Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Omdat niet alle gelukkige Insignia rijders op het forum komen, tijd voor een positieve insteek:

Insignia ST Cosmo Ecoflex 130pk (powerbox 160pk)
    uitrusting: DVD800 met BT, AFL, Geventilleerde sportzetels in zwart leder, trailer pack, 18" LM, park pilot,...

13maanden oud, 50.000km

Problemen over een jaar:
    * 1200km: vrachtwagen in koffer...
    * 4800km: bij vertrek 's morgens: verwarming blaast links hete lucht, rechts koude lucht, midden niets, in het dashboard tikt een klep... => na afleggen contact en 5min wachten opgelost en niet meer voorgevallen. Blijkbaar zit er een luchttoevoerklep die automatisch de luchtverdeling L/R (en boven onder?) regelt. Waarschijnlijk ff blijven hangen. Nooit nog probleem mee gehad...
    * 32.000km: mat zetelverwarming bestuurder defect => netjes vervangen in garantie (mat bijrijder preventief vervangen)
    * 32.000km: bedieningsknop op achterklep in staking, vervangen onder garantie (gevolg van vrachtwagen??)
    * 32.000km: verwarming is de weg kwijt op stand "auto" Verwarming op stand "auto" zetten en dan de 3knoppen van de uitstroomregeling (voeten, borst, ruit) opzetten en alles werkt goed én automatisch (temp, blaassnelheid,...)
    * ontdekt dat je parkeersensoren ook op hogere snelheden kan aanzetten. Was me voor de update nooit opgevallen maar zou blijkbaar normaal zijn.

That's it.

iPhone, iPod én zelfs iPad werken probleemloos. Verbruik schommelt tussen 5.7 (als veel snelweg @ 130) en 7.4 (als veel stad/dorpsverkeer, file of stevige ritjes).
    Automatische verlichting is idd soms wat snel of net wat traag van reactie, heb indruk dat het te maken heeft met de netheid van de voorruit (zowel binnen- als buitenzijde).

Voor de rest, super stabiel met zware aanhanger (zelfs aan 120), fantastische zetels (zegt iedereen die met me meerijdt en dat zijn er wel wat), ongelooflijke lichten, en nog steeds bloedmooi Mijn Vectra SW (met 194pk en IDS plus) was leuker in de bochten maar dat wist ik op voorhand). Koffer is groot genoeg, interieurruimte ook, overzichtelijkheid ben je snel gewoon, wegklapbare trekhaak is vreselijk handig, radio geeft goed geluid, ik mis zelfs de regelbare middenarmsteun niet meer. Als ze hem morgen platrijden bestel ik onmiddellijk een nieuwe. Waarschijnlijk geen ecoflex meer, enkel omdat de lange 5de en 6de wat moeite hebben met een zware aanhanger op vals plat of lange hellingen (lang leve 4de )

Still driving strong!!

ps: ben geen alleenstaand geval: mijn schoonbroer en een goeie vriend hebben ongeveer dezelfde (gelukkig ander kleur) en zij hebben tot nu toe enkel de zetelmatten gehad (mooi opgelost) en de "auto"-stand van de verwarming. Er zijn dus wel degelijk zo goed als probleemloze Insignia's en tevreden klanten... Ik zeg het nogmaals, veel hangt af van de dealer en zijn service!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
      Omdat niet alle gelukkige Insignia rijders op het forum komen, tijd voor een positieve insteek:

Insignia ST Cosmo Ecoflex 130pk (powerbox 160pk)
      uitrusting: DVD800 met BT, AFL, Geventilleerde sportzetels in zwart leder, trailer pack, 18" LM, park pilot,...

13maanden oud, 50.000km

Problemen over een jaar:
      * 1200km: vrachtwagen in koffer...
      * 4800km: bij vertrek 's morgens: verwarming blaast links hete lucht, rechts koude lucht, midden niets, in het dashboard tikt een klep... => na afleggen contact en 5min wachten opgelost en niet meer voorgevallen. Blijkbaar zit er een luchttoevoerklep die automatisch de luchtverdeling L/R (en boven onder?) regelt. Waarschijnlijk ff blijven hangen. Nooit nog probleem mee gehad...
      * 32.000km: mat zetelverwarming bestuurder defect => netjes vervangen in garantie (mat bijrijder preventief vervangen)
      * 32.000km: bedieningsknop op achterklep in staking, vervangen onder garantie (gevolg van vrachtwagen??)
      * 32.000km: verwarming is de weg kwijt op stand "auto" Verwarming op stand "auto" zetten en dan de 3knoppen van de uitstroomregeling (voeten, borst, ruit) opzetten en alles werkt goed én automatisch (temp, blaassnelheid,...)
      * ontdekt dat je parkeersensoren ook op hogere snelheden kan aanzetten. Was me voor de update nooit opgevallen maar zou blijkbaar normaal zijn.

