Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Foto's asap hé , heb dit ook overwogen maar denk dat het wat te gaat zijn .
Btw waar heb je ze binnen gedaan ?
Bij PUC Polish in Lanaken.
Ik had twee velgen met een beschadiging.
Moest die sowieso laten repareren wat me ook bijna 300 euro zou kosten.
Heb dan maar ineens de knoop doorgehakt en iets anders wou dan andere insigniabezitters met 20 inch
1 april mag ik ze gaan ophalen. Dus vlak voor de samenscholing. Ze zullen er dan wel nog niet op liggen maar zal er twee meepakken.
Bij PUC Polish in Lanaken.
Ik had twee velgen met een beschadiging.
Moest die sowieso laten repareren wat me ook bijna 300 euro zou kosten.
Heb dan maar ineens de knoop doorgehakt en iets anders wou dan andere insigniabezitters met 20 inch
1 april mag ik ze gaan ophalen. Dus vlak voor de samenscholing. Ze zullen er dan wel nog niet op liggen maar zal er twee meepakken.
niks van , er op nondedoeme ,dat ik het totaalplaatje kan zien
Vraagje voor CorsaWim of Hansa: hebben jullie uiteindelijk die sneeuwkettingen met kleine schakels gebruikt of getest en passen ze op jullie 245/45 18R winterbanden?
Bedankt
Roy
Hallo, ik heb ze zelf niet getest nee. Ik hoorde het van een Insigniarijder die toevallig op dezelfde moment bij de dealer was en op wintersport zou vertrekken. Hij had ze wel gepast.
Het waren Weissenfell-kettingen met kleine schakels.
Sinds vorige week heb ik een Insignia Sports Tourer 130pk Cosmo. Maar vandaag lijkt er een probleem te zijn met de verwarming. Sind vandaag blijft de verwarming op maximaal blazen onafhankelijk van de ingestelde temperatuur (langs bijde kanten dezelfde). Langs de liknker kand komt wordt er gloeiend hete lucht geblazen, langs de rechter kant koude.
Heeft iemand van jullie dit probleem al tegen gekomen? Kan dit veroozaakt worden door een foute insteling?
BINGO!!! We have a winner!
Sorry hoor, maar ik heb precies hetzelfde meegemaakt en bij garage Buga hadden ze dit uiteraard nog nooit gezien...
Bij mij was het aan de rechterkant gloeiend hete lucht en aan de linkerkant ijskoude. Ze hebben toen de "software van mijn verwarming" upgraded en sindsdien heeft dat fenomeen zich niet meer voorgedaan. Maar ik vrees dat ze ook andere soft upgraded hebben want sindsdien heb ik ook nog volgende fenomenen:
De verwarming blaast NOOIT warme lucht uit de openingen in de middenconsole als alles in de stand "auto"staat. Dit zou een gekend fenomeen zijn met de software en er "wordt aan gewerkt".
Er is geen enkel verschil meer in zachtheid van afvering tussen de stand touring en normal. Op touring is hij even hard als op normal. "Wat heeft de vering nu met de verwarming te maken?" ga je me zeggen ... Dat vraag ik me ook af...
Welkom op het Opel forum, de club der bedrogen klanten ;-)
Wim,nu ik je toch te pakken heb,kan ik deze week de wax komen ophalen ?
Mijn vrouwke heeft een nieuwe corsa aangeschaft en dan kan ik die onder handen nemen...
eerst het off topic stukje
ben even over de berichten over gevlogen maar niet allemaal helemaal gelezen zal voor van de week zijn als ik me goed voel.
