Omdat niet alle gelukkige Insignia rijders op het forum komen, tijd voor een positieve insteek:
Insignia ST Cosmo Ecoflex 130pk (powerbox 160pk)
uitrusting: DVD800 met BT, AFL, Geventilleerde sportzetels in zwart leder, trailer pack, 18" LM, park pilot,...
13maanden oud, 50.000km
Problemen over een jaar:
* 1200km: vrachtwagen in koffer...
* 4800km: bij vertrek 's morgens: verwarming blaast links hete lucht, rechts koude lucht, midden niets, in het dashboard tikt een klep... => na afleggen contact en 5min wachten opgelost en niet meer voorgevallen. Blijkbaar zit er een luchttoevoerklep die automatisch de luchtverdeling L/R (en boven onder?) regelt. Waarschijnlijk ff blijven hangen. Nooit nog probleem mee gehad...
* 32.000km: mat zetelverwarming bestuurder defect => netjes vervangen in garantie (mat bijrijder preventief vervangen)
* 32.000km: bedieningsknop op achterklep in staking, vervangen onder garantie (gevolg van vrachtwagen??)
* 32.000km: verwarming is de weg kwijt op stand "auto" Verwarming op stand "auto" zetten en dan de 3knoppen van de uitstroomregeling (voeten, borst, ruit) opzetten en alles werkt goed én automatisch (temp, blaassnelheid,...)
* ontdekt dat je parkeersensoren ook op hogere snelheden kan aanzetten. Was me voor de update nooit opgevallen maar zou blijkbaar normaal zijn.
That's it.
iPhone, iPod én zelfs iPad werken probleemloos. Verbruik schommelt tussen 5.7 (als veel snelweg @ 130) en 7.4 (als veel stad/dorpsverkeer, file of stevige ritjes).
Automatische verlichting is idd soms wat snel of net wat traag van reactie, heb indruk dat het te maken heeft met de netheid van de voorruit (zowel binnen- als buitenzijde).
Voor de rest, super stabiel met zware aanhanger (zelfs aan 120), fantastische zetels (zegt iedereen die met me meerijdt en dat zijn er wel wat), ongelooflijke lichten, en nog steeds bloedmooi Mijn Vectra SW (met 194pk en IDS plus) was leuker in de bochten maar dat wist ik op voorhand). Koffer is groot genoeg, interieurruimte ook, overzichtelijkheid ben je snel gewoon, wegklapbare trekhaak is vreselijk handig, radio geeft goed geluid, ik mis zelfs de regelbare middenarmsteun niet meer. Als ze hem morgen platrijden bestel ik onmiddellijk een nieuwe. Waarschijnlijk geen ecoflex meer, enkel omdat de lange 5de en 6de wat moeite hebben met een zware aanhanger op vals plat of lange hellingen (lang leve 4de )
Still driving strong!!
ps: ben geen alleenstaand geval: mijn schoonbroer en een goeie vriend hebben ongeveer dezelfde (gelukkig ander kleur) en zij hebben tot nu toe enkel de zetelmatten gehad (mooi opgelost) en de "auto"-stand van de verwarming. Er zijn dus wel degelijk zo goed als probleemloze Insignia's en tevreden klanten... Ik zeg het nogmaals, veel hangt af van de dealer en zijn service!
Insignia ST Cosmo Ecoflex 130pk (powerbox 160pk)
uitrusting: DVD800 met BT, AFL, Geventilleerde sportzetels in zwart leder, trailer pack, 18" LM, park pilot,...
13maanden oud, 50.000km
Problemen over een jaar:
* 1200km: vrachtwagen in koffer...
* 4800km: bij vertrek 's morgens: verwarming blaast links hete lucht, rechts koude lucht, midden niets, in het dashboard tikt een klep... => na afleggen contact en 5min wachten opgelost en niet meer voorgevallen. Blijkbaar zit er een luchttoevoerklep die automatisch de luchtverdeling L/R (en boven onder?) regelt. Waarschijnlijk ff blijven hangen. Nooit nog probleem mee gehad...
* 32.000km: mat zetelverwarming bestuurder defect => netjes vervangen in garantie (mat bijrijder preventief vervangen)
* 32.000km: bedieningsknop op achterklep in staking, vervangen onder garantie (gevolg van vrachtwagen??)
* 32.000km: verwarming is de weg kwijt op stand "auto" Verwarming op stand "auto" zetten en dan de 3knoppen van de uitstroomregeling (voeten, borst, ruit) opzetten en alles werkt goed én automatisch (temp, blaassnelheid,...)
* ontdekt dat je parkeersensoren ook op hogere snelheden kan aanzetten. Was me voor de update nooit opgevallen maar zou blijkbaar normaal zijn.
That's it.
iPhone, iPod én zelfs iPad werken probleemloos. Verbruik schommelt tussen 5.7 (als veel snelweg @ 130) en 7.4 (als veel stad/dorpsverkeer, file of stevige ritjes).
Automatische verlichting is idd soms wat snel of net wat traag van reactie, heb indruk dat het te maken heeft met de netheid van de voorruit (zowel binnen- als buitenzijde).
Voor de rest, super stabiel met zware aanhanger (zelfs aan 120), fantastische zetels (zegt iedereen die met me meerijdt en dat zijn er wel wat), ongelooflijke lichten, en nog steeds bloedmooi Mijn Vectra SW (met 194pk en IDS plus) was leuker in de bochten maar dat wist ik op voorhand). Koffer is groot genoeg, interieurruimte ook, overzichtelijkheid ben je snel gewoon, wegklapbare trekhaak is vreselijk handig, radio geeft goed geluid, ik mis zelfs de regelbare middenarmsteun niet meer. Als ze hem morgen platrijden bestel ik onmiddellijk een nieuwe. Waarschijnlijk geen ecoflex meer, enkel omdat de lange 5de en 6de wat moeite hebben met een zware aanhanger op vals plat of lange hellingen (lang leve 4de )
Still driving strong!!
ps: ben geen alleenstaand geval: mijn schoonbroer en een goeie vriend hebben ongeveer dezelfde (gelukkig ander kleur) en zij hebben tot nu toe enkel de zetelmatten gehad (mooi opgelost) en de "auto"-stand van de verwarming. Er zijn dus wel degelijk zo goed als probleemloze Insignia's en tevreden klanten... Ik zeg het nogmaals, veel hangt af van de dealer en zijn service!
Comment