That's it.

iPhone, iPod én zelfs iPad werken probleemloos. Verbruik schommelt tussen 5.7 (als veel snelweg @ 130) en 7.4 (als veel stad/dorpsverkeer, file of stevige ritjes).
      Automatische verlichting is idd soms wat snel of net wat traag van reactie, heb indruk dat het te maken heeft met de netheid van de voorruit (zowel binnen- als buitenzijde).

Voor de rest, super stabiel met zware aanhanger (zelfs aan 120), fantastische zetels (zegt iedereen die met me meerijdt en dat zijn er wel wat), ongelooflijke lichten, en nog steeds bloedmooi Mijn Vectra SW (met 194pk en IDS plus) was leuker in de bochten maar dat wist ik op voorhand). Koffer is groot genoeg, interieurruimte ook, overzichtelijkheid ben je snel gewoon, wegklapbare trekhaak is vreselijk handig, radio geeft goed geluid, ik mis zelfs de regelbare middenarmsteun niet meer. Als ze hem morgen platrijden bestel ik onmiddellijk een nieuwe. Waarschijnlijk geen ecoflex meer, enkel omdat de lange 5de en 6de wat moeite hebben met een zware aanhanger op vals plat of lange hellingen (lang leve 4de )

Still driving strong!!

ps: ben geen alleenstaand geval: mijn schoonbroer en een goeie vriend hebben ongeveer dezelfde (gelukkig ander kleur) en zij hebben tot nu toe enkel de zetelmatten gehad (mooi opgelost) en de "auto"-stand van de verwarming. Er zijn dus wel degelijk zo goed als probleemloze Insignia's en tevreden klanten... Ik zeg het nogmaals, veel hangt af van de dealer en zijn service!
      Prachtige 100ste post !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
        Die 'anderen' (zitten we ergens op een eiland ) komen hier alleen maar om af en toe eens een smile op jullie gezicht te krijgen... Er zijn ook nog dingen die werken in het leven hoor

Mochten jullie OOIT eens durven in een ander topic dat dit (of zijn voorgangers) te lezen, dan zou je misschien merken dat die 'ANDEREN' meestal wel zo zijn en dat je het dus met een korreltje zou moet nemen...

En het feit zoals het hier nu aan toe gaat, is gewoon door jullie reacties op die 'ANDEREN' die het dan op den duur enkel doen om die reactie uit te drukken...

Anders eens wikipedia raadplegen op de woorden als ironie, psychologie,..
        Het is blijkbaar wel net die ironie die ze dan off-topic noemen en blijkbaar niet mag gepost worden. Of zie ik dit verkeerd?
        Even een steek onder water is best leuk maar dat moet dan wel geen vervolg van 3 bladzijden krijgen zoals hier soms gebeurt.
        En zijn er dan nog andere forums?
        En.......wie zijn de "anderen".....?

.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
          En.......wie zijn de "anderen".....?
          Lees gerust eens verder op www.AUTOforum.be!
          1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
            Lees gerust eens verder op www.AUTOforum.be!
            Dank u.
            Een nieuwe wereld gaat voor mij open.
            den borre

Int3x0r

Comment

• Insignia ST Cosmo Ecoflex 130pk (powerbox 160pk)

13maanden oud, 50.000km

Als ze hem morgen platrijden bestel ik onmiddellijk een nieuwe. Waarschijnlijk geen ecoflex meer, enkel omdat de lange 5de en 6de wat moeite hebben met een zware aanhanger op vals plat of lange hellingen (lang leve 4de )

Still driving strong!!

Ik zou momenteel ook voor dezelfde wagen kiezen (het mag ook een opc zijn) mochten ze hem plat rijden.
              den borre

Int3x0r

Comment

• Powerbox is wel jammer, deze motoren zijn erg makkelijk te tunen tot 190pk...

Comment

• Zijn er nog meer mensen die op het centrale scherm tussen de tellers geen digitale snelheid af kunnen lezen? mijne gaat namelijk tot 6 en de snelheid zou op 7 moeten zitten..

