Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Insignia (Part III)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
Alleen de zetelverwarming duurt nogal lang voor het warm is (ongeveer 5 min)
Heb nog nooit zetelverwarming gehad misschien is dit normaal hè
Comment
-
@stevie007:
allereerst proficiat met je aankoop: mooie kleur!
Die zetelverwarming geeft inderdaad pas echt warmte na ongeveer 5 à 10 minuten...maar daarna wordt het op de hoogste stand wel echt bloedheet onder je billen
de volume van de infinity is afhankelijk van de bron die je kiest MP3 wat stiller maar bij radio zeker luider. Als je een CD draait is bij 25 al stevige dynamiek te horen.
Je verbruik daalt zeker nog na wat kilometers;in het begin regenereert hij nog dikwijls z'n DPF, wat ook tot een hoger verbruik lijdt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenWat is een gemiddelde top?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten@stevie007:
Die zetelverwarming geeft inderdaad pas echt warmte na ongeveer 5 à 10 minuten...maar daarna wordt het op de hoogste stand wel echt bloedheet onder je billen
de volume van de infinity is afhankelijk van de bron die je kiest MP3 wat stiller maar bij radio zeker luider. Als je een CD draait is bij 25 al stevige dynamiek te horen.
Je verbruik daalt zeker nog na wat kilometers;in het begin regenereert hij nog dikwijls z'n DPF, wat ook tot een hoger verbruik lijdt.
Het is vooral de usb die ik gebruik en daar moet je toch al het volume hoger zetten dan 40.
Nog had ik een vraagje die electronische handrem moet je die altijd zelf uitzetten of mag je ook gewoon vertrekken (Volgens de garage is het best dat je die zelf uitzet)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk BerichtenHoi Johnny
lees even een van de vorige berichten van mij ivm verwarming , we hebben indertijd eens met z'n allen tegelijkertijd beginnen bellen en mailen . dit heeft uiteindelijk geloond
Erwin
Ik volg dat wel allemaal maar ik reageer (wijselijk) niet altijd.
OCC belde mij om te zeggen dat ze er aan werken dus verwacht ik een dezer dagen wel een update.Zolang als ze maar van mijn flexride afblijven
Grt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk BerichtenHet is vooral de usb die ik gebruik en daar moet je toch al het volume hoger zetten dan 40.
Nog had ik een vraagje die electronische handrem moet je die altijd zelf uitzetten of mag je ook gewoon vertrekken (Volgens de garage is het best dat je die zelf uitzet)
Als je op een helling stopt en terug vertrekt is het automatisch afspringen van de handrem zelfs erg gemakkelijk.
Volgens mijn garage kan het absoluut geen kwaad...het is er voor ontworpen.
Bij USB is het inderdaad normaal dat je de volumeknop wat verder moet open draaien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dennis99 Bekijk BerichtenIk ben afgelopen week naar Oostenrijk geweest met een Opel Insiginia ST 1.6T, de eerste kans om op de Duitse autobaan is plankgas te geven.
Na vol gas te geven zit de auto al snel op de 230 km p/u, dit was nog niet de max. Had ik wat meer tijd gehad dan was sneller ook wel gelukt. De auto geeft op deze snelheid geen kick en rijdt heel comfortabel, alleen moet je op deze snelheden wel ver voor je kijken. Als je terug in Nederland komt is 120 km p/u net of je stil staat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten@stevie007:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk BerichtenAls je op een helling stopt en terug vertrekt is het automatisch afspringen van de handrem zelfs erg gemakkelijk.
Volgens mijn garage kan het absoluut geen kwaad...het is er voor ontworpen.
Bij USB is het inderdaad normaal dat je de volumeknop wat verder moet open draaien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenAmai , dat zijn nog eens cijfers , ik heb dan toch de verkeerde wagen gekocht want met m'n 2.7 doos haal ik dat nog niet eens .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk BerichtenDag 2 van mijn insignia
Momenteel ben ik nog altijd zeer tevreden over de auto (buiten het verbruik)
Wat de verwarming betreft die werkt bij mij perfect zowel op auto als manueel.
Alleen de zetelverwarming duurt nogal lang voor het warm is (ongeveer 5 min)
Heb nog nooit zetelverwarming gehad misschien is dit normaal hè
Ook de Infinity werkt maar raar ik moet soms het geluid tot 48zetten om echt de muziek goed te horen als je het op 20 zet ja dan hoor je het niet echt iets.
