Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
    Sinds vandaag heb ik eindelijk mijn insignia één woord PRACHTIG

Maar heb wel al een vragen over mijn insignia 160pk

Zoals wie heeft hier nog een 160pk en rond hoeveel km kan je doen met een volle tank ???
    Mijn verbruik ligt op 7.5 liter na bijna 36.000 km.(en voornamelijk stad)
    Niet zo slecht voor zo'n zware wagen me dunkt !

Comment

• Samenscholing

Er zijn vandaag twee updates in deze topic.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
        Mijn verbruik ligt op 7.5 liter na bijna 36.000 km.(en voornamelijk stad)
        Niet zo slecht voor zo'n zware wagen me dunkt !

En rond hoeveel km kan je rijden met een volle tank ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyG Bekijk Berichten
          Vandaag bericht gehad dat m'n insignia is gearriveerd in de garage. (Was normaal voorzien voor Week 15 dus een maand te vroeg!) Ik ben er direct naartoe gereden om eens te gaan kijken. En wat zag ik, of beter, wat zag ik niet? De mooi blinkende uitlaat...

Ik ging er altijd vanuit dat dit standaard op alle insignia's zat. Ik ben er van overtuigd dat zo goed als elke insignia die ik heb zien rijden tot nu toe (en waar ik er op gelet heb) een zichbare uitlaat had. Ook als ik eens zie bij de foto's van de insignia's die te koop staan zie ik zo goed als overal deze uitlaat.

Ik heb de vraag al gesteld aan de dealer maar nog geen antwoord gehad.

Het is een 160PK Sports Tourer Cosmo. Iemand een idee of dit inderdaad ooit standaard was en nu niet meer?
          Mijn ST cosmo 160PK ecoflex van 1 week oud heeft ook geen zichtbare uitlaat. Vind het er persoonlijk nog cleaner uitzien.

Comment

• Beste opel vrienden,
            Blijkbaar verwachten jullie veel van de opel customercare om de problemen met de insignia te helpen oplossen. Mijn ervaringen met deze dienst van opel zijn echter minder positief.
            Na klachten over motorproblemen met mijn zafira kwam ik via dit forum in contact met een tiental mensen met exact hetzelfde probleem. Ook wij namen stuk voor stuk contact op met customercare. Groot was echter onze verbazing toen ik van customercare kreeg te horen dat ik de enige was met deze klachten (stotteren van de motor tijdens het rijden ) en na veel mails en telefoons kreeg ik net zoals die andere mensen het bericht dat het hier een producteigenschap ging in combinatie met een onaangepaste rijstijl.
            Enkele mensen zijn dan via hun verzekering begonnen aan een (waarschijnlijk lange)juridische strijd tegen opel en hun dealer .

Hopelijk hebben jullie meer geluk en komt alles toch nog goed want de insignia is zeker één van de mooiere wagens op de weg.

Comment

Is niet moeilijk te berekenen :

In mijn geval (ongeveer 8 liter) door veel korte afstanden en files geeft dit:

De insignia heeft een tank van 70 liter

8 liter = 100km
              1liter = 100/8 = 12,5km
              70 liter = 12,5 km x 70 = 875 km

een verbruik van 7l/100km geeft je dus ongeveer een rijbereik van 1000km/ tank

Tijdens een langere reistrip op de autosnelweg zal je merken dat hij nog heel wat onder de 7 liter zal dalen zodat die 1000km op één tank een makkie word.
              Last edited by ; 17/03/2011, 21:48. Reden: meer info

Comment

70 liter inhoud en 7.5 liter verbruik/100 km dat komt ongeveer tussen de 800 en de 900 km naargelang ik dikwijls de snelste aan het licht wil weg zijn of niet...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rosse 64 Bekijk Berichten
                  Zo denk ik er ook over.
                  Eerst zegt Arne niets of bijna niets. Zaait wat verwarring met geheimzinnige verhalen. Belt dan met Erwin om deze voor zijn kar te spannen, in mijn ogen. Dan komt zijn verhaal toch, maar....
                  Arne, kom met uw tovenaar naar het treffen, hij zal goed ontvangen worden door de mensen die problemen hebben met hun wagen, anders zal hij....
                  Thanks !

