Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gtest Bekijk Berichten
    Erwin,

heeft wel niks te maken met de pook zelf of de smering ervan,( heb ik zelf immers al gedaan) maar dit is niet de oorzaak, het zit effectief in de bak of in de kabels
    oi,

je hebt seffens mail

groetjes
    Erwin

Comment

Had graag eens geweten of andere Insi-rijders hetzelfde probleem hebben als ik:

het betreft slecht schalen van 1e naar 2de, je volet een schok of zelfs gekraak.
      Koud erger dan warm en het is alleen bij het optrekken (dus bij stilstand kun je perfect schakelen).

Het betreft hier de F40 bak (manueel) die geloof ik alleen op de 160pk en 130pk ecoflex zou zitten.

Op http://www.insignia-enthusiast.org/f...?showtopic=573

en op :

Wollte mal fragen, ob von euch schon mal einer folgendes Problem hatte: (mit der Suchfunktion hab ich nichts gefunden) Habe Probleme beim Schalten von der …

heb ik 10-tallen Insi-rijders gevonden met hetzelfde probleem, dus is het wel raar dat ik hier op het Vlaamse-forum nog niet veel gevonden heb !

Daarom deze vraag heeft er iemand hetzelfde? of is het al opgelost bij iemand?

PS : ze hebben bij mij de versnellingsbakolie vervangen door een ongekend merk en een Teflon additief bijgevoegd, maar er is geen verbetering!!!
      Sommige op die forums spreken zelfs van het regelen van de kabels, maar voor mijn Insi is er iemand van Opel.be komen kijken, en ja je raadt het al..... is eigenlijk normaal en kunnen (willen) daar niet veel aan doen....
      gelukkig nog niet gehad; integendeel hij schakelt als boter....nog geen 10000km op de teller, dus ingereden zal hij nog niet echt zijn.

Comment

• Nee, zelfde bak, zelfde motor, geen problemen mee tot hiertoe... (10.000km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hansa Bekijk Berichten
          Nee, zelfde bak, zelfde motor, geen problemen mee tot hiertoe... (10.000km)

Bedankt hansa,

hopelijk komen er nog reacties, want t'is ier plots heel stil op het forum
          PS : heb zelf al een grote 16000km gereden, waarvan zeker meer dan 10k met slecht opschakelen

Comment

Bedankt hansa,

hopelijk komen er nog reacties, want t'is ier plots heel stil op het forum
            PS : heb zelf al een grote 16000km gereden, waarvan zeker meer dan 10k met slecht opschakelen
            dan lijkt het mij meer te maken hebben met de afstelling van de kabels van de bak naar je pook. We hebben dit vroeger bij onze zafira ook gehad...na veel zagen tegen de garage werd deze fatsoenlijk afgesteld en daarna was het precies een nieuwe.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
              Ik zou het toch niet stil noemen op het FORUM... De vakantie is wel gepasseerd en dus iets minder druk op het FORUM...

De laatste tijd is het wel stil in dit TOPIC...
              Hoi Naish,

Vergeef het hem voor deze keer , uiteraard is dit een klein onderdeeltje genaamd een topic maar ik heb de indruk dat de meeste meer interesse hebben in het fenomeen wagen dan hoe nu een forum echt werkt .
              Ik weet dat het een veel ( en niet alleen hier hoor , dit soort fout wordt op andere fora ( het enige juiste Nederlandse woord voor forum ) vaak gemaakte fout is . Ik zou eigenlijk persoonlijk meer met het fenomeen wagen ( eender welk merk ) bezig zijn dan met of het nu fora forum topic e.d. is , we zijn nu eenmaal allemaal eenvoudige mensen die wel eens een fout kunnen maken he .

Wat je vraag indertijd betrof over die 4000 rpm ( dat de wagen naar 4000 rpm schoot dus ), dit gebeurd wel degelijk terwijl je aan het rijden bent hoor. Je bent bv gezapig tegen een 1800 a 2000 rpm aan het rijden in ineens schiet zonder reden de wagen vooruit en staat de toerenteller op 4000 rpm , je begrijpt dat dit wreed verschietachtig is he en zelf gevaarlijk op/in bepaalde momenten of situaties.
              Je haalde ook aan dat je het van die sms'en niet begreep , wel ik heb een gsm module met geïntegreerde telefoon-module . Met zulks module kan je dus wel degelijk sms'en ontvangen en zelfs versturen ( wat ik persoonlijk niet zou aanraden wegens te omslachtig ) .
              Ik hoop dat je dus nu verder kan volgen en het verhaal een beetje beter kan begrijpen , op dit moment heb ik dus het probleem dat als ik een sms ontvang dit niet weet door bv toon of icoon op het scherm . Dit is alleen maar te zien op het "Phone" scherm welke bij mij eigenlijk dus nooit of zelden opstaat , ik heb mijn scherm meestal op radio staan of als ik navigatie gebruik op navigatie.
              Nog even een kleine verduidelijking ivm de ontvangen sms'en bij de DVD800 Navi . Indien er een sms binnenkomt zal deze dit stockeren op de SIM kaart en zodoende ook vanaf deze lezen , nu de meeste gsm's en smartphones zetten de ontvangen sms'en op een stukje geheugen van het toestel zelf en niet op de SIM kaart en zullen dan ook nooit op de SIM kaart ( uitzonderingen niet gelaten ) gaan zien of er sms'en zijn ontvangen of verstuurd.