wat is er gebeurd, wel ik ben al een dikke 14 dagen redelijk zwaar ziek de fut is er uit en voel me ellendig en ben het gewoon moe , heb op het moment nog maar een BMI van 14 dwz dat voor patienten als ons dit dodelijk kan zijn . ze spreken erover om als het blijft minderen een speciale sonde door de buikwand naar de maag te steken zodat ik sonde voeding krijg ( weeral een zot zicht in den insi alhoewel mss een indicatie van hoe dat een insi driver kan gekloot en gepest worden door verschillende mensen zodat hij uiteindelijk er zo uit ziet maar dat is voor seffens ) , dit zou binnen een kleine twee maand zijn of mss vroeger of later . hangt er ook grotendeels van af wat er morgen in het stuivenberg door de prof wordt gezegd . ik probeer zo goed als kan in vorm te komen voor de bijeenkomst maar moet toch vragen of anderen me hier wat gaan in helpen wat organistatie betreft , ik zal van de week die oproep ook doen in het voor dat opgericht topic , aangezien we het simpel gingen houden zou ik zeggen we nodigen een dealer ( lieftst geen gman sorry , seffens uit het verhaal zal wel blijken mijn gevoel kan verkeerd zijn maar daar moeten jullie je ook maar eens over uitspreken ) uit die eventueel een insi bij heeft voor gewone bezoekers zodat die een test rit kunnen doen met deze , ik dacht ook eventueel de mensen die nu de insi kunnen tunen uit te nodigen en eventueel deze voor te stellen een dag korting te geven zodat je hem ter plaatse of op afspraak met een kortinkje kan laten tunen , dan de foto sessie en drankje ( eventueel aangeboden door de uitgenodigde dealer ) en eventueel eten en drinken ( welke voor eigen kosten zijn ) en een mooie en goede uitleg over onderhoud wagen met de goede daarvoor bedoelde producten , eventueel ook iemand die accessoires verkoopt is welkom en zou mss die dag een kortinkje kunnen aanbieden. einde off-topic voorlopig dan nu on-topic
na dat de wagen drie weken is weggeweest zou ik zaterdags naar een personeel feestje gaan van mijn werkgever ( welke twee dagen later ineens na 5 jaar ziekte beslist heeft , na een plant manager wissel, om mij de doodsteek te geven en mij maar te ontslaan , blijkbaar had hij het geduld niet meer om te wachten totdat ikzelf mijnen kop leg ) toen ik dus vrijdag de wagen ging halen vielen me enkele dingen direct op zijnde de vering in toer is hard ( voor mijn rug beenhard ) welke daarvoor zeer zacht was je kon gemakkelijk een keiweg af zonder dat de wagen een krimp gaf of speedbumpers over tegen 50 zonder dat je daar last van had hier is duidelijk iets in veranderd ook in het stuur in toer deze was daarvoor zeer licht en heeft nu geen verschil meer tussen normaal en tour , het audio geluid is niet meer wat het was , deze is wat fleps geworden en ik moet de bass nu tussen 8 en 10 zetten en dit met een infinity ) , en de resonantie zit er nog in dus de motor update heeft meer slecht gedaan dan goed ik heb het idee dat het als hij nu koud staat het veel erger is dan daarvoor maar moet het nog testen ,ook schakelt hij nogal vreemd tegen 50 schakelt hij heen en weer tussen twee versnellingen , daar ik al niet goed ben gewoon van garage naar huis en de rest niet meer getest.
nu tot twee dagen later heb ik last van krampen in de handen ( daar ik een beetje gevoeliger ben op trillingen en dus als resultaat krampen krijg is dit een soort van graadmeter maar daar ik het ook niet altijd heb kan hij resoneren zodat ik het voel en er niets aan overhouden, dus het is een roulette )
zondags ziek de wagen in om het dvd pack te testen , de rca kabel steekt nu op zijn plaats maar is nu zo belachelijk kort genomen ( nochtans is de kabel lang genoeg daar hij ervoor tot midden achterzetel lag ) dat het knoeien gaat worden als je iets wil aansluiten maar ja ik beslis daar niet over te vallen en kijk verder , de asbak staat wederom scheef ( links 1mm de rechterkant +3mm ) ik beslis dit maar zelf op te lossen door eens ( met een doek ertussen ) goed ertegen te kloppen zodat de boel op zijn plaats komt , het handschoenkastje steekt langs de tunnelkant naar voor een 3 a 4 mm zodat dit een lelijk esthetisch zicht geeft ( op zich weer iets waar sommige over vallen en andere niet , ik val daar dus over , toen ik vroeger een product afleverde moesten de knoppen ect ook juist op zijn plaats staan indien dit niet was reclameerde de mensen ook en dan klapte we over producten die een habbekrats koste dus is mijn moto je moet krijgen waar je voor betaald ) daar dit als ik de wagen kocht juist stond moet dit gemakkelijk terug juist kunnen gezet worden ( maar ja als je de verkeerde pluggen enzo gebruikt kan dit niet goed komen he ) ook het beschadigde deksel is niet vervangen us de kras staat er nog op. ook een van de afwerk-toppen van de hoofdsteun passagiers zetel was gewoon los en niet op zijn plaats ingeduwd , dit heb ik dan ook maar zelf verbetert .
