Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door stephanvda Bekijk Berichten
    Heb mijn insignia paar dagen geleden binnen gedaan omdat ik een schurend geluid had achteraan. Ben vandaag mijn auto gaan ophalen in de garage. Heb 37000 km gedaan en nu al nieuwe remblokken moeten steken achteraan. Is dit niet bijzonder vroeg? Dealer wist alleen te zeggen dat ze stuk waren. Dus vervangen maar! Nog iemand zo snel moeten vervangen of ervaring mee?

    Probleem hier aan is dat de blokken vast komen te zitten in de remklauw door droog te monteren

    Oplossing is nieuwe remblokken met ceramisch vet een de plaatjes + zitting van de blokjes .

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Marc_Truien Bekijk Berichten
      Gegroet,


      Trillingen, shimmy, nog niks van gevoeld en ook geen krakende middenconsole. De wagen heeft zo'n 4000 km op de teller en ik rijd op de winterwielen die er bij levering opgezet waren. De gewone velgen liggen met band in de garage te wachten op het einde van de winter.


      Nu wat betreft het openen van het kofferdeksel wat iemand aanhaalde, ik heb wat testen gedaan.
      • Met draaiende motor en centr. vergr. uitgeschakeld maar met de knop in de bestuurdersdeur op 0 gezet kan je de knop in de klep wel bedienen, doch de achterklep opent zich enkele milimeters en sluit zich opnieuw. Dus ook redelijk safe.

      Erwin, je test met de ruitenwisser 6 seconden ingeschakeld, of de lichten dan aangaan, in welke omstandigheden bedoel je dat? Als het regent? Als het donker is? Of overdag als het niet regent?

      De groeten vanuit een mistig Haspengouw,


      Marc
      oi,

      wel een paar dagen niet op forum geweest , gisteren de wagen gaan terughalen en zou die vandaag normaal test gereden hebben doch door dat ik weeral een paar dagen last heb van verkrampte handen ( weer nadat ik de wagen gereden heb door de resonantie , is redelijk moeilijk te voelen , maar na een tijd worden je handen en vingers voos. ). opgepast wanneer ze je originele velgen plaatsen , het kan dan zijn ( niet zeker , maar kan ) dat je shimmy probleem de kop opsteekt ( blijkbaar een probleem met de Q02 18" velgen , maar ze willen ze nog niet lossen om te vervangen )
      wat je test met de koffer aangaat , je derde punt welke ik heb laten staan , kan je eens de koffer een paar mm open de koffer niet gewoon opentrekken ?
      indien niet zou die speedlock toch wel een oplossing zijn voor de mensen die zich onveilig voelen en zo vergeetachtig zijn om de knop in te drukken.

      wat de verlichting betreft zou volgens gegevens die ik gekregen heb de verlichting aangaan als je knop op "automatische verlichting aan" staat en je ruitenwissers voor 6 seconden actief zijn , de vraag is dus of dit zo is bij manueel de ruitenwissers aanzetten of ook bij het gebruik van de regen-sensor. normaal zoden de mensen die de technische kennis hebben en aan de plannen kunnen hier uitsluitsel moeten kunnen over geven , of het zou weer iets moeten zijn dat achteraf is gecanceld

      groetjes
      Erwin

      ps : dat reworkstation , is er eentje met warmeluchtpen dus in principe met de juiste stukken zou smd dus geen probleem mogen zijn , maar dat is helemaal nix meer voor mij , te klein en ik bibber te erg van de med.
      Last edited by ; 19/02/2011, 18:03.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten
        Nee Erwin, heb wel vandaag nog met de Meister gesproken.
        Zodra hij de aandrijfas in z'n hand heeft belt ie direct. Als het vervangen van de as geen oplossing biedt gaan ook de bussen van de draagarmen vervangen worden, zei hij.

        Is even afwachten hoelang de montage duurt. Voorheen moesten ze de aandrijfas kennelijk lijmen en moest dit 12uur drogen. Hij weet niet hoe hij deze as aangeleverd gaat krijgen, compleet gemonteerd of ook weer, zoals voorheen, in 2 delen.

        Heb wel verteld dat ik er versteld van sta dat er na een software-update geen weg terug meer is. Hij zou met de technische mensen van Opel gaan bellen hoe en wat en tevens vragen of er meer gevallen bekend zijn dat na deze update de auto anders veert en trilt...

