Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DCAT Bekijk Berichten
    Hallo ik ben Dirk en ben nieuw op dit forum ik rij al iets meer dan een half jaar met een insignia st 2.0 diesel 160 hp ben zeer tevreden met deze auto heb hem of haar wel niet nieuw gekocht deze komt uit duitsland,de kleur is panna cotta dacht eerst dat het een soort eten was lol maar blijkbaar toch een kleur.
    Alleen het spijtige dat er geen xenon in stond ,nu heb ik vorige week een set koplampen op de kop kunnen tikken op ebay maar nu is de vraag kan ik dit zomaar in de auto monteren wie heeft ervaring met dit soort zaken of kan me bepaalde tips geven ik weet dat ik een appart stuurapparaat moet hebben en andere stekkers voor op de kabelboom (heeft mischien iemand deze stekkers liggen of weet ze mischien uit te halen ) mvg DCAT
    Als dit de originele koplampen zijn heb je nog nodig :
    Stuurapparaat, camera in de voorruit voor AFL,nieuwe voorruit,bekabeling ,hoogteregeling voor + achter ,programmeerwerk en al de rest dat ik nog vergeet

Mijn gedacht : onbegonnen werk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scott Bekijk Berichten
      Stuurapparaat, camera in de voorruit voor AFL,nieuwe voorruit,bekabeling ,hoogteregeling voor + achter ,programmeerwerk en al de rest dat ik nog vergeet

Nu begrijp ik waarom dat die optie zo duur is...er zit een hoop extra achter dan ik had durven vermoeden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ArneK
        Is het hier nu een forum waar mensen met hun problemen terecht kunnen.........of een chat?
        En het zijn niet alleen problemen hoor, alles wat de insignia aangaat kan je hier kwijt dus ook tips en ervaringen !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
          Terug naar de on-topic shit dan:

Welke velgen zijn dit?

Cool kleur wel, zou de wereld wat minder saai maken

Comment

• Alle gekheid op een stokje: ik vond de kofferruimte van de ST dik tegenslagen. Even opzoeken hoe de verhoudingen zijn (qua ruimte) tussen Vectra en Insignia.

Edit: gevonden.
            Insignia ST: 540-1530 l
            Vectra Station530-1850 l

Dus, met achterbank gewoon scheelt het blijkbaar toch niet veel, integendeel: de Insignia is ruimer. Maar de vorm van de ruimte (en dan met name de opening) lijkt me minder praktisch. Als je de achterbank neerklapt is het verschil wél groot.
            Last edited by Maaher; 11/03/2011, 11:18.
            American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scott Bekijk Berichten

doeme toch best wel veel werk (maar wat ik wel raar vindt de koplampsproeiers zitten wel al in de bumper) is dit mischien een optie omdat het een duitse wagen is

Comment

• Hier vind je meer informatie over een dergelijke ombouw:

Da die Halogen SW Schrott sind habe ich mir Xenon SW gekauft. Die Scheinwerferreinigungsanlage war zum Glück schon verbaut. Wenn ich die Scheinis anstecke funk…
                1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                  Terug naar de on-topic shit dan:

Welke velgen zijn dit?

Wa boel is da iere?
                  Al wat ik schrijf in dit topic wordt pertinent verwijderd

Ik herhaal de vraag : is die ook beschikbaar in Lime Green of iets in die trend?
                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                  Motoren & Tjeurisme

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DCAT Bekijk Berichten
                    doeme toch best wel veel werk (maar wat ik wel raar vindt de koplampsproeiers zitten wel al in de bumper) is dit mischien een optie omdat het een duitse wagen is
                    Kan je niet ombouwen. Alle opties worden geprogrammeerd volgens chassisnummer.
                    Aangezien uw wagen niet uitgerust was met AFL Xenon kan deze functie ook nooit geprogrammeerd worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                      Kan je niet ombouwen. Alle opties worden geprogrammeerd volgens chassisnummer.
                      Aangezien uw wagen niet uitgerust was met AFL Xenon kan deze functie ook nooit geprogrammeerd worden.
                      Wat er dus niet opzat af-fabriek kan dus nooit aftermarket geinstalleerd worden volgens jou?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                        Wat er dus niet opzat af-fabriek kan dus nooit aftermarket geinstalleerd worden volgens jou?
                        Nee nooit.

