergens zou door gooien. (mijn wagen van 25 jaar terug heeft in 4 jaar nooit gekraakt )
13. het turbogat van de 1.6T waar je regelmatig van hoort ( is dit ondertussen al opgelost ?) en blijkbaar niet alleen maar bij de 1.6T vorkomt
14. het hoge verbruik bij vele , een moderne wagen zou toch iets beter bij de cijfers mogen liggen die ze voorschotelen he.
15. de verkeerde geschreven software die gebruikt is in de laatste gps -dvd 800 navi geprogrammeerde toestellen , na herprogrammering bij mij werkt mijn systeem niet meer naar behoren , steevast stuurt hij mij altijd de verkeerde kant op terwijl hij dat vroeger goed deed, bv ook op de boomsesteenweg deze heeft hij mij eens tweemaal heen en weer laten afrijden vooraleer ik het doorhad dat er iets mis was, of toen ik van Leuven kwam en een alternatieve weg nam , zodat ik in een file terecht kwam op een grote weg , hij heeft me zodanig rond gestuurd dat ik op ene bepaald moment terug op mijn vertrekpunt stond , mss herkennen een paar zich hierin
16. het niet willen doorschakelen bij een automaat als men een kickdown doet , hij blijkt soms , of heel veel van de tijd veel te lang te moeten nadenken.
17. de spiegels die als ze inklappen regelmatig zorgen dat je ramen dicht gaan , en dit het ergste heeft bij het uitklappen ( bij andere merken werkt dit gewoon perfect ) ( had ik ook bij een wagen van 25 jaar terug )
18. het onveilig gevoel dat zomaar iemand je achterklep kan openen als je aan het rode licht staat en met je kostbaar gerief kan gaan lopen.( behalve bij automaten indien deze in d staan krijg je de klep niet open.)
19. kapjes van koplampsproeiers die gaan vliegen.
20. slechte werking van opel eye , soms mag je zelfs 130 binnen de bebouwde kom.
21. onlogische werking van je telefoonmodule , vooral de UPJ heeft hier last van.
22. flexride die niet altijd doet wat hij moet doen , bv als je hem in toer zet blijft die leuk in normale modus werken doch hij laat je lampje wel branden.
23. flexride uitgeruste voertuigen blijken in normale modus op vermogen te worden afgenepen , wat natuurlijk een vals gevoel van vermogen geeft in de sport modus stand.
24. belachelijk verouderde navi software , je zou toch verwachten van een wagen dat het vlaggenschip van opel moet voorstellen dat je op z'n minst up to date navi software krijgt of een bon die je recht geeft op een gratis update als deze uitkomt in de eerste periode van je bezit van de wagen , en dan bedoel ik niet een dvd met een ander kaftje en ander datumstempel maar echt een update.
en dan natuurlijk ook de beloofde functie's die er gingen komen en er uit genomen zijn zoals de speedlock ( waar we volgens mij nog altijd recht op hebben , is bij mij zelfs beloofd geweest dat deze aanwezig zouden zijn , nu heb je twee knoppen op de deuren te openen en te sluiten( had ik ook bij een wagen van 25 jaar terug ).
de automatische ventilatie/verwarming op je zetels navenant weersomstandigheden. automatisch recirculatie ( heb die nog nooit zien werken, heb vroeger een wagen gehad en als je daar mee achter een diesel ging staan en je luchtkwaliteit ging achteruit regelde deze zelf de recirculatie )
en dan komen er nog dingen die je zou mogen verwachten van zo een wagen , bv dat je ruitenwissers opslaan als het stortregent maar toch nog te licht is .
of dat je dak en vensters sluiten als het begint te regenen , heb gevallen gevonden van een vectra c waar deze functie instak , dus waarom niet bij ons?
of een simpele datum aanduiding in je scherm als je radio opstaat , er is genoeg plaats voor deze. of de mogelijkheid een achteruitkijk camera op je wagen te kunnen nemen in optie ,bij veel merken is dit al zo , en dan spreek ik niet over premium maar eerder normale merken.
of maar simpel , voor je navi , zelf points of intrest kunnen ingeven.
en dan nog de dingen die gaan komen , zoals bv verkeerd werkende motor management software die zorgt dat je wagen ineens begint te trekken of inhoud met een constant ingehouden gaspedaal , jawel dit is wat jullie nog te wachten valt , als ze natuurlijk slim zijn stoppen ze met het installeren van deze software.
ik stop ermee , als iemand zich in geen van de in al de aangehaalde punten kan plaatsen , proficiat , maar volgens mij zit er minstens een punt is de lijst die van toepassing kan zijn op een ieder van jullie .
groetjes
Erwin.
ps : ik heb de laatste tijd de indruk dat we inderdaad een beetje verwend zijn , maar dat mag je verwachten als je een vlaggenschip koopt en daarvoor een bedrag neertelt aar je algauw een schoon voorschot en zelfs een volledig betaling hebt voor een buitenverblijf.
ook heb ik dan ook weer de indruk dat wij als verwende personen te snel over zich laten lopen wat betreft als je een probleem hebt , verwarming niet goed , zet hem manueel ( sorry als ik dat hoor denk ik weer dat ik beter dat ladaatje had gekocht , niet dat dit een slechte wagen is , het start zelfs als het extreem koud is , maar je mag hier geen luxe in verwachten.
heb je een ander probleem doe dan dit of dat , maar los het vooral niet op , volgens mij bestaat de opleiding van de mensen van de klantendienst en het technisch personeel erin de mensen te laten geloven dat wat ze hebben normaal is en als dat niet lukt dat dit vooral de gebruiker zijn schuld is . en ze kunnen dit niet ontkennen , in elk document waar sprake is van een elektronisch probleem staat duidelijk dat men eerst moet zoeken of er geen materiaal is geïnstalleerd niet eigen aan de wagen ( het after-maerket spul dus ). of een ander bekend probleem met een display , als je als klant hiermee afkomt moet de tech zeggen dat dit normaal is , dan vraag ik me af waarom die vele andere dit niet hebben.
dus mensen laat niet over je heen lopen , GM maakt miljoenen of miljarden winst ( dit na bedelen voor geld en steun bij de regeringen en dreigen van het sluiten van plants,) komt met prijzen aanzetten dat ze de beste wagens met de minste fouten hebben maar ze vergeten er wel bij te zeggen dat ze zoveel als mogelijk garantie gevallen proberen op te nemen in hun stats.
dus heb je een probleem en sta je recht in je schoenen , aarzel niet en ga ervoor , ieder heeft recht op kwaliteit voor je werk , je moet maar denken als ik mijn werk bij mijn baas niet goed doe of als zelfstandige mijn werk niet goed doe bij klanten heb ik geen werk meer.
Comment