Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
    Ik heb hier net gelezen dat de Insignia een award heeft gewonnen voor de auto met de minste gebreken op de markt. Ze zitten met 96,1% foutloze Insignia's van de 100....
    Is gebaseerd op 15.000.000 inspecties op 230 verschillende modellen.

    Het volledige artikel heb ik enkele weken geleden al eens gepost.
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • Heb de mijne nu bijna 3 maand, en ongeveer 8500 km op de teller staan. Gemiddeld verbruik (gemengd) 6,1 liter, wat mij zeer tevreden stemt. Ik rij ook met een 130 pk, wél een Ecoflex, en vind die alles behalve loom of sloom.

      Helaas schuif ik nu ook aan in het rijtje bezitters van een probleemwagen. Heb al enkele keren mogen vaststellen dat de ruit vooraan rechts spontaan naar beneden gaat (tot nu toe alleen bij stilstaan met draaiende motor). Sukkel nu wel al meer dan een maand met de hardnekkig blijvend verschijnende melding dat de wagen "dringend service nodig" heeft.

      Toen dit de eerste keer verscheen, garage gebeld : "ah ja, dat is normaal wanneer de wagen een onderhoud nodig heeft". "Euh, 't is een nieuwe wagen". "Ja, maar dat kan, hangt af van het aantal kilometer dat u rijdt"; "Ah, en is het normaal dat een wagen van 2 maand oud, met 5000 kilometer een onderhoud nodig heeft ?" "Euhh...."

      Bon, afspraak gemaakt, fouten uitgelezen, software updates, wagen een dag binnen in ruil voor een vuil stinkend vervangautootje. "Alles zou opgelost moeten zijn nu, want we hebben de software geüpdated, er waren softwareproblemen in de motorsoftware".
      Eén, één (!)week later : "dringend service nodig". Toen vroeg men of de olie niet aan vervanging toe was, wou men mij nog eens de hele uitleg laten doen, heb gevraagd om onmiddellijk de wagen aan de computer te leggen, en men stelt vast dat er behoorlijk wat verschil zit op de cilinderdruk. Men heeft druksensoren besteld, en die gaan nu vervangen worden. Ik vermoed dat dit het begin is van een hele reeks wachtbeurten in de garage

      Wat ik ook vaststel is, dat bij het lossen van de gaspedaal en het indrukken van de koppeling, de motor één à twee seconden blijft hangen. Hij verlaagt niet in toeren en blijft nog even constant verbruik aangeven. Je hoort ook dat hij nog even blijft hangen.
      Ook daar heeft men geen verklaring voor.

      Het aircoprobleem achteraan heb ik dus ook, en daar had men in de garage nog nooit van gehoord. Zijn er dan zelf mee gaan rijden tot ie echt goed warm stond, en....bibi had gelijk Gingen het melden aan Opel. Heb dan maar meteen gezegd dat ze dat zeker moesten doen, maar dat er helaas geen oplossing is momenteel.

      Ben intussen een vaste bezoeker in de garage

      Anderzijds, hij rijdt als een trein, geen spatje trilling, perfect uitgelijnd (aan 120 op de autosnelweg stuur loslaten, en hij blijft kaarsrecht gaan). Zetels zitten heerlijk, en de dvd800 navigatie werkt uitmuntend, madam is zelfs zo vriendelijk mij alle mogelijke opties voor te stellen bij files, alleen weet ze ook geen uitwijkmogelijkheid meer wanneer haar alternatieve routes ook verzadigd zijn, en vermoedt ze enige doofheid van mijn kant, aangezien ze 5-6 keer herhaalt wanneer de rijweg versmald is

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door nonkel louis Bekijk Berichten
        Heb de mijne nu bijna 3 maand, en ongeveer 8500 km op de teller staan. Gemiddeld verbruik (gemengd) 6,1 liter, wat mij zeer tevreden stemt. Ik rij ook met een 130 pk, wél een Ecoflex, en vind die alles behalve loom of sloom.

        Helaas schuif ik nu ook aan in het rijtje bezitters van een probleemwagen. Heb al enkele keren mogen vaststellen dat de ruit vooraan rechts spontaan naar beneden gaat (tot nu toe alleen bij stilstaan met draaiende motor). Sukkel nu wel al meer dan een maand met de hardnekkig blijvend verschijnende melding dat de wagen "dringend service nodig" heeft.

