Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door brunodr Bekijk Berichten
    Mijn garagist (is familie van mij) staat achter mij, kent mij en mijn rijstijl maar al te goed (en neen, die is niet als een 18jarige met een 1100cctje ), maar een wagen met deze pk's en bij de eerste keer dat ze doorslipte (enkel bij vollast, op OPC en vertrekken met een 2500tr/min) had hij maar een dikke 15000km komt de expert sowieso kijken want dat kan volgens hen niet Dus eerst koppeling demonteren (schoon jobke bij een 4x4) en dan kijken of het garantie is of niet ... Allé soit, we zien wel, er zal toch direkt een versterkte inkomen dan, dan kan em eindelijk eens gechipt worden want met deze koppelingstoestanden betrouw ik het helemaal niet ...
    oi,

ik begin zo een beetje te vrezen dat Opel denkt dat ze de BIG BANG hebben veroorzaakt waaruit een wagen ( en successors ) is/zijn ontsproten welke zo goed is dat deze nooit defect zal kunnen gaan laat staan dat deze in garantie periode zou defect kunnen gaan.
    ik heb me van het weekend bezig gehouden met het uitvlooien van forums ( franse , duitse , nederlandse , belgische , griekse , ect. ) en overal is het kommer en kwel , ik kan gewoon niet geloven dat deze wagen een prijs heeft gekregen en dan zelfs nog verdiend heeft als de wagen met de minste fouten per aantal gefabriceerde wagens.

als ik lees , lees ik vooral veel problemen met software ( silverbox , bcm , ecu, ecu verwarming, ect ) welke op de 5 botten dienen te worden geupdated en welke als er een update voor uitkomt soms meer fouten bij bevat dan dat er opgelost zijn , er is maar 1 manier om hier iets aan te doen , gooi die duitse bende buiten en neem Indiërs aan ( deze blijken ongelooflijk goed te zijn in software , en nog goedkoop ook ) , echt dit meen ik niet kunnen buiten voor een programmer staan er meerdere in de rij voor ene goede pree.
    ander fouten die ik vind zijn hardware fouten en ook heel uiteenlopend van handgeschakelde bakken die als het koud is niet goed meer schakelen ( hier blijkt bespaart te zijn op goede olie , een test met goede versnellingsbak olie gaf ongelooflijke resultaten ) automaten die zeer grillig schakelen en soms niet weten wat te doen , motors die kloppen ( camshaft sensoren die niet juist staan ) en rammelen , turbo's die sneuvelen ( algemeen van klep tot hele turbo ) , dpf's die niet automatisch opgestart geraken maar waar de eigenaar wel degelijk grote toeren mee maakt ( hier zou mss iets weggelegd zijn dat in de bc zou geregeld kunnen worden , indien je weet dat je een grote toer zou doen zou je navenant verzadiging , want deze is altijd gekend , een toets kunnen indrukken via de bc die het commando geeft , dpf reinigen , ideetje maar van ene lompe insi rijder )
    ik las bv van iemand die problemen had met de opel eye ( gaf 30en 70 op snelweg ? ) , volgens de techniekers lag dit aan de lichte link naar de satelliet toe , wel als je dit leest vraag je je wel eens af of er een opleiding wordt gegeven . want dit is pure onzin , dezelfde onzin als ze me wouden opspellen dat als je GSM signaal ( g3) uitvalt je BT signaal ook uitvalt.
    of alarmen die staan te loeien zonder dat er iets is , "neen meneer die is perfect inorde hoor " , "geen probleem ik parkeer hem wel ff voor de deur bij jou vannacht ' " tot en met roest rond de ramen , sorry dit was toch het laatste wat je zou verwachten van zo een wagen.
    natuurlijk kunnen dingen kapot , natuurlijk kan er eens iets mislopen in de productie , natuurlijk is het soms lastig programmeren als je de dag ervoor eens goed gefeest hebt , maar kom dan niet af met " neen mijnheer dit is of dat is niet mogelijk" , is het echt nodig dat de gebruiker eerst een cursus "Opel Insignia van binnen en buiten" volgt om dan de dealer aka garage te vertellen wat er aan de wagen scheelt.

