Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
    Ik doe bijna enkel stad. Misschien 5000 km/jaar autosnelweg.
    Heb nu 35.000 km en 18 maanden jong. Dus zal gemakkelijk 27.000 km stad zijn.
    Heb volgens de boordcomputer een gemiddeld verbruik van 7,5 liter.
    En met een volle tank doe ik toch een 1000 km en meer.
    met mijn audi A4 van 2008 kom ik aan 7.1l met alleen verkeer rond de kerk, op autostrade is dat 5.4l, 5.8l tegen 160-180km/h.
    wat ik hier soms lees is natuurlijk sneu.ik rij al 20 j opel (heb nog een corsa) en sommigen hebben toch wel veel problemen, vooral software. bij mij persoonlijk zou deze probleemwagen(s) al lang buitengevlogen zijn, welk merk het ook is. Heb met mijn opels altijd gewisseld tussen 7-9j. Met de Audi heb ik ook al 4 zaken aan de hand gehad op 2.5j.
    Het is bij elk merk wat hoor, je moet alleen wat geluk hebben met je kar

Comment

• 7.1 l stadsverkeer (eco 130pk) hier, na 2500km, is toch al minder dan de vectra die er voordien was.

Iemand een idee waar ik een net voor de koffervloer kan aanschaffen, want ik denk dat mijn dealer geen zin heeft om dit voor mij te bestellen/te verkopen. Merci!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door p04260 Bekijk Berichten
        geweldig, verbruik blijft maar omhoog gaan...vandaag getankt en record verbroken. Ik denk dat ik aandelen van Total aan het kopen ben?

Ik had ook een gemiddelde van 9 tot zelf eens 11 L/ 100km.
        Heb dan een manuele regeneratie laten doen en nu verbruik ik 7L.
        En ik doe voor 85% binnenwegen en stadsverkeer.
        Op de snelweg is dit 4,5 à 5 bij 126 per uur.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• AB autoparts of even googlen

Comment

• wat bedoel je met een manuele regeneratie?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk Berichten
              7.1 l stadsverkeer (eco 130pk) hier, na 2500km, is toch al minder dan de vectra die er voordien was.

Iemand een idee waar ik een net voor de koffervloer kan aanschaffen, want ik denk dat mijn dealer geen zin heeft om dit voor mij te bestellen/te verkopen. Merci!
              En waarom denk je dat die dat niet zou willen doen ???
              Is toch maar een onderdeel zoals een ander ?

Comment

• hewel omdat ik er al een maand naar vraag en nog altijd nix weet had al wat gesnuffeld op het net en in de opel site acc zitten rommelen...er staan wel netten voor de zijkanten enzo maar niet voor de vloer, weet dus zelfs niet of het bestaat...(van opel zelf he, maar maakt niet uit van waar het komt, is gewoon handig and I need it)
                Merci voor die AB site!
                Last edited by Clicquot; 23/02/2011, 13:44.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk Berichten
                  Ben een beetje té optimistisch geweest over deze bak zeker? Deze ochtend efkes in paniek... muziekje op, aanschuiven in de file.. ik sta stil en ineens...de moter gaat van 1500 toeren naar 2000, 3000, 4000 hup de hoogte in naar het rood. Whattha f*** Ik ben niet aan de gaspedaal aangekomen, ik dacht damn die blijft hangen efkes zien, geen beweging... wagen uitgeschakeld, terug starten... nix, dood. Enfin wegenhulp gebeld, tel neergelegd, nog eens geprobeerd (nog meer file ondertussen )... en ineens vroem...heb me kunnen opzij zetten (oef) en de man van vab stond daar al binnen de 15 min. Computer uitgelezen, motor nagekeken... nix te zien meneer, alles normaal. Jaja, maar wat is er dan gebeurd? Tja, wellicht een sensor: ofwel toevallig een vuiltje ofwel is die echt kapot (maar geen errors in het systeem geregistreerd). De man vertelde me dat hij net hetzelfde had meegemaakt vorige week met een nieuwe audi (gewoon toch effe melden dat niet iedereen de indruk krijgt dat het weer enkel op een Insignia gebeurt ), slecht contact, senor die flipt efkes... we zullen zien he wat het geeft de komende dagen... Het gaspedaal werkt met sensoren (niet met ne kabel), hebben we vandaag geleerd De rit vervolgd zonder enig verder probleem... was efkes schrikken

Ik heb hetzelfde voorgehad gisteren !

