Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
    Zijn hier eigenaars die ook het problemen hebben dan hun automatische achterklep van de opel insignia sport tourer per ongeluk open gaat ?

    Zoals dat de sleutel in je broek zit en met een beweging dat de koffer opeens open gaat?

    Een kameraad verteld mij dat een automatische achterklep ook een nadeel heeft ( is zelf een eigenaar van een opel vectra break met automatische achterklep) Die heeft al 3keer dit probleem gehad dat de koffer per ongeluk open is gegaan
    oi,

    persoonlijk heb ik toch altijd de indruk dat ik redelijk hard moet duwen eer deze open gaat ( ook het in de zakken houden van sleutel geen probleem en de wagen staat voor de deur dus ziet hij de sleutel altijd ) , dus per ongeluk open gaan nog nooit gehoord , wel per ongeluk dicht vallen , hier ooit gelezen.

    groetjes
    Erwin

    ps : als deze in de deur van de bestuurder is uitgeschakeld , gaat ze dan nog open met de sleutel ? volgens mij niet , maar heb het nog niet geprobeerd
    Last edited by ; 14/02/2011, 21:45.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
      Maakte een U-turn maar niet gezien dat ik er naast reed. Ben nog uitgeweken maar kon niet verder of reed frontaal op een tegenligger.
      Bumper wordt sowieso nieuw maar mss met wat opleg een OPC laten steken?
      Zou wel mooi zijn maar weet wel dat de OPC bumper 2x zoveel kost als de gewone bumper. En dan nog de rest. Schat +-1000€ opleg voor gril ed.
      Opel Insignia OPC
      BMW X5 3.0i
      Caterham Super 7

      Comment


      • graag had ik geweten wat de verschillen zijn van cd300 en dvd800, want binnen enkele weken wordt mijn insignia geleverd maar het advanted pack stond eerst niet op mijn bestel bon en de dealer heeft naderhand het nog op de bestelbon geschreven. daar ik hier toch al wat klachten heb gelezen over verkoper ben ik een beetje ongerust dat ik wel zal betaald hebben voor het dvd800 maar de cd300 zal zijn.

        Comment


        • sorry dvd500 en dvd800

          Comment


          • .....
            Last edited by ; 17/03/2011, 21:59.

            Comment


            • bedankt

              Comment


              • ik heb zo de indruk dat mijn Insignia niet meer zo goed optrekt dan in het begin...moet wel iedere dag aanschuiven en file rijden naar mijn werk en het is ook korte afstand. Ik kan niet echt doorrijden. Zou dit hiermee iets te maken hebben? Vroeger als ik in de sport modus stond, dan voelde ik het verschil goed, nu niet meer?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door wittyrudy Bekijk Berichten
                  graag had ik geweten wat de verschillen zijn van cd300 en dvd800, want binnen enkele weken wordt mijn insignia geleverd maar het advanted pack stond eerst niet op mijn bestel bon en de dealer heeft naderhand het nog op de bestelbon geschreven. daar ik hier toch al wat klachten heb gelezen over verkoper ben ik een beetje ongerust dat ik wel zal betaald hebben voor het dvd800 maar de cd300 zal zijn.
                  i,

                  stomme vraag maar heb je het nog veranderd in de eerste of de helft van de tweede week nadat je bestelling was geplaatst , indien zo zal het waarschijnlijk wel in orde zijn ,ik weet niet of je je job nummer hebt . indien zo zou je eventueel een oproep kunnen plaatsen op het topic om te horen of iemand eens kan zien wat de config is van je job nummer.

                  ik zie dat je twijfels hebt over de verkoper , indien het hier een verkoper betreft van de G-bende zou je bestelbon opnieuw gemaakt moeten zijn geweest ( alhoewel ik ook op het laatst ook nog dab heb laten bijvoegen zonder dat dit op de bestelbon stond , maar dat was dan wel nadat de verkoper in totaal de bon drie keer had moeten veranderen wegens fouten die erop stonden ) in ieder geval als je een bewijs hebt dat je voor een dvd800 hebt betaald ( dus dat de verkoper er een advantage pack erop heeft gezet anders gaat het een dure bedoening worden ) kan je de wagen weigeren wegens niet conform bestelbon .

