Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
    Als je ziet hoeveel er jaarlijks verkocht worden en hoeveel probleemgevallen er op het forum zitten... Die 96% zal wel kloppen. De meeste hebben geen problemen (hier op bedrijf al 3 zonder miserie, in mijn vriendenkring nog eens 4). Allez, de zetelmatten en de verwarming hebben de meeste wel natuurlijk.

    De meeste problemen op het forum:
    1) zetelverwarming
    2) speedlock

    Er zijn natuurlijk paar echte pechvogels met echt veel miserie (maandag/vrijdag auto) zoals die van Erwin...

    Heb nu 42.000km (Insignia Ecoflex Cosmo 130pk met powerbox): still going strong!!! Nog steeds zeer tevreden!
    je vergeet er toch een paar hoor , nu een paar Franstalige forums te zijn afgelopen.
    1. vooral in België een fout , snap niet waarom dit niet voorkomt in ander landen : de verwarming die niet of onvoldoende werkt in de automatische stand .( en bij bij mij zelfs onvoldoende in de manuele stand achter passagiers , maar je ik moet ook iets meer hebben he )
    2. het ( dacht ik alleen maar door mij ondervonden , doch nu al meldingen ervan teruggevonden tot in 2009 ) verkeerd werken van de easy exit , logisch ( als je dan ook al logisch kunt zijn als programmeur van opel ) zou zijn dat de zetel naar voor gaat als je ingestapt bent en de sleutel op het contact hebt gezet ( is zo aan mij als zodoende verkocht , en effectief zo werkend bij ander merken, zelfs bij een GM model , Chevrolet) , hier moet je een sport atleet zijn om ingestapt te zijn voor de zetel voor is .Kwade tongen () beweren dat DIT de werking is en zo moet zijn , toch is deze functie ontwikkelt voor mensen zoals ik , mensen die heel slecht te been zijn. Ook spreken ene paar dingen hun hier tegen , indien dit normaal zou zijn zou dit altijd zo moeten zijn , toch vergeet () hij soms om naar voor te gaan , vooral als eerst de achterklep of passagiersdeur is geopend geweest .Indien de werking zou zijn dat hij altijd naar voor moet moet hij dan ook altijd naar voor en niet als je eerst de bestuurderdeur geopend hebt . Heel klaar ene software fout hoe je draait of keert.
    3. het trillen van de voortrein ( ophang-bussen aan draag-arm volgens de ene , velgen volgens de ander , doch geen van alle hebben hier een oplossig voor deze , ondertussen heb ik hiervan al een geval of 5 met mij bij in de vlucht gevonden.vele laten hun hier een beetje in de zak zetten , door een goede balanceren en het spelen van de bandenspanning kan men het probleem verdoezelen , doch onder bepaalde omstandigheden heeft hij het nog.
    4.het moeilijk kunnen inschakelen van een versnelling ( manuele versnellingsbak ) hier zijn ook verschillende gevallen bekend ( gelukkig niet bij mij )
    5. de resonantie van de automaat ( of een van deze onderdelen die er in de buurt zitten ) , bij mijn weten minstens vier gevallen bekend (en dan tel ik die van Frankrijk er allemaal niet bij, komt alleen voor bij automaten , en op een bepaalde toerental , bij de een bijna niet te merken bij de ander heel goed.
    6. slechte service door de dealer , heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel gevalen bekend.
    7. klantendienst die niet werkt , ook veel gevallen bekend.
    8. IPOD's die niet of slecht werken.
    9.automatische licht ontsteking , die een paar jaar te laat is uitgebracht ( het disco licht effect als je onder brugen doorrijd is niet meer van deze tijd he )
    10. silverboxen die uitvallen , zowel; bij de nieuwe en oude serie.
    11. het vervelende geluidsniveau ipod/aux/cd > radio , een tp bericht kan hier zorgen dat je een hart verzakking krijgt ( vooral als je ene infinity goed open hebt staan )
    12. krakende middenconsole /tunnels , weeral vooral bij automaten , kom je hier regelmatig tegen, bij de ene zonder problemen opgelost bij de ander geeft dit zoveel problemen dat het liefst de wagen ergens zou door gooien. (mijn wagen van 25 jaar terug heeft in 4 jaar nooit gekraakt )
    13. het turbogat van de 1.6T waar je regelmatig van hoort ( is dit ondertussen al opgelost ?) en blijkbaar niet alleen maar bij de 1.6T vorkomt
    14. het hoge verbruik bij vele , een moderne wagen zou toch iets beter bij de cijfers mogen liggen die ze voorschotelen he.
    15. de verkeerde geschreven software die gebruikt is in de laatste gps -dvd 800 navi geprogrammeerde toestellen , na herprogrammering bij mij werkt mijn systeem niet meer naar behoren , steevast stuurt hij mij altijd de verkeerde kant op terwijl hij dat vroeger goed deed, bv ook op de boomsesteenweg deze heeft hij mij eens tweemaal heen en weer laten afrijden vooraleer ik het doorhad dat er iets mis was, of toen ik van Leuven kwam en een alternatieve weg nam , zodat ik in een file terecht kwam op een grote weg , hij heeft me zodanig rond gestuurd dat ik op ene bepaald moment terug op mijn vertrekpunt stond , mss herkennen een paar zich hierin
    16. het niet willen doorschakelen bij een automaat als men een kickdown doet , hij blijkt soms , of heel veel van de tijd veel te lang te moeten nadenken.
    17. de spiegels die als ze inklappen regelmatig zorgen dat je ramen dicht gaan , en dit het ergste heeft bij het uitklappen ( bij andere merken werkt dit gewoon perfect ) ( had ik ook bij een wagen van 25 jaar terug )
    18. het onveilig gevoel dat zomaar iemand je achterklep kan openen als je aan het rode licht staat en met je kostbaar gerief kan gaan lopen.( behalve bij automaten indien deze in d staan krijg je de klep niet open.)
    19. kapjes van koplampsproeiers die gaan vliegen.
    20. slechte werking van opel eye , soms mag je zelfs 130 binnen de bebouwde kom.
    21. onlogische werking van je telefoonmodule , vooral de UPJ heeft hier last van.
    22. flexride die niet altijd doet wat hij moet doen , bv als je hem in toer zet blijft die leuk in normale modus werken doch hij laat je lampje wel branden.
    23. flexride uitgeruste voertuigen blijken in normale modus op vermogen te worden afgenepen , wat natuurlijk een vals gevoel van vermogen geeft in de sport modus stand.
    24. belachelijk verouderde navi software , je zou toch verwachten van een wagen dat het vlaggenschip van opel moet voorstellen dat je op z'n minst up to date navi software krijgt of een bon die je recht geeft op een gratis update als deze uitkomt in de eerste periode van je bezit van de wagen , en dan bedoel ik niet een dvd met een ander kaftje en ander datumstempel maar echt een update.