neen Opel Dealers en Garage's geef nu eens gewoon toe dat deze wagen hoe mooi hij ook moge zijn , met haken en ogen ineen hangt en neem nu eens aan wat de mensen vertellen en repareer de boel, en als er al eens iets kapot gaat of niet juist is is dat niet om verlegen te zijn hoor, zelfs de beste merken hebben zo hun kwaaltjes en foutjes , maar deze worden opgelost .
    ik denk dat je meer eer haalt met toe te geven dat er iets is , een goede aanvaardbare uitleg te geven ( dus niet zo van " tja t'zullen de wiel bouten wel zijn als er iets in het motor compartiment rammelt ") en de klant eventueel indien het niet direct te repareren valt ( wegens bv slechte soft of niet voor handen zijn van onderdelen ) te voorzien van een excuses bon ( bv een korting op accessoire of onderhoud ect ) of zelfs alleen maar excuses met een goede aanvaardbare uitleg kan al voldoende zijn ( heb vroeger zelf winkelke gespeeld en daar viel het ook al eens voor dat er iets mis liep , maar ik probeerde de mensen op de dag zelf te helpen ging dit niet belde ik direct en vroeg of ze eventueel verder konden tot de dag later ( grote gezinnen of oude van dagen die niets anders hadden kregen van mij direct een vervanger, indien het langer duurde kregen ze allemaal van mij d'office een vervang-toestel)

dit is wat ze noemen service , en dit is waar de mensen terug beginnen naar te verlangen , terug om de hoek naar de groentewinkel mss iets duurder maar vers en als je iets vraagt voor de dag later in huis, terug naar de warme bakker want deze legt voor jou je pistoleetjes opzij zodat je niet te lang moet wachten , allemaal kleine dingen waar je een mens gelukkig kan mee maken , dus voor alle dealers en garages vooral OPEL , verander van strategie , je mag prijzen winnen zoveel je wil maar ( dekra bv ) je moet deze dan wel eerlijk winnen.

groetjes
    Erwin
    Last edited by ; 14/02/2011, 10:33.

Comment

• opel eye.

hallo,

enkele van jullie heben last van een slecht werkende Opel Eye , nu was ik aan het denken dat dit eventueel verstoord zou kunnen worden door reflectie van de raam , nu de vraag is of er hier iemand is die "brilt" en een spray gebruikt voor de reflectie van de glazen te verminderen.
      indien zo , kan deze dan eens de area aan de camera's behandelen met die spray en eens zien wat dit zegt

bedankt
      Erwin

Comment

• Ik heb prijs
        1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
        2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
          oi,

zie ik het goed en heeft da mens met hare trekhaak erin gezeten? gelukkig blijkbaar niet gaan lopen zoals bij mij indertijd , had hem twee weken , lap trekhaak van voor erin , wel geen gat zoals bij u maar stuk eraf en grill kapot 630 euro ex btw kosten. en zelf betalen
          en dan zetten ze me nog in't zak ook , wordt zogezegd door carrosserie gemaakt , en later blijkt er gewoon een locale spot repair gebeurd te zijn , kosten waren opgesteld voor herstel en volledig spuiten , uiteindelijk is hij maar een klein stukje gespoten en heb ik apart nog de grill plaatsing mogen betalen , uiteindelijk ongeveer 100 euro of iets meer meer betaald dan normaal moest en had als ik het ergens anders had laten doen als lokale spot repair mss maar een 250 euro betaald.

groetjes
          Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
            oi,

zie ik het goed en heeft da mens met hare trekhaak erin gezeten? gelukkig blijkbaar niet gaan lopen zoals bij mij indertijd , had hem twee weken , lap trekhaak van voor erin , wel geen gat zoals bij u maar stuk eraf en grill kapot 630 euro ex btw kosten. en zelf betalen
            en dan zetten ze me nog in't zak ook , wordt zogezegd door carrosserie gemaakt , en later blijkt er gewoon een locale spot repair gebeurd te zijn , kosten waren opgesteld voor herstel en volledig spuiten , uiteindelijk is hij maar een klein stukje gespoten en heb ik apart nog de grill plaatsing mogen betalen , uiteindelijk ongeveer 100 euro of iets meer meer betaald dan normaal moest en had als ik het ergens anders had laten doen als lokale spot repair mss maar een 250 euro betaald.

groetjes
            Erwin
            Maakte een U-turn maar niet gezien dat ik er naast reed. Ben nog uitgeweken maar kon niet verder of reed frontaal op een tegenligger.
            Bumper wordt sowieso nieuw maar mss met wat opleg een OPC laten steken?
            1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
            2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• sport

Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
              oi,

in welk menu stelt hij dat dan in ? aangezien hij maar twee items heeft in het sportmodus menu moet dit dan ergens anders staan .

groetjes
              Erwin
              Erwin,

- Instelling sportmodus
              Dan heb je 4 instellingen.