                  groetjes
                  Erwin

                  ps : als ik tijd heb vandaag probeer ik het verschil te zoeken tussen beide systemen

                  Comment


                  • de dag nadien heeft hij het bijgeschreven op de bestelbon. heb nog eens goed gelezen wat de extra's zijn bij het advanted pakket en ik zou wel degelijk kunnen zien of dit pakket heb bijgekregen. zoals bediening midden console

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                      je vergeet er toch een paar hoor , nu een paar Franstalige forums te zijn afgelopen.
                      1. vooral in België een fout , snap niet waarom dit niet voorkomt in ander landen : de verwarming die niet of onvoldoende werkt in de automatische stand .( en bij bij mij zelfs onvoldoende in de manuele stand achter passagiers , maar je ik moet ook iets meer hebben he )
                      2. het ( dacht ik alleen maar door mij ondervonden , doch nu al meldingen ervan teruggevonden tot in 2009 ) verkeerd werken van de easy exit , logisch ( als je dan ook al logisch kunt zijn als programmeur van opel ) zou zijn dat de zetel naar voor gaat als je ingestapt bent en de sleutel op het contact hebt gezet ( is zo aan mij als zodoende verkocht , en effectief zo werkend bij ander merken, zelfs bij een GM model , Chevrolet) , hier moet je een sport atleet zijn om ingestapt te zijn voor de zetel voor is .Kwade tongen () beweren dat DIT de werking is en zo moet zijn , toch is deze functie ontwikkelt voor mensen zoals ik , mensen die heel slecht te been zijn. Ook spreken ene paar dingen hun hier tegen , indien dit normaal zou zijn zou dit altijd zo moeten zijn , toch vergeet () hij soms om naar voor te gaan , vooral als eerst de achterklep of passagiersdeur is geopend geweest .Indien de werking zou zijn dat hij altijd naar voor moet moet hij dan ook altijd naar voor en niet als je eerst de bestuurderdeur geopend hebt . Heel klaar ene software fout hoe je draait of keert.
                      3. het trillen van de voortrein ( ophang-bussen aan draag-arm volgens de ene , velgen volgens de ander , doch geen van alle hebben hier een oplossig voor deze , ondertussen heb ik hiervan al een geval of 5 met mij bij in de vlucht gevonden.vele laten hun hier een beetje in de zak zetten , door een goede balanceren en het spelen van de bandenspanning kan men het probleem verdoezelen , doch onder bepaalde omstandigheden heeft hij het nog.
                      4.het moeilijk kunnen inschakelen van een versnelling ( manuele versnellingsbak ) hier zijn ook verschillende gevallen bekend ( gelukkig niet bij mij )
                      5. de resonantie van de automaat ( of een van deze onderdelen die er in de buurt zitten ) , bij mijn weten minstens vier gevallen bekend (en dan tel ik die van Frankrijk er allemaal niet bij, komt alleen voor bij automaten , en op een bepaalde toerental , bij de een bijna niet te merken bij de ander heel goed.
                      6. slechte service door de dealer , heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel gevalen bekend.
                      7. klantendienst die niet werkt , ook veel gevallen bekend.
                      8. IPOD's die niet of slecht werken.
                      9.automatische licht ontsteking , die een paar jaar te laat is uitgebracht ( het disco licht effect als je onder brugen doorrijd is niet meer van deze tijd he )
                      10. silverboxen die uitvallen , zowel; bij de nieuwe en oude serie.
                      11. het vervelende geluidsniveau ipod/aux/cd > radio , een tp bericht kan hier zorgen dat je een hart verzakking krijgt ( vooral als je ene infinity goed open hebt staan )
                      12. krakende middenconsole /tunnels , weeral vooral bij automaten , kom je hier regelmatig tegen, bij de ene zonder problemen opgelost bij de ander geeft dit zoveel problemen dat het liefst de wagen ergens zou door gooien. (mijn wagen van 25 jaar terug heeft in 4 jaar nooit gekraakt )
                      13. het turbogat van de 1.6T waar je regelmatig van hoort ( is dit ondertussen al opgelost ?) en blijkbaar niet alleen maar bij de 1.6T vorkomt
                      14. het hoge verbruik bij vele , een moderne wagen zou toch iets beter bij de cijfers mogen liggen die ze voorschotelen he.
                      15. de verkeerde geschreven software die gebruikt is in de laatste gps -dvd 800 navi geprogrammeerde toestellen , na herprogrammering bij mij werkt mijn systeem niet meer naar behoren , steevast stuurt hij mij altijd de verkeerde kant op terwijl hij dat vroeger goed deed, bv ook op de boomsesteenweg deze heeft hij mij eens tweemaal heen en weer laten afrijden vooraleer ik het doorhad dat er iets mis was, of toen ik van Leuven kwam en een alternatieve weg nam , zodat ik in een file terecht kwam op een grote weg , hij heeft me zodanig rond gestuurd dat ik op ene bepaald moment terug op mijn vertrekpunt stond , mss herkennen een paar zich hierin
                      16. het niet willen doorschakelen bij een automaat als men een kickdown doet , hij blijkt soms , of heel veel van de tijd veel te lang te moeten nadenken.
                      17. de spiegels die als ze inklappen regelmatig zorgen dat je ramen dicht gaan , en dit het ergste heeft bij het uitklappen ( bij andere merken werkt dit gewoon perfect ) ( had ik ook bij een wagen van 25 jaar terug )
                      18. het onveilig gevoel dat zomaar iemand je achterklep kan openen als je aan het rode licht staat en met je kostbaar gerief kan gaan lopen.( behalve bij automaten indien deze in d staan krijg je de klep niet open.)
                      19. kapjes van koplampsproeiers die gaan vliegen.
                      20. slechte werking van opel eye , soms mag je zelfs 130 binnen de bebouwde kom.
                      21. onlogische werking van je telefoonmodule , vooral de UPJ heeft hier last van.
                      22. flexride die niet altijd doet wat hij moet doen , bv als je hem in toer zet blijft die leuk in normale modus werken doch hij laat je lampje wel branden.
                      23. flexride uitgeruste voertuigen blijken in normale modus op vermogen te worden afgenepen , wat natuurlijk een vals gevoel van vermogen geeft in de sport modus stand.
                      24. belachelijk verouderde navi software , je zou toch verwachten van een wagen dat het vlaggenschip van opel moet voorstellen dat je op z'n minst up to date navi software krijgt of een bon die je recht geeft op een gratis update als deze uitkomt in de eerste periode van je bezit van de wagen , en dan bedoel ik niet een dvd met een ander kaftje en ander datumstempel maar echt een update.