Hoor het graag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinr Bekijk Berichten
                    Zijn er nog meer mensen die op het centrale scherm tussen de tellers geen digitale snelheid af kunnen lezen? mijne gaat namelijk tot 6 en de snelheid zou op 7 moeten zitten..

Hoor het graag.
                    Hier nog niet gehoord,enkel door U.
                    Wat zegt de dealer ?

Comment

• Dat opel technik center waar kan ik dat vinden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 125 problems Bekijk Berichten
                        Dat opel technik center waar kan ik dat vinden?
                        Staan die niet in je GPS?
                        1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 125 problems Bekijk Berichten
                          Dat opel technik center waar kan ik dat vinden?

Je kan daar enkel via je dealer geraken dus het heeft geen zin om dit anders te doen.
                          Het is nadat uw dealer heeft beslist en andere zaken heeft uitgeput dat hij je naar daar verwijst.
                          Last edited by ; 08/03/2011, 15:54.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                            Staan die niet in je GPS?
                            Nee,daar staan alle dealers en garages van alle merken in.
                            Maar geen Technik Center.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinr Bekijk Berichten
                              Zijn er nog meer mensen die op het centrale scherm tussen de tellers geen digitale snelheid af kunnen lezen? mijne gaat namelijk tot 6 en de snelheid zou op 7 moeten zitten..

Hoor het graag.

Een tiental pagina's terug is er iemand hier geweest met 't zelfde issue. Was iets met MY of zo, dacht ik... (als je't nog terug vindt tussen al die off-topic berichten hier ! )

Comment

• Verdorie, is een tijdje geleden dat ik deze issue eens heb open gedaan, en het gaat hier precies niet echt goed met die insignia-rijders..... dus sluit ik mij maar al te graag aan bij gigiTR6.....

Insignia ST Edition 130pk
                                ingebruikname : maart 2009 (Eén van de eerste 20 ST's die ooit zijn afgeleverd.... )
                                uitrusting: Gold Pack (GPS, park pilot,...)

24maanden oud, 50.000km

Problemen over een 2 jaar:
                                * dag 1 : plotseling uitvallen van de GPS/radio.
                                Meteen binnen geweest, kenden er nog niets van.
                                Ondertussen ondervonden dat ge gewoon 1 minuut wacht en dan de 'on-knop' ingedrukt houdt....
                                Dit euvel gebeurt mij ongeveer 1 keer per maand.....

Voor de rest al 1 keer op onderhoud geweest, na 30000 km.

Verbruik schommelt tussen 7.0 en 7.8 liter per 10 km

Voor de rest :
                                - super cruise-wagen..... 't is geen BMW of Audi. Maar dat weet je als je zo'n wagen koopt.
                                - fantastische zetels (zegt iedereen die met me meerijdt)
                                - koffer is niet van de grootste, interieurruimte valt goed mee, overzichtelijkheid ben je snel gewoon.

Als ze hem morgen platrijden bestel ik onmiddellijk een nieuwe.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk Berichten
                                  Verdorie, is een tijdje geleden dat ik deze issue eens heb open gedaan, en het gaat hier precies niet echt goed met die insignia-rijders..... dus sluit ik mij maar al te graag aan bij gigiTR6.....

Insignia ST Edition 130pk
                                  ingebruikname : maart 2009 (Eén van de eerste 20 ST's die ooit zijn afgeleverd.... )
                                  uitrusting: Gold Pack (GPS, park pilot,...)

24maanden oud, 50.000km

Problemen over een 2 jaar:
                                  * dag 1 : plotseling uitvallen van de GPS/radio.
                                  Meteen binnen geweest, kenden er nog niets van.
                                  Ondertussen ondervonden dat ge gewoon 1 minuut wacht en dan de 'on-knop' ingedrukt houdt....
                                  Dit euvel gebeurt mij ongeveer 1 keer per maand.....

Voor de rest al 1 keer op onderhoud geweest, na 30000 km.

Verbruik schommelt tussen 7.0 en 7.8 liter per 10 km

Voor de rest :
                                  - super cruise-wagen..... 't is geen BMW of Audi. Maar dat weet je als je zo'n wagen koopt.
                                  - fantastische zetels (zegt iedereen die met me meerijdt)
                                  - koffer is niet van de grootste, interieurruimte valt goed mee, overzichtelijkheid ben je snel gewoon.

Als ze hem morgen platrijden bestel ik onmiddellijk een nieuwe.