-Sportophanging
              -Sportieve prestaties
              -Sportbesturing
              -Kleur dashboardverl wisselen

Deze kan men alle 4 aan of uit zetten.
              Als je de sport modus indrukt is dat een zee van verschil, dat voelt men goed.
              Ik heb wel een ST sport.
              Als ik mij niet vergis heeft de verkoper mij toen vertelt, als hij op gewoon staat ( sport of tour knop niet ingedrukt ) en je gaat over de limiet dat flexride automatich ingrijpt ( schokdempers ).
              Ik gebruik mijn wagen alleen prive en heb nu 20450 km op 7 maanden en ben nog steeds tevreden. Lichten kan beter qua opspringen in tunnels of onder bruggen maar daar kan ik mee leven. 1 keer zijn mijn deuren eens vergrendeld na 200m zonder ergens aan te komen.

Groeten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rosse 64 Bekijk Berichten
                Erwin,

- Instelling sportmodus

-Sportophanging
                -Sportieve prestaties
                -Sportbesturing

Ik heb wel een ST sport.
                Als ik mij niet vergis heeft de verkoper mij toen vertelt, als hij op gewoon staat ( sport of tour knop niet ingedrukt ) en je gaat over de limiet dat flexride automatich ingrijpt ( schokdempers ).
                Ik gebruik mijn wagen alleen prive en heb nu 20450 km op 7 maanden en ben nog steeds tevreden. Lichten kan beter qua opspringen in tunnels of onder bruggen maar daar kan ik mee leven. 1 keer zijn mijn deuren eens vergrendeld na 200m zonder ergens aan te komen.

Groeten
                daar gaat het juist om, in mijn menu heb ik maar 2 instellingen, sportophanging en sportbesturing.

grtjes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                  Ik zou graag even terugkomen op je berekening gezien die volgens mij toch niet 100% correct is.

Ten eerste zijn die prijzen die in de autogids staan incl btw en dus eigenlijk moet jij die 6300 eur AFTREKKEN van die richtprijs van 15900...

Met andere woorden zou dat komen op een afschrijving van 20100 eur op 6 maanden.

Maar ik kan me ook niet voorstellen dat je kar 36000 gekost heeft EXCL btw... Als dat toch zo is, dan

Ik vond al dat mijn X5 veel afschreef in zijn eerste 2 jaar
                  oeps , daar zeg je wat , idd , de btw moet van de prijs af die als richtprijs wordt gegeven.
                  dus dat is een serieuze streep , en ik kan je echt wel vertellen dat die car dus degelijk 36000 ex btw heeft gekost hoor ( zie juist dat het een paar honderd minder is maar toch dik 35000 en nog dus. ) ik schrijf hier mijn bestelbon dus over .

priizen zonder btw dus
                  insi ST cosmo a20dtj 96kw at6 25.578,51
                  GBL pomegranate red 471,07
                  TAAV leder perf vent warm siena zetels 1.611,07
                  AG1 bestuurderzetel 8voud. elec. verstel 400,83
                  C32 Quick Heat 247,93
                  AQU infinity 495.87
                  UBT digitale radio 206,81
                  APC advantage pack (dvd800 ect ) 2.066,12
                  UDP upgrade naar park expert 165.29
                  URC Flexride 785,12
                  UVT opel eye 413,22
                  TT2 AFL+ 743,80
                  UTT alarm 289,26
                  UJN bandenspanning controle 165,29
                  AW7 zij airbag achter 247,93
                  C3U panoramadak 1.033,06
                  AQ2 flex organiser pack 165,29
                  KI7 230 Volt achter 103,31
                  Q02 velgen 18" 0,0
                  P77 reservewiel 33,06
                  UPJ Upgrade geintegreerde telefoonmodule 165,29
                  kit ingebruiname 81,82
                  accesoires
                  zijstrips kleur , flexriemen en stukken , spatlappen 647,93
                  beschermfolie bumper, scheidingrek mat koffer
                  slot bouten
                  korting op advantage pack 881,67- -
                  matten 55,40
                  irmscher grill 234,43
                  Opel DVD Pack 1442,00
                  OPC stuur 650,00