                      en dan natuurlijk ook de beloofde functie's die er gingen komen en er uit genomen zijn zoals de speedlock ( waar we volgens mij nog altijd recht op hebben , is bij mij zelfs beloofd geweest dat deze aanwezig zouden zijn , nu heb je twee knoppen op de deuren te openen en te sluiten( had ik ook bij een wagen van 25 jaar terug ).
                      de automatische ventilatie/verwarming op je zetels navenant weersomstandigheden. automatisch recirculatie ( heb die nog nooit zien werken, heb vroeger een wagen gehad en als je daar mee achter een diesel ging staan en je luchtkwaliteit ging achteruit regelde deze zelf de recirculatie )

                      en dan komen er nog dingen die je zou mogen verwachten van zo een wagen , bv dat je ruitenwissers opslaan als het stortregent maar toch nog te licht is .
                      of dat je dak en vensters sluiten als het begint te regenen , heb gevallen gevonden van een vectra c waar deze functie instak , dus waarom niet bij ons?
                      of een simpele datum aanduiding in je scherm als je radio opstaat , er is genoeg plaats voor deze. of de mogelijkheid een achteruitkijk camera op je wagen te kunnen nemen in optie ,bij veel merken is dit al zo , en dan spreek ik niet over premium maar eerder normale merken.
                      of maar simpel , voor je navi , zelf points of intrest kunnen ingeven.

                      en dan nog de dingen die gaan komen , zoals bv verkeerd werkende motor management software die zorgt dat je wagen ineens begint te trekken of inhoud met een constant ingehouden gaspedaal , jawel dit is wat jullie nog te wachten valt , als ze natuurlijk slim zijn stoppen ze met het installeren van deze software.

