Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
    inderdaad; zelfs nog 50kg meer door het panoramisch dak
    Kiept hij niet om bij een stevige bocht?

Auto's zijn de laatst jaren overdreven zwaar geworden. Ik zou zo'n moderne dieselmotor eens aan het werk willen zien in een auto van pakweg 1000kg. Een 1.6 CRTDI in een Golf II, gaat volgens mij zeer vlotjes gaan tegenover diezelfde motor in een Golf VI.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
      Kiept hij niet om bij een stevige bocht?

Auto's zijn de laatst jaren overdreven zwaar geworden. Ik zou zo'n moderne dieselmotor eens aan het werk willen zien in een auto van pakweg 1000kg. Een 1.6 CRTDI in een Golf II, gaat volgens mij zeer vlotjes gaan tegenover diezelfde motor in een Golf VI.
      alle veiligheids- en comfort-items maken de huidige auto's al maar zwaarder; toch is het rendement van de huidige motoren al maar beter geworden.

Om een voorbeeld te geven: ik heb nog een oud Suzuki-jeepke van 1983. Die wordt aangedreven door een 1000cc benzinemotortje. Eigen gewicht van die auto is ongeveer 900kg. Het gemiddeld verbruik bij rustig rijden (dwz. tot ongeveer 70km/h en niet in 4x4)) ligt steeds rond de 10l/100km.

M'n eigen corsaatje van 2001 (14 16v) leeggewicht ongeveer 1000kg gaat in de winter ook naar een verbruik van rond de 10 liter.

Die waarden zie je vandaag terug in een tweeliter turbo benzinemotor van boven de 200pk...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
        M'n eigen corsaatje van 2001 (14 16v) leeggewicht ongeveer 1000kg gaat in de winter ook naar een verbruik van rond de 10 liter.
        Bij deze, Opel motoren hebben een drankprobleem. Ik heb nog Suzuki Swift gereden, 1.3 benzine, daar moest je al als een halve zool mee rijden om 7l/100km te halen.

Comment

• M'n eigen corsaatje van 2001 (14 16v) leeggewicht ongeveer 1000kg gaat in de winter ook naar een verbruik van rond de 10 liter.
          niet normaal die 10l, met mijne corsa c 1.4 twinport van 2004 moet ik serieus mijn best doen om aan de 8l te komen bij sportieve rijstijl rond de kerk.
          toch best eens laten checken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichten
            niet normaal die 10l, met mijne corsa c 1.4 twinport van 2004 moet ik serieus mijn best doen om aan de 8l te komen bij sportieve rijstijl rond de kerk.
            toch best eens laten checken
            da's juist de reden van de twinport...ik heb één van de eerste corsa's C (1.4 16V) en dan nog een zeldzame automaat (met koppelomvormer) die ze maar een klein jaartje geproduceerd hebben. Daarna kwam de easytronic (gerobotiseerde bak) maar enkel met de 1200cc.
            Hij is door de garage meermaals gechecked en het verbruik is nooit afgenomen.
            Het schijnt eigen te zijn aan die combi...

Comment

• Sinds gisteren ben ik de gelukkige eigenaar van een Insignia ST 2.0 Ecoflex 160HP. Mijn vorige leasewagen (Opel Astra Break 1.7 TDCI) ingeruild voor deze nieuwe, en het moet gezegd dat dit toch wel echt een prachtige wagen is.

Zijn dikke neus en J.Lo-kont stralen een tikkeltje arrogant je m'en-foutisme uit, hetgeen voorheen enkel voorbehouden was voor de premiums. Alhoewel ik de keuze had uit hoger geklasseerde wagens (A4, BMW3, ...) ben ik toch vrij snel gezwicht voor een vrij goed uitgeruste Insignia:

Insignia ST Cosmo Ecoflex 160HP Technical Gray
              - Platinum Pack
              - 18" 5 dubbele spaken
              - Elektrisch panoramisch dak
              - 230 V Aansluiting

Alles voelt heel vertrouwd aan na 3 jaar gereden te hebben met een Astra break. Tot nu toe enkel verbeteringen tegengekomen tov mijn vorige Opel. Ook kleine zaken, zoals bvb het knopje voor de cruise control heeft nu een deftige plaats gekregen, terwijl dit in mijn Astra op het uiteinde van de pinker-hendel stond. Je zette bijna altijd je pinkers aan, toen je cruise control inschakelde.

Van echt grote verbeteringen tov van mijn vorige wagen, valt me vooral het AFL op: Wow! Wat een zichtveld genereren die Xenons. Draaien aan het stuur en die prachtig witte lichtbundels verlichten perfect waar je heen moet.

'k Heb nu nog geen 100 km, maar van zodra ik wat meer kilometers op de teller heb, zal ik een uitgebreid verslagje posten, met een paar fotootjes en eventueel eentje van mijn oude Astra (uit nostalgie).

Dankzij dit topic ben ik al heel wat te weten gekomen over deze wagen, dus bedankt allemaal voor het delen van jullie ervaringen. Vooral dikke merci aan Erwin, die ondanks zijn problemen een onmisbaar onderdeel van dit topic uitmaakt.
              Last edited by ; 10/03/2011, 11:30.

Comment

• Proficiat!