dan de test op de audio kwaliteit waarvoor hij dus twee maal is terug geweest valt tegen , weer staat het geluid van de dvdspeler op 20 ( max ) welke als je een film met wat bommen ect. speelt je als je de hoofdtelefoon open zet gehoorschade kan oplopen ( ikzelf hoor al niet goed maar na die test kon ik een kwartier gewoon heel slecht horen ) daar dit voor kinderen is gaat het geluid naar een normaal aanvaardbaar niveau ( 10 ) welke dan nog hard is voor de kids , nu hoor je tijdens het laden van de film een hoop laad geluiden en spinup geluiden , ook zit er een vervelende tik in het geluid , de brom en alternator gefluit is als je er het geluid op 20 zet zo goed als uit en valt niet op doch in stille passages valt dit nog altijd op ( laat ons zeggen dat het fluit en brom niveau met 80% gezakt is ) zet je de speler op een aanvaardbaar niveau dan hoor je alles veel duidelijker voor mij dus totaal niet aanvaardbaar , we spreken over een high-end ( volgens de beschrijving op de site worden deze ook in mercedes en porche geplaatst , ik denk dat deze bestuurders ervan nog kritischer zijn dus dat het systeem gewoon goed moet zijn ) van om en bij de 1700 euro en met leder ( imitatie na controle ) beklede console met dvd speler welke in het handschoen kastje wordt ingebouwd en waarvan de usb connector niet te gebruiken wegens geen plaats om een stick in te steken als het handshoenkastje gesloten is. ook werkt de afstandsbediening meer niet als wel , bij het openen van het handschoenkastje en met de ab naar het glazen dak te richten werkt hiet iets beter , maar dat is niet de bedoeling dacht hoor. om de fouten op te lossen is de wagen voor twee dagen naar breda geweest . ik moet hierbij melden dat het systeem door de invoerder zelf is geplaatst en dat deze in de eerste plaats de wagen serieus hebben beschadigd en de fout niet opgelost krijgen ( nochtans heb ik hetzelfde systeem dubbel liggen en deze dubbel die ik al heb aangesloten en de mensen heb laten horen werkt perfect zonder brom en fluiten en de ab werkt ook , wel moet hier gezegd worden dat deze ook last heeft van bijgeluiden welke te horen zijn tijdens het laad proces )
indien dit het geen is dat je krijgt en dat aanbevolen wordt door Opel kan ik maar 1 ding zeggen niet kopen het is het niet waard
ik heb hiervoor reclameert en hun oplossing hiervoor is afbreken en mijn geld voor de set terug betalen ( meer willen ze niet doen )en dit is waar ik niet mee akkoord kan gaan daar dit zou willen zeggen dat ik eerst een vooral een hoop miserie mee heb gehad er nog rest schade is + dat ik daar dan ook ui versta dat ik de set prijs terug betaald krijg en niet de installatie kosten , volgens mij hoef ik dit niet te nemen en dacht zelfs recht te hebben om de boel naar een gespecialiseerde zaak te brengen die niets anders doen dan audio en video en dat ik de kosten kan verhalen op de invoerder aka installateur , volgens mij de beste optie omdat ik die mannen voor geen haar meer betrouw en dat deze nog eventueel verdere schade kunnen aanbrengen zonder dat ik er iets aan zou kunnen doen. ik zou eventueel de wagen terug kunnen binnen brengen en vragen om in orde te brengen is de installatie eruit zou ik de federale erbij kunnen halen aangezien er bepaalde dingen ontvreemd zijn in de wagen. daar ik die zondag na een half uur of 45 min al helemaal kapot ben besluit ik niet verder te testen , wel een opmerking op een bepaald moment vraag ik mijn zoon om zijn voet aub van het gas af te halen met de hoofdtelefoon op gaf dit het gevoel dat de motor tegen een 3 a 4k rpm draaide doch dit was niet zo , heel de wagen trilde tot en met de zetels ect , dit was vanuit koudstand tot een 30 a 45 minuten erna .