                      ik stop ermee , als iemand zich in geen van de in al de aangehaalde punten kan plaatsen , proficiat , maar volgens mij zit er minstens een punt is de lijst die van toepassing kan zijn op een ieder van jullie .

                      groetjes
                      Erwin.

                      ps : ik heb de laatste tijd de indruk dat we inderdaad een beetje verwend zijn , maar dat mag je verwachten als je een vlaggenschip koopt en daarvoor een bedrag neertelt aar je algauw een schoon voorschot en zelfs een volledig betaling hebt voor een buitenverblijf.
                      ook heb ik dan ook weer de indruk dat wij als verwende personen te snel over zich laten lopen wat betreft als je een probleem hebt , verwarming niet goed , zet hem manueel ( sorry als ik dat hoor denk ik weer dat ik beter dat ladaatje had gekocht , niet dat dit een slechte wagen is , het start zelfs als het extreem koud is , maar je mag hier geen luxe in verwachten.
                      heb je een ander probleem doe dan dit of dat , maar los het vooral niet op , volgens mij bestaat de opleiding van de mensen van de klantendienst en het technisch personeel erin de mensen te laten geloven dat wat ze hebben normaal is en als dat niet lukt dat dit vooral de gebruiker zijn schuld is . en ze kunnen dit niet ontkennen , in elk document waar sprake is van een elektronisch probleem staat duidelijk dat men eerst moet zoeken of er geen materiaal is geïnstalleerd niet eigen aan de wagen ( het after-maerket spul dus ). of een ander bekend probleem met een display , als je als klant hiermee afkomt moet de tech zeggen dat dit normaal is , dan vraag ik me af waarom die vele andere dit niet hebben.

                      dus mensen laat niet over je heen lopen , GM maakt miljoenen of miljarden winst ( dit na bedelen voor geld en steun bij de regeringen en dreigen van het sluiten van plants,) komt met prijzen aanzetten dat ze de beste wagens met de minste fouten hebben maar ze vergeten er wel bij te zeggen dat ze zoveel als mogelijk garantie gevallen proberen op te nemen in hun stats.
                      dus heb je een probleem en sta je recht in je schoenen , aarzel niet en ga ervoor , ieder heeft recht op kwaliteit voor je werk , je moet maar denken als ik mijn werk bij mijn baas niet goed doe of als zelfstandige mijn werk niet goed doe bij klanten heb ik geen werk meer.
                      Heb geen last van vorige punten, kan je wel een beetje verstaan in punten 2 en 24.
                      Punt 18: Ik krijg mijn koffer niet open als ik voor een rood licht staat, zal wel te maken hebben met de speedlock zeker?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door jonas_mertens@hotmail.com Bekijk Berichten
                        Heb geen last van vorige punten, kan je wel een beetje verstaan in punten 2 en 24.
                        Punt 18: Ik krijg mijn koffer niet open als ik voor een rood licht staat, zal wel te maken hebben met de speedlock zeker?
                        oi,

                        idd te maken met de speedlock , daarom is deze toch gegeerd want sommige rijden met kostbaar spul rond , en dan bedoel ik niet de voiture van de klein he

                        groetjes
                        Erwin

                        Comment


                        • Ben een beetje té optimistisch geweest over deze bak zeker? Deze ochtend efkes in paniek... muziekje op, aanschuiven in de file.. ik sta stil en ineens...de moter gaat van 1500 toeren naar 2000, 3000, 4000 hup de hoogte in naar het rood. Whattha f*** Ik ben niet aan de gaspedaal aangekomen, ik dacht damn die blijft hangen efkes zien, geen beweging... wagen uitgeschakeld, terug starten... nix, dood. Enfin wegenhulp gebeld, tel neergelegd, nog eens geprobeerd (nog meer file ondertussen )... en ineens vroem...heb me kunnen opzij zetten (oef) en de man van vab stond daar al binnen de 15 min. Computer uitgelezen, motor nagekeken... nix te zien meneer, alles normaal. Jaja, maar wat is er dan gebeurd? Tja, wellicht een sensor: ofwel toevallig een vuiltje ofwel is die echt kapot (maar geen errors in het systeem geregistreerd). De man vertelde me dat hij net hetzelfde had meegemaakt vorige week met een nieuwe audi (gewoon toch effe melden dat niet iedereen de indruk krijgt dat het weer enkel op een Insignia gebeurt ), slecht contact, senor die flipt efkes... we zullen zien he wat het geeft de komende dagen... Het gaspedaal werkt met sensoren (niet met ne kabel), hebben we vandaag geleerd De rit vervolgd zonder enig verder probleem... was efkes schrikken

