Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• was vroeger ook bij mijn vec b en signum maar denk dat opel effe moeilijk wilt doen (oftewel pak je de opties erbij en anders krijg je niks) maar ze vergeten de mensen die een 2de hands kopen met net niet die opties erop ......

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
      Vreemd, bij de Astra Cabrio van mijn zus (was een 2004 of zo) hebben ze dat probleemloos nageplaatst (met ori-onderdelen). Kostprijs was maar de helft van wat het moest kosten als optie bij de bestelling van de wagen.
      Met de Tech 2 kon je alles aanpassen en veranderen.
      Op de Insignia is dit helaas voorbij...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
        Met de Tech 2 kon je alles aanpassen en veranderen.
        Op de Insignia is dit helaas voorbij...
        Door wie of waar werden de elektrische schema's dan ontwikkeld? Niet door Opel zelf, als ik je post zo lees?
        1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
          Door wie of waar werden de elektrische schema's dan ontwikkeld? Niet door Opel zelf, als ik je post zo lees?
          Tja dat weet ik ook niet.
          Feit is dat vroeger de Tech werd aangesloten en alles gemanipuleerd kon worden.
          Nu moet de dealer voor software inloggen op het netwerk en zo software downloaden.
          Is chassisnummer gebonden,dus geen bestelde opties voor dat nummer is geen ondersteuning en software...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scott Bekijk Berichten
            Is wel degelijk te zien welke wagen je hebt .
            Bij een zafira kan je zonder problemen cruise controle zetten ,schakelaar en programeren .
            Een Insignia en Astra J zijn kwa bedrading niet echt Opel meer ,dus de naplaatsing van sommige dingen lukt hierdoor soms niet of nooit .

Maar een Porsche is geen Opel hé ,kostenplaatje is maal ...
            Hey Scott,we hebben het volgens de vraagsteller over een Insignia.
            Wat andere types van opel betreft is het één en ander wél mogelijk.
            Jammer dat het niet anders is

Comment

Tja dat weet ik ook niet.
              Feit is dat vroeger de Tech werd aangesloten en alles gemanipuleerd kon worden.
              Nu moet de dealer voor software inloggen op het netwerk en zo software downloaden.
              Is chassisnummer gebonden,dus geen bestelde opties voor dat nummer is geen ondersteuning en software...
              Mogelijks dat het dan op termijn 'chipbaar' wordt?
              1991 BMW E30 318is

Comment

Mogelijks dat het dan op termijn 'chipbaar' wordt?
                Laten we hopen...

Comment

Door de amerikanen en die kunnen da ni

Comment

• als je bij opel geen naplaatsing cruisecontrol op de insignia kan hebben, komt dan maar allemaal bij mij ... ik kan dat wel

Comment

• En waarom geeft de dealer dan gewoon het chassisnummer niet in van een full-option? Kan ie toch alles eraf halen en installeren...
                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                      Motoren & Tjeurisme

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                        En waarom geeft de dealer dan gewoon het chassisnummer niet in van een full-option? Kan ie toch alles eraf halen en installeren...
                        Ik zie ze al bezig ...
                        Nieuw stuur (bediening)
                        modules, bedrading ...
                        zal een lekker prijskaartje worden dan

Comment

Dat weet ik niet of het bij andere merken zo is.
                          Bij Insignia wordt de auto besteld met opties en daarbij horende software.
                          Als er softwareaanpassingen moeten gebeuren logt de dealer in op het netwerk en moet hij het chassisnummer ingeven. Aan de hand van dat unieke nummer kan hij software opvragen.
                          Stonden er bij bestelling geen opties op kan hij voor die opties ook geen software krijgen.
                          Simpel maar doeltreffend. En dat is ook de reden waarom je indien je geen speedlock had van bij levering,die er volgens de dealer ook nooit kan in geprogrammeerd worden.
                          Is trouwens niet veralgemeend bij Opel want ik heb eergisteren mijn vrouwke hare nieuwe corsa gaan halen en daar kan je zelf nog het een en ander aan veranderen,waaronder speedlock...
                          Oorspronkelijk geplaatst door brunodr Bekijk Berichten
                          Ik zie ze al bezig ...
                          Nieuw stuur (bediening)
                          modules, bedrading ...
                          zal een lekker prijskaartje worden dan
                          Waar slaat da nu op?
                          Tis toch niet omdadde de software van een optie download onder een ander chassisnummer, wat volgens bovenstaande quote zou moeten kunnen, dadde daarvoor alle opties op uw auto moet zetten.
                          Motoren & Tjeurisme

