Is met enkel de roetfilter er af te pleuren dan zo veel winst?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Insignia (Part III)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk BerichtenOkay,
Auto is vandaag teruggekomen van het Technik Center. Ben op de hoogte van de laatste stand van zaken en heb een goed gesprek gehad met het hoofd werkplaats aldaar.
Ik heb afgesproken bepaalde details niet openbaar te maken dus dat doe ik ook niet.
Aan mijn auto is veel gebeurd en deze mensen hebben zeer veel mogelijkheden om zaken te testen.
Zo hebben ze ook het gedrag van de schokbrekers en onderstel gemonitored tijdens het rijden in verschillende standen t.w. Sport, Normal en Tour.
Mijn auto vertoonde na het updaten van het motormanagement het probleem dat het onderstel in de Normal stand harder was afgeveerd,
te hard naar mijn mening en ten tweede kon ik geen verschil meer merken tussen de stand Normal en Tour. Dit was voor de genoemde update wel zo !
Wel kon ik nog altijd verschil merken wanneer er naar Sport werd over geschakeld, net als voorheen.
Zonder nu op teveel zaken in te gaan zou ik een ieder die een probleem heeft met zijn Flexride dit bij mij te willen melden, het liefst per PB.
Vermeld daarin duidelijk het probleem, je gegevens van de auto, wanneer deze problemen zijn begonnen en eventueel de dealer waarmee zij contact kunnen opnemen.
Met berichten zoals: "dat heb ik al eens gepost" kan ik niets beginnen...
Schrijf het liefst in Duits of Engels, hoeft zeker niet perfect te zijn. Kun je dit niet, dan maar in het Nederlands. Ik vertaal deze berichten dan en speel deze door naar het
hoofd van bovengenoemde Technik Center.
Laten we proberen dit onderwerp actueel te houden.
Ik zou dit niet zonder gegronde reden meer vragen!
Heb je dit probleem en wil je dit opgelost krijgen: MELDEN !!
U geeft zelf geen details vrij maar wij moeten alles open en bloot leggen ?
Nu mij niet gelaten maar de feedback die U heeft gekregen VOLLEDIG meedelen,al was het in een PB,lijkt mij de juiste manier van werken. We moeten ALLE gegevens onder mekaar wisselen anders heeft het totaal geen zin...
Comment
-
Onlangs een stoplichtsprintje gewonnen met mijn Saab 900 tegen zo'n ecoflex ding, en het is nu niet dat die Saab snel is.
Het hoge gewicht 1,7 ton zal daar wel voor iets tussen zitten zeker.
Heeft zo'n ecoflex andere versnellingsbakverhoudingen tegenover een gewone versie? Mijn huidige MB Sprinter is ondanks meer vermogen trager dan zijn voorganger dankzij andere versnellingsbakverhoudingen, wel één liter zuiniger/100km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenIs met enkel de roetfilter er af te pleuren dan zo veel winst?
Door enkel een DPF te plaatsen gaan de autoconstructeurs niet aan hun zogezegde lage co2-waarden raken, maar zorgen ze in 't softwaremanagement voor een zeer geknepen powerband waardoor de auto lui aanvoelt.
Een combinatie van een DPF-removal en de software dus wat herschrijven zou een wereld van verschil geven.Last edited by Wouter; 16/03/2011, 20:17.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk BerichtenOk Erwin, ik probeer iets in te plannen....mag een dag in de week buiten het weekend eventueel ook?
Even een fotootje van een gewassen,gekleide en in de wax gezette nieuwe corsa.
Tenks voor die wax,die is echt bangelijk !Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten.....
je hebt pb , denk dat het beste is dat he gewoo, schrijft dat he een probleem hebt met flexride ( vering te zwaar en zoals bij mij ook het stuur zwaarder , het de indruk dat hij meer naar sport wil neigen dan naar tour ) enentueel indien installatie nieuwe soft motormanagement en als het over nieuwere wagens gaat melden dat het een nieuwe is van nog niet lang geleden en dat je nog nooit verschil hebt gevoeld.
dit samen met dealer naam -adres-tel-communicatie taal en VIN nummer wagen zou voldoende moeten zijn
groetjes
Erwin
ps : hopelijk gaat het nu een stukje sneller gaan , mag ik je vragen of ze wel degelijk een probleem hebben ontdekt met de flexride ? tis maar dan zou ik eventueel kunnen zeggen tegen expert dat ze in duitsland op de hoogte zijn van probleem .
Comment
-
Als ik de configurator van opel erbij neem zie ik dat de ecoflex 10gr minder co2 heeft dan de gewone.
Maar, beide versies gaan allebei in 9.9 naar 100
Dus, is het loom gevoel dan gewoon een eigenschap van de ecobrol ipv een echt fysiek verschil?