    en dan natuurlijk ook de beloofde functie's die er gingen komen en er uit genomen zijn zoals de speedlock ( waar we volgens mij nog altijd recht op hebben , is bij mij zelfs beloofd geweest dat deze aanwezig zouden zijn , nu heb je twee knoppen op de deuren te openen en te sluiten( had ik ook bij een wagen van 25 jaar terug ).
    de automatische ventilatie/verwarming op je zetels navenant weersomstandigheden. automatisch recirculatie ( heb die nog nooit zien werken, heb vroeger een wagen gehad en als je daar mee achter een diesel ging staan en je luchtkwaliteit ging achteruit regelde deze zelf de recirculatie )

    en dan komen er nog dingen die je zou mogen verwachten van zo een wagen , bv dat je ruitenwissers opslaan als het stortregent maar toch nog te licht is .
    of dat je dak en vensters sluiten als het begint te regenen , heb gevallen gevonden van een vectra c waar deze functie instak , dus waarom niet bij ons?
    of een simpele datum aanduiding in je scherm als je radio opstaat , er is genoeg plaats voor deze. of de mogelijkheid een achteruitkijk camera op je wagen te kunnen nemen in optie ,bij veel merken is dit al zo , en dan spreek ik niet over premium maar eerder normale merken.
    of maar simpel , voor je navi , zelf points of intrest kunnen ingeven.

    en dan nog de dingen die gaan komen , zoals bv verkeerd werkende motor management software die zorgt dat je wagen ineens begint te trekken of inhoud met een constant ingehouden gaspedaal , jawel dit is wat jullie nog te wachten valt , als ze natuurlijk slim zijn stoppen ze met het installeren van deze software.

    ik stop ermee , als iemand zich in geen van de in al de aangehaalde punten kan plaatsen , proficiat , maar volgens mij zit er minstens een punt is de lijst die van toepassing kan zijn op een ieder van jullie .

    groetjes
    Erwin.

    ps : ik heb de laatste tijd de indruk dat we inderdaad een beetje verwend zijn , maar dat mag je verwachten als je een vlaggenschip koopt en daarvoor een bedrag neertelt aar je algauw een schoon voorschot en zelfs een volledig betaling hebt voor een buitenverblijf.
    ook heb ik dan ook weer de indruk dat wij als verwende personen te snel over zich laten lopen wat betreft als je een probleem hebt , verwarming niet goed , zet hem manueel ( sorry als ik dat hoor denk ik weer dat ik beter dat ladaatje had gekocht , niet dat dit een slechte wagen is , het start zelfs als het extreem koud is , maar je mag hier geen luxe in verwachten.
    heb je een ander probleem doe dan dit of dat , maar los het vooral niet op , volgens mij bestaat de opleiding van de mensen van de klantendienst en het technisch personeel erin de mensen te laten geloven dat wat ze hebben normaal is en als dat niet lukt dat dit vooral de gebruiker zijn schuld is . en ze kunnen dit niet ontkennen , in elk document waar sprake is van een elektronisch probleem staat duidelijk dat men eerst moet zoeken of er geen materiaal is geïnstalleerd niet eigen aan de wagen ( het after-maerket spul dus ). of een ander bekend probleem met een display , als je als klant hiermee afkomt moet de tech zeggen dat dit normaal is , dan vraag ik me af waarom die vele andere dit niet hebben.

    dus mensen laat niet over je heen lopen , GM maakt miljoenen of miljarden winst ( dit na bedelen voor geld en steun bij de regeringen en dreigen van het sluiten van plants,) komt met prijzen aanzetten dat ze de beste wagens met de minste fouten hebben maar ze vergeten er wel bij te zeggen dat ze zoveel als mogelijk garantie gevallen proberen op te nemen in hun stats.
    dus heb je een probleem en sta je recht in je schoenen , aarzel niet en ga ervoor , ieder heeft recht op kwaliteit voor je werk , je moet maar denken als ik mijn werk bij mijn baas niet goed doe of als zelfstandige mijn werk niet goed doe bij klanten heb ik geen werk meer.
    Last edited by ; 11/02/2011, 10:19.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
      Staat uw dynamische routebegeleiding aan? Zo neen, geen alternatieve route berekening!
      Staat radio op Q-music? zo ja, met alle systemen miserie, die doen iets fout met hun TMC...
      Als je autostrade afrijdt, in navigatie-instellingen "autosnelweg mijden" aanzetten of op kortste route zetten
      Je kan ook manueel een route blokkeren (in route ergens.... heb het al gedaan maar ken het niet van buiten...)

      Bij mij werkt dit super. Ongeval, file => "dynamische route berekend rekening houdend met actuele verkeersinformatie. Accepteren? ja/nee"

      Werkt beter dan systeem in Vectra en daar was ik eigenlijk heel tevreden van. Ook DVD800 (als kaarten opgeladen zijn) is snel, herrekent goed,... slechts 1 ding jammer, geen flitspalen. Maar dat verwacht ik ook niet van een ingebouwd systeem.
      dat met die qmusic zou opgelost kunne worden , blijkbaar neemt de dvd800 navi de eerste zender die hij tegenkomt met tmc als bron , bij mij is dit een dab zender .de dvd800 navi heeft namelijk een dubbele tuner . je kan proberen indien je qmusic als eerste staat deze te verhuizen naar een andere positie of zeker zorgen dat er een zender voorstaat welke een goede bron heeft , dit kan in veel gevallen de problemen ( doch niet altijd spijtig genoeg ) op lossen.

      groetjes
      Erwin

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
        lap zeg, en die andere 4% zit hier allemaal op het forum.al vrees ik dat je de tekst omgedraaid hebt. want van de 10 insignia's die hier zitten, hebben er 9 last.
        hoi,

        wat dat betreft ben ik wel niet helemaal akkoord , als je een goede wagen zonder fouten hebt ga je niet liggen zagen en klagen ( excuse my language ) op een forum . de meeste hebben zelfs mss nog nooit over een forum gehoord

        groetjes
        Erwin

        Comment


        • .....
          Last edited by ; 17/03/2011, 22:04.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
            lap zeg, en die andere 4% zit hier allemaal op het forum.al vrees ik dat je de tekst omgedraaid hebt. want van de 10 insignia's die hier zitten, hebben er 9 last.
            dat zou ik niet durven zeggen, ben een zeer gelukkige insignia rijder zonder problemen

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
              lap zeg, en die andere 4% zit hier allemaal op het forum.al vrees ik dat je de tekst omgedraaid hebt. want van de 10 insignia's die hier zitten, hebben er 9 last.
              Nochtans reclame van den optieker ma lezen lukt nog nie goed blijkbaar