        Toen dit de eerste keer verscheen, garage gebeld : "ah ja, dat is normaal wanneer de wagen een onderhoud nodig heeft". "Euh, 't is een nieuwe wagen". "Ja, maar dat kan, hangt af van het aantal kilometer dat u rijdt"; "Ah, en is het normaal dat een wagen van 2 maand oud, met 5000 kilometer een onderhoud nodig heeft ?" "Euhh...."

        Bon, afspraak gemaakt, fouten uitgelezen, software updates, wagen een dag binnen in ruil voor een vuil stinkend vervangautootje. "Alles zou opgelost moeten zijn nu, want we hebben de software geüpdated, er waren softwareproblemen in de motorsoftware".
        Eén, één (!)week later : "dringend service nodig". Toen vroeg men of de olie niet aan vervanging toe was, wou men mij nog eens de hele uitleg laten doen, heb gevraagd om onmiddellijk de wagen aan de computer te leggen, en men stelt vast dat er behoorlijk wat verschil zit op de cilinderdruk. Men heeft druksensoren besteld, en die gaan nu vervangen worden. Ik vermoed dat dit het begin is van een hele reeks wachtbeurten in de garage

        Wat ik ook vaststel is, dat bij het lossen van de gaspedaal en het indrukken van de koppeling, de motor één à twee seconden blijft hangen. Hij verlaagt niet in toeren en blijft nog even constant verbruik aangeven. Je hoort ook dat hij nog even blijft hangen.
        Ook daar heeft men geen verklaring voor.

        Het aircoprobleem achteraan heb ik dus ook, en daar had men in de garage nog nooit van gehoord. Zijn er dan zelf mee gaan rijden tot ie echt goed warm stond, en....bibi had gelijk Gingen het melden aan Opel. Heb dan maar meteen gezegd dat ze dat zeker moesten doen, maar dat er helaas geen oplossing is momenteel.

        Ben intussen een vaste bezoeker in de garage

        Anderzijds, hij rijdt als een trein, geen spatje trilling, perfect uitgelijnd (aan 120 op de autosnelweg stuur loslaten, en hij blijft kaarsrecht gaan). Zetels zitten heerlijk, en de dvd800 navigatie werkt uitmuntend, madam is zelfs zo vriendelijk mij alle mogelijke opties voor te stellen bij files, alleen weet ze ook geen uitwijkmogelijkheid meer wanneer haar alternatieve routes ook verzadigd zijn, en vermoedt ze enige doofheid van mijn kant, aangezien ze 5-6 keer herhaalt wanneer de rijweg versmald is

        - "Dringend Service nodig", heb ik ook al twee keer mogen aflezen op 't schermpje. Eerste keer reed de auto heel raar (koude start en onmidd. die boodschap), na 100 meter aan kant gezet, motor afgelegd, even gewacht, en na starten bleek er precies weer niets aan de hand. De tweede keer dat die boodschap verscheen, reed de auto heel normaal. Ben er dan ook gewoon mee thuis gekomen, en de volgende ochtend was er niets meer van te merken. Dat is nu een drietal weken geleden (met twee dagen tussen). Sindsdien niets meer.
        Mijn collega hier kreeg ook die boodschap, liet de auto uitlezen, en toen hebben ze besloten de injectiepomp te vervangen. Twee weken geleden. Sindsdien ook niets meer van gemerkt.
        (geeft niet echt een betrouwbaar gevoel, éh....)

        - Het blijven hangen van de toeren tussen 't schakelen... Ik dacht dat Opel dat er met opzet had ingestoken, om het schakelen vlotter te laten verlopen. In elk geval... Ik heb dat ook, maar heb er niet echt last van.

        Comment


        • Ik denk dat ik het reeds vermeld heb, maar ik heb die "dringend service nodig" ook gehad. Er stonden toen 400 km op de teller !!! De eerste keer auto binnen: relais van de gloeikaarsen vervangen. 2 dagen nadien: zelfde foutmelding. Tweede keer auto binnen: er zat een kabel los van één van de gloeikaarsen. Sindsdien is die fout uitgebleven.

          Die zijruit die spontaan opengaat: ook meegemaakt op een Astra. Die Astra en deze Insi zijn de enige twee wagens die ik ooit nieuw kochtte, beiden zijn probleemkinderen...

          De motors van de zijruiten waren in de Astra massagestuurd. Misschien op de Insi ook. Ik vermoedde corrosie, maar ze hebben toen onder garantie de motors in beide deuren vervangen en prob was opgelost. Ik moest zelfs de zekering eruit halen wanneer ik de wagen parkeerde, of ik kon een half uurtje nadien de wagen terugvinden met de zijruiten wijd openstaand ...