        Al wat van jouw auto vernomen??
        oi,

        vrijdag de wagen opgehaald , nog altijd resonantie ( hier hadden ze de motor soft voor vervangen denk ik ) , ikke direct terug prijs met mijn handen , voor de rest nog nix getest zal wel een overzichtje maken hoe alles gelopen is ( heb wel zelf de asbak recht gezet , stond nog scheef ).
        wat verschil tour - normaal betreft , wel ik heb de indruk ( maar moet dit nog eens testen op een paar banen ) dat als ik vroeger tegen 50 op het kassei baantje achter gman reed hij iets minder hard was , tegen 20 voel je dan weer wel een goed verschil
        het is percies of ze hebben het punt verlegt , maar nogmaals moet nog heel goed getest worden.

        groetjes
        Erwin

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door nonkel louis Bekijk Berichten
          Heb de mijne nu bijna 3 maand, en ongeveer 8500 km op de teller staan. Gemiddeld verbruik (gemengd) 6,1 liter, wat mij zeer tevreden stemt. Ik rij ook met een 130 pk, wél een Ecoflex, en vind die alles behalve loom of sloom.

          Helaas schuif ik nu ook aan in het rijtje bezitters van een probleemwagen. Heb al enkele keren mogen vaststellen dat de ruit vooraan rechts spontaan naar beneden gaat (tot nu toe alleen bij stilstaan met draaiende motor). Sukkel nu wel al meer dan een maand met de hardnekkig blijvend verschijnende melding dat de wagen "dringend service nodig" heeft.

          Toen dit de eerste keer verscheen, garage gebeld : "ah ja, dat is normaal wanneer de wagen een onderhoud nodig heeft". "Euh, 't is een nieuwe wagen". "Ja, maar dat kan, hangt af van het aantal kilometer dat u rijdt"; "Ah, en is het normaal dat een wagen van 2 maand oud, met 5000 kilometer een onderhoud nodig heeft ?" "Euhh...."

          Ik vermoed dat dit het begin is van een hele reeks wachtbeurten in de garage

          Wat ik ook vaststel is, dat bij het lossen van de gaspedaal en het indrukken van de koppeling, de motor één à twee seconden blijft hangen. Hij verlaagt niet in toeren en blijft nog even constant verbruik aangeven. Je hoort ook dat hij nog even blijft hangen.
          Ook daar heeft men geen verklaring voor.

          Het aircoprobleem achteraan heb ik dus ook, en daar had men in de garage nog nooit van gehoord. Zijn er dan zelf mee gaan rijden tot ie echt goed warm stond, en....bibi had gelijk Gingen het melden aan Opel. Heb dan maar meteen gezegd dat ze dat zeker moesten doen, maar dat er helaas geen oplossing is momenteel.

          Ben intussen een vaste bezoeker in de garage

          Anderzijds, hij rijdt als een trein, geen spatje trilling, perfect uitgelijnd (aan 120 op de autosnelweg stuur loslaten, en hij blijft kaarsrecht gaan). Zetels zitten heerlijk, en de dvd800 navigatie werkt uitmuntend, madam is zelfs zo vriendelijk mij alle mogelijke opties voor te stellen bij files, alleen weet ze ook geen uitwijkmogelijkheid meer wanneer haar alternatieve routes ook verzadigd zijn, en vermoedt ze enige doofheid van mijn kant, aangezien ze 5-6 keer herhaalt wanneer de rijweg versmald is
          oi nonkel

          ik denk wel dat het mogelijk is dat je eerste service iets sneller gaat zijn , dit omdat de wagen in de eerste duizenden verschillende regeneraties gaat doen welke zorgen dat de olie kwaliteit achteruit gaat.
          je verbruik valt anders best mee tegenover het mijne. kwestie verwarming , als die mannen hunne post eens zouden lezen zouden deze dit al lang geweten hebben , er is blijkbaar een schrijven omtrent dit geweest , die 2000 toeren is er idd ingebouwd om vlotter te kunnen schakelen , dus geen fout.
          en dat hij rijd als een trein ook gene reclame he al ge weet hoe stipt en vlot die rijden

          groetjes
          Erwin

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Circo Bekijk Berichten
            - Het blijven hangen van de toeren tussen 't schakelen... Ik dacht dat Opel dat er met opzet had ingestoken, om het schakelen vlotter te laten verlopen. In elk geval... Ik heb dat ook, maar heb er niet echt last van.

            15000 probleemloze km's tot...
            Software update laten doen op verzoek van Opel zelf.