Groetjes nog,
              Erwin

ps : aan allen , de datum van de samenscholing komt dichterbij , ik zal morgen een lijstje van mensen die al toegezegd hebben te komen in het daarvoor bedoelde topic . Moesten er nog mensen zijn b.v. een brave dealer met een klein presentje , een tuner die uitleg wil komen geven en eventueel kortingen op die dag en andere die iets kunnen bijbrengen aan degene die er zullen zijn ( hopelijk niet alleen insi rijders dus , de bedoeling is er een prettige dag van te maken met verschillende mensen van op het forum hier ) zullen met open armen worden ontvangen . Dus hou het desbetreffende topic in het oog
              @corsawim : kunnen we eventueel nog afspreken voor een beurt aan de insi

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                ...fora ( het enige juiste Nederlandse woord voor forum )...
                Zeker van?

Volgens de adviezen van de VRT: klik
                Volgens het groene boekje: klik

Niet alleen is "forum" wel degelijk een Nederlands woord, maar worden zowel "fora" als "forums" erkend als correct Nederlands.

Edoch, dit terzijde. Dat van die SMS toestanden klinkt wel boeiend: dus je krijgt op het scherm een melding van een ontvangen SMS. Lijkt me niet zo slecht.
                American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maaher Bekijk Berichten
                  Zeker van?

Volgens de adviezen van de VRT: klik
                  Volgens het groene boekje: klik

Niet alleen is "forum" wel degelijk een Nederlands woord, maar worden zowel "fora" als "forums" erkend als correct Nederlands.

Edoch, dit terzijde. Dat van die SMS toestanden klinkt wel boeiend: dus je krijgt op het scherm een melding van een ontvangen SMS. Lijkt me niet zo slecht.
                  Hoi Maaher ,
                  alhoewel forum ook als een degelijk nederlands woord word aanvaard is het een beetje ( veel ) Engels getint zoals veel van onze gebruikte woorden tegenwoordig spijtig genoeg , maar tot daar offtopic dan maar weer .

Wat betreft die sms , wanneer je deze ontvangt dan zal er in het scherm "Phone" een enveloppe komen te staan ter aanduiding dat je een sms hebt ontvangen. Je kan dan eventueel opteren om op je scherm het sms te lezen en eventueel zelfs te beantwoorden , wel spijtig dat dit niet spraakgestuurd loopt of op zijn mist niet een voorspelingsboek gebruikt zodat je bij ingave niet teveel letters moet ingeven.
                  De ingave gebeurt via het knopje in de tunnel dus goed wat draaien en drukken , een knappe job als je een lang bericht wil schrijven .
                  Het enige probleem is dus dat je het scherm op "Phone" moet laten staan als je zeker wil zijn dat je op tijd weet dat je een sms hebt ontvangen . Je zou het bijna mogen vergelijken met een gsm met een mp3 speler , stel dat je als je naar je mp3 speler aan het luisteren bent dat je dan geen telefoontjes meer kan ontvangen - niet zo logisch dus he .
                  Dit zijn zo spijtig genoeg een van de vele stomme fouten aan de wagen die volgens mij als ex-programmeur simpel zou opgelost kunnen worden , eigenlijk zou deze fout er eigenlijk nooit ingezeten mogen hebben. Dit getuigt van onlogisch en ongezond verstand , je zou toch mogen denken en verwachten dat zulke mannen iets logischer werken he , toch als je weet wat die mannen verdienen in die sector.

Het zou bijna hetzelfde zijn of ge zou de dag voor dat de vuilkar komt eerst je vuil buiten gooit en daarna de zakken erbij gaat leggen , ik denk dat die mannen daar ook niet mee akkoord zouden gaan

Groetjes,
                  Erwin
                  Last edited by ; 16/03/2011, 19:07.