Comment

Nee nooit.
                          interessant. Wist ik niet. Is dat alleen bij Opel?

Comment

• vindt het toch wel jammer maar ik geef het nog niet op ben best wel een vrij handige harry wat autos en elektronika betreft toch moet er een manier zijn (die afl wordt dat ook op de keuring geconroleerd)

Comment

interessant. Wist ik niet. Is dat alleen bij Opel?
                              Dat weet ik niet of het bij andere merken zo is.
                              Bij Insignia wordt de auto besteld met opties en daarbij horende software.
                              Als er softwareaanpassingen moeten gebeuren logt de dealer in op het netwerk en moet hij het chassisnummer ingeven. Aan de hand van dat unieke nummer kan hij software opvragen.
                              Stonden er bij bestelling geen opties op kan hij voor die opties ook geen software krijgen.
                              Simpel maar doeltreffend. En dat is ook de reden waarom je indien je geen speedlock had van bij levering,die er volgens de dealer ook nooit kan in geprogrammeerd worden.
                              Is trouwens niet veralgemeend bij Opel want ik heb eergisteren mijn vrouwke hare nieuwe corsa gaan halen en daar kan je zelf nog het een en ander aan veranderen,waaronder speedlock...

Comment

• Dus komt 't er gewoon op neer om ergens een kopie van de software te vinden. Wat niet mogelijk is, is de software via de "officiële GM weg" te uploaden naar je wagen. Right?
                                American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

• dat is juist bij opel zit nog al veel verstopt maar de meeste mensen die met opel rijden weten eigenlijk niet wat ze precies kopen maar als je nieuwsgierig genoeg bent vindt je toch wel iets

Comment

Dat weet ik niet of het bij andere merken zo is.
                                    Bij Insignia wordt de auto besteld met opties en daarbij horende software.
                                    Als er softwareaanpassingen moeten gebeuren logt de dealer in op het netwerk en moet hij het chassisnummer ingeven. Aan de hand van dat unieke nummer kan hij software opvragen.
                                    Stonden er bij bestelling geen opties op kan hij voor die opties ook geen software krijgen.
                                    Simpel maar doeltreffend. En dat is ook de reden waarom je indien je geen speedlock had van bij levering,die er volgens de dealer ook nooit kan in geprogrammeerd worden.
                                    Is trouwens niet veralgemeend bij Opel want ik heb eergisteren mijn vrouwke hare nieuwe corsa gaan halen en daar kan je zelf nog het een en ander aan veranderen,waaronder speedlock...

Bizar wel. Ik kan op mijn auto zonder probleme cruise control laten installeren, hoewel dat dat normaal een optie is die bij bestelling moet genomen worden.

Comment

Bizar wel. Ik kan op mijn auto zonder probleme cruise control laten installeren, hoewel dat dat normaal een optie is die bij bestelling moet genomen worden.
                                      Kan niet volgens de dealer. Als jij dit kan laten doen kan je dat misschien laten weten hier.
                                      Misschien zijn er nog mensen mee geholpen.
                                      Last edited by ; 11/03/2011, 15:10.

Comment

• Vreemd, bij de Astra Cabrio van mijn zus (was een 2004 of zo) hebben ze dat probleemloos nageplaatst (met ori-onderdelen). Kostprijs was maar de helft van wat het moest kosten als optie bij de bestelling van de wagen.

Comment

Kan niet volgend de dealer. Als jij dit kan laten doen kan je dat misschien laten weten hier.
                                          Misschien zijn er nog mensen mee geholpen.

Is wel degelijk te zien welke wagen je hebt .
                                          Bij een zafira kan je zonder problemen cruise controle zetten ,schakelaar en programeren .
                                          Een Insignia en Astra J zijn kwa bedrading niet echt Opel meer ,dus de naplaatsing van sommige dingen lukt hierdoor soms niet of nooit .

Maar een Porsche is geen Opel hé ,kostenplaatje is maal ...

Comment

Working...
                                          X