          Anyway, vandaag vrijdag, ik vraag me af of de garage me weer gaat opbellen om te zeggen dat ze geen nieuws hebben, dat de meestergast nog steeds ziek of ondertussen genezen is, dat ze nog eens navraag gedaan hebben en er misschien ondertussen toch iemand anders ook een probleem met zijn verwarming heeft, ... enfin, ik vraag me af of ze me überhaupt iets gaan laten weten. Misschien een bedankje voor die regeltool? :p

          Comment


          • Ik hou mijn hart al vast als ik mijn insignia heb
            Want als ik sommige hier zo lees wat die vertellen over hun insignia amai dan
            Ik kijk er al naar uit...

            Comment


            • Onderstaande mail mocht ik zo juist ontvangen van Opel. Dit volgt op de klacht die ik geformuleerd heb ivm de verwarming.


              Geachte heer Dubois,
              Wij melden u dat uw dossier nog in behandeling is en zullen u begin maart verder contacteren over deze zaak.
              Wij danken u voor uw begrip.
              Met vriendelijke groet,
              GENERAL MOTORS BELGIUM NV
              Willem Jonathan Van Oppens
              Opel Customer Care
              Tel: +32 03/450.63.29
              Fax: +32 03/450.63.21
              opel.customercare@be.gm.com

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
                Ik hou mijn hart al vast als ik mijn insignia heb
                Want als ik sommige hier zo lees wat die vertellen over hun insignia amai dan
                Ik kijk er al naar uit...
                Stevie, ik kan je met de hand op het hart melden dat indien ik deze van deze problemen (en mijn wagen heeft er tot nu toe niet zo veel in vergelijking met vele andere mensen hier) afgeweten had op het moment dat ik mijn insi besteld heb, ik nog liever mijn eerste idee gevolgd had en een Passat in okkasie gekocht. Ik zeg niet dat VW beter is dan Opel (alhoewel, ik denk van wel) maar ik heb met een hoop VWs gereden en nooit dergelijke zever meegemaakt. De enige wagen die ik had met een uitrustingsniveau vergelijkbaar met mijn insi was een Sharan 2 en buiten onderhoud is die nooit de garage binnen geweest!!

                Met elk stuk techniek kan je problemen hebben, maar ik heb sterk de indruk dat Opel verdelers er maar met de pet naar slaan.

                Comment


                • - Het blijven hangen van de toeren tussen 't schakelen... Ik dacht dat Opel dat er met opzet had ingestoken, om het schakelen vlotter te laten verlopen. In elk geval... Ik heb dat ook, maar heb er niet echt last van.[/quote]

                  15000 probleemloze km's tot...
                  Software update laten doen op verzoek van Opel zelf.

                  Minder motorgeluid sinds update.Rijdt wel veel minder vlot.
                  Blijft nu hangen tussen schakelen, wat ervoor niet het geval was.
                  Ik haat dit gewoon.
                  Volgende week terug naar garage, wil de wagen terug zoals hij ervoor was.
                  And I won't take no for an answer!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
                    Ik hou mijn hart al vast als ik mijn insignia heb
                    Want als ik sommige hier zo lees wat die vertellen over hun insignia amai dan
                    Ik kijk er al naar uit...
                    Heb mijn Insignia Cosmo cdti 130pk sedert april 2009, en heb alleen defecte zetelverwarming (bestuurderszijde) ,gekraak middenconsole en kapotte parkeersensor gehad aan mijn wagen (allemaal tijdens eerste maanden).
                    Heb zonder probleem vervangwagen gekregen, en probleem is elke maal door dealer opgelost.
                    Heb geen klagen van Opel Service en rij elke dag héél tevreden met mijn Insignia.
                    Heb 3 vectra's gehad, en kan U garanderen dat Insignia klasse hoger is.
                    Bij elk model en merk zijn probleemgevallen, en spijtig genoeg hoor je hier "bijna" alleen de problemen en veel te weinig positieve reacties.

                    Vroeger nog met VW gereden, en was lopende rekening.
                    Telkens ik rekening kreeg van de garage, stond er al een opmerking, wat het volgende was wat moest vervangen worden.

                    Heb ook nog met Honda gereden, en ook geregeld problemen en kosten...

                    Comment


                    • .....
                      Last edited by ; 17/03/2011, 21:58.