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                je vergeet er toch een paar hoor , nu een paar Franstalige forums te zijn afgelopen.
                1. vooral in België een fout , snap niet waarom dit niet voorkomt in ander landen : de verwarming die niet of onvoldoende werkt in de automatische stand .( en bij bij mij zelfs onvoldoende in de manuele stand achter passagiers , maar je ik moet ook iets meer hebben he )
                2. het ( dacht ik alleen maar door mij ondervonden , doch nu al meldingen ervan teruggevonden tot in 2009 ) verkeerd werken van de easy exit , logisch ( als je dan ook al logisch kunt zijn als programmeur van opel ) zou zijn dat de zetel naar voor gaat als je ingestapt bent en de sleutel op het contact hebt gezet ( is zo aan mij als zodoende verkocht , en effectief zo werkend bij ander merken, zelfs bij een GM model , Chevrolet) , hier moet je een sport atleet zijn om ingestapt te zijn voor de zetel voor is .Kwade tongen () beweren dat DIT de werking is en zo moet zijn , toch is deze functie ontwikkelt voor mensen zoals ik , mensen die heel slecht te been zijn. Ook spreken ene paar dingen hun hier tegen , indien dit normaal zou zijn zou dit altijd zo moeten zijn , toch vergeet () hij soms om naar voor te gaan , vooral als eerst de achterklep of passagiersdeur is geopend geweest .Indien de werking zou zijn dat hij altijd naar voor moet moet hij dan ook altijd naar voor en niet als je eerst de bestuurderdeur geopend hebt . Heel klaar ene software fout hoe je draait of keert.
                3. het trillen van de voortrein ( ophang-bussen aan draag-arm volgens de ene , velgen volgens de ander , doch geen van alle hebben hier een oplossig voor deze , ondertussen heb ik hiervan al een geval of 5 met mij bij in de vlucht gevonden.vele laten hun hier een beetje in de zak zetten , door een goede balanceren en het spelen van de bandenspanning kan men het probleem verdoezelen , doch onder bepaalde omstandigheden heeft hij het nog.
                4.het moeilijk kunnen inschakelen van een versnelling ( manuele versnellingsbak ) hier zijn ook verschillende gevallen bekend ( gelukkig niet bij mij )
                5. de resonantie van de automaat ( of een van deze onderdelen die er in de buurt zitten ) , bij mijn weten minstens vier gevallen bekend (en dan tel ik die van Frankrijk er allemaal niet bij, komt alleen voor bij automaten , en op een bepaalde toerental , bij de een bijna niet te merken bij de ander heel goed.
                6. slechte service door de dealer , heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel gevalen bekend.
                7. klantendienst die niet werkt , ook veel gevallen bekend.
                8. IPOD's die niet of slecht werken.
                9.automatische licht ontsteking , die een paar jaar te laat is uitgebracht ( het disco licht effect als je onder brugen doorrijd is niet meer van deze tijd he )
                10. silverboxen die uitvallen , zowel; bij de nieuwe en oude serie.
                11. het vervelende geluidsniveau ipod/aux/cd > radio , een tp bericht kan hier zorgen dat je een hart verzakking krijgt ( vooral als je ene infinity goed open hebt staan )
                12. krakende middenconsole /tunnels , weeral vooral bij automaten , kom je hier regelmatig tegen, bij de ene zonder problemen opgelost bij de ander geeft dit zoveel problemen dat het liefst de wagen ergens zou door gooien. (mijn wagen van 25 jaar terug heeft in 4 jaar nooit gekraakt )
                13. het turbogat van de 1.6T waar je regelmatig van hoort ( is dit ondertussen al opgelost ?) en blijkbaar niet alleen maar bij de 1.6T vorkomt
                14. het hoge verbruik bij vele , een moderne wagen zou toch iets beter bij de cijfers mogen liggen die ze voorschotelen he.
                15. de verkeerde geschreven software die gebruikt is in de laatste gps -dvd 800 navi geprogrammeerde toestellen , na herprogrammering bij mij werkt mijn systeem niet meer naar behoren , steevast stuurt hij mij altijd de verkeerde kant op terwijl hij dat vroeger goed deed, bv ook op de boomsesteenweg deze heeft hij mij eens tweemaal heen en weer laten afrijden vooraleer ik het doorhad dat er iets mis was, of toen ik van Leuven kwam en een alternatieve weg nam , zodat ik in een file terecht kwam op een grote weg , hij heeft me zodanig rond gestuurd dat ik op ene bepaald moment terug op mijn vertrekpunt stond , mss herkennen een paar zich hierin
                16. het niet willen doorschakelen bij een automaat als men een kickdown doet , hij blijkt soms , of heel veel van de tijd veel te lang te moeten nadenken.
                17. de spiegels die als ze inklappen regelmatig zorgen dat je ramen dicht gaan , en dit het ergste heeft bij het uitklappen ( bij andere merken werkt dit gewoon perfect ) ( had ik ook bij een wagen van 25 jaar terug )
                18. het onveilig gevoel dat zomaar iemand je achterklep kan openen als je aan het rode licht staat en met je kostbaar gerief kan gaan lopen.( behalve bij automaten indien deze in d staan krijg je de klep niet open.)
                19. kapjes van koplampsproeiers die gaan vliegen.
                20. slechte werking van opel eye , soms mag je zelfs 130 binnen de bebouwde kom.
                21. onlogische werking van je telefoonmodule , vooral de UPJ heeft hier last van.
                22. flexride die niet altijd doet wat hij moet doen , bv als je hem in toer zet blijft die leuk in normale modus werken doch hij laat je lampje wel branden.
                23. flexride uitgeruste voertuigen blijken in normale modus op vermogen te worden afgenepen , wat natuurlijk een vals gevoel van vermogen geeft in de sport modus stand.
                24. belachelijk verouderde navi software , je zou toch verwachten van een wagen dat het vlaggenschip van opel moet voorstellen dat je op z'n minst up to date navi software krijgt of een bon die je recht geeft op een gratis update als deze uitkomt in de eerste periode van je bezit van de wagen , en dan bedoel ik niet een dvd met een ander kaftje en ander datumstempel maar echt een update.

                en dan natuurlijk ook de beloofde functie's die er gingen komen en er uit genomen zijn zoals de speedlock ( waar we volgens mij nog altijd recht op hebben , is bij mij zelfs beloofd geweest dat deze aanwezig zouden zijn , nu heb je twee knoppen op de deuren te openen en te sluiten( had ik ook bij een wagen van 25 jaar terug ).
                de automatische ventilatie/verwarming op je zetels navenant weersomstandigheden. automatisch recirculatie ( heb die nog nooit zien werken, heb vroeger een wagen gehad en als je daar mee achter een diesel ging staan en je luchtkwaliteit ging achteruit regelde deze zelf de recirculatie )

                en dan komen er nog dingen die je zou mogen verwachten van zo een wagen , bv dat je ruitenwissers opslaan als het stortregent maar toch nog te licht is .
                of dat je dak en vensters sluiten als het begint te regenen , heb gevallen gevonden van een vectra c waar deze functie instak , dus waarom niet bij ons?
                of een simpele datum aanduiding in je scherm als je radio opstaat , er is genoeg plaats voor deze. of de mogelijkheid een achteruitkijk camera op je wagen te kunnen nemen in optie ,bij veel merken is dit al zo , en dan spreek ik niet over premium maar eerder normale merken.
                of maar simpel , voor je navi , zelf points of intrest kunnen ingeven.

