Oorspronkelijk geplaatst door brunodr
Bekijk Berichten
ik begin zo een beetje te vrezen dat Opel denkt dat ze de BIG BANG hebben veroorzaakt waaruit een wagen ( en successors ) is/zijn ontsproten welke zo goed is dat deze nooit defect zal kunnen gaan laat staan dat deze in garantie periode zou defect kunnen gaan.
ik heb me van het weekend bezig gehouden met het uitvlooien van forums ( franse , duitse , nederlandse , belgische , griekse , ect. ) en overal is het kommer en kwel , ik kan gewoon niet geloven dat deze wagen een prijs heeft gekregen en dan zelfs nog verdiend heeft als de wagen met de minste fouten per aantal gefabriceerde wagens.
als ik lees , lees ik vooral veel problemen met software ( silverbox , bcm , ecu, ecu verwarming, ect ) welke op de 5 botten dienen te worden geupdated en welke als er een update voor uitkomt soms meer fouten bij bevat dan dat er opgelost zijn , er is maar 1 manier om hier iets aan te doen , gooi die duitse bende buiten en neem Indiërs aan ( deze blijken ongelooflijk goed te zijn in software , en nog goedkoop ook ) , echt dit meen ik niet kunnen buiten voor een programmer staan er meerdere in de rij voor ene goede pree.
ander fouten die ik vind zijn hardware fouten en ook heel uiteenlopend van handgeschakelde bakken die als het koud is niet goed meer schakelen ( hier blijkt bespaart te zijn op goede olie , een test met goede versnellingsbak olie gaf ongelooflijke resultaten ) automaten die zeer grillig schakelen en soms niet weten wat te doen , motors die kloppen ( camshaft sensoren die niet juist staan ) en rammelen , turbo's die sneuvelen ( algemeen van klep tot hele turbo ) , dpf's die niet automatisch opgestart geraken maar waar de eigenaar wel degelijk grote toeren mee maakt ( hier zou mss iets weggelegd zijn dat in de bc zou geregeld kunnen worden , indien je weet dat je een grote toer zou doen zou je navenant verzadiging , want deze is altijd gekend , een toets kunnen indrukken via de bc die het commando geeft , dpf reinigen , ideetje maar van ene lompe insi rijder )
ik las bv van iemand die problemen had met de opel eye ( gaf 30en 70 op snelweg ? ) , volgens de techniekers lag dit aan de lichte link naar de satelliet toe , wel als je dit leest vraag je je wel eens af of er een opleiding wordt gegeven . want dit is pure onzin , dezelfde onzin als ze me wouden opspellen dat als je GSM signaal ( g3) uitvalt je BT signaal ook uitvalt.
of alarmen die staan te loeien zonder dat er iets is , "neen meneer die is perfect inorde hoor " , "geen probleem ik parkeer hem wel ff voor de deur bij jou vannacht ' " tot en met roest rond de ramen , sorry dit was toch het laatste wat je zou verwachten van zo een wagen.
natuurlijk kunnen dingen kapot , natuurlijk kan er eens iets mislopen in de productie , natuurlijk is het soms lastig programmeren als je de dag ervoor eens goed gefeest hebt , maar kom dan niet af met " neen mijnheer dit is of dat is niet mogelijk" , is het echt nodig dat de gebruiker eerst een cursus "Opel Insignia van binnen en buiten" volgt om dan de dealer aka garage te vertellen wat er aan de wagen scheelt.
neen Opel Dealers en Garage's geef nu eens gewoon toe dat deze wagen hoe mooi hij ook moge zijn , met haken en ogen ineen hangt en neem nu eens aan wat de mensen vertellen en repareer de boel, en als er al eens iets kapot gaat of niet juist is is dat niet om verlegen te zijn hoor, zelfs de beste merken hebben zo hun kwaaltjes en foutjes , maar deze worden opgelost .
ik denk dat je meer eer haalt met toe te geven dat er iets is , een goede aanvaardbare uitleg te geven ( dus niet zo van " tja t'zullen de wiel bouten wel zijn als er iets in het motor compartiment rammelt ") en de klant eventueel indien het niet direct te repareren valt ( wegens bv slechte soft of niet voor handen zijn van onderdelen ) te voorzien van een excuses bon ( bv een korting op accessoire of onderhoud ect ) of zelfs alleen maar excuses met een goede aanvaardbare uitleg kan al voldoende zijn ( heb vroeger zelf winkelke gespeeld en daar viel het ook al eens voor dat er iets mis liep , maar ik probeerde de mensen op de dag zelf te helpen ging dit niet belde ik direct en vroeg of ze eventueel verder konden tot de dag later ( grote gezinnen of oude van dagen die niets anders hadden kregen van mij direct een vervanger, indien het langer duurde kregen ze allemaal van mij d'office een vervang-toestel)
dit is wat ze noemen service , en dit is waar de mensen terug beginnen naar te verlangen , terug om de hoek naar de groentewinkel mss iets duurder maar vers en als je iets vraagt voor de dag later in huis, terug naar de warme bakker want deze legt voor jou je pistoleetjes opzij zodat je niet te lang moet wachten , allemaal kleine dingen waar je een mens gelukkig kan mee maken , dus voor alle dealers en garages vooral OPEL , verander van strategie , je mag prijzen winnen zoveel je wil maar ( dekra bv ) je moet deze dan wel eerlijk winnen.
groetjes
Erwin
Comment