Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door brunodr Bekijk Berichten
    uiteraard
    Dan heb ik niks gezegd in mijn vorige post.
    Ik dacht dat het klepje ook verwijderd was.

Comment

• Nieuwe Opel Insignia

Goedendag mijn naam is Remmy, en heb alle posten doorgelezen zowel van deel I, II, en deze III.

Ook ik heb vorige week een Insinia Sport Tourer besteld (prive), en wel deze:

Insignia
      Sport Tourer
      Cosmo
      1.6 Turbo

Opties:
      Panoramadak van getint glas
      Trailer pakket
      Executive pakket : Telefoonvoorbereiding met voicecontrol en Bluetooth (UPH) (incl. Dakantenne 'shark fin'); Bestuurdersstoel 8-voudig elektr. te verstellen (AG1); Winter Pakket (W7Z) (incl. Hogedruk koplampsproeiers; Verwarmbare voorstoelen); DVD800 NAVI Radio/CD/MP3 incl. gëintegreerd navigatiesysteem (UXX) (incl. Info display; 7 premium luidsprekers; Kleurendisplay 7"; Dakantenne 'shark fin'; USB aansluiting; Infotainment bedieningsknop op middenconsole); 230V aansluiting achter (KI7)

Metallic lak: Dark Mahogany
      ((Flexride))
      luxe kenteken platen, met opgelegde letters
      velours matten
      volledig reservewiel

en bij ons in Nederland is bij de Cosmo uitvoering inbegrepen: AFL, Park pilot (voor/achter)

Inruil auto:
      Ford
      Modeo
      Wagon Titanium
      2.0 16V 107KW
      zwart metalic
      km stand 70000
      datum 20-3-2008

Moet er wel bijzeggen dat ik hem in Nederland woont dus hem daar ook gekocht hebt dus schrik niet belgen totaal plaatje 43.492

2 dealer lang geweest en ja het hang toch af wat ze voor je inruil geven dus wat er onder aan de streep komt te staan wat je bij moet betalen!

de eerste gaf 18.000 en de 2e 19.000 dus voor de 2e dealer gegaan kreeg van hem de flexride er ook nog bij en dus eigenlijk 19.900.

De flexride erbij gekregen omdat ik de proefrit auto de vering niet zo lekker vond rijden heel erg hobbelig je voelde ieder steentje op de weg liggen, en zijn oplossing was Flexride. Maar ik vond de auto zoals ik hem wilde al duur zat dus kreeg ik de flexride van hem erbij!

De geschate leverdatum is 2e helft van April! Dus dat word nog veel slapeloze nachtjes wachten

Heb altijd met plezier in de Ford gereden maar neem altijd om de 3 jaar een andere auto, dit word wel mijn eerste Opel.
      Hiervoor dus één

Ford Mondeo Wagon
      Peugeot 307CC
      Ford Focus Wagon
      Seat arosa

Groetjes Remmy, ik hou jullie op de hoogte

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door remmy Bekijk Berichten
        Goedendag mijn naam is Remmy, en heb alle posten doorgelezen zowel van deel I, II, en deze III.

Insignia
        Sport Tourer
        Cosmo
        1.6 Turbo

Opties:
        Trailer pakket
        Executive pakket : Telefoonvoorbereiding met voicecontrol en Bluetooth (UPH) (incl. Dakantenne 'shark fin'); Bestuurdersstoel 8-voudig elektr. te verstellen (AG1); Winter Pakket (W7Z) (incl. Hogedruk koplampsproeiers; Verwarmbare voorstoelen); DVD800 NAVI Radio/CD/MP3 incl. gëintegreerd navigatiesysteem (UXX) (incl. Info display; 7 premium luidsprekers; Kleurendisplay 7"; Dakantenne 'shark fin'; USB aansluiting; Infotainment bedieningsknop op middenconsole); 230V aansluiting achter (KI7)

((Flexride))
        velours matten
        volledig reservewiel

en bij ons in Nederland is bij de Cosmo uitvoering inbegrepen: AFL, Park pilot (voor/achter)

Inruil auto:
        Ford
        Modeo
        Wagon Titanium
        2.0 16V 107KW
        zwart metalic
        km stand 70000
        datum 20-3-2008

Moet er wel bijzeggen dat ik hem in Nederland woont dus hem daar ook gekocht hebt dus schrik niet belgen totaal plaatje 43.492

2 dealer lang geweest en ja het hang toch af wat ze voor je inruil geven dus wat er onder aan de streep komt te staan wat je bij moet betalen!

de eerste gaf 18.000 en de 2e 19.000 dus voor de 2e dealer gegaan kreeg van hem de flexride er ook nog bij en dus eigenlijk 19.900.

De flexride erbij gekregen omdat ik de proefrit auto de vering niet zo lekker vond rijden heel erg hobbelig je voelde ieder steentje op de weg liggen, en zijn oplossing was Flexride. Maar ik vond de auto zoals ik hem wilde al duur zat dus kreeg ik de flexride van hem erbij!