Comment

Waar slaat da nu op?
                            Tis toch niet omdadde de software van een optie download onder een ander chassisnummer, wat volgens bovenstaande quote zou moeten kunnen, dadde daarvoor alle opties op uw auto moet zetten.
                            je kan toch geen software in een auto steken als de hardware niet aanwezig is .
                            Als je geen xenon hebt ,heb je geen stuurapparaat voor xenon dus kan je geen software er in steken.

of denken jullie dat er maar één stuurapparaat in een auto zit ?

voor elke optie is een stuurapparaat nodig of een uitbreiding er van .
                            zo heb je bvb verschillende type's BCM,ECM en zelfs de trekhaakmodule verschilt soms.

Moest het allemaal zo simpel zijn ......

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scott Bekijk Berichten
                              je kan toch geen software in een auto steken als de hardware niet aanwezig is .
                              Als je geen xenon hebt ,heb je geen stuurapparaat voor xenon dus kan je geen software er in steken.

of denken jullie dat er maar één stuurapparaat in een auto zit ?

voor elke optie is een stuurapparaat nodig of een uitbreiding er van .
                              zo heb je bvb verschillende type's BCM,ECM en zelfs de trekhaakmodule verschilt soms.

Moest het allemaal zo simpel zijn ......
                              En waarom moede dan software downloaden als de software in een apart stuurapparaat zit? Dan kan je bij de optie toch gewoon het stuurapparaat kopen en mee installeren?
                              Motoren & Tjeurisme

Comment

En waarom moede dan software downloaden als de software in een apart stuurapparaat zit? Dan kan je bij de optie toch gewoon het stuurapparaat kopen en mee installeren?

En de bekabeling heb je niet nodig ??
                                En de software zit af-fabriek nooit in een stuurapp. die zijn leeg als ze binnen komen .
                                En voor je kan downloaden controleert de pc altijd of alle componenten er zijn ,dus één draadje verkeerd en foert zegt hij.

Simpel even een draadje leggen .... no way josé

Comment

• als je het bekijkt vanuit mijn standpunt dat ik mijn insignia zeer goedkoop 2de hands heb kunnen kopen de kleur die ik wou het interieur dat ik wou getinte ramen koplampsproeiers maar geen xenon dus ik maar denken oh dat plaatsen we naderhand er wel in maar ja opel gooit roet in het eten ...... shit hapens

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DCAT Bekijk Berichten
                                    als je het bekijkt vanuit mijn standpunt dat ik mijn insignia zeer goedkoop 2de hands heb kunnen kopen de kleur die ik wou het interieur dat ik wou getinte ramen koplampsproeiers maar geen xenon dus ik maar denken oh dat plaatsen we naderhand er wel in maar ja opel gooit roet in het eten ...... shit hapens
                                    Bestel dat gewoon mee met uw nieuwe volgende keer

Comment

• lol daar zit wat in deze heb ik kunnen betalen voor een nieuwe moest ik lenen ken je dat verschil ben maar een arme bouwvakker he

Comment

Bestel dat gewoon mee met uw nieuwe volgende keer
                                        Doe anders eens denigrerend

Oorspronkelijk geplaatst door DCAT Bekijk Berichten
                                        lol daar zit wat in deze heb ik kunnen betalen voor een nieuwe moest ik lenen ken je dat verschil ben maar een arme bouwvakker he
                                        Groot gelijk en lang leve den bouw
                                        Motoren & Tjeurisme

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DCAT Bekijk Berichten
                                          lol daar zit wat in deze heb ik kunnen betalen voor een nieuwe moest ik lenen ken je dat verschil ben maar een arme bouwvakker he
                                          Ocharme laten we hopen dat opel zijn mening van hun nieuwe softaanpak moeten herzien.
                                          Zodat we met z'n allen nog meer kunnen genieten van deze prachtwagen !

Comment

Working...
                                          X