Hier kan ik me ook bij aansluiten:
                                  Insignia ST cosmo ecoflex 160pk. (panoramisch dak, infinity sound,AFL, ...)
                                  In dienst sinds 1 juli 2010.

problemen : in het begin de turboslang die bijna loszat en het gekende verwarmingsprogrammatie probleem dat hij nog steeds heeft.
                                  Ook had hij de eerste duizend kilometer last van vibraties in de pedalen; dit probleem verdween spontaan na wat meer kilometers;

Voor de rest : niks 0,0 problemen. het blijft een prachtwagen met super EGR-zetels. iedereen die meerijdt is er van onder de indruk.

Besluit : we zouden onze beslissing van toen direct overdoen

.
                                  Last edited by ; 08/03/2011, 18:56.

Comment

• Polleke,

ik heb de problemen nog maar een kleine maand - daarvoor zonder problemen 20000 km gebold - problemen zijn begonnen nadat er een update gebeurd is door Barto ( flexride - schokkeren tegen 80km/h) .
                                    Na vervangen van de turboklep en herbalanceren velgen heeft Barto tegen mij toegegeven dat ze het niet opgelost krijgen omdat het probleem vermoedelijk in de update zit ( conflict update met insignia's die met een automaat zijn uitgerust ) - dit leek mij aannemelijk omdat de problemen begonnen zijn na die bewuste update - ze heeft eventjes geduld gevraagd omdat ze dit gemeld hebben en doordat zij de schuld leggen bij de update heeft ze mij gezegd dat ze zo vlug mogelijk een andere update verwachten die mijn problemen zou oplossen ? ik heb daar gezegd dat ik wel eventjes geduld ga hebben ,maar dit is ondertussen al 14 dagen geleden ,dus van de week nog eens binnen springen hoe dat het zit ( als ik er geraak want op het moment zeer weinig tijd overdag)?
                                    ik heb dit nog niet zelf gemeld bij GM omdat ik verwacht van mijn dealer (waar ik mijn zuurverdiende centen heb achtergelaten) dat zij mijn problemen met mijn wagen zo vlug mogelijk oplossen .
                                    ik hou het forum wel op de hoogte vanaf het moment er voor mijn wagen een oplossing is ( dan heeft iedereen er iets aan ) .

groeten
                                    Kris

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chiorske Bekijk Berichten
                                      Polleke,

ik heb de problemen nog maar een kleine maand - daarvoor zonder problemen 20000 km gebold - problemen zijn begonnen nadat er een update gebeurd is door Barto ( flexride - schokkeren tegen 80km/h) .
                                      Na vervangen van de turboklep en herbalanceren velgen heeft Barto tegen mij toegegeven dat ze het niet opgelost krijgen omdat het probleem vermoedelijk in de update zit ( conflict update met insignia's die met een automaat zijn uitgerust ) - dit leek mij aannemelijk omdat de problemen begonnen zijn na die bewuste update - ze heeft eventjes geduld gevraagd omdat ze dit gemeld hebben en doordat zij de schuld leggen bij de update heeft ze mij gezegd dat ze zo vlug mogelijk een andere update verwachten die mijn problemen zou oplossen ? ik heb daar gezegd dat ik wel eventjes geduld ga hebben ,maar dit is ondertussen al 14 dagen geleden ,dus van de week nog eens binnen springen hoe dat het zit ( als ik er geraak want op het moment zeer weinig tijd overdag)?
                                      ik heb dit nog niet zelf gemeld bij GM omdat ik verwacht van mijn dealer (waar ik mijn zuurverdiende centen heb achtergelaten) dat zij mijn problemen met mijn wagen zo vlug mogelijk oplossen .
                                      ik hou het forum wel op de hoogte vanaf het moment er voor mijn wagen een oplossing is ( dan heeft iedereen er iets aan ) .

groeten
                                      Kris
                                      Ik heb geen automaat dus daar kan het verschil niet in zitten.

Comment

• ik heb toch wel serieus de indruk dat de meeste problemen van trillingen en dergelijke zich situeren bij de Insi's met automaat.

Comment

• Wie ik hier wel een beetje mis in deze laatste discussie, dat is Erwin. Ondanks zijn lichamelijke problemen zoekt hij alles direkt uit, geeft informatie en helpt iedereen die hij kan. Mijn ST sport is nu 8 maanden, heeft 22000km en ik ben nog zeer tevreden, en als ik terug een nieuwe wagen zou kopen dan koop ik terug een insignia, als het kan een OPC
                                          Erwin, veel beterschap en ik hoop je te ontmoeten op 02-04-11.

Comment

Working...
                                          X