Comment

wat zag ik niet? De mooi blinkende uitlaat...
                    mijn 130 pk 5D Sport (11/11/2010) heeft ook een onzichtbaar chappement.
                    Een collega heeft krek dezelfde, maar 3 maand ouder,
                    en die heeft een zichtbare uitlaat.
                    't Heeft dus blijkbaar niks met Ecoflex te maken,
                    enkel met het bouwjaar?
                    (Persoonlijk vind ik het wel mooier met de weggewerkte uitlaat)
                    Insignia 5D Sport 130pk
                    Cooper D
                    KTM 250 EXC-F
                    KTM 200 EXC

Comment

• Insignia topic

Kan iemand me zeggen waarom het insignia topic verplaatst is naar auto algemeen ,is bijna niet meer te vinden zo ?

Mvg Mario

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                        Je kan dit bezwaarlijk nog een nieuwe auto noemen zeker?
                        Hoi Naish,

hier heb je nu 100% gelijk in . De wagen is niet zo nieuw meer in tegenstelling dan van al de nieuwe geïntroduceerde fouten .
                        Wat de vindbaarheid betreft vind ik het best meevallen , ff terug vinden met zoekfunctie en dan een bladwijzerke aanmaken.

Groetjes,
                        Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hansa Bekijk Berichten
                          Euh... is dit topic nu gemoved naar "Algemeen" , ipv "Nieuwe auto's" ?

On topic : ik heb die uitlaat ook niet (130pk ecoflex)
                          Vreemd, ik heb die uitlaat wel. Ook op een 130pk ecoflex

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 125 problems Bekijk Berichten
                            Beste opel vrienden,
                            Blijkbaar verwachten jullie veel van de opel customercare om de problemen met de insignia te helpen oplossen. Mijn ervaringen met deze dienst van opel zijn echter minder positief.
                            Na klachten over motorproblemen met mijn zafira kwam ik via dit forum in contact met een tiental mensen met exact hetzelfde probleem. Ook wij namen stuk voor stuk contact op met customercare. Groot was echter onze verbazing toen ik van customercare kreeg te horen dat ik de enige was met deze klachten (stotteren van de motor tijdens het rijden ) en na veel mails en telefoons kreeg ik net zoals die andere mensen het bericht dat het hier een producteigenschap ging in combinatie met een onaangepaste rijstijl.
                            Enkele mensen zijn dan via hun verzekering begonnen aan een (waarschijnlijk lange)juridische strijd tegen opel en hun dealer .

Hopelijk hebben jullie meer geluk en komt alles toch nog goed want de insignia is zeker één van de mooiere wagens op de weg.
                            Ik heb Opel CustomerCare in 2 afzonderlijke mails op de hoogte gebracht van de tekortkomingen aan mijn Insignia ( verwarming en trillingen). Ik heb na 2 dagen een telefoontje gekregen met de bevestiging van ontvangst en het feit dat ze de 2 items in 1 dossier gestoken hebben zodat de opvolging bij 1 persoon zit. Ze hebben me tevens verzekerd dat ze er alles aan doen om de gestelde problemen zo snel mogelijk op te lossen.
                            En dan nu, afwachten maar.

Comment

Vandaag bericht gehad dat m'n insignia is gearriveerd in de garage. (Was normaal voorzien voor Week 15 dus een maand te vroeg!) Ik ben er direct naartoe gereden om eens te gaan kijken. En wat zag ik, of beter, wat zag ik niet? De mooi blinkende uitlaat...

Ik ging er altijd vanuit dat dit standaard op alle insignia's zat. Ik ben er van overtuigd dat zo goed als elke insignia die ik heb zien rijden tot nu toe (en waar ik er op gelet heb) een zichbare uitlaat had. Ook als ik eens zie bij de foto's van de insignia's die te koop staan zie ik zo goed als overal deze uitlaat.