                en dan nog de dingen die gaan komen , zoals bv verkeerd werkende motor management software die zorgt dat je wagen ineens begint te trekken of inhoud met een constant ingehouden gaspedaal , jawel dit is wat jullie nog te wachten valt , als ze natuurlijk slim zijn stoppen ze met het installeren van deze software.

                ik stop ermee , als iemand zich in geen van de in al de aangehaalde punten kan plaatsen , proficiat , maar volgens mij zit er minstens een punt is de lijst die van toepassing kan zijn op een ieder van jullie .

                groetjes
                Erwin.

                ps : ik heb de laatste tijd de indruk dat we inderdaad een beetje verwend zijn , maar dat mag je verwachten als je een vlaggenschip koopt en daarvoor een bedrag neertelt aar je algauw een schoon voorschot en zelfs een volledig betaling hebt voor een buitenverblijf.
                ook heb ik dan ook weer de indruk dat wij als verwende personen te snel over zich laten lopen wat betreft als je een probleem hebt , verwarming niet goed , zet hem manueel ( sorry als ik dat hoor denk ik weer dat ik beter dat ladaatje had gekocht , niet dat dit een slechte wagen is , het start zelfs als het extreem koud is , maar je mag hier geen luxe in verwachten.
                heb je een ander probleem doe dan dit of dat , maar los het vooral niet op , volgens mij bestaat de opleiding van de mensen van de klantendienst en het technisch personeel erin de mensen te laten geloven dat wat ze hebben normaal is en als dat niet lukt dat dit vooral de gebruiker zijn schuld is . en ze kunnen dit niet ontkennen , in elk document waar sprake is van een elektronisch probleem staat duidelijk dat men eerst moet zoeken of er geen materiaal is geïnstalleerd niet eigen aan de wagen ( het after-maerket spul dus ). of een ander bekend probleem met een display , als je als klant hiermee afkomt moet de tech zeggen dat dit normaal is , dan vraag ik me af waarom die vele andere dit niet hebben.

                dus mensen laat niet over je heen lopen , GM maakt miljoenen of miljarden winst ( dit na bedelen voor geld en steun bij de regeringen en dreigen van het sluiten van plants,) komt met prijzen aanzetten dat ze de beste wagens met de minste fouten hebben maar ze vergeten er wel bij te zeggen dat ze zoveel als mogelijk garantie gevallen proberen op te nemen in hun stats.
                dus heb je een probleem en sta je recht in je schoenen , aarzel niet en ga ervoor , ieder heeft recht op kwaliteit voor je werk , je moet maar denken als ik mijn werk bij mijn baas niet goed doe of als zelfstandige mijn werk niet goed doe bij klanten heb ik geen werk meer.
                Erwin,

                Voor de duidelijkheid, jij hebt één van de door mij bedoelde maandagauto's...

                Wat de interpretatie van die betrouwbaarheidscijfers betreft, moeten toch een onderscheid maken tussen:
                1) echte problemen, dit wil zeggen dingen die niet werken zoals ze moeten werken (bv verwarming, zetelverwarming, shimmy in voortrein, trillingen door... ik weet niet wat)
                => die moeten gewoon in garantie opgelost worden. Zo niet, actie ondernemen! Basta.
                2) beloftes gemaakt door gladde verkopers
                => hier kan een constructeur niets aan doen... Als consument mag je enkel rekenen op de dingen die op papier staan op prijslijst, brochure, officiële internetpagina, bestelbon en lijst met standaarduitrusting (en als die er niet zijn dan moeten ze dit vergoeden of installeren). Instructieboekje geldt voor alle mogelijke uitvoeringen en markten en is dus geen aanduiding van uitrusting en zo... (komt van advocaat, niet van mij)
                3) dingen die je als consument verwacht op een auto van dit budget
                => tja, niemand heeft ons verplicht deze wagen te kopen hé. Bovendien is het gras niet altijd groener bij de buren. Ik ken de autosector zeer goed (binnen en buiten), heb grondig vergeleken en geanalyseerd en vond voor dit budget niets beters of rijker uitgerust...
                4) dingen die volgens ons anders zouden moeten werken of niet logisch werken volgens ons (vb turbogat, volume regelen via knop aan handrem, lichten die later zouden moeten aangaan, dak sluiten als regent,...)
                => tja, ik vind dat hij koffie zou moeten kunnen zetten en croissants zou moeten halen op zondag maar ja... Serieus, op dit forum wordt duidelijk dat iedereen andere wensen of verwachtingen heeft. Ik heb bv liever een draaiknop waarmee je de rugleuning traploos kan verstellen, dat is nu niet zo, tja, ik had een andere auto kunnen kopen hé...

                Op het forum vind je idd voornamelijk probleemwagens. Van de 8 (zo goed als probleemloze) Insignia's die ik ken is er maar 1 die op dit forum zit (ikke ). Ik heb ook al een aantal dingetjes gehad (verwarming op stand auto, zetelverwarming) maar heb een rijk uitgeruste versie en ik vind nog steeds dat de wagen zijn belofte is nagekomen.

                ps: wat dealers en service betreft, NIEMAND is verplicht bij dezelfde dealer te blijven hé. Er zijn nog wel een paar goeie, zelfs in de regio rond het Antwerpse

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                  Ik heb hier net gelezen dat de Insignia een award heeft gewonnen voor de auto met de minste gebreken op de markt. Ze zitten met 96,1% foutloze Insignia's van de 100....
                  Is gebaseerd op 15.000.000 inspecties op 230 verschillende modellen.
                  ik ben tot hier toe één van de 96.1 % .

                  Maar begrijp best dat het balen is als je bij de andere 3.9% hoort

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten
                    Nochtans reclame van den optieker ma lezen lukt nog nie goed blijkbaar
                    je moet niet kunnen lezen om optieker te zijn.
                    waarom denk je dat die leeskaarten enkel uit E's bestaan.
                    wimoptiek.be op

                    Comment


                    • Heeft er iemand een idee hoe ik de traffic messages kan veranderen .... Ik weet niet of het jullie al is opgevallen, maar de GPS route-aanduidingen (DVD800) gaat naar mijn smaak wel goed : daar zegt Agnes van de Gée-Pée- Es bv "volg E-40".
                      Maar als je een situatie nadert (wanneer je routebegeleiding niet aanligt), dan krijg je op dezelfde baan (de E40 dus), bv "opgelet A10 - wegwerkzaamheden"...