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk Berichten
                            Ben een beetje té optimistisch geweest over deze bak zeker? Deze ochtend efkes in paniek... muziekje op, aanschuiven in de file.. ik sta stil en ineens...de moter gaat van 1500 toeren naar 2000, 3000, 4000 hup de hoogte in naar het rood. Whattha f*** Ik ben niet aan de gaspedaal aangekomen, ik dacht damn die blijft hangen efkes zien, geen beweging... wagen uitgeschakeld, terug starten... nix, dood. Enfin wegenhulp gebeld, tel neergelegd, nog eens geprobeerd (nog meer file ondertussen )... en ineens vroem...heb me kunnen opzij zetten (oef) en de man van vab stond daar al binnen de 15 min. Computer uitgelezen, motor nagekeken... nix te zien meneer, alles normaal. Jaja, maar wat is er dan gebeurd? Tja, wellicht een sensor: ofwel toevallig een vuiltje ofwel is die echt kapot (maar geen errors in het systeem geregistreerd). De man vertelde me dat hij net hetzelfde had meegemaakt vorige week met een nieuwe audi (gewoon toch effe melden dat niet iedereen de indruk krijgt dat het weer enkel op een Insignia gebeurt ), slecht contact, senor die flipt efkes... we zullen zien he wat het geeft de komende dagen... Het gaspedaal werkt met sensoren (niet met ne kabel), hebben we vandaag geleerd De rit vervolgd zonder enig verder probleem... was efkes schrikken
                            oi,

                            hoe lang heb je de wagen al ? , er blijkt toch iets mis te zijn met de motor soft, zelf heb ik het al gehad dat hij begint in te houden en ineens accelereert , dacht dat arne daar ook iets van gemeld had , hier op het topic ook al een soortgelijke melding over gehad ergens midden januari dacht ik .

                            op een frans forum ook een melding http://www.forum-opel.fr/index.php/topic,14738.0.html dus je bent blijkbaar niet de enige hoor. dacht ook iets gelezen te hebben op een engels forum maar ben niet zeker meer.

                            groetjes
                            Erwin

                            Comment


                            • een 3-tal weken, heb 2000km op de teller staan... merci voor de feedback, i'll check!

                              Comment


                              • oi,

                                vandaag eens gebeld hoe het was met de patiënt, ik zou deze vrijdag gaan halen om in het weekend te testen .

                                wat is er gedaan .
                                1. bussen vervangen voor de shimmy , moet getest worden , als de test goed uitvalt worden de antidiefstalbouten gemonteerd om nog eens te zien of alles eruit is .
                                2. het dvd pack zou in orde zijn , doch er wordt al gesproken over rest brom , dus zal eens goed moeten luisteren.
                                3. motor management software is vervangen , dit voor de resonantie , doch blijkbaar is de resonantie er nog niet uit . zal eens goed testen dus. zal ook ineens de flexride testen of deze goed is want er werd een melding gemaakt dat er een verandering in demping is na de update.
                                aangezien ik een zeer slechte rug heb weet ik het direct te voelen
                                4. enkele plastiek delen vervangen, bovenste kant bstijl passagier met regeling , en dorpel is vervangen omdat deze beschadigd werden door eurologics , blijkbaar in opel garantie , over de kras die gemaakt is op het handschoenkastje gaan ze met eurologics klappen omdat ze niet eeuwig onderdelen kunnen blijven vervangen die door iemand anders werden beschadigd.
                                5. stuur recht gezet door middel van uitlijning ( ? ) , straf dat dit zich hiervoor niet heeft laten zien , pas na vervangen stuur bleek er iets mis te zijn met de uilijning .