Eerst en vooral procifiat met je nieuwe bolide , ik merk dat bij mij de zetelverwarming toch al te voelen is na een kleine 2 minuten in hoogste stand . Alleen moet ik dan wel na 10 min. het systeem een stuk minder zetten , anders zit ik op blaren .
Je zegt dat je verwarming netjes werkt , indien je s'morgens vroeg start hoor je dan hem eerst hard naar de vooruit blazen ? En wat zegt de flow aan de luchtmond achter naar de passagiers , komt hier voldoende lucht ui op stand 6 . Het is niet de bedoeling dat je een klein zuchtje voelt maar dat hij toch even hard blaast dan de luchtmonden aan de voorzijde van de wagen ( bestuurder en bijzitter ) . Is er ook een groot verschil in flow als je hem volledig koud zet ( LO ) en op stand 6 en volledig hoog ( HI ) op stand 6. Dit is de beste test om te zien of het goed werkt , ook zou je wagen indien koud s'morgens geen 30km of 60km nodig mogen hebben om de juiste temp te halen bv 24°.
Wat je Infinity betreft wou je wel eens gelijk kunnen hebben , na de laatste interventie aan mijn wagen ( silverbox vervangen of hergeprogrammeerd ) leek het of het geluid iets miste . Ik moest waar de bassen vroeger op level 6 stond deze naar bijna max ( 11 )brengen om een iets of wat aanvaardbaar geluidskwaliteit te hebben . En dan nog klink de radio ( DAB welke anders heel goed klinkt ) wat platjes , de hoge tonen zijn er wel maar de lage laten het afweten .
Volgens mij hebben ze hier een update gedaan ivm het probleem dat ze met de infinity hadden. Normaal als je een dikke bass hebt op level 40 ongeveer zou je denken dat het geluid wat inzakt , hier gebeurd het tegenovergestelde.
bij stand 40 tot 45 ongeveer ( kan wat lager en hoger zijn hangt echt af van installatie tot installatie ) als je zo een sterke bas krijft gaat het volume naar omhoog wat ene vreemde luister ervaring geeft.
Wss hebben ze hier wat aan proberen te doen door de parameters van de DSP wat aan te passen.
Wat volgens mij resulteert in een slechte audio weergave op lager niveau, ikzef heb hier al voor gereclameerd.
Dacht dat Wim ook een Infinity had , dus ga ik het nog een van de dagen vergelijken met zijn Infinty om zeker te zijn.
Groetjes
Erwin
ps : heb je toevallig een flexride systeem op je wagen ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenWat is een gemiddelde top?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk BerichtenHallo,
Eerst en vooral procifiat met je nieuwe bolide , ik merk dat bij mij de zetelverwarming toch al te voelen is na een kleine 2 minuten in hoogste stand . Alleen moet ik dan wel na 10 min. het systeem een stuk minder zetten , anders zit ik op blaren .
Je zegt dat je verwarming netjes werkt , indien je s'morgens vroeg start hoor je dan hem eerst hard naar de vooruit blazen ? En wat zegt de flow aan de luchtmond achter naar de passagiers , komt hier voldoende lucht ui op stand 6 . Het is niet de bedoeling dat je een klein zuchtje voelt maar dat hij toch even hard blaast dan de luchtmonden aan de voorzijde van de wagen ( bestuurder en bijzitter ) . Is er ook een groot verschil in flow als je hem volledig koud zet ( LO ) en op stand 6 en volledig hoog ( HI ) op stand 6. Dit is de beste test om te zien of het goed werkt , ook zou je wagen indien koud s'morgens geen 30km of 60km nodig mogen hebben om de juiste temp te halen bv 24°.
Wat je Infinity betreft wou je wel eens gelijk kunnen hebben , na de laatste interventie aan mijn wagen ( silverbox vervangen of hergeprogrammeerd ) leek het of het geluid iets miste . Ik moest waar de bassen vroeger op level 6 stond deze naar bijna max ( 11 )brengen om een iets of wat aanvaardbaar geluidskwaliteit te hebben . En dan nog klink de radio ( DAB welke anders heel goed klinkt ) wat platjes , de hoge tonen zijn er wel maar de lage laten het afweten .