                      Nu weet ik wel dat de A10 en de E40 dezelfde wegen zijn, toch is het soms heel onduidelijk !

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
                        Erwin,

                        Voor de duidelijkheid, jij hebt één van de door mij bedoelde maandagauto's...

                        Wat de interpretatie van die betrouwbaarheidscijfers betreft, moeten toch een onderscheid maken tussen:
                        1) echte problemen, dit wil zeggen dingen die niet werken zoals ze moeten werken (bv verwarming, zetelverwarming, shimmy in voortrein, trillingen door... ik weet niet wat)
                        => die moeten gewoon in garantie opgelost worden. Zo niet, actie ondernemen! Basta.
                        2) beloftes gemaakt door gladde verkopers
                        => hier kan een constructeur niets aan doen... Als consument mag je enkel rekenen op de dingen die op papier staan op prijslijst, brochure, officiële internetpagina, bestelbon en lijst met standaarduitrusting (en als die er niet zijn dan moeten ze dit vergoeden of installeren). Instructieboekje geldt voor alle mogelijke uitvoeringen en markten en is dus geen aanduiding van uitrusting en zo... (komt van advocaat, niet van mij)
                        3) dingen die je als consument verwacht op een auto van dit budget
                        => tja, niemand heeft ons verplicht deze wagen te kopen hé. Bovendien is het gras niet altijd groener bij de buren. Ik ken de autosector zeer goed (binnen en buiten), heb grondig vergeleken en geanalyseerd en vond voor dit budget niets beters of rijker uitgerust...
                        4) dingen die volgens ons anders zouden moeten werken of niet logisch werken volgens ons (vb turbogat, volume regelen via knop aan handrem, lichten die later zouden moeten aangaan, dak sluiten als regent,...)
                        => tja, ik vind dat hij koffie zou moeten kunnen zetten en croissants zou moeten halen op zondag maar ja... Serieus, op dit forum wordt duidelijk dat iedereen andere wensen of verwachtingen heeft. Ik heb bv liever een draaiknop waarmee je de rugleuning traploos kan verstellen, dat is nu niet zo, tja, ik had een andere auto kunnen kopen hé...

                        Op het forum vind je idd voornamelijk probleemwagens. Van de 8 (zo goed als probleemloze) Insignia's die ik ken is er maar 1 die op dit forum zit (ikke ). Ik heb ook al een aantal dingetjes gehad (verwarming op stand auto, zetelverwarming) maar heb een rijk uitgeruste versie en ik vind nog steeds dat de wagen zijn belofte is nagekomen.

                        ps: wat dealers en service betreft, NIEMAND is verplicht bij dezelfde dealer te blijven hé. Er zijn nog wel een paar goeie, zelfs in de regio rond het Antwerpse
                        ok op bepaalde dingen heb je gelijk , je kan bepaalde dingen wensen , maar je moet de wet eens nalezen ( ik dacht dat dit alleen in nederland was ) maar je mag als klant een bepaalde verwachting hebben van een product maar deze moet redelijk zijn , bv je mag niet verwachten dat hij koffie zet doch indien je verkoper je een module verkoopt welke 220 v kan leveren en je beloofd een koffie machine bij de wagen te leveren veranderd dat de hele zaak . ( ff grappen maar ik denk wel dat je weet wat ik wil zeggen )
                        om een echte vergelijking te maken , als je een wagen koopt van 14000 euro en deze heeft een functie ( we zullen ze voor de simpelheid "speedlock" noemen ) en je koopt een andere wagen van hetzelfde merk maar deze kost bijna 4 keer meer dan mag je echt verwachten dat deze functie aanwezig is , vooral als de verkoper dit beloofd en aan de hand van een handleiding laat zien maar zegt dat het er nu even eruit is genomen wegens problemen, uiteindelijk is deze verkoper weg gegaan/ontslaan maar zijn opvolger houd ook hardnekkig aan het feit vast dat deze functie eraan komt , en meld me zelfs zonder blikken of blozen dat een paar weken na de levering van mij wagen hij er een heeft gezien welke uitgerust is met de functie en dat het dus niet lang meer wachten is tot het er voor mij eraan komt . dus deze functie valt onder de redelijke verwachting en je wint dit geheid in de rechtbank indien je dit voortrekt , vooral omdat je een bewijs hebt dat de wagen technisch dit aankan , mijn wagen 08/2010 geen functie , op 09/2010 wel functie. uiteraard mag ik verwachten dat ik iets krijg dat in een lager model ook aanwezig is ,behalve als het gaat over een bijkomende en betalende optie van dat model.

                        en wat de gladde verkoopspraatjes betreft , hier is een woord bindend , als de verkoper zegt dat je je wagen in het geel kan krijgen je deze onder die voorwaarden verkoopt dan kan je en mag je verwachten dat hij ofwel in het geel wordt geleverd ofwel een brief krijgt met de uitnodiging dat je gevraagde item niet kan en dat ze je een ander voorstel willen doen ( geloof het of niet , ik heb het indertijd geweten dat er in den boot de wagen met speciale kleur met de hand werd gespoten hier in a'pen , bidonneke juste verf en pistool eraan en spuiten maar ) , ik heb geen voorstel tot andere werking gekregen , ik heb deze wagen speciaal gekocht omwille van een bepaalde functie en zijn goede zetels , maar wat ben ik met een bepaalde functie als deze niet werkt ( ik doel dus op de easy stepout, welke mij werd voorgesteld als werkende zoals in de chevrolet , dus ik mag verwachten dat ik dit dan ook krijg . ik moet eerlijk zijn dat ik sinds een weekje of twee berichten heb gelezen dat er in 2009 hier al op gereclameerd werd) .

                        moest ik dit geweten hebben zou ik deze wagen dus helemaal niet gekocht hebben en een ander wagen hebben genomen die wel aan de verwachting zou voldoen (of mss niet aan de verwachting voldeed maar een pak mooier lag in budget). en ik heb een berekening gedaan gehad , voor de prijs dat ik voor de insi heb betaald kan ik een redelijk uitgeruste c-klasse kopen ( en als ik daar ene 10.000eurookes meer had tegen gegooid mss en full option ), enige reden dat ik zoiets niet koop is dat ik in borgerhout woon. en echt he , ik had eigenlijk iets lager budget in mijn gedachte om te kopen , niet zoveel functies e.d. maar als "ik dat erbij nam had ik dit en als ik dit erbij nam had ik dat" ....... uiteindelijk denk je 'tis toch m'n laatste dus laat ik maar eens zot doen" en voor je het weet zijn alle kottekes ingevogeld en ben je een fortuin kwijt. ( de mijne is spijtig genoeg geen lease anders was hij er nu al uit )

                        wat betreft het turbogat , ik heb een probleem met de kickdown , ik kick maar ga niet vooruit en heb al enkele keren pech gehad , dat ze konden remmen , anders had ik nu mss aan het wachten geweest op een wagen met speedlock.