            Minder motorgeluid sinds update.Rijdt wel veel minder vlot.
            Blijft nu hangen tussen schakelen, wat ervoor niet het geval was.
            Ik haat dit gewoon.
            Volgende week terug naar garage, wil de wagen terug zoals hij ervoor was.
            And I won't take no for an answer!
            oeps ,
            dat gaat een probleempje zijn , volgens bepaalde mensen zou het motor management niet terug te zetten zijn. ( ze krijgen zelf de verwarming niet terug naar een oude versie van de soft ).
            mijn kleine ervaring na de update is dat de wagen nu ( automaat ) tegen 50 altijd nu heen en weer schakelt , is juist een slecht schakelpunt. je voelt dit goed tijdens het rijden.

            het schakelen zal je even gewoon moeten worden denk ik maar eens gewoon dan zou je het niet meer willen missen denk ik ( tijdens het schakelen zal je nooit in het geval zijn dat te laag in toeren geraakt , volgens mij kan je nu gewoon het gaspedaal lossen schakelen en zal de wagen niet stilvallen als je geen gas meer geeft , maar dat is natuurlijk mijn menig he )

            groetjes
            Erwin
            Last edited by ; 19/02/2011, 18:00.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door insigmaniac Bekijk Berichten
              Heb mijn Insignia Cosmo cdti 130pk sedert april 2009, en heb alleen defecte zetelverwarming (bestuurderszijde) ,gekraak middenconsole en kapotte parkeersensor gehad aan mijn wagen (allemaal tijdens eerste maanden).
              Heb zonder probleem vervangwagen gekregen, en probleem is elke maal door dealer opgelost.
              Heb geen klagen van Opel Service en rij elke dag héél tevreden met mijn Insignia.
              Heb 3 vectra's gehad, en kan U garanderen dat Insignia klasse hoger is.
              Bij elk model en merk zijn probleemgevallen, en spijtig genoeg hoor je hier "bijna" alleen de problemen en veel te weinig positieve reacties.

              Vroeger nog met VW gereden, en was lopende rekening.
              Telkens ik rekening kreeg van de garage, stond er al een opmerking, wat het volgende was wat moest vervangen worden.

              Heb ook nog met Honda gereden, en ook geregeld problemen en kosten...
              oi,

              jaja ze zijn zeer vriendelijk dat wel hoor , het begint al als je aan hun bureau komt , "zet U" ( en dat tegen rolstoelgebruiker ) , en vervang-vervoer , wel de mijne is een dikke 3 weken weggeweest , "ne velo" had geen probleem geweest maar toen ik achter een vervanger vroeg om vandaag weg te gaan mocht ik de mijnen ineens komen halen "tja je kan dan ineens eens test-rijden he".
              heu .... den ene klant zal den andere nie zijn he. en ik moet eerlijk zijn ik heb vroeger altijd fiat gereden , nooit geen problemen mee gehad ( behalve eentje en die lag er na 6 maand uit wegens gekraak ) , vanaf ik Opel rijd heb ik al twee probleem wagens gehad van de drie ( vier met die van mijn vrouw bijgeteld ) die ik heb gehad. ik denk dat ge der chance in moet hebben . ik blijf er wel bij , als ze morgen zeggen tegen mij dat ze de wagen zouden vervangen dat ik het met beide handen aanneem , het is en blijft een pracht van een wagen.

              bij mij was het gewoon , ik wil nog een goede aardige mooie wagen waar ik nog een jaartje of wat plezier zou van hebben. nu denk ik dat ik het gevecht ga verliezen tegen het "onwillig/onbereidwillig/moedwillig/onkundig volkje van Opel , zeker nadat ik zopas heb gehoord dat ik nog maar een bmi van 14 heb , en ik kan U vertellen dat het geen zicht gaat zijn als ik met zo'n stok door het dak rijd ( om mijn sonde voeding aan op te hangen ) we zullen het binnen 2 maand weten als de prof uitsluitsel geeft .