Of zit opel hier wat bij elkaar te liegen
Edit: volgens de site is de vmax zelfs 3kmh meer bij de ecoflex
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk BerichtenDacht dat ik jullie op deze manier kon helpen, maar is geen probleem Polleke, ik zal de bijdrage wissen !
dit is nu ook niet de bedoeling he, ik begrijp dat sommige mensen niet graag te koop lopen met bepaalde gegevens .
ik weet ondertussen dat je al heel wat gedaan hebt ivm een paar problemen.
@Polleke
mss een kort PB berichtje dat je idd problemen hebt met je flexride systeem en eventueel sinds wanneer ( bv na motor update ) en wat je ondervind ( bv totaal geen verschil tov normaal > tour ) dit samen met dealer naam adres en VIN nummer wagen .
normaal moet dit niet meer zijn , ik geloof nooit dat Arne hier misbruik van zal maken ik heb bv ook bepaalde gegevens van hem zoals telefoon dus hij heeft die van mij ook en ik heb ondertussen nog geen hijg telefoontjes gehad hoor .
Arne probeert hier iets in duitsland te forceren zodat wij hier in belgie ook de vruchten van zullen plukken als het daar klaar is . je moet ook begrijpen dat je als persoon alleen niet sterk staat en dat als ze van bv 10 of meer mensen de zelfde probleem melding krijgen mss iets meer geneigd zijn een oplossing te zoeken. alez ja ik probeer hier een beetje advocaat van de duivel te spelen maar ik geloof zeker als arne het probleem op deze manier kan laten opgelost krijgen dat hij dit zeker zal terug naar hier zal melden.
ik denk dat het probleem meer ligt in het feit dat die hoofdman die bepaalde gevoelige info heeft niet graag heeft dat dit aan de grote klok gehangen wordt.als de tijd rijp is zal die info gelost worden
hopelijk versta je dat , uiteindelijk proberen we hier mekaar te helpen met bepaalde problemen en informatie.
groetjes
Erwin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk BerichtenHoi Erwin,
Ja, er is vast komen te staan wat het probleem is !
Dacht dat het verstandig was om e.e.a. te concentreren mede omdat ik nu al zo ver ben gekomen en ook een goed aanspreekpunt heb die ervan uitgaat dat er meer input gaat komen omtrent dit probleem...
Jammer genoeg zijn er altijd weer zwartkijkers die de boel moeten verzieken...
Heb de bijdrage dan uiteindelijk maar gewist, thanks Polleke !!
Waarom doe jij zo ?
Zeg dan wat het probleem is en hoe het komt dat de F niet degelijk werkt.
Dan kunnen WIJ ook iets doen, en trouwens hebben ze de mijne gisteren ook getest op F.
En nee niet rijdend maar gewoon aan de computer of de parameters zich tijdens het switchen tussen de verschillende standen zich veranderden. Zwartkijker ?? Absoluut niet. Realist ? Dat wel. Maar jij komt hier wel verkondigen dat je de oorzaak kent van het F-probleem maar het lekker niet zegt. Maar wij MOETEN wel alles tegen U zeggen zodat wij UW probleem moeten gaan oplossen ? Hoe hypocriet kan je zijn ! Ik dacht, nee ik ben er zeker van dat alle problemen hier zijn aangepakt geweest door de nodige feedback (=lees ALLE) van IEDEREEN te verzamelen om SAMEN deze proberen op te lossen...
Zolang jij niet al uw informatie met ons deelt (wat hier altijd zo geweest is) los je uw problemen maar zelf op en hoef je van mij ook geen feedback te verwachten...
En gelieve mij niet als zwarte piet naar voor te schuiven dit heb je louter aan jezelf te danken...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk BerichtenHoi Erwin,
Ja, er is vast komen te staan wat het probleem is !
Dacht dat het verstandig was om e.e.a. te concentreren mede omdat ik nu al zo ver ben gekomen en ook een goed aanspreekpunt heb die ervan uitgaat dat er meer input gaat komen omtrent dit probleem...
Jammer genoeg zijn er altijd weer zwartkijkers die de boel moeten verzieken...
Heb de bijdrage dan uiteindelijk maar gewist, thanks Polleke !!
ik denk echt niet dat Polleke het slecht bedoelde hoor , ik weet uit ervaring in mijn vroegere professionele leven dat sommige mensen problemen hebben met het geven van gevoelige informatie . het kan bv ook zijn dat bepaalde mensen voor opel zelf werken of een andere reden hebben om geen info te lossen . stel dat hij opel medewerker is ,hij kan dan toch niet even tegen de benen van zijn eigen baas gaan stampen he uiteindelijk gaat de job voor (bv bij gman shotten ze u buiten als ge maar eens vriendelijk lacht naar de klant of hem dan toch eens goed wil bedienen geloof me hypothetisch of niet ), alez is maar een hypothetische veronderstelling he .
zet ff je tekst er terug in je oproep als je wil , er zijn nog andere die mss toch wel willen reageren op de oproep zoals marc bv als die nog eens langskomt ( is ook een tijdje geleden precies ).
tis zoals je zegt "Samen Sterk "
groetjes
Erwin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk BerichtenArne ,
dit is nu ook niet de bedoeling he, ik begrijp dat sommige mensen niet graag te koop lopen met bepaalde gegevens .
ik weet ondertussen dat je al heel wat gedaan hebt ivm een paar problemen.
