.....
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Insignia (Part III)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk BerichtenGaat er voornamelijk om om te kunnen aantonen dat er NA de laatste soft-update e.e.a. negatief veranderd is.
Natuurlijk moet je dan wél weten of het VOOR de update anders was...
maar in feite kan niemand dat effectief aantonen, vrees ikInsignia 5D Sport 130pk
Cooper D
KTM 250 EXC-F
KTM 200 EXC
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GT250F Bekijk Berichtennatuurlijk,
maar in feite kan niemand dat effectief aantonen, vrees ik
Morgen gaat hij binnen voor nazicht en ik hoop dat ik de plezante vlotte wagen terugkrijg van voor de update.
Naast het irriterende toerengedrag, merk ik ook geen verschil meer tussen tour en normaal.
Ik zou zeggen dat hij in normaal nu ook even loom is dan in tour, daar was ik van in't begin al niet zo'n fan van...
Ook in sport heb ik de indruk dat 't niet meer hetzelfde is.
Maar ik leef op hoop.
Morgen meer nieuws...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Circo Bekijk BerichtenBij Houttequiet in Beveren hebben ze er wel oren naar.
Morgen gaat hij binnen voor nazicht en ik hoop dat ik de plezante vlotte wagen terugkrijg van voor de update.
Naast het irriterende toerengedrag, merk ik ook geen verschil meer tussen tour en normaal.
Ik zou zeggen dat hij in normaal nu ook even loom is dan in tour, daar was ik van in't begin al niet zo'n fan van...
Ook in sport heb ik de indruk dat 't niet meer hetzelfde is.
Maar ik leef op hoop.
Morgen meer nieuws...
Ik heb nog nooit op 34.000 km een verschil gevoeld tussen normaal en tour.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten1: Huhhh, heb je jezelf dan nog nooit afgevraagd waarom er een stand "Tour" aanwezig is?
2: Ik ben er zeker van dat in mijn geval er VOOR de update een duidelijk verschil was te merken tussen alle mogelijke instellingen; Sport - Normal - Tour.
2: Tussen sport en normaal of tour voel ik verschil.
Maar tussen normaal en tour voel ik ook geen verschil.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk BerichtenHuhhh, heb je jezelf dan nog nooit afgevraagd waarom er een stand "Tour" aanwezig is?
Ik ben er zeker van dat in mijn geval er VOOR de update een duidelijk verschil was te merken tussen alle mogelijke instellingen; Sport - Normal - Tour.
Dus hou zou ik dan kunnen zeggen of het werkt...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk BerichtenDaar valt natuurlijk wat voor te zeggen...
Laat ik het zo zeggen: indien het omschakelen naar verschillende instellingen goed werkt, dan merk je dit absoluut !
Op die zijn antwoord zal ik me baseren om ook eens langs de dealer te gaan.
Comment
-
Ik heb dit weekend door omstandigheden de ophanging niet kunnen testen. Het probleem voor de niet Opel-geschoolde leek is wel om uit te vissen welke software versie je had vóór de update, en dan ook nog eens deftig noteren welke je erna hebt. Je zou verwachten dat Opel dit bijhoudt ...
Mijn echtgenote en ik hadden ook de indrukken die Arne hier reeds aanhaalde. Voor één van de vele updates was er een licht verschil tussen normal en tour en tevens is de "normal" ophanging nu harder dan in het begin. En zo wordt een mens voortdurend gekl**t ...
Een ander feit, waar Erwin het ook al over had, de "easy exit" of hoe je het wilt noemen. Ik heb dat dit weekend op "aan" gezet in het display. Wanneer ik de deur open gaat de zetel inderdaad naar achteren. Je zal maar hopen dat er niemand achter je zit of zijn benen worden gekneld...
Wanneer ik echter terug instap, dan blijft de zetel gewoon staan, helemaal achteruitgeschoven. Sleutel in contact: niks. Motor starten: niks ...
Ik dien noodgedwongen de stoel terug naar de geprogrammeerde positie te brengen door op de zetelknop "1" te drukken. Iemand ervaring mee?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Marc_Truien Bekijk BerichtenIk heb dit weekend door omstandigheden de ophanging niet kunnen testen. Het probleem voor de niet Opel-geschoolde leek is wel om uit te vissen welke software versie je had vóór de update, en dan ook nog eens deftig noteren welke je erna hebt. Je zou verwachten dat Opel dit bijhoudt ...
Mijn echtgenote en ik hadden ook de indrukken die Arne hier reeds aanhaalde. Voor één van de vele updates was er een licht verschil tussen normal en tour en tevens is de "normal" ophanging nu harder dan in het begin. En zo wordt een mens voortdurend gekl**t ...