totaal 37618,04 ex btw
                  geen rekening gehouden met plaatsing van grill en stuur ect.
                  ondertussen hebben ze er al eens ingezeten en vluchtmisdrijf gepleegd , is ook niet bijgeteld.
                  dus ik kom aardig in de buurt he als je de nettokorting rekent van 1600 en oneven euros
                  die 6300 is dus die 21% btw die ik zou moeten terugbetalen , begint dus maar te rekenen he.
                  het probleem met wagens ( en niet alleen met de opel maar alle wagens ) is dat ze geen rekening houden met optie's als je deze verkoopt , natuurlijk ben je vrij te vragen wat je wil en bij een particulier kan je nog zeggen , er zit dit op en dat op , maar bij een handelaar moet je daar niet mee afkomen , die pakt zijn inkoop boekje ( ze hebben er dus twee een voor als je verkoopt en eentje die ze laten zien aan de kopers ) en zegt je doodleuk de platte prijs.

dus ik denk dat ik voor deze prijs wel degelijk kwaliteit mag verwachten he , is eigenlijk een full option zonder 20" en trekhaak en eventueel opc line packs. dus verkopen zit er niet in , hij moet helemaal in orde komen al moeten ze hem volledig demonteren en terug monteren aan de lijn in duitsland . ( ik hoop nu dat je verstaat waarom ik zo kwaad begin te worden , eerst was het nog " tja accidentjes kunnen gebeuren , maar als ze je dan bv btw op je eigen overname willen laten betalen dan is er iets hoor .... dan begint het al , dan begin je bepaalde dingen af te vragen. en het gedrag van de dealer werd maar erger en erger met de keer dat ik iets dierf zeggen , de lakschade die van dag 1 aan de wagen was wouden ze betwisten , alhoewel ik ze dit al melde toen ik thuis kwam, zoiets zie je niet direct maar pas na de 10 keer dat je voorbij je wagen bolt )

groetjes
                  Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rosse 64 Bekijk Berichten
                    Erwin,

- Instelling sportmodus

-Sportophanging
                    -Sportieve prestaties
                    -Sportbesturing

Ik heb wel een ST sport.

Groeten
                    oi,

wel dit had ik dus al gezegd aan hem , met foto en alles , alleen heeft hij de optie kleur wisselen en prestaties niet . dus mijn gedacht was dus dat hij een sport had en dat deze dan niet aanwezig zouden zijn. idd de flexride grijpt automatisch in als je uit limiet gaat , en dat is te voelen in een scherpe bocht bv , als ge die goe hard neemt , dan voel je hem harder worden

bij mij heeft hij zijn deuren ook eens gesloten toen ik er niet aankwam , sleutel op contact en reserve in de koffer , had hem juist en was bij wim.

groetjes
                    Erwin
                    Last edited by ; 14/02/2011, 17:31.

Comment

• die lakschade was er inderdaad vanaf dag 1; dit kan ik bevstigen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                        Maakte een U-turn maar niet gezien dat ik er naast reed. Ben nog uitgeweken maar kon niet verder of reed frontaal op een tegenligger.
                        Bumper wordt sowieso nieuw maar mss met wat opleg een OPC laten steken?
                        oi,

tzou schoein zen , moar dan vanveur en vanachter he diene opc , anders he da gin zicht

groetjes
                        Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                          Ivm de lichten...

Is dat een gekend probleem dat de xenons van zo'n insignia trillen bij het rijden?