De geschate leverdatum is 2e helft van April! Dus dat word nog veel slapeloze nachtjes wachten

Heb altijd met plezier in de Ford gereden maar neem altijd om de 3 jaar een andere auto, dit word wel mijn eerste Opel.
        Hiervoor dus één

Ford Mondeo Wagon
        Peugeot 307CC
        Ford Focus Wagon
        Seat arosa

Proficiat met je aankoop...één van de eersten in de mahoganey-kleur.
        Tevens welkom op het forum.

Comment

Insignia
          Sport Tourer
          Cosmo
          1.6 Turbo

Opties:
          Trailer pakket

((Flexride))
          velours matten
          volledig reservewiel

Inruil auto:
          Ford
          Modeo
          Wagon Titanium
          2.0 16V 107KW
          zwart metalic
          km stand 70000
          datum 20-3-2008

Hiervoor dus één

Ford Mondeo Wagon
          Peugeot 307CC
          Ford Focus Wagon
          Seat arosa

Tja, vette wagen en mooie kleur !

Comment

• Gisteren mijn 20 inch velgen weggedaan om te laten verdichten.
            Binnen een maand mag ik ze gaan ophalen.
            Na Pasen er terug onder en bling-bling maar !

Comment

• wat is verdichten?
              Last edited by wisali; 05/03/2011, 14:53. Reden: niet wissen mods dit is een serieuze post.
              wimoptiek.be op

Comment

• Een drietal weken geleden de mini cabrio van mijn vrouw verkocht. Een beetje met pijn in het hart maar na 6 jaar was het tijd voor iets nieuws. Omdat er al een Insignia in de familie was hebben we geopteerd voor een nagelnieuwe corsa. Ondertussen heeft ie een facelift en dat was natuurlijk mooi meegenomen. Het gaat om een 5 deurs 1.3 CDTI ecoflex met 95 pk met start-stop systeem in cosmo uitvoering. Deze is al rijkelijk uitgerust maar heb toch het advantage pack ( park pilot,weather pack,dubbele laadvloer en AFL) en navigatie met touchscreen erbij genomen. Kleur is Pepper Dust.
                Personeelskorting 18%,overheidspremie 15% ecoflex korting van 500 euro,salon korting van 964 euro,korting op advantage pack van 493 euro. Normale prijs van deze corsa,hou U vast, 20.739 euro. Met alle kortingen hebben we die 12.807 betaald.
                Maandag of dinsdag komt hij aan bij de dealer !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                  wat is verdichten?
                  Dat is de poriën van het aluminium dicht maken zodat je een gladde structuur krijgt.
                  Ze zouden er dan zo moeten uitzien i.p.v. het chroom-antraciet effect.
                  Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                    Dat is de poriën van het aluminium dicht maken zodat je een gladde structuur krijgt.
                    Ze zouden er dan zo moeten uitzien i.p.v. het chroom-antraciet effect.
                    gewoon chromeren dan? of polieren.
                    dus van een matte glans naar een chroomglans gaan als ik het goed begrijp
                    wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                      gewoon chromeren dan? of polieren.
                      dus van een matte glans naar een chroomglans gaan als ik het goed begrijp
                      wel,het verschil zit er vooral in dat je bij met de hand gepolijste wielen eerst moet schuren.
                      Bij het schuren open je de poriën van de alu. en door het steeds zachter te gaan van schuurkorrel worden deze ook kleiner.
                      bij gesmede wielen zijn ze dan zelfs dicht na te stoppen met je laatste korrel.

Om nu dan bij het verschil uit te komen, bij verdichten word er NIET op geschuurd dus ook geen open poriën.
                      De te verdichte velg wordt eerst volledig van lak ontdaan in een chemisch bad,
                      erna gaat ze de machine in om eerst circa.30uur voor te bewerken. (afhankelijk van het soort alu)

Als deze bewerking achter de rug is komen we bij de glans, deze word verkregen door ze weer 6uur in de machine te leggen.
                      hierbij word dan een chemische vloeistof in samenwerking met water gevoegd die je wielen op glans brengt.

voordelen van verdichten t.o.v. polijsten
                      -de velg word volledig gedaan, d.w.z. alle kanten binnen buiten.
                      -intensieve glans, geen schuurkrassen, polijststrepen,
                      -gemakkelijker in onderhoud
                      -beter bestand tegen weersinvloed

Comment

Insignia
                        Sport Tourer
                        Cosmo
                        1.6 Turbo

Opties:
                        Trailer pakket

((Flexride))
                        velours matten
                        volledig reservewiel

Inruil auto:
                        Ford
                        Modeo
                        Wagon Titanium
                        2.0 16V 107KW
                        zwart metalic
                        km stand 70000
                        datum 20-3-2008

Hiervoor dus één

Ford Mondeo Wagon
                        Peugeot 307CC
                        Ford Focus Wagon
                        Seat arosa

Mijn gelukwensen voor deze van jou deze van mij zou ik mogen verwachten rond 18 maart besteld op 15 december 2010.
                        Zelfde kleur en type maar in belgie kan je de OPC pakketten in optie bij krijgen en heb het pakket 3 genomen met 20 inch, opc stuur, opc versnellingspook, opzetstekken voor achter en opzij.

groetjes rudy

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                          Proficiat met je aankoop...één van de eersten in de mahoganey-kleur.
                          Tevens welkom op het forum.
                          Zal waarschijnlijk de tweede zijn met dat kleur ik mag deze van mij rond 18 maart verwachten

Comment

• Mooie configuratie Remmy, proficiat!
                            Levertermijn is wel zeer snel. Ik heb de mijne op 24/02 besteld en heb als vermoedelijke leverdatum 24/05 gekregen.