              groetjes
              Erwin

              Comment


              • .....
                Last edited by ; 17/03/2011, 21:57.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gtest Bekijk Berichten
                  VW beter dan ..... ? Laat me niet lachen, wat ik hier allemaal lees van de Insi verbleekt wat ik met mijn Passat had !
                  4 x voorophanging, 3 x turbo, egr, ophanging van de motor, koppelingspedaal, bediening van de koppeling, deursloten, rammelen en kraken, katalysator,radio/cd................................................ .................................................. .................................................. ..........
                  Enige verschil is dat mijn Passat alleen mechanische defecten had.
                  Besluit : Mijnen "volkswagen" was blijkbaar 2x op een maandag gemaakt zeker !
                  oi,

                  twee maal op maandag , jawadde , ik zie het al gebeuren se , van de lijn om dan terug op de lijn gezet te worden.
                  neen , denk eerder zoals de mijnen , begonnen op vrijdagavond en afgewerkt op maandagmorgend , gegarandeerd succes ( waar staat dat knopke sarcasme aan ? ) , de verstaat me wel he.
                  het is wel degelijk zo dat de grootste groep van fouten te wijten zijn aan soft problemen bij de insi, en daar nog een paar dingen bij dan .
                  morgen indien ik goed ben om de baan op te gaan eens testen wat er allemaal veranderd is door de motor update en andere werken , we zijn benieuwd

                  groetjes
                  Erwin

                  Comment


                  • .....
                    Last edited by ; 17/03/2011, 21:57.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyGazet Bekijk Berichten
                      Ik moest die van mij al laten vervangen op 30000 km. Automaat en sportieve rijstijl = remblokken.
                      oi,

                      denk dat een automaat iets meer af te rekenen heeft met versleten blokken, je gebruikt je remmen iets meer he . vooral nu met die nieuwe blokken met ijzer ipv asbest ( of wat voor rommel ze daar allemaal mogen insteken ) zullen alle moderne wagens last hebben , en dit is al vanaf dat die blokken uitkwamen een 20 jaar terug ( ongeveer ) na 10k schijven al kapot, werd wel in garantie vervangen maar was toch een stap achteruit kwa comfort en geruststelling.

                      groetjes
                      Erwin

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten
                        Erwin, probeer ook eens een snelheid tussen de 78-83km/h aan te houden in z'n 6.
                        Ben benieuwd of jouw auto ook begint te rammelen
                        kzal er proberen aan te denken , ga wel eerst en vooral dat shimmy probleem testen en die dvd installatie.
                        wat je vraag over die flex was , deze is idd snelheids afhankelijk maar ik heb de indruk dat hij harder is geworden bij dezelfde snelheid van 50km/u ( vroeger had je hetzelfde gevoel als dat je tegen 20km/u reed ) , maar moet dit toch nog echt beter testen.

                        groetjes
                        Erwin

                        Comment


                        • En dan is er plots een probleem(pje?).
                          Ik heb de wagen van maart 2009, en enkele kleinigheden gehad, die opgelost werden.
                          Plots echter sinds gisteren: geen radio meer. Muziek via USB werkt nog wel.
                          Binnen 3 weken is de garantieperiode over. Spannend wat dit gaat geven?

                          Comment


                          • Even voorstellen: ex Vectra-break rijder die aan een insignia toe is.
                            Vraagje: indien je een beige lederen interieur keist op een Cosmo kan je bij opties KIBO WOOD aanvinken. Indien je dit NIET aanvinkt krijg je dan Rapid Warm of Piano zwart?
                            Nog een vraagje: klopt het dat je bij een Cosmo met Platinum pack de keuze hebt uit de 2 kwaliteiten leder? Bij de Edition, zou dat enkel de niet-geventileerde versie zijn.

                            Bedankt alvast voor de reaktie's

                            Comment


                            • Hallo, Ik heb onlangs net hetzelfde voorgehad.
                              Wagen maakte een fel piepend geluid, ik dacht zelfs soms dat de remmen bleven hangen zo'n kabaal.
                              Wagen was toen pas op onderhoud geweest, toen was niks te merken.
                              Stond ook nog maar iets van 34000 op de teller toen.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Underwood Bekijk Berichten
                                Even voorstellen: ex Vectra-break rijder die aan een insignia toe is.
                                Vraagje: indien je een beige lederen interieur keist op een Cosmo kan je bij opties KIBO WOOD aanvinken. Indien je dit NIET aanvinkt krijg je dan Rapid Warm of Piano zwart?
                                Nog een vraagje: klopt het dat je bij een Cosmo met Platinum pack de keuze hebt uit de 2 kwaliteiten leder? Bij de Edition, zou dat enkel de niet-geventileerde versie zijn.