                                voor de rest moet ik het eens goed vragen , maar dacht dat er ook nog eens een volledige update van de wagen werd gedaan.

                                voor de rest blijft alles nog af te wachten totdat opel een oplossing heeft , dus verwarming , de beloofde SL , onlogische werking zetel moet nog allemaal nagezien en opgelost worden , andere kleinere fouten zoals uitvallen sensoren ect kan nu opgelost zijn door updates , dus het word een test weekend

                                groetjes
                                Erwin
                                Last edited by ; 16/02/2011, 12:13.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door p04260 Bekijk Berichten
                                  ik heb zo de indruk dat mijn Insignia niet meer zo goed optrekt dan in het begin...moet wel iedere dag aanschuiven en file rijden naar mijn werk en het is ook korte afstand. Ik kan niet echt doorrijden. Zou dit hiermee iets te maken hebben? Vroeger als ik in de sport modus stond, dan voelde ik het verschil goed, nu niet meer?
                                  oi,

                                  toevallig een update van motor management gehad ? ( anders eens vragen bij de dealer ).
                                  wat ook kan , is het gevoel in het koppeke , je zegt zelf dat je alle dagen in file staat en moet aanschuiven dit en het feit dat je je wagen gewoon begint te worden kan maken dat je deknt dat hij minder trekt , anders eens van het weekend een stukje snelweg doen s'nachts dan weet je genoeg he , laten afzakken en dan hernemen , zie hoe hij het doet .

                                  probeer ook eens een grote lange rit te doen, waarom ?? wel het zou kunnen dat je dpf wat vol zit ( en ik ga nu niet beweren dat dit zo gaat zijn en dat hij zich zo gaat gedragen maar het is een denk piste he ) mss door een lange rit te doen zou het kunnen zijn dat je dpf gaat regenereren en dat alles weer op wieltjes loopt.

                                  groetjes
                                  Erwin

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                                    oi,

                                    toevallig een update van motor management gehad ? ( anders eens vragen bij de dealer ).
                                    wat ook kan , is het gevoel in het koppeke , je zegt zelf dat je alle dagen in file staat en moet aanschuiven dit en het feit dat je je wagen gewoon begint te worden kan maken dat je deknt dat hij minder trekt , anders eens van het weekend een stukje snelweg doen s'nachts dan weet je genoeg he , laten afzakken en dan hernemen , zie hoe hij het doet .

                                    probeer ook eens een grote lange rit te doen, waarom ?? wel het zou kunnen dat je dpf wat vol zit ( en ik ga nu niet beweren dat dit zo gaat zijn en dat hij zich zo gaat gedragen maar het is een denk piste he ) mss door een lange rit te doen zou het kunnen zijn dat je dpf gaat regenereren en dat alles weer op wieltjes loopt.

                                    groetjes
                                    Erwin

                                    merci voor de info....ik heb wel een 2 weken geleden een update gehad ivm die brief die velen gehad hebben (carrosserie regel module of zoiets)
                                    ga wel binnenkort eens een stukje autosnelweg doen...voor hem eens goed te laten gaan en oppassen dat er geen flitsers staan
                                    hoe zie ik als de DPF regenereert?

                                    En anders, moet volgende maand binnen voor het eerste onderhoud, dan misschien eens vragen als het niet verbetert is....

                                    Comment


                                    • .....
                                      Last edited by ; 17/03/2011, 21:58.

                                      Comment


                                      • Binnenkort p04260 op de autostrade en de regeneratie van zijn DPF...

                                        + YouTube Video
                                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                                        Comment


                                        • Gegroet,

                                          Vooreerst dank aan de brave borst die mij het partnbr. van de ruitensproeiers-afregel-tool bezorgde. Ik heb dit nr aan Buga bezorgd en sindsdien geen nieuws. Ook geen "dankjewel meneer de klant dat u ONS werk doet".