Ik let daar dikwijls op op de snelweg dat die zo een zeer trillend en schuddend lichtbeeld geven. Soms wel storend voor voorliggend verkeer...
                          heu ,

zelf nog niet echt last van gehad , maar ik rij dan ook niet voor mij he , nochtans de vrouw reclameert toch ook niet als ik achter haar rijd met de lichten op. heb wel weet dat er een probleem is ( na update veel beter ) als je je grootlicht-assistent gebruikt .
                          in ieder geval toch niet de indruk ( tot hiertoe , nog niet te veel gereden in donker , alez eigenlijk in lichjt ook nog niet ) dat deze trillen tov van de xenons in de zafira ( mijn vorige )

groetjes
                          Erwin

Comment

• .....
                            Last edited by ; 17/03/2011, 22:00.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten
                              Zeg Erwin, wil jij wel eens even op je taal letten...

Je moet het nog maar afwachten of dat nog steeds zo is na een software-update...

Af en toe een lolletje moet kunnen, toch?
                              oi,

sorry ,hij was er uit voordat ik er erg in had ( de zin he )
                              wat het gaat worden na de softupdate zullen we moeten afwachten , maar je melde dat je nog wel verschil had tussen normaal en sport , dus het ingrijpen in nood situaties ( se nu durf ik al niks meer zeggen ) zal dus nog wel werken hoop ik.

trouwens , al nieuws over uw geval , is die as al binnen ?

groetjes
                              Erwin

Comment

• .....
                                Last edited by ; 17/03/2011, 22:00.

Comment

• .....
                                  Last edited by ; 17/03/2011, 21:59.

Comment

Nee Erwin, heb wel vandaag nog met de Meister gesproken.
                                    Zodra hij de aandrijfas in z'n hand heeft belt ie direct. Als het vervangen van de as geen oplossing biedt gaan ook de bussen van de draagarmen vervangen worden, zei hij.

Is even afwachten hoelang de montage duurt. Voorheen moesten ze de aandrijfas kennelijk lijmen en moest dit 12uur drogen. Hij weet niet hoe hij deze as aangeleverd gaat krijgen, compleet gemonteerd of ook weer, zoals voorheen, in 2 delen.

Heb wel verteld dat ik er versteld van sta dat er na een software-update geen weg terug meer is. Hij zou met de technische mensen van Opel gaan bellen hoe en wat en tevens vragen of er meer gevallen bekend zijn dat na deze update de auto anders veert en trilt...

Al wat van jouw auto vernomen??
                                    oi,

wat die as betreft , ik geloof dat in het verleden daar al last is mee geweest , als ik het goed heb met de verlijming van deze
                                    ivm ecu,
                                    wat ik vernomen heb is dat ze normaal kunnen terug gaan met de software tot aan de versie's die op het voertuig stonden " fabriek af " , uitzondering zou eventueel kunnen zijn dat de ecu zelf in die mate beveiligd is dat dit bij deze dan niet gaat .
                                    dit mss mede om chiptuning tegen et gaan.

groetjes
                                    Erwin

Comment

• .....
                                      Last edited by ; 17/03/2011, 21:59.

Comment

• Zijn hier eigenaars die ook het problemen hebben dan hun automatische achterklep van de opel insignia sport tourer per ongeluk open gaat ?

Zoals dat de sleutel in je broek zit en met een beweging dat de koffer opeens open gaat?

Een kameraad verteld mij dat een automatische achterklep ook een nadeel heeft ( is zelf een eigenaar van een opel vectra break met automatische achterklep) Die heeft al 3keer dit probleem gehad dat de koffer per ongeluk open is gegaan

Comment

Jouw auto??.... nog nieuws?
                                          euh ...... eigenlijk nog niet , ben nu aan het wachten op een ander antwoord ivm de wagen ( heeft te maken met een bestek dat gemaakt is geweest in de carrosserie voor een schadegeval, en welke zogezegd is uitgevoerd en waarvan ze bij de carrosserie nix van weten , bijna 100 euro boven bestek prijs ontvangen ), voor de rest nog niets gehoord ....ze zijn aan het wachten denk ik tot ze iets horen van die as .
                                          heb vorige week nog ene mail ( een paar zelfs ) gestuurd naar hen met de vooruitgang bij U maar ondertussen niets meer gehoord ( nochtans gevraagd of ik eventueel een vervanger kan hebben voor zaterdag omdat ik weg moet maar nix , allemaal dood daar denk ik ).

meestal zeggen ze geen nieuws goed nieuws .

groetjes
                                          Erwin

Comment

Working...
                                          X