                        in ieder geval ga ik mijn gal eens spuien naar de top van gm , dus ineens richting duitsland en moederbedrijf , helpt het niet dan heb ik toch mijn gal kunnen spuien en ze een ( hopelijk ) slecht gevoel kunnen geven, want wie neemt iemand die tegen het einde van zijn leven loopt zijn plezier af .

                        en idd , niemand is verplicht om bij een dealer te blijven , maar stel dat jij dealer bent , zou jij me graag zien afkomen met mijn bolide , nix aan verdiend en toch een hoop werk .....toch niet zo proper he

                        groetjes
                        Erwin

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door hansa Bekijk Berichten
                          Heeft er iemand een idee hoe ik de traffic messages kan veranderen .... Ik weet niet of het jullie al is opgevallen, maar de GPS route-aanduidingen (DVD800) gaat naar mijn smaak wel goed : daar zegt Agnes van de Gée-Pée- Es bv "volg E-40".
                          Maar als je een situatie nadert (wanneer je routebegeleiding niet aanligt), dan krijg je op dezelfde baan (de E40 dus), bv "opgelet A10 - wegwerkzaamheden"...

                          Nu weet ik wel dat de A10 en de E40 dezelfde wegen zijn, toch is het soms heel onduidelijk !
                          i,

                          volgens mij kan je hier niets aan doen , alles hangt ervan af hoe de operator deze info input , dus geeft hij de ene maal e40 in zal madam agnes e40zeggen anders zal agneske iets anders zeggen

                          groetjes
                          Erwin

                          ps : wat geeft je scherm op dat ogenblik aan ? ik heb al gemerkt dat de gps zelf ook al eens van gedacht durft te veranderen , mss een waan idee van mij

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten

                            in ieder geval ga ik mijn gal eens spuien naar de top van gm , dus ineens richting duitsland en moederbedrijf , helpt het niet dan heb ik toch mijn gal kunnen spuien en ze een ( hopelijk ) slecht gevoel kunnen geven, want wie neemt iemand die tegen het einde van zijn leven loopt zijn plezier af .

                            en idd , niemand is verplicht om bij een dealer te blijven , maar stel dat jij dealer bent , zou jij me graag zien afkomen met mijn bolide , nix aan verdiend en toch een hoop werk .....toch niet zo proper he

                            groetjes
                            Erwin
                            Erwin,

                            Dat gij u gal gaat spuwen naar Duitsland, GROOT gelijk. Uwen auto hadden ze al lang moeten terugnemen! Zou ik eisen in uw geval. Heb het ooit eens bij BMW geweten (7 serie van vorige model), klant met zoveel miserie dat ze hem zonder opleg een nieuwe hebben gegeven na een jaar... Wat mss helpt is aangetekende brief naar Opel Belgium (volgens site van Febiac is de huidige MD dhr. Pierre Deneus) met dreiging van Test Aankoop, Volt en klacht met burgerlijke partijstelling. Ze zullen dan wel uit pijp komen zeker? Uwen Insignia en uw geval is echt wel schandalig. Daarbij vallen alle andere problemen op dit forum in niets.

                            Wat dealers betreft, die verdienen meer op onderhoud dan op nieuwe wagen...

                            Comment


                            • .....
                              Last edited by ; 17/03/2011, 22:03.

                              Comment


                              • Ik wil hier toch een woord van dank richten aan Erwin, niet in het minst voor zijn samenvatting van de meest voorkomende Insignia problemen. Enkele daarvan herken ik ook. Maar het is fijn als iemand dat allemaal zo mooi bijhoudt. Bedankt, Erwin!

                                Ik wil dan ook graag actief deelnemen aan de discussies en geef hier mijn ervaring tot nu toe met de Insignia. Enkele jaren terug had ik een Passat variant 130pk die ik verkochte toen ik een firmawagen kreeg. Deze had echter heel wat minder opties dan de Passat en daarom besloot ik toen ze in 2010 ons bedrijf collectief sloten, om in de toekomst zelf mijn "vervoersboontjes" te doppen.
                                Ik geef toe, als technicus electronica ben ik een gadget-boy. Ik hou van zéér ruim uitgeruste wagens en daarom viel de keuze op de Insignia. Een Passat bvb was uitgesloten, omdat de nieuwprijs van een quasi full option niet haalbaar was.
                                Dus werd het zoals sommigen het hier noemen "het vlaggenschip" van Opel.

                                Mijn indruk tot nu toe, na 3 maand rijden en amper 4000 km: een zeer mooie en mooi afgewerkte wagen voor een zéér concurrentiële prijs. Het Adaptive lighting system is voor mij als nachtblinde een zegen. De verluchte en electrisch instelbare lederen zetels zijn zeer comfortabel. Ik verbeter mezelf hier meteen door te stellen: de zetel en niet zetelS. Want bij ontvangst van de wagen kwamen we erachter dat de passagierszetel NIET is uitgerust met geheugen en amper electrisch verstelbaar is. De verkoper bij Buga heeft zich wel 10 maal geëxcuseerd, maar DAT detail was hem ontgaan bij de verkoop. Ik noem zoiets onkunde, neem me niet kwalijk.

                                Ik heb ook Flexride gekozen, en wel omdat men mij beloofd had dat de wagen in "tour" mode nóg zachter op de weg lag. Mijn ervaring tot nu toe: ik voel geen enkel verschil tussen normaal, tour of sport. Snelheid interesseert me niet (ik ben 50), maar comfort des te meer. Ik merk echter geen verschil. Misschien ligt het aan mij, oftewel is dit de volgende klacht bij Opel ...

                                Ik heb de ST, maar de koffer is een lachertje. Een lachertje vergeleken bij de Passat en zeker vergeleken bij de de Vectra station wagen die ik voordien had als firmawagen. Over de oppervlakte kan je nog redetwisten, maar de hoogte tot aan het afdekscherm is ondermaats voor een wagen met die buitenafmetingen.

                                Maar ik heb dus vandaag feedback gekregen van de garage over mijn 2 openstaande problemen. Vooreerst verontschuldigingen: de meestergast is al gans de week ziek, er zijn een boel techniekers ziek, kortom, ik vraag me af wie er wél nog werkt bij Buga ... Ze hebben eens rondgebeld naar dealers in de buurt en niemand heeft klachten over de verwarming, noch info over een soft update.
                                Voor wat betreft mijn slecht afgeregelde ruitensproeiers vroeg de magazijnier mij of ik misschien via dit forum informatie kon vinden over het speciale gereedschap waarmee je de slecht afgestelde voorruitsproeiers kan afregelen ... Zij weten niet van het bestaan van dergelijke tool af!