Comment

• sneeuwkettingen met kleine schakels

Vraagje voor CorsaWim of Hansa: hebben jullie uiteindelijk die sneeuwkettingen met kleine schakels gebruikt of getest en passen ze op jullie 245/45 18R winterbanden?

Bedankt
                              Roy

Comment

wel,het verschil zit er vooral in dat je bij met de hand gepolijste wielen eerst moet schuren.
                                Bij het schuren open je de poriën van de alu. en door het steeds zachter te gaan van schuurkorrel worden deze ook kleiner.
                                bij gesmede wielen zijn ze dan zelfs dicht na te stoppen met je laatste korrel.

Om nu dan bij het verschil uit te komen, bij verdichten word er NIET op geschuurd dus ook geen open poriën.
                                De te verdichte velg wordt eerst volledig van lak ontdaan in een chemisch bad,
                                erna gaat ze de machine in om eerst circa.30uur voor te bewerken. (afhankelijk van het soort alu)

Als deze bewerking achter de rug is komen we bij de glans, deze word verkregen door ze weer 6uur in de machine te leggen.
                                hierbij word dan een chemische vloeistof in samenwerking met water gevoegd die je wielen op glans brengt.

voordelen van verdichten t.o.v. polijsten
                                -de velg word volledig gedaan, d.w.z. alle kanten binnen buiten.
                                -intensieve glans, geen schuurkrassen, polijststrepen,
                                -gemakkelijker in onderhoud
                                -beter bestand tegen weersinvloed

Wat kost deze behandeling ongeveer?
                                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Sinds vorige week heb ik een Insignia Sports Tourer 130pk Cosmo. Maar vandaag lijkt er een probleem te zijn met de verwarming. Sind vandaag blijft de verwarming op maximaal blazen onafhankelijk van de ingestelde temperatuur (langs bijde kanten dezelfde). Langs de liknker kand komt wordt er gloeiend hete lucht geblazen, langs de rechter kant koude.

Heeft iemand van jullie dit probleem al tegen gekomen? Kan dit veroozaakt worden door een foute insteling?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Underwood Bekijk Berichten
                                    Mooie configuratie Remmy, proficiat!
                                    Levertermijn is wel zeer snel. Ik heb de mijne op 24/02 besteld en heb als vermoedelijke leverdatum 24/05 gekregen.
                                    Thanks

Heb de mijne op 22-2 besteld en vandaag te horen gekregen van de dealer dat hij hem op 19-4 verwacht. en dan nog natuurlijk klaar maken/ kenteken/ papieren.

Maar had zelf in mind dat het natuurlijk wel langer kan duren! had ik zelf ook verwacht maar de datum van de dealer is optimistisch.

Heb wel erg getwijfeld over de kleur wilde hem eerst in het wit bestellen maar zag er laats een met bestikkering van een bedrijf en vond het gelijk een bedrijfswagen. dus veranderd in technical grey (vond mijn vriendin een mooie kleur). maar zag er in een paar dagen daar heel veel van rijden dus definitief laten veranderen in Dark Mahogany.

Zal wel wennen zijn maar vind het een chique kleur, veranderd ook steeds van kleur, in de verte lijkt hij zwart sta je er naast dan wordt hij bronzig van kleur en met fel de zon erop wordt hij zelfs een beetje paarsig aubergine.

Remmy
                                    Last edited by ; 05/03/2011, 19:56.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wittyrudy Bekijk Berichten
                                      Zal waarschijnlijk de tweede zijn met dat kleur ik mag deze van mij rond 18 maart verwachten

Jij hebt dan de 2de en remmy de 3de

Goeie keus!!
                                      Prachtige kleur maar een pain in the *ss om proper te houden!!

Gelukkig ben ik daar goed voor uitgerust

Comment

• lamp vervangen

ik heb de gewone halogeen koplampen weet iemand hoe je deze zelf kan vervangen ,kan er niet goed aan uit aan het instructie boekje

Iemand ervaring mee?

mvg mario

Comment

Gisteren mijn 20 inch velgen weggedaan om te laten verdichten.
                                          Binnen een maand mag ik ze gaan ophalen.
                                          Na Pasen er terug onder en bling-bling maar !

Foto's asap hé , heb dit ook overwogen maar denk dat het wat te gaat zijn .

Btw waar heb je ze binnen gedaan ?

Comment

Working...
                                          X