                                Bedankt alvast voor de reaktie's
                                Underwood, ik vermoed dat je vragen enkel slaan op de Opel Configurator? Mij werd verteld daar niet te veel op te betrouwen.
                                Ik heb een Cosmo met beige interieur en geventileerde lederen bestuurderszetel. De inleg is Kibo Wood. Die zou standaard zijn met beige leder, alsook het gehele dashbord dat bij mij chocoladebruin is ipv zwart. Ook dat zou standaard zijn als je voor beige leder kiest. Maar ja, na al wat men mij al op de mouw gespeld heeft in de garage, kan je best es bij je dealer checken. Het Platinum Pack bestond mijns inziens nog niet toen ik de mijne besteld heb eind augustus. Ik kon echter wel kiezen tussen de meerprijs voor gewoon leder of de nog hogere meerprijs voor geperforeerd leder en geventileerde zetel.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door egeltje Bekijk Berichten
                                  Hallo, Ik heb onlangs net hetzelfde voorgehad.
                                  Wagen maakte een fel piepend geluid, ik dacht zelfs soms dat de remmen bleven hangen zo'n kabaal.
                                  Wagen was toen pas op onderhoud geweest, toen was niks te merken.
                                  Stond ook nog maar iets van 34000 op de teller toen.
                                  In de laatste week dat ik mijn Insi had heb ik ook achter de remblokjes nog laten vervangen. Ook als gevolg van een fel piepend geluid achter. Ik had wel 52.000km op de teller staan.

                                  Wat mij wel verbaasde is dat deze achter sneller "op zijn" dan voor. Is dit eigenlijk normaal of wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? Zelf dacht ik nml. dat dit a.g.v. het gebruik van de elektronische handrem zou kunnen ontstaan?....

                                  groet,
                                  Ron
                                  2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
                                  2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
                                  2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
                                  2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

                                  http://www.fabrieksbanden.nl
                                  http://www.originelevelgen.be

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Marc_Truien Bekijk Berichten
                                    Stevie, ik kan je met de hand op het hart melden dat indien ik deze van deze problemen (en mijn wagen heeft er tot nu toe niet zo veel in vergelijking met vele andere mensen hier) afgeweten had op het moment dat ik mijn insi besteld heb, ik nog liever mijn eerste idee gevolgd had en een Passat in okkasie gekocht. Ik zeg niet dat VW beter is dan Opel (alhoewel, ik denk van wel) maar ik heb met een hoop VWs gereden en nooit dergelijke zever meegemaakt. De enige wagen die ik had met een uitrustingsniveau vergelijkbaar met mijn insi was een Sharan 2 en buiten onderhoud is die nooit de garage binnen geweest!!

                                    Met elk stuk techniek kan je problemen hebben, maar ik heb sterk de indruk dat Opel verdelers er maar met de pet naar slaan.
                                    Mijn beste vriend én mijn buurman rijden een VW Passat (2 1/2 jaar oud 91.000km en 1j oud 39.000km), beide leasewagens, beide 2.0TDI 136pk. Ze hebben los van elkaar alletwee last gehad van: kapotte ABS pomp (binnen de 20.000 km opeens lampjes aan en bijna geen remmen meer), Turbo (ene van de 2 zit al zijnen 3den turbo in), ramen die open gaan staan (Audi TT, A3 en VW Polo hadden hier ook last van dacht ik), navigatiesysteem (prachtig systeem trouwens!!!) dat crasht én elke 2500 - 5000km een liter olie... (leasemaatschappij geeft nu zelfs de olie al mee bij aflevering en na de onderhouden.... ).

                                    Alle merken kopen bij dezelfde leveranciers (zoveel zijn dat er niet: Bosch, Delphi, TakataPetri, Valeo,...). Ze hebben dus allemaal wel wat problemen, zeker software of elektronica. Het hoort meer en meer bij de tijd vrees ik. Op vraag van de consument en om zich meer en meer te onderscheiden van de andere constructeurs zitten onze auto's vol met snufjes. Mecaniciens vandaag de dag moeten softwarespecialisten zijn en beter overweg kunnen met pc dan met schroevendraaier. Auto's van 15j geleden waren niet veel betrouwbaarder maar wel makkelijker om aan te werken. Nu weten de dealers het dikwijls niet meer, het gaat zo snel... Enige troost is dat onze luxueuze super deluxe auto's niet meer kosten (integendeel) dan de kale auto's van onze vaders...