dit zorgt er weer voor dat ik da dag erna een dag mijn handen weer niet kon gebruiken wegens krampen.
vrijdag eindelijk ee beetje terug op de plooi maar niet helemaal want ik moet snel zijn want mijn rechtsbijstand blijkbaar niet kan verlengd worden bij kbc wegens alles naar opel overgezet ( het stomste dat ik ooit heb kunnen doen ) en de 18 afloopt , dus bel ik even met de agent en leg hem de situatie uit welke voorstelt alles op papier te zetten en toch nog snel er een zaak van te maken dus moet ik nog snel de baan op en vooral de snelweg om te zien of de shimmy de al vanaf begin ( 7 maand ) aanwezig was er nu uit is en of dat van die vering nu toch niet een hersenspinsel is , na de test rit blijkt de shimmy eruit zelfs na installatie van de antidiefstalbouten ( ik snap niet waarom dit niet eerder kon , nu is dit een hele lijdensweg geweest terwijl dit al 3 of 4 maand geleden kon opgelost zijn ) doch tijdens de hele rit heb ik een algemene (t)rilling/resonatie te voelen rond 70km/u 90, 100-120km/u , soms laat hij iets voorbij de 120km km/u een zijdelingse trilling voelen ( schuddend gevoel, welke ik vroeger tegen 170 voelde en wim ook tegen een 120 ) heb een paar keer gehad dat hij het gevoel gaf dat hij over ribbel beton reed ( ik dacht dat daarvoor de bussen in de draagarm voor werden vervagen doch volgens de dealer zijn deze vervangen ) voor de rest eigenlijk doet hij wat hij moet doen , niet verwarmen ect .
wat opviel tijdens deze test rit was ook dat het stuur dat nu recht staat tijdens het rijden soms helemaal scheef komt te staan als ik rem ( heb daar nog nooit op gelet
na deze test heb ik een mail ( rapport van een twee tot drie blz ) opgesteld en naar de verzekering doorgestuurd , ik heb patrick van gman hiervan op de hoogte gesteld welke mij verzekerde me bij te staan en te verdedigen voor verschillende punten , ik ben benieuwd wat hiervan is.
dit zijn de punten die ik aangehaald heb welke ik graag zou opgelost zien , er zijn enkele punten waarvan je zou kunnen zeggen dat het vergezocht is maar voor een wagen van 36k ex btw vind ik dat bepaalde dingen aanwezig moet zijn vooral als je hoort dat deze ook op bv een fiat doblooke en een corsaatje staat en en simpele citroen caionette. maar ja ieder zijn gedacht ( let wel dit zijn dingen die zo door de verkoper zijn voorgesteld en zo is beloofd geweest dat dit er wel zou inzitten of zeker erbij zou komen met een update.
1.loshangende rubber onder aan de deur-achter passagierszijde bevestigd op de dorpel, een 4 to 5 keer gemeld nooit hersteld geweest , zondag er terug op uit gekomen doordat ik langs deze zijde de wagen in en uit ben gezet.
2.algemene resonantie wagen - motor - versnellingsbak
3.verwarming die niet werkt op automatisch ,geen flow als je de blazer hoog zet , geen flow achter naar achterzetel. automatische ontwasseming werkt niet meer ( door geen flow blower)
4.automaat - soms schiet hij naar 4000 rpm zonder reden , slecht werkende kickdown = de wagen moet te lang nadenken waardoor je gevaarlijke situaties creëert.
5.te groot volume verschil tussen verschillende bronnen zoals ipod aux > radio bij een infinity op hoog volume kan dit verschietachtig zijn ( ook een binnenkomend ta bij gebruik ipod o.d. geeft een heel groot verschil)
6.resonatie stuur tussen 1500..1700 rpm , valt mss ook bij sectie algemene resonatie doch deze voelt anders aan
7.lichten > automatische regeling , lichten gaan niet aan na het inrijden van een tunnel en gaan soms pas aan na het passeren van de helft van de tunnel ( vier maal geprobeerd vrijdag ) op de ring antwerpen flitsen de lichten aan en uit onder elke brug , daar het xenon is en dat deze lanmpen op hs werken kan dit volgens mij nooit goed zijn omdat de lamp normaal de tijd moet hebben om op te warmen ( dit was goed na een bcm update , nu na zijn drieweekse is dit terug slecht ) ook gaan de lichten niet aan bij zware regenval , ja mag van automatisch verwachten dat het automatisch is vooral omdat in de technische beschrijving van de lichtinstallatie dit beschreven staat , indien de schakelaar op automatisch staat en de ruitenwissers 6 seconden opstaan zou de verlichting moeten aanspringen.