Comment

• Mensen wijzen op het feit dat ze fora moeten gebruiken, maar wel zelf knoerten van dt-fouten maken

Dat van die SMS'en is wel leuk, enkel wat jammer dat je het niet spraakgestuurd kan uitvoeren maar toch. Als ik soms zie hoeveel mensen al rijdend SMS'jes aan het lezen zijn (of erger nog, aan het typen).
                    Last edited by caoimhin; 16/03/2011, 15:53.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                      Mensen wijzen op het feit dat ze fora moeten gebruiken, maar wel zelf knoerten van dt-fouten maken

Dat van die SMS'en is wel leuk, enkel wat jammer dat je het niet spraakgestuurd kan uitvoeren maar toch. Als ik soms zie hoeveel mensen al rijden SMS'jes aan het lezen zijn (of erger nog, aan het typen).
                      En forum lijkt me eer Latijn dan Engels te zijn.
                      1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                        En forum lijkt me eer Latijn dan Engels te zijn.
                        Echt he.

Ik moet me inhouden...

Goed dat cacaohemd toch iets van commentaar heeft gezet.

Comment

• Zonder spraakgestuurde toestanden is het inderdaad niet echt zó handig, da's waar. Langs de andere kant, als het Nederlands dat daaruit zou komen van even goede kwaliteit is als van sommige GPS systemen dan is het misschien maar beter zo.
                          American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                            @corsawim : kunnen we eventueel nog afspreken voor een beurt aan de insi

Ok Erwin, ik probeer iets in te plannen....mag een dag in de week buiten het weekend eventueel ook?

Comment

• Oproep flexride problemen

.....
                              Last edited by ; 16/03/2011, 20:33.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maaher Bekijk Berichten
                                Zonder spraakgestuurde toestanden is het inderdaad niet echt zó handig, da's waar. Langs de andere kant, als het Nederlands dat daaruit zou komen van even goede kwaliteit is als van sommige GPS systemen dan is het misschien maar beter zo.
                                gelijk heb je , das soms nog erger dan een simpele dt die geschreven is onder invloed van 20mg morfine

groetjes
                                Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                  Ok Erwin, ik probeer iets in te plannen....mag een dag in de week buiten het weekend eventueel ook?
                                  oi,

ge weet dat ik bijna altijd thuis ben he , behalve maandag s'morgens meestal zit ik bij mijnheer doktoor , alhoewel ik enkele afspraken heb in deze en volgende week voor hospitaal .
                                  maar we regelen wel iets . wel als het in de week is dan zouden we moeten kunnen zorgen dat i in mijn wagen geraak we zien wel hoe dan , bel ik of jij ?
                                  moet ook nog zien wanneer de expert gaat bellen ivm de fouten aan de wagen . kwestie van een beetje druk op opel te zetten he

groetjes
                                  Erwin

Comment

• Opel Insignia traag

Mijn nieuwe lease is een 160pk ST met ecoflex.

Ik vind 'm persoonlijk nogal traag, ik meen mij te herinneren ooit is met een gewone inisgnia (van de dealer) gereden te hebben ook 160pk , die toch echt wel een stuk sneller aanvoelde.
                                    Die 70kg lichter tussen st en de gewone zal het verschil ook niet maken volgens mij

Hij heeft nog geen 100km, kan dat daar iets mee te maken hebben?
                                    De verkoper vertelde mij (zegt hij nu) dat de ecoflex logger is dan de gewone (cdti)

Nogal vreemd, ik dacht altijd 160pk is toch 160pk ?
                                    Of is dit het vermogen dat de motor levert zonder enige vorm van uitlaat/roetfilter/...?
                                    (dus dat bij de cdti het uiteindelijke netto vermogen hoger ligt dan bij de ecoflex door minder weerstand bv)

Kan ik die ecobrol eraf slopen? :-)

Comment

• Zelfde verhaal bij VW -> Passat blue motion is trager dan zijn "vervuilende broer".
                                      En neen, je kan die eco brol er niet afgooien. Zeker al niet omdat het een leasing is.
                                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                        Zelfde verhaal bij VW -> Passat blue motion is trager dan zijn "vervuilende broer".
                                        En neen, je kan die eco brol er niet afgooien. Zeker al niet omdat het een leasing is.

Dat kan je absoluut zeker wel, de roetfilter laten verwijderen. Maar nogal fout idd als het een leasingkar is.

Comment

• Voor al uw Insignia vragen kunt u terecht in het speciaal daarop voorziene Insignia lovers forum.

Zonder dank.
                                          AutoMinded.be

Comment

Working...
                                          X