                                Dus beste mensen, als er hier iemand werkzaam zou zijn bij Opel, en die me kan helpen met de informatie over hoe je deze voorruitsproeiers kan afstellen, dan hoor ik het graag. De garage beweert immers dat je deze totaal niet kan bijregelen. Kent er iemand een serienummer van dit tool ofzo? Het lijkt me dat ik als klant hún job moet doen. Misschien moet ik voor garantie en onderhoud wel elders terecht ...

                                met dank,

                                Marc
                                Last edited by Marc_Truien; 11/02/2011, 18:23.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Marc_Truien Bekijk Berichten
                                  Maar ik heb dus vandaag feedback gekregen van de garage over mijn 2 openstaande problemen. Vooreerst verontschuldigingen: de meestergast is al gans de week ziek, er zijn een boel techniekers ziek, kortom, ik vraag me af wie er wél nog werkt bij Buga ... Ze hebben eens rondgebeld naar dealers in de buurt en niemand heeft klachten over de verwarming, noch info over een soft update.
                                  Voor wat betreft mijn slecht afgeregelde ruitensproeiers vroeg de magazijnier mij of ik misschien via dit forum informatie kon vinden over het speciale gereedschap waarmee je de slecht afgestelde voorruitsproeiers kan afregelen ... Zij weten niet van het bestaan van dergelijke tool af!

                                  Dus beste mensen, als er hier iemand werkzaam zou zijn bij Opel, en die me kan helpen met de informatie over hoe je deze voorruitsproeiers kan afstellen, dan hoor ik het graag. De garage beweert immers dat je deze totaal niet kan bijregelen. Kent er iemand een serienummer van dit tool ofzo? Het lijkt me dat ik als klant hún job moet doen. Misschien moet ik voor garantie en onderhoud wel elders terecht ...

                                  met dank,

                                  Marc

                                  geloof jij dat nu zelf dat ze rondgebeld hebben ?
                                  Is de groep Buga niet groot genoeg om zo iets zelf te ontdekken ?

                                  Van die verwarming is algemeen geweten en zelfs een schrijven van geweest naar de dealers toe ! ( weet ik uit ervaring)

                                  Zo'n sproeier regelen is normaal gezien simpel te doen met een fijne schroeiven draaier .
                                  Man man ,ik snap soms ni hoe de dealers soms hun klanten afschepen

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door scott Bekijk Berichten
                                    geloof jij dat nu zelf dat ze rondgebeld hebben ?
                                    Is de groep Buga niet groot genoeg om zo iets zelf te ontdekken ?

                                    Van die verwarming is algemeen geweten en zelfs een schrijven van geweest naar de dealers toe ! ( weet ik uit ervaring)

                                    Zo'n sproeier regelen is normaal gezien simpel te doen met een fijne schroeiven draaier .
                                    Man man ,ik snap soms ni hoe de dealers soms hun klanten afschepen
                                    tja ,

                                    die mannen hunnen service is ook al serieus naar de botten , vroeger deed buga fiat en dan was de service toch beter heb ik de indruk.

                                    en wat die sproeiers betreft , er bestaat zo een tool , ik heb daar overlaatst nog een vogelke me zien rondvliegen met zo'n ding rond de nek , en daar hong een kaartje aan met de text
                                    ruitensproeier adjuster met een serie nummer , nu mijn ogen zijn niet zo best meer want er moet nog wat cijferkes en letterjes vooren achter, als iemand dat vogelke ook eens ziet dat hij de eerste cijfer en letterkes en dan de laatste ook eens opschrijft en geeft ik denk als ze dan achter dit nummertje zoeken dat ze wel iets vinden hoor .


                                    groetjes
                                    Erwin


                                    @marc
                                    ha gij zijt ook nen elentrikken gast ik heb nog een leuk speeltje staan van voor ik ziek ben geworden een Tektronix TDS 3034B en nog wat grief van weller zoals ne WMD 3. ik heb vroeger ontwikkeling gedaan van schakelingen ( bv toen fn uitkwam was ik een van de eerste die mee verniet meezag ) en software ontwikkeling ,ge snapt als ge gewoon zijt om met dit gerief te werken en je werk moet afleveren dat goed werkt ,bv een fabriek kan zijn eigen niet veroorloven om productie verlies te hebben omdat het machientje niet mee kan , neen het moet sneller en sneller en het moet goed werken , het is daarom ook dat ik me zo stoor aan de stomme fouten die gemaakt worden in de software , ik snap gewoon niet dat ze hun gebruikers als beta testers gebruiken want zo voel ik dit aan.
                                    spijtig dat ik door die twee coma's er zo half bijhang en serieuze kloppen heb gehad kwestie van gedane kennis en concentratie , als je er een paar jaar uit bent ben je verloren op gebeid van ontwikkeling ....het verandert zo snel maar dat zal je zelf ook wel weten he.
                                    Last edited by ; 11/02/2011, 23:08.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Marc_Truien Bekijk Berichten
                                      Ik wil hier toch een woord van dank richten aan Erwin, niet in het minst voor zijn samenvatting van de meest voorkomende Insignia problemen. Enkele daarvan herken ik ook. Maar het is fijn als iemand dat allemaal zo mooi bijhoudt. Bedankt, Erwin!

                                      Ik wil dan ook graag actief deelnemen aan de discussies en geef hier mijn ervaring tot nu toe met de Insignia. Enkele jaren terug had ik een Passat variant 130pk die ik verkochte toen ik een firmawagen kreeg. Deze had echter heel wat minder opties dan de Passat en daarom besloot ik toen ze in 2010 ons bedrijf collectief sloten, om in de toekomst zelf mijn "vervoersboontjes" te doppen.
                                      Ik geef toe, als technicus electronica ben ik een gadget-boy. Ik hou van zéér ruim uitgeruste wagens en daarom viel de keuze op de Insignia. Een Passat bvb was uitgesloten, omdat de nieuwprijs van een quasi full option niet haalbaar was.
                                      Dus werd het zoals sommigen het hier noemen "het vlaggenschip" van Opel.

                                      Mijn indruk tot nu toe, na 3 maand rijden en amper 4000 km: een zeer mooie en mooi afgewerkte wagen voor een zéér concurrentiële prijs. Het Adaptive lighting system is voor mij als nachtblinde een zegen. De verluchte en electrisch instelbare lederen zetels zijn zeer comfortabel. Ik verbeter mezelf hier meteen door te stellen: de zetel en niet zetelS. Want bij ontvangst van de wagen kwamen we erachter dat de passagierszetel NIET is uitgerust met geheugen en amper electrisch verstelbaar is. De verkoper bij Buga heeft zich wel 10 maal geëxcuseerd, maar DAT detail was hem ontgaan bij de verkoop. Ik noem zoiets onkunde, neem me niet kwalijk.