                                          Erwin, ik heb effe moeten googlen op de twee juweeltjes die je daar doorgaf. Die oscilloscoop herinner ik me nog zeer goed. ik denk dat we op school een klein broertje ervan hadden. En dat desoldeerstation, wat een beest! Herinnert me aan de goede tijd van vóór de SMD, al denk ik dat je met dat prijsbeest wel alles los gesoldeerd krijgt ;-)

                                          Ik heb een Todo lijstje gemaakt van enkele items die ik zal testen naar aanleiding van opmerkingen, hier gepost. Maar ziehier alvast wat feedback:
                                          Ik heb een 130pk (géén eco omdat de verkoper me zei dat die vreselijk loom waren) handgeschakelde bak. Ik zal dit weekend nog testen doen, maar tot nu toe heb ik de indruk dat de ophanging geen ene moer wijzigt als ik van normaal naar "tour" ga. Ik meende nochtans dat ik in het begin wel een verschil voelde, maar ik heb geen idee welke soft updates Buga allemaal gedaan heeft. Ik weet dat hier ergens stond hoe je je softversies kon uitlezen, maar 'k zal eens moeten zoeken. Maar nogmaals: dit weekend maak ik een test en een verslag.

                                          Trillingen, shimmy, nog niks van gevoeld en ook geen krakende middenconsole. De wagen heeft zo'n 4000 km op de teller en ik rijd op de winterwielen die er bij levering opgezet waren. De gewone velgen liggen met band in de garage te wachten op het einde van de winter.

                                          De grootlicht-assist vind ik een overbodige luxe. Zodra het systeem al in de verte een tegenligger ontwaart schakelt het gelukkig uit, maar ik heb de indruk dat de recente upgrades - en nogmaals,ik heb geen idee wat ze allemaal upgraded hebben – het systeem wat nonchalanter gemaakt hebben. Zelfs met voldoende (geel) licht aan mijn kant van een niet écht donker straatje blijven de grootlichten aan. Niet echt prettig voor de bewoners die mijn grootlichten in hun leefkamer binnen krijgen. Zodra er licht aan de wegkant van de wagen is zouden de grootlichten moeten dimmen.

                                          Ik heb geen problemen met de spiegels. Als ik de vergrendeling ong. één seconde ingedrukt houd, dan klappen ze om. Zelfde bij het ontgrendelen.

                                          Ook de telefoonmodule werkt goed met mijn Iphone. Bij Tomtom was het zo dat eens je de Iphone één keer per ongeluk gewist hebt, dat het dan aartsmoeilijk is om hem terug gekoppeld te krijgen. Op de insi durf ik het niet proberen ! Het werkt, dus afblijven! Nieuwe contacten die ik echter sinds de eerste sync van mijn Iphone toegevoegd heb in de telefoon zitten niet in de BT module opgeslagen. Hoogstwaarschijnlijk zal ik de Iphone moeten deleten en opnieuw toevoegen.


                                          Mijn Xenon lampen trillen niet zoals iemand hier aanhaalde. Niet op kassei en niet op asfalt.

                                          Nu wat betreft het openen van het kofferdeksel wat iemand aanhaalde, ik heb wat testen gedaan.
                                          • Met draaiende motor en centrale deurvergrendeling ingeschakeld kan je de achterklep van buiten niet openen. De knop werkt niet.
                                          • Met draaiende motor en centr. vergr. Uitgeschakeld kan je de achterklep gewoon openen.
                                          • Met draaiende motor en centr. vergr. uitgeschakeld maar met de knop in de bestuurdersdeur op 0 gezet kan je de knop in de klep wel bedienen, doch de achterklep opent zich enkele milimeters en sluit zich opnieuw. Dus ook redelijk safe.
                                          • Met stilstaande motor, centr. vergr. uit en met de knop in de bestuurdersdeur op 0 is de knop in de achterklep dood. Ik meen me te herinneren dat de lichten eventjes knipperen, maar de achterklep beweegt geen millimeter.

                                          Erwin, je test met de ruitenwisser 6 seconden ingeschakeld, of de lichten dan aangaan, in welke omstandigheden bedoel je dat? Als het regent? Als het donker is? Of overdag als het niet regent?

                                          De groeten vanuit een mistig Haspengouw,


                                          Marc

                                          Comment

                                          Working...
                                          X