8.deuren vergrendelen zichzelf na het verlaten van de wagen en als de sleutel op het contact steekt doch de alarminstallatie wordt niet geactiveerd , ofwel is het een fout dat de deuren sluiten met de sleutel op het contact ofwel is het normaal maar dan zou volgens de richtlijnen de alarm installatie ook geactiveerd moeten worden.
9.verschillende functie die in de wagen staken bij aankoop zijn er uit genomen zoals automatische zetel verwarming/ventilatie , na een update bij bezoek garage een paar weken later al eruit genomen.
10.automatisch in/uitklappen spiegel werkt niet zoals het hoort , normaal zou deze zoals bij alle andere merken wagens moeten in/uitklappen als de deur(en) ver/ontgrendeld worden en niet door langer dan een x-tal sec op de ab te duwen wat maakt dat als je niet snel genoeg meer bent de ruiten mee open en dicht gaan.
11.opel eye werkt niet naar behoren , soms krijg je melding dat je op de snelweg 70 mag rijden en is er in de verste verte geen bord of vrachtwagen te zien , andere snelheden op de snelweg zijn 90 60 en heel af en toe 30 , daarentegen in de bebouwde kom zou je 130 mogen rijden.
12. gsm module met geïntegreerde telefoon module welke sms'n kan ontvangen en verzenden werkt , maar je weet niet indien je dvd800 op audio of navigatie staat ( welke de meest gebruikte schermen zijn in mijn mening ) dat je een sms ontvangt , geen toon geen teken ( welke prima te zetten is in het teken balkje waar de verschillende symbolen zoals tp en bt staan ) , je zal daardoor ook nooit weten dat je een sms ontvangen hebt na het afkoppelen van je gsm ( de meeste checken hun simkaart niet meer en zetten sms op de gsm zelf , vooral smart phones ) en mss dit sms pas leest een drie dagen ofwat later als je je dvd800 scherm toevallig op phone laat staan.
13. gsm module , wat is het nut om het huidig geselecteerde toestel te laten zien op het scherm als je wil kiezen uit de lijst van 5 toestellen , dit is een stomme programmeerfout en eenvoudig op te lossen. ( stom mss maar van een carkit dat meer dan 500 euro kost mag je verwachten dat dit wel iets of wat logisch ineen steekt , trouwens wordt je telefoonboek overdracht protocol pas 60 seconden na connectie gsm dit zou veel sneller mogen maar weer mijn idee he)
14. flex-ride , na de drieweekse bij gman is er een motor update gebeurd waardoor nu mijn vering om het lelijk te zeggen naar de kloten is , daar ik 10 kapotte rugwervels heb en ondertussen ook 4 beschadigde nekwervels heb ik speciaal het flexride systeem genomen welke ik altijd in toer mode rijd , toen ik hem van de garage ging halen vond ik hem hard maar was niet zeker , nu na 60km testrit en een paar keer keitjes en bumpers te hebben genomen in tour mode is er geen twijfel meer mogelijk , de vering is veel harder geworden voor mij dus beenhard en niet aanvaardbaar , vroeger reed de wagen zwevend over de kasseitjes en ging hij gezwind over de speedbumps maar dat is verleden tijd en vooral dor mijn rug waargenomen.