Ik heb de vraag al gesteld aan de dealer maar nog geen antwoord gehad.

Het is een 160PK Sports Tourer Cosmo. Iemand een idee of dit inderdaad ooit standaard was en nu niet meer?
                              Toen ik mijn wagen bestelde was dit standaard voor de Cosmo-uitvoering ( kenmerkenlijst).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyGazet Bekijk Berichten
                                Toen ik mijn wagen bestelde was dit standaard voor de Cosmo-uitvoering ( kenmerkenlijst).
                                dacht dat alleen de edition versie een verdoken uitlaat had

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyGazet Bekijk Berichten
                                  Ik heb Opel CustomerCare in 2 afzonderlijke mails op de hoogte gebracht van de tekortkomingen aan mijn Insignia ( verwarming en trillingen). Ik heb na 2 dagen een telefoontje gekregen met de bevestiging van ontvangst en het feit dat ze de 2 items in 1 dossier gestoken hebben zodat de opvolging bij 1 persoon zit. Ze hebben me tevens verzekerd dat ze er alles aan doen om de gestelde problemen zo snel mogelijk op te lossen.
                                  En dan nu, afwachten maar.
                                  Hoi Johnny

lees even een van de vorige berichten van mij ivm verwarming , we hebben indertijd eens met z'n allen tegelijkertijd beginnen bellen en mailen . dit heeft uiteindelijk geloond

Erwin

Comment

• Ik ben afgelopen week naar Oostenrijk geweest met een Opel Insiginia ST 1.6T, de eerste kans om op de Duitse autobaan is plankgas te geven.

Na vol gas te geven zit de auto al snel op de 230 km p/u, dit was nog niet de max. Had ik wat meer tijd gehad dan was sneller ook wel gelukt. De auto geeft op deze snelheid geen kick en rijdt heel comfortabel, alleen moet je op deze snelheden wel ver voor je kijken. Als je terug in Nederland komt is 120 km p/u net of je stil staat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                      Prestaties Opel Insignia 1.6T
                                      Optrekken 0-100 km/h 8.9 sec.
                                      Optrekken 1000 m NM
                                      Topsnelheid (km/h) 225
                                      Verbruik (liters/100km) 7,70
                                      Dat verbruik lijkt zelfs aan de lage kant, een collega van me, met een Astra 1.6T raakt niet onder de 10l. Het zou me dan ook verwonderen dat een kist met de looks van een poepend nijlpaard minder zou verbruiken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                        Prestaties Opel Insignia 1.6T
                                        Optrekken 0-100 km/h 8.9 sec.
                                        Optrekken 1000 m NM
                                        Topsnelheid (km/h) 225
                                        Verbruik (liters/100km) 7,70
                                        Hoi,

Meestal geven ze een gemiddelde top , b.v . indertijd had ik een Omega top = 235 km/u .
                                        Na deze op gas gelegd te hebben kon deze gemakkelijk 240 km/u waarna hij uiteindelijk moeite had om naar 250km/u te gaan .
                                        Ik heb hem uiteindelijk nooit sneller gekregen , dus de gegeven top werd toch met 15km/u overtroffen.

Nu of de Insignia 180 of 230 kan speelt hier in België geen rol, de max. snelheid ligt hier spijtig genoeg maar op 120km/u welke ik zo niet direct in de toekomst hoger zal zien gaan . Zeker niet nu dat ze zoals in Nederland aan traject controle willen doen .

groetjes
                                        Erwin

Comment

• Dag 2 van mijn insignia

Momenteel ben ik nog altijd zeer tevreden over de auto (buiten het verbruik)
                                          Wat de verwarming betreft die werkt bij mij perfect zowel op auto als manueel.

Alleen de zetelverwarming duurt nogal lang voor het warm is (ongeveer 5 min)
                                          Heb nog nooit zetelverwarming gehad misschien is dit normaal hè

Ook de Infinity werkt maar raar ik moet soms het geluid tot 48zetten om echt de muziek goed te horen als je het op 20 zet ja dan hoor je het niet echt iets.

Comment

Working...
                                          X