@Polleke
mss een kort PB berichtje dat je idd problemen hebt met je flexride systeem en eventueel sinds wanneer ( bv na motor update ) en wat je ondervind ( bv totaal geen verschil tov normaal > tour ) dit samen met dealer naam adres en VIN nummer wagen .
normaal moet dit niet meer zijn , ik geloof nooit dat Arne hier misbruik van zal maken ik heb bv ook bepaalde gegevens van hem zoals telefoon dus hij heeft die van mij ook en ik heb ondertussen nog geen hijg telefoontjes gehad hoor .
Arne probeert hier iets in duitsland te forceren zodat wij hier in belgie ook de vruchten van zullen plukken als het daar klaar is . je moet ook begrijpen dat je als persoon alleen niet sterk staat en dat als ze van bv 10 of meer mensen de zelfde probleem melding krijgen mss iets meer geneigd zijn een oplossing te zoeken. alez ja ik probeer hier een beetje advocaat van de duivel te spelen maar ik geloof zeker als arne het probleem op deze manier kan laten opgelost krijgen dat hij dit zeker zal terug naar hier zal melden.
ik denk dat het probleem meer ligt in het feit dat die hoofdman die bepaalde gevoelige info heeft niet graag heeft dat dit aan de grote klok gehangen wordt.als de tijd rijp is zal die info gelost worden
hopelijk versta je dat , uiteindelijk proberen we hier mekaar te helpen met bepaalde problemen en informatie.
groetjes
Erwin
Maar om mijn simpele bemerking op zijn post te moeten beschimpen met dergelijk giftige opmerkingen hoef ik niet te nemen !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichtentorque wins races,
horsepower sells cars
Los daarvan vind ik het maar een idiote uitspraak
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenBeste ArneK,wat is uw probleem eigenlijk ???
Waarom doe jij zo ?
Zeg dan wat het probleem is en hoe het komt dat de F niet degelijk werkt.
Dan kunnen WIJ ook iets doen, en trouwens hebben ze de mijne gisteren ook getest op F.
En nee niet rijdend maar gewoon aan de computer of de parameters zich tijdens het switchen tussen de verschillende standen zich veranderden. Zwartkijker ?? Absoluut niet. Realist ? Dat wel. Maar jij komt hier wel verkondigen dat je de oorzaak kent van het F-probleem maar het lekker niet zegt. Maar wij MOETEN wel alles tegen U zeggen zodat wij UW probleem moeten gaan oplossen ? Hoe hypocriet kan je zijn ! Ik dacht, nee ik ben er zeker van dat alle problemen hier zijn aangepakt geweest door de nodige feedback (=lees ALLE) van IEDEREEN te verzamelen om SAMEN deze proberen op te lossen...
Zolang jij niet al uw informatie met ons deelt (wat hier altijd zo geweest is) los je uw problemen maar zelf op en hoef je van mij ook geen feedback te verwachten...
En gelieve mij niet als zwarte piet naar voor te schuiven dit heb je louter aan jezelf te danken...
volgens ik had begrepen is het niet Opel die de oplossing denkt te hebben ( deze willen er eigenlijk liever vanaf dan dat ze er iets aan moeten doen , zie naar onze verwarming waar ik nu via een expert iets wil forceren , hoe lang zijn we daar al niet mee bezig ) maar dat iemand
van het tech center iets heeft , nu mss wil die man niet dat bepaalde info nu direct aan de grote klok komen te hangen maar probeert die man eerst een deel probleem probleem gevalen bijeen te krijgen om zo slagkracht te krijgen.
tot op heden hebben we altijd bij mijn weten de info gehad van arne wat ze op verschillende momenten aan zijn wagen aan het doen waren ( bv spanning aflaten van motor ( heb dit aan de dealer doorgegeven en deze heeft dit bij mij ook gedaan doch met heel klein resultaat ) de as dei speciaal zou gemaakt zijn en voor probleem gevallen opgestuurd zou worden naar dealers ( of deze nu al opgestuurd zijn weet ik niet door het feit dat ik een tijdje inactief ben geweest spijtig genoeg )
ik persoonlijk stel toch mijn vertrouwen in arne en denk dat hij echt iets wil bijdragen doch bepaalde dingen kunnen of mogen nog niet gemeld worden spijtig genoeg.
groetjes
Erwin
Comment
Comment