ook vermeld naar de verzekering toe zijn de beloofde dingen
1.toen ik de wagen bestelde is mij verteld dat de wagen zoals de wagen van mijn vrouw ( een corsa ) een functie zou hebben die de deuren afsloot vanaf een bepaalde snelheid doch deze functie was er even uit genomen wegens technische problemen maar zou zeker door een update terug op de wagen komen , na een wachttijd van 5 maand ontvang ik mijn wagen en merk op dat de speedlock er niet op staat , de verkoper ( een andere omdat de vorige ontslag gekregen/ genomen heeft ) meld mij dat dit er zeker zit aan te komen en dat dit door middel van een update op de wagen zal komen te staan , enkele weken ( 3 to 6 ongeveer ) later wordt doro de verkoper gemeld dat de speedlock gezien is op een van de recent binnengekomen wagens en dat de update dus voor een van de zal zijn . na lang wachten en klagen en zagen horen we dat er een update is , deze wordt tijdens de drieweekse geïnstalleerd . het zou gaan om een update die ook voor de astra j gaat dienen , na navraag blijkt de astra j de speedlock erbij hebben en insignia die een pak duurder is niet , nu bij mij is een belofte een belofte , en volgens mij is een mondelinge belofte bindend , je zal mss zeggen dat dit muggenzifterij is maar ik vind dat zulks een functie zelfs niet meer als een optie mag aanzien worden als je ziet in welke merken en types van auto's deze aanwezig is , ( bv een citroen c3 of4 , fiat doblo , citroen camionette, peugeot 407 stationwagen en nog vele andere , vooral in de duurdere +22000 euro zal dit als een standaard aanzien worden) . dus in mijn ogen heb ik ook recht ( vooral omdat enkele weken later nadat mijn wagen geleverd werd dit aanwezig was ) op deze functie ( en ik noem het bewust geen optie ).
2. de easy stepout welke mij werd uitgelegd als zijnde dezelfde werking te hebben als in de chevrolet welke ook van gm is , en waar de zetel naar achter gaat na uitnemen sleutel en open deur en naar voor als je gezeten bent en de sleutel op het contact steekt. bij mij werkt dit maar voor de helft , dus de werking naar achter gaat goed maar naar voor werkt hij niet juist , de zetel vertrekt al naar voor vanaf wanneer ik mijn deur open er achter lopen gaat niet voor mij , dus geeft dit voor mij een hoop problemen om in te stappen ( komt erbij dat moest ik dit geweten hebben de wagen niet gekocht had maar een andere had genomen waar dit systeem wel goed op werkt , dus maw dit was een dealbreaker geweest , al de rest was nog niet zo erg geweest )
uiteraard werd dus ook het dvd pack aangegeven om op te nemen in het dossier , ik heb betaald voor een goed werkend systeem en neem geen genoegen met het afbreken van het systeem om zo mijn geld terug te krijgen , of er zou iemand mij moeten kunnen helpen het systeem in te bouwen dat ik dubbel aangekocht heb om te bewijzen dat ik gelijk had ivm het goed kunnen uitvoeren van werken, maar dat bekijken we later dan wel.
mss dat sommige nu gaan vinden of zeggen dat ik op bepaalde punten begin te overdrijven , maar dat is dan vooral de schuld van hoe ik behandeld ben geweest en nu zal ik dan ook op mijn strepen staan , is hij pas in orde nadat ik het loodje heb gelegd no prob dan wordt hij ff in de garage gestockeerd en is hij voor mijn invalide zoon . komt hij nog op tijd in orde dan ga ik proberen er nog een beetje van te genieten.
ik ga er mee stoppen , is een hele opdracht geweest dit allemaal op te schrijven en ben nu een beetje kapot en moe en zal denk ik niet veel nodig hebben om in te slapen nu. ik hoop nog zo snel als mogelijk terug op het forum te zitten en vooral in oàrde te zijn voor de samenscholing
Sorry, ik weet niet wat het jullie dus doet maar hier word ik stil van.
En ook sorry voor die hier wat komen lachen met de mensen hun miserie en dat heeft niks met medelijden e.d. te maken maar gewoon met respect, en als je dat niet kan opbrengen blijf hier dan weg aub...
Sorry, ik weet niet wat het jullie dus doet maar hier word ik stil van.
En ook sorry voor die hier wat komen lachen met de mensen hun miserie en dat heeft niks met medelijden e.d. te maken maar gewoon met respect, en als je dat niet kan opbrengen blijf hier dan weg aub...
Mag je dan niet lachen met een tekst van meer dan 100 regels zonder ook maar één leesteken?
Mag je dan niet lachen met een tekst van meer dan 100 regels zonder ook maar één leesteken?
Als je de mens Erwin kent zal je hier niet mee lachen nee ....
Ik hoop voor u dat jij nooit moet mee maken wat hij nu doorstaat ,en dan heb ik het over zijn ziekte en niet over de auto
Comment