Sta in file en plots van normaal toerental naar bijna 4000 toeren zonder gas aan te raken !!!!

Weet er iemand al iets meer hierover ? Zou het toch gewoon een vuile sensor kunnen zijn ivm gaspedaal ?

Bedankt voor de info alvast...

Comment

• Btw, blijkt op site van Heinz dat de Insignia's te tunen zijn vanaf nu !

Comment

• bij mij een gemiddelde van 16li/100km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brunodr Bekijk Berichten
                        bij mij een gemiddelde van 16li/100km
                        OPC zeker, dat valt nog mee met meer dan het dubbele PK van de mijne

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brunodr Bekijk Berichten
                          bij mij een gemiddelde van 16li/100km

vandaag even met zo'n machien als die van u aan het rijden geweest .

wat een beest man ....................
                          ik dacht van ,die asvalt in de lucht ,is die van mij ????

Comment

• Kogel is door de kerk. Zonet de bevestiging naar de leasingmaatschappij gestuurd.

Insignia ST 130PK Ecoflex Edition
                            Technical Grey
                            Beige lederen bekleding

17-duims velgen
                            Getinte ramen
                            Panoramisch dak
                            Platinum pack

18-duimers hadden nog welkom geweest, maar vielen buiten budget.
                            Nog een vraag: kunnen de alu dakdragers van een Vectra break gebruikt worden op de Insignia ST? (originele)

Greetz.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scott Bekijk Berichten
                              vandaag even met zo'n machien als die van u aan het rijden geweest .

wat een beest man ....................
                              ik dacht van ,die asvalt in de lucht ,is die van mij ????
                              je wordt alles gewoon hé maar het blijft wel een leuk machien
                              Het probleem zijn die flitsers en anonieme wagens heb ik deze week al een paar keer mogen voelen

Comment

• Mijne OPC is vandaag binnengekomen
                                Als je hem wil bewonderen, kan je dat hier doen
                                Opel Insignia OPC
                                BMW X5 3.0i
                                Caterham Super 7

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Underwood Bekijk Berichten
                                  Nog een vraag: kunnen de alu dakdragers van een Vectra break gebruikt worden op de Insignia ST? (originele)
                                  Neen, die zal je dus zelf moeten kopen. Je had die beter als accessoire mee in je lease offerte laten opnemen, wat ik gedaan heb. Op het einde van de rit gaan die terug mee met de wagen. Wanneer je die zelf moet kopen (toch 260 euro), zit je ermee aan het eind van het leasecontract

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wittyrudy Bekijk Berichten
                                    wat bedoel je met een manuele regeneratie?
                                    Als de regeneratie niet automatisch gebeurt (wat veel voorkwam) kan de garage er de pc aanleggen en het programma manueel doorlopen.
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• jawoel

Comment

• Hij is er!

Ons vader zijn Insignia is geleverd! Spijtig genoeg staat hij nog in de garage maar dinsdag kunnen we hem afhalen! Bij deze wil ik onze vreugde met jullie delen

Specs:

Insignia 5 deurs Cosmo (130pk)

- Carbon Black
                                        - Siena zwart geperforeerd leder
                                        - Adaptive xenon
                                        - Advantage Pack
                                        - Bandenspanningscontrole
                                        - Anti - diefstalalarm
                                        - Trekhaak wegklapbaar
                                        - Donker getinte ruiten achteraan
                                        - 18" Design 3/F
                                        - Bestuurderszetel 8-voudig elektrisch verstelbaar

Een paar shots uit de garage (sorry voor slechte kwaliteit, betere foto's volgen later!)

]

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
                                          Mijne OPC is vandaag binnengekomen
                                          Als je hem wil bewonderen, kan je dat hier doen
                                          Een beestig machien.Knap! Ik wens je veel maar vooral snelle ongevalvrije kilometers.

Comment

Working...
                                          X