Een ander feit, waar Erwin het ook al over had, de "easy exit" of hoe je het wilt noemen. Ik heb dat dit weekend op "aan" gezet in het display. Wanneer ik de deur open gaat de zetel inderdaad naar achteren. Je zal maar hopen dat er niemand achter je zit of zijn benen worden gekneld...
Wanneer ik echter terug instap, dan blijft de zetel gewoon staan, helemaal achteruitgeschoven. Sleutel in contact: niks. Motor starten: niks ...
Ik dien noodgedwongen de stoel terug naar de geprogrammeerde positie te brengen door op de zetelknop "1" te drukken. Iemand ervaring mee?den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hansa Bekijk BerichtenIk heb daarstraks maar eens gebeld naar mijn garage. Ik krijg nu elke keer ik start de boodschap van 'dringend service nodig"... morgen komen ze hem hier op 't werk ophalen. Ik heb niet 't gevoel dat er iets scheelt aan de wagen. Raar...
'k Ben benieuwd.
Althans dat is wat ze me hebben wijsgemaakt. Ik ben in een leek in automechanica !
Ik heb de wagen nog niet gereden. Ik hoop maar dat er bij die software update niet te veel andere wijzigingen zijn gebeurd. Mijn wagen was , buiten die foutboodschap, perfect in orde...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenWe zullen afwachten wat Circo heeft te zeggen.
Op die zijn antwoord zal ik me baseren om ook eens langs de dealer te gaan.
Klacht ernstig behandeld. Kleine 2 uur mee bezig geweest.
Er was geen foutcode uit te lezen.
Maar de software-update is wel degelijk de oorzaak van de "ongemakken".
Na de proefrit heeft de werkplaatsleider Opel hierover gecontacteerd.
Volgende verklaring werd hem toegestuurd:
"De oorzaak dat de motor niet meteen teruggaat naar stationair bij ontkoppelen ligt bij de softwarewijziging (update 09-R-40) om soepeler schakelwerk mogelijk te maken.
Deze comfortfunctie wordt sinds 2010 toegepast op de motortypes A20DTx (A20DTH, A20DTC, A20DTJ) en is voortaan compatibel met MJ2009.
Bij een klacht dient u de klanten hierover te informeren.
Voer geen andere herprogrammeringswerkzaamheden of reparatiepogingen uit."
De mijne is een A20DTJ...
Op de opmerking wat betreft de volgens mij veranderde Flexride-instellingen kreeg ik geen reactie.
Helaas kan er inderdaad niet teruggezet worden naar een vorige versie.
Nu hopen dat er vlug een nieuwe softwareversie komt waarbij deze onzin geherprogrameerd wordt. Of zou ik er alleen last van hebben...?
Van de garage geen kwaad woord.
Blijkbaar worden ze ook maar mondjesmaat geïnformeerd mbt inhoud van software-wijzigingen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Circo Bekijk BerichtenVandaag naar garage Houttequiet geweest.
Klacht ernstig behandeld. Kleine 2 uur mee bezig geweest.
Er was geen foutcode uit te lezen.
Maar de software-update is wel degelijk de oorzaak van de "ongemakken".
Na de proefrit heeft de werkplaatsleider Opel hierover gecontacteerd.
Volgende verklaring werd hem toegestuurd:
"De oorzaak dat de motor niet meteen teruggaat naar stationair bij ontkoppelen ligt bij de softwarewijziging (update 09-R-40) om soepeler schakelwerk mogelijk te maken.
Deze comfortfunctie wordt sinds 2010 toegepast op de motortypes A20DTx (A20DTH, A20DTC, A20DTJ) en is voortaan compatibel met MJ2009.
Bij een klacht dient u de klanten hierover te informeren.
Voer geen andere herprogrammeringswerkzaamheden of reparatiepogingen uit."
De mijne is een A20DTJ...
Op de opmerking wat betreft de volgens mij veranderde Flexride-instellingen kreeg ik geen reactie.
Helaas kan er inderdaad niet teruggezet worden naar een vorige versie.
Nu hopen dat er vlug een nieuwe softwareversie komt waarbij deze onzin geherprogrameerd wordt. Of zou ik er alleen last van hebben...?
Van de garage geen kwaad woord.
Blijkbaar worden ze ook maar mondjesmaat geïnformeerd mbt inhoud van software-wijzigingen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door p04260 Bekijk Berichtengeweldig, verbruik blijft maar omhoog gaan...vandaag getankt en record verbroken. Ik denk dat ik aandelen van Total aan het kopen ben?
Heb nu 35.000 km en 18 maanden jong. Dus zal gemakkelijk 27.000 km stad zijn.
Heb volgens de boordcomputer een gemiddeld verbruik van 7,5 liter.
En met een volle tank doe ik toch een 1000 km en meer.
Comment
Comment