                                      Ik heb ook Flexride gekozen, en wel omdat men mij beloofd had dat de wagen in "tour" mode nóg zachter op de weg lag. Mijn ervaring tot nu toe: ik voel geen enkel verschil tussen normaal, tour of sport. Snelheid interesseert me niet (ik ben 50), maar comfort des te meer. Ik merk echter geen verschil. Misschien ligt het aan mij, oftewel is dit de volgende klacht bij Opel ...

                                      Ik heb de ST, maar de koffer is een lachertje. Een lachertje vergeleken bij de Passat en zeker vergeleken bij de de Vectra station wagen die ik voordien had als firmawagen. Over de oppervlakte kan je nog redetwisten, maar de hoogte tot aan het afdekscherm is ondermaats voor een wagen met die buitenafmetingen.

                                      Maar ik heb dus vandaag feedback gekregen van de garage over mijn 2 openstaande problemen. Vooreerst verontschuldigingen: de meestergast is al gans de week ziek, er zijn een boel techniekers ziek, kortom, ik vraag me af wie er wél nog werkt bij Buga ... Ze hebben eens rondgebeld naar dealers in de buurt en niemand heeft klachten over de verwarming, noch info over een soft update.
                                      Voor wat betreft mijn slecht afgeregelde ruitensproeiers vroeg de magazijnier mij of ik misschien via dit forum informatie kon vinden over het speciale gereedschap waarmee je de slecht afgestelde voorruitsproeiers kan afregelen ... Zij weten niet van het bestaan van dergelijke tool af!

                                      Dus beste mensen, als er hier iemand werkzaam zou zijn bij Opel, en die me kan helpen met de informatie over hoe je deze voorruitsproeiers kan afstellen, dan hoor ik het graag. De garage beweert immers dat je deze totaal niet kan bijregelen. Kent er iemand een serienummer van dit tool ofzo? Het lijkt me dat ik als klant hún job moet doen. Misschien moet ik voor garantie en onderhoud wel elders terecht ...

                                      met dank,

                                      Marc
                                      Marc,

                                      Welkom op het forum. Als ik me niet vergis kan je de instellingen van wat veranderd met de flexride-knop zelf instellen... Al eens bij die settings gekeken of je daar vering kan aanduiden of niet?

                                      Ik blijf me verbazen hoe sommige dealers hun klanten behandelen... WTF

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
                                        Marc,

                                        Welkom op het forum. Als ik me niet vergis kan je de instellingen van wat veranderd met de flexride-knop zelf instellen... Al eens bij die settings gekeken of je daar vering kan aanduiden of niet?

                                        Ik blijf me verbazen hoe sommige dealers hun klanten behandelen... WTF
                                        oi,

                                        er is een instelling voor de flexride ; maar alleen maar voor de sport stand


                                        voor de tour stand is niets voorzien , eigenlijk had hier ook wel iets mogen geregeld kunnen worden zodat je zelf kon bepalen hoe hard of zacht je dempers staan , maar natuurlijk binnen een veilige limiet he

                                        groetjes
                                        Erwin
                                        Bijgevoegde Bestanden

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten
                                          Goed, auto weer opgehaald.
                                          Werkplaats heeft nogmaals alles nagelopen, getrokken, geduwd en gewrikt, nergens vreemde dingen geconstateerd...
                                          Toch is er wat betreft het comfort alleen al heel veel veranderd. Hij voelt nu veel harder afgeveerd aan. Voor degene met een Flexride: ik rijd normaal altijd in standaard mode, geen leds aan dus niet in Sport en niet in Tour.

                                          Zodra ik omschakelde op Sport dan veranderde sowieso het schakelgedrag maar de vering werd harder en het contact met het gaspedaal werd directer.
                                          Van Standaard naar Tour was het andersom, gaspedaal werd nog wat "sponsiger" en de vering veel zachter.
                                          Nu is bij mij een groot deel hiervan naar de ?/(§$%%, om maar zo te zeggen...

                                          Nu rijdt de auto in Standaard mode, de vering voelt aan alsof ik in Sport rijd, gaspedaal niet en schakelen ook niet.
                                          Echter, wanneer ik nu omschakel van Standaard naar Tour veranderd er niets !!!

                                          Volgens de garage is alleen de motormanagementsoftware geupdate en heeft dit geen invloed op het rijgedrag. Welnu, ik weet zeker dat er iets veranderd is!

                                          Ook wannneer de trillingen allemaal zouden verdwijnen rijdt de auto niet meer zo comfortabel als ie deed...
                                          Hopelijk woensdag de aandrijfas vervangen, bussen van de draagarmen komen eventueel daarna als de aandrijfas geen oplossing biedt.
                                          oi,

                                          wat wim indertijd opviel dat was dat de wagen in normale mode iets harder is en directer stuurt dan een insi zonder flex-drive.

                                          nu ik denk dat diegene die de cursus hebben gevolgd weten hoe de demping van de flex-drive werkt . blijkbaar zijn er verschillende parameters die worden in het oog gehouden worden om de demping te sturen ( ik ga het nu niet over bak en stuur zelf hebben ) .
                                          nu volgens wat ik weet is dat er rekening wordt gehouden met 5 parameters 2 van die parameters is de snelheid van de wagen en het koppel van de motor en hier zit het ...... het is dus perfect mogelijk dat er verkeerde info via de gmlan bus wordt doorgestuurd van het koppel , in mijn ogen als je goed doortrekt en je vraagt/ontwikkelt een hoog koppel dan zou deze dit doorsturen en de vering harder zetten ( adaptief gedrag ) , dus door het motor management software te vervangen is het best mogelijk dat daar wel degelijk een invloed kan zijn op de vering .

                                          volgens ik weet zijn de andere parameters ( volgens mij wordt de snelheid ook door de ecu doorgegeven maar ik kan daar verkeerd zijn, in ieder geval kan een verkeerd doorgegeven snelheid volgens mij in normale omstandigheden niet direct invloed hebben omdat deze in combo wordt gebruikt met de andere , trouwens als hier een fout optreedt zou je dat mss ook wel zien op je snelheidsmeter , maar zover heb ik niet doorgestudeerd op het moment )
                                          niet afkomstig van de ecu , bv acceleratie sensoren die worden door de dempingsmodule zelf gecontroleerd en de stuurhoek info komt volgens mij ook niet van de ecu , maar ik kan natuurlijk verkeerd zijn he.

                                          de meest plausibele uitleg zou dus zijn dat er verkeerde koppel info van de ecu afkomt , en daarom dat deze in de tourstand mss niet softer wil dempen.

                                          groetjes
                                          Erwin

                                          een kleine uitleg hoe het systeem werkt , is wel in het engels , bij opel worden dus nog enkele andere factoren meegenomen om de boel te sturen.





                                          Last edited by ; 12/02/2011, 15:50. Reden: CDC Damping Control

                                          Comment

                                          Working...
                                          X