Oorspronkelijk geplaatst door glider8 Bekijk Berichten
                Dankzij dit forum ben ik al heel wat te weten gekomen over deze wagen, dus bedankt allemaal voor het delen van jullie ervaringen. Vooral dikke merci aan Erwin, die ondanks zijn problemen een onmisbaar onderdeel van dit forum uitmaakt.
                Topic. Niet forum, maar topic.

We zouden jullie graag als actief lid van het forum zien. Er is naast informatie over Insignia's nog veel andere interessante info uit te wisselen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                  Hoe hoger je verbruik, hoe meer fun je hebt!

Simpel, toch?
                  Bof, dat weet ik nog zo niet. Mijn eerste wagen, een Citroën AX, zoop alsof hij Boris Jeltsin was. En qua fungehalte was het toch niet echt top.
                  American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

Hoe hoger je verbruik, hoe meer fun je hebt!

Simpel, toch?
                    Ja, vriend van mij rijdt met Audi RS6 Avant..... Brussel-Kust-Brussel (langs Wallonië, daar 'werkt' de politie niet zoveel ) en de tank is leeg!!!!
                    Veel plezier gehad.... Totdat hij weer aan het tankstation moet passeren....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                      Bij deze, Opel motoren hebben een drankprobleem. Ik heb nog Suzuki Swift gereden, 1.3 benzine, daar moest je al als een halve zool mee rijden om 7l/100km te halen.

Opel een drank probleem?
                      Naar mijn weten zijn de meeste motoren toch van Alfa / Fiat?
                      Die motoren zitten blijkbaar bij nog vele merken onder de motorkap.
                      Hebben die dan ook een drank probleem? De auto's hé niet de chauffeurs.
                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                        Opel een drank probleem?
                        Naar mijn weten zijn de meeste motoren toch van Alfa / Fiat?
                        Die motoren zitten blijkbaar bij nog vele merken onder de motorkap.
                        Hebben die dan ook een drank probleem? De auto's hé niet de chauffeurs.
                        oi,

Dat was bij de Vectra zo.

Groeten.
                        1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                          Dan toch liever 3 uur met een smile op mijn gezicht en 5 min vloeken, dan 6 uur vloeken en 5 min lachen...
                          ...naar de vriendelijke man van VTB-VAB?
                          1991 BMW E30 318is

Comment

• heb nu 3000 km gereden en remmen beginnen te piepen, al paar weken zo maar ik dacht, dat gaat wel over, piept eigenlijk alleen bij op 't gemakje remmen, niet bij doorduwen... maybe onnozel om daar iets over te vragen maar kom, hoe stop ik dat piepen? en is dat een normaal verschijnsel?
                            thx 4 tha tips

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                              Proficiat!

Topic. Niet forum, maar topic.

We zouden jullie graag als actief lid van het forum zien. Er is naast informatie over Insignia's nog veel andere interessante info uit te wisselen.

Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                              oi,

Dat was bij de Vectra zo.

Groeten.
                              oi!
                              Serieus?

Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                              ...naar de vriendelijke man van VTB-VAB?
                              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                              Motoren & Tjeurisme

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                oi!
                                Serieus?
                                Blijkbaar zijn de 2.0-motoren in de Insignia doorontwikkelingen van de oude 1.9...
                                1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2
                                  Ik zie hier WEERAL een hele hoop off-topic shit staan...
                                  Terug naar de on-topic shit dan:

Welke velgen zijn dit?

1991 BMW E30 318is

Comment

Welke velgen zijn dit?

Van het merk Ronal.

Comment

Welke velgen zijn dit?

Blitze car. Ik zie er mezelf niet in rond rijden maar dat paars heeft wel iets.

Comment

• Hallo ik ben Dirk en ben nieuw op dit forum ik rij al iets meer dan een half jaar met een insignia st 2.0 diesel 160 hp ben zeer tevreden met deze auto heb hem of haar wel niet nieuw gekocht deze komt uit duitsland,de kleur is panna cotta dacht eerst dat het een soort eten was lol maar blijkbaar toch een kleur.
                                        Alleen het spijtige dat er geen xenon in stond ,nu heb ik vorige week een set koplampen op de kop kunnen tikken op ebay maar nu is de vraag kan ik dit zomaar in de auto monteren wie heeft ervaring met dit soort zaken of kan me bepaalde tips geven ik weet dat ik een appart stuurapparaat moet hebben en andere stekkers voor op de kabelboom (heeft mischien iemand deze stekkers liggen of weet ze mischien uit te halen ) mvg DCAT

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DCAT Bekijk Berichten
                                          Hallo ik ben Dirk en ben nieuw op dit forum ik rij al iets meer dan een half jaar met een insignia st 2.0 diesel 160 hp ben zeer tevreden met deze auto heb hem of haar wel niet nieuw gekocht deze komt uit duitsland,de kleur is panna cotta dacht eerst dat het een soort eten was lol maar blijkbaar toch een kleur.
                                          Alleen het spijtige dat er geen xenon in stond ,nu heb ik vorige week een set koplampen op de kop kunnen tikken op ebay maar nu is de vraag kan ik dit zomaar in de auto monteren wie heeft ervaring met dit soort zaken of kan me bepaalde tips geven ik weet dat ik een appart stuurapparaat moet hebben en andere stekkers voor op de kabelboom (heeft mischien iemand deze stekkers liggen of weet ze mischien uit te halen ) mvg DCAT
                                          Niet vergeten om ook de koplampsproeiers en de automatische hoogte regeling in te bouwen.
                                          1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                          2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Working...
                                          X