Volgens mij hebben ze hier een update gedaan ivm het probleem dat ze met de infinity hadden. Normaal als je een dikke bass hebt op level 40 ongeveer zou je denken dat het geluid wat inzakt , hier gebeurd het tegenovergestelde.
bij stand 40 tot 45 ongeveer ( kan wat lager en hoger zijn hangt echt af van installatie tot installatie ) als je zo een sterke bas krijft gaat het volume naar omhoog wat ene vreemde luister ervaring geeft.
Wss hebben ze hier wat aan proberen te doen door de parameters van de DSP wat aan te passen.
Wat volgens mij resulteert in een slechte audio weergave op lager niveau, ikzef heb hier al voor gereclameerd.
Dacht dat Wim ook een Infinity had , dus ga ik het nog een van de dagen vergelijken met zijn Infinty om zeker te zijn.
Groetjes
Erwin
ps : heb je toevallig een flexride systeem op je wagen ?
Ik heb de wagen nog niet echt s'morgens gestart. Maar heb er daarnet er wel eens op gelet. De verwarming staat gewoon op 21 op auto en je hoord het een beetje blazen (enkel vooruit ingesteld). Als ik het op manueel zet op stand 6 dan begint hij voldoende lucht te blazen. Ook als je op manueel op stand 6 de kleppen naar de roosters in je dashboard vooraan en de roosters achteraan blazen ook heel goed. Ook het verschil tussen LO en HI merk je. Zowel manueel als auto
De flexride heb ik niet genomen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk BerichtenIk heb de wagen nog niet echt s'morgens gestart. Maar heb er daarnet er wel eens op gelet. De verwarming staat gewoon op 21 op auto en je hoord het een beetje blazen (enkel vooruit ingesteld). Als ik het op manueel zet op stand 6 dan begint hij voldoende lucht te blazen. Ook als je op manueel op stand 6 de kleppen naar de roosters in je dashboard vooraan en de roosters achteraan blazen ook heel goed. Ook het verschil tussen LO en HI merk je. Zowel manueel als auto
De flexride heb ik niet genomen...
Zo zou het ongeveer moeten werken , ze zal merken als je s'morgens in de kou instapt dat de blaaskracht naar voor eerst een pak harder is en dan iets mindert en dan de kleppen naar voor en onder schakelt .dit in de veronderstelling dat je installatie op auto staat ( indien je deze in de stand auto zet zou je in principe totaal niets meer moeten doen , zelfs de ontwaseming zou automatisch moeten gebeuren )
Groetjes
Erwin
Comment
-
Update samenscholing
Hoi,
Er is weer een update van de samenscholing , er zou nu een keuze zijn uit twee tuners , waarvan APEC als laatste me juist een bericht heeft gestuurd. laat maar iets hoeren wat jullie het liefste hebben
hier de link : http://autoforum.be/showthread.php?p...02#post4496702
Erwin
ps : alle mensen waar ik een email adres van heb hebben een mail gehad
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk BerichtenHoi,
Er is weer een update van de samenscholing , er zou nu een keuze zijn uit twee tuners , waarvan APEC als laatste me juist een bericht heeft gestuurd. laat maar iets hoeren wat jullie het liefste hebben
hier de link : http://autoforum.be/showthread.php?p...02#post4496702
Erwin
ps : alle mensen waar ik een email adres van heb hebben een mail gehad
Comment
-
Nog had ik een vraagje die electronische handrem moet je die altijd zelf uitzetten of mag je ook gewoon vertrekken (Volgens de garage is het best dat je die zelf uitzet)[/quote]
Volgens de handleiding moet je hem niet afzetten, een beetje extra gas en hij lost automatisch.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
trekhaak op insignia
Hallo,
Heb een trekhaak laten plaatsen, niet bij opel zelf.
Alles werkt goed wanneer de motor niet draait, vanaf dat de motor draait en ik duw
op de rem dan hoor ik de module die bij de trekhaak is bijgeleverd (bosal) in de koffer een trillend (zoemend) geluid maken.
Is storend en niet normaal, iemand een reden wat dit kan zijn !!!
groeten
Koen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenSorry Erwin, maar iets laten hoeren ??
Erwin
Comment
Comment