                                    Mijn Insignia (130pk Ecoflex Cosmo met Gold pack (DVD800 navi met BleuTooth), lederen & geventileerde sportzetels, 18", automatische niveauregeling, wegklapbare trekhaak, AFL Xenon,... levering maart 2010) rijdt zo goed als probleemloos. Wat wel gehad (nu 45.000km): zetelverwarming (zoals iedereen bijna), knop op de achterklep werkte niet meer (gebruik die echter nooit, kan mss aan die vrachtwagen liggen die er is op geknald vanachter ), resonantie van één of ander overdrukventiel (mooi opgelost), verwarming die op auto soms rare dingen doet sinds laatste update.

                                    Vind ik niet echt noemenswaardig. Iedereen die met me meerijdt is laaiend enthousiast over de wagen. Ik ook. Nog steeds.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door hansa Bekijk Berichten
                                      - "Dringend Service nodig", heb ik ook al twee keer mogen aflezen op 't schermpje. Eerste keer reed de auto heel raar (koude start en onmidd. die boodschap), na 100 meter aan kant gezet, motor afgelegd, even gewacht, en na starten bleek er precies weer niets aan de hand. De tweede keer dat die boodschap verscheen, reed de auto heel normaal. Ben er dan ook gewoon mee thuis gekomen, en de volgende ochtend was er niets meer van te merken. Dat is nu een drietal weken geleden (met twee dagen tussen). Sindsdien niets meer.
                                      Mijn collega hier kreeg ook die boodschap, liet de auto uitlezen, en toen hebben ze besloten de injectiepomp te vervangen. Twee weken geleden. Sindsdien ook niets meer van gemerkt.
                                      (geeft niet echt een betrouwbaar gevoel, éh....)

                                      - Het blijven hangen van de toeren tussen 't schakelen... Ik dacht dat Opel dat er met opzet had ingestoken, om het schakelen vlotter te laten verlopen. In elk geval... Ik heb dat ook, maar heb er niet echt last van.

                                      Ik heb daarstraks maar eens gebeld naar mijn garage. Ik krijg nu elke keer ik start de boodschap van 'dringend service nodig"... morgen komen ze hem hier op 't werk ophalen. Ik heb niet 't gevoel dat er iets scheelt aan de wagen. Raar...
                                      'k Ben benieuwd.

                                      En nog eens, voor degenen die Insignia aan 't overwegen zijn... Laat je aub niet afschrikken door 't aantal post hier ! Ik rij er elke dag met veel plezier in. Er zijn er hier andere op 't forum die wel veel miserie hebben (gekend), en ik zou echt niet in hun plaats willen zijn.
                                      Ik vergelijk dit altijd met die reisfora ala tripadvisor/reiswijzer. Als iemand iets kwijt wil over zijn wagen/reis is dat meestal negatief en altijd op zoek gaand naar antwoorden/oplossingen. De positieve ervaringen komen nauwelijks op zo'n forum.
                                      Nog zo'n vergelijking : de Porsche 911/996 3.4L, iedereen die er aan denkt er één aan te kopen tweedehands, kijkt op internet naar ervaringen. Je moet maar eens googlen : je verschiet je een bult, als je ooglappen op hebt en niet verder kijkt dan naar de negatieve berichten, denk je dat elke 996 een plofmotor heeft / gehad heeft. Daartegenover staat dat die 996 het eerste eigenlijk massaproduct van Porsche was, en dat er ENORM veel van verkocht zijn (dus 't percentage 'slechte' is heel klein)

                                      Maar moest ik opnieuw moeten kiezen (met hetzelfde budget), dan kies ik onmidd. terug de Insignia.

                                      Comment


                                      • Koppen bij elkaar vanwege software update

                                        .....
                                        Last edited by ; 17/03/2011, 21:47.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten
                                          Ik zou iedereen willen oproepen zich te melden wanneer je een software-update hebt gehad en de indruk hebt dat het rijcomfort daardoor is veranderd.
                                          Ik denk dat het dan voornamelijk gaat om Insignia's met een Flexride onderstel.

                                          Bij mijn auto kan ik bijvoorbeeld GEEN verschil meer merken tussen de stand "Normal" (= geen van de beide schakelaars ingedrukt) en de stand "Tour".
                                          ik kan ook geen verschil voelen tussen Normal en Tour...
                                          ik weet niet of het voor de laatste update wel zo was,
                                          want de wagen heeft amper 3000 km op de teller
                                          Insignia 5D Sport 130pk
                                          Cooper D
                                          KTM 250 EXC-F
                                          KTM 200 EXC

                                          Comment

                                          Working...
                                          X