                      Comment


                      • Had nog een vraagje

                        Op mijn toekomstige insignia heb ik de banden 225/55/R17
                        Weet iemand of je er ook 225/45/R17 op kunt zetten ?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
                          Had nog een vraagje

                          Op mijn toekomstige insignia heb ik de banden 225/55/R17
                          Weet iemand of je er ook 225/45/R17 op kunt zetten ?
                          kunnen ? ja
                          mogen ? nee

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Circo Bekijk Berichten
                            .

                            Minder motorgeluid sinds update.Rijdt wel veel minder vlot.
                            Blijft nu hangen tussen schakelen, wat ervoor niet het geval was.
                            Ik haat dit gewoon.
                            Volgende week terug naar garage, wil de wagen terug zoals hij ervoor was.
                            And I won't take no for an answer!
                            Update's gebeuren on-line ,steeds de laatste nieuwe versie dus.
                            dealer kan hier niks aan veranderen .

                            Misschien een fout gebeurd tijdens de programmatie?
                            Heb de mijne ook gedaan en rijdt zachter,stiller maar niet minder vlot

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
                              Had nog een vraagje

                              Op mijn toekomstige insignia heb ik de banden 225/55/R17
                              Weet iemand of je er ook 225/45/R17 op kunt zetten ?
                              Oorspronkelijk geplaatst door scott Bekijk Berichten
                              kunnen ? ja
                              mogen ? nee

                              Waarom mag dit niet ?
                              Ik meen mij te herinneren dat er op mijn Bora 225/45/17 lag .

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                Waarom mag dit niet ?
                                Ik meen mij te herinneren dat er op mijn Bora 225/45/17 lag .
                                Omdat op het gelijkvormigheidsattest vermeld staat welke maat er op mag/moet.
                                Als er origineel een 225/55 op ligt ,geraak je nooit door de keuring met een 225/45.

                                als je een 245/45R18 steekt wel

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door scott Bekijk Berichten
                                  Omdat op het gelijkvormigheidsattest vermeld staat welke maat er op mag/moet.
                                  Als er origineel een 225/55 op ligt ,geraak je nooit door de keuring met een 225/45.

                                  als je een 245/45R18 steekt wel
                                  Aaaa oke , thx voor de uitleg

                                  Comment


                                  • Heb mijn insignia paar dagen geleden binnen gedaan omdat ik een schurend geluid had achteraan. Ben vandaag mijn auto gaan ophalen in de garage. Heb 37000 km gedaan en nu al nieuwe remblokken moeten steken achteraan. Is dit niet bijzonder vroeg? Dealer wist alleen te zeggen dat ze stuk waren. Dus vervangen maar! Nog iemand zo snel moeten vervangen of ervaring mee?

                                    Comment


                                    • Hangt van je rijstijl af hé....en dan nog, 37K valt best mee voor remblokken, lijkt me al bij al vrij normaal.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                        Hangt van je rijstijl af hé....en dan nog, 37K valt best mee voor remblokken, lijkt me al bij al vrij normaal.
                                        Ik moest die van mij al laten vervangen op 30000 km. Automaat en sportieve rijstijl = remblokken.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Marc_Truien Bekijk Berichten
                                          Stevie, ik kan je met de hand op het hart melden dat indien ik deze van deze problemen (en mijn wagen heeft er tot nu toe niet zo veel in vergelijking met vele andere mensen hier) afgeweten had op het moment dat ik mijn insi besteld heb, ik nog liever mijn eerste idee gevolgd had en een Passat in okkasie gekocht. Ik zeg niet dat VW beter is dan Opel (alhoewel, ik denk van wel) maar ik heb met een hoop VWs gereden en nooit dergelijke zever meegemaakt. De enige wagen die ik had met een uitrustingsniveau vergelijkbaar met mijn insi was een Sharan 2 en buiten onderhoud is die nooit de garage binnen geweest!!

                                          Met elk stuk techniek kan je problemen hebben, maar ik heb sterk de indruk dat Opel verdelers er maar met de pet naar slaan.
                                          VW beter dan ..... ? Laat me niet lachen, wat ik hier allemaal lees van de Insi verbleekt wat ik met mijn Passat had !
                                          4 x voorophanging, 3 x turbo, egr, ophanging van de motor, koppelingspedaal, bediening van de koppeling, deursloten, rammelen en kraken, katalysator,radio/cd................................................ .................................................. .................................................. ..........
                                          Enige verschil is dat mijn Passat alleen mechanische defecten had.
                                          Besluit : Mijnen "volkswagen" was blijkbaar 2x op een maandag gemaakt zeker !
                                          Last edited by ; 19/02/2011, 16:18.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X