Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
    Nog had ik een vraagje die electronische handrem moet je die altijd zelf uitzetten of mag je ook gewoon vertrekken (Volgens de garage is het best dat je die zelf uitzet)
    Volgens de handleiding moet je hem niet afzetten, een beetje extra gas en hij lost automatisch.[/quote]
    Hoi Alanus,

het is idd zo dat de handleiding zegt dat je zo mag vertrekken , indien je dit doet mag je natuurlijk niet vertrekken zodat de straatstenen besluiten te verhuizen .
    Het beste is toch dat je de elektrische handrem even afzet voor je vertrekt , niet dat dit heel slecht dit niet te doen maar het zorgt wel voor een bijkomende sleet .
    Indien de vraag is gesteld in verband met bv vertrekken uit een garage met een oplopende uitrit kan hij beter gebruik maken van de hill assist . Handrem afzetten en op rem blijven staan na het lossen heb je 2 sec voordat de remmen lossen wat je de tijd geeft om te vertrekken en zorgt er dan ook voor dat je niet achteruit bolt.

Groetjes
    Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koen68 Bekijk Berichten
      Hallo,

Heb een trekhaak laten plaatsen, niet bij opel zelf.
      Alles werkt goed wanneer de motor niet draait, vanaf dat de motor draait en ik duw
      op de rem dan hoor ik de module die bij de trekhaak is bijgeleverd (bosal) in de koffer een trillend (zoemend) geluid maken.
      Is storend en niet normaal, iemand een reden wat dit kan zijn !!!

groeten
      Koen
      Hoi Koen ,

eerst een stomme vraag , waarom niet ineens een originele trekhaak van Opel zelf die geschikt is voor na plaatsing ?

Dan het zoemend geluid , heb je goed gehoord of deze uit de module komt , indien ja laat eens iemand op de rem duwen en tik eens tegen de module . Het kan zijn dat de relais spoel zoemt of zelfs dat je relais defect is (soms te horen aan de toonhoogte die veranderd als je er tegen tikt ) . Wat ook kan is dat je draden vor de voeding op een verkeerd punt zijn afgenomen.

In ieder geval lijkt dit me dat als de module wel degelijk zoemt dat dit een garantie geval is welke moet opgelost worden door de plaatser. Of indien zelf geplaatst je de module zal moeten inleveren waar je hem gekocht hebt

Groetjes
      Erwin

Comment

• Weet iemand wat het wilt zeggen als het Adaptive forward lighting brandt of knippert geel op het dashboard ? Wat is het verschil ?
        Last edited by ; 19/03/2011, 23:03.

Comment

• En wat zag ik, of beter, wat zag ik niet? De mooi blinkende uitlaat...

Ik ging er altijd vanuit dat dit standaard op alle insignia's zat. Ik ben er van overtuigd dat zo goed als elke insignia die ik heb zien rijden tot nu toe (en waar ik er op gelet heb) een zichbare uitlaat had. Ook als ik eens zie bij de foto's van de insignia's die te koop staan zie ik zo goed als overal deze uitlaat.

Cosmo = gechrommeerde klinken en uitlaat.
          Sport = gechrommeerde uitlaat
          Edition = geen van de twee

Zo was het bij de lancering in 2009 en zo kon je de verschillende uitvoeringen visueel herkennen.
          Hoe het nu zit weet ik niet.
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

En wat zag ik, of beter, wat zag ik niet? De mooi blinkende uitlaat...

Ik ging er altijd vanuit dat dit standaard op alle insignia's zat. Ik ben er van overtuigd dat zo goed als elke insignia die ik heb zien rijden tot nu toe (en waar ik er op gelet heb) een zichbare uitlaat had. Ook als ik eens zie bij de foto's van de insignia's die te koop staan zie ik zo goed als overal deze uitlaat.

Cosmo = gechrommeerde klinken en uitlaat.
            Sport = gechrommeerde uitlaat
            Edition = geen van de twee

Zo was het bij de lancering in 2009 en zo kon je de verschillende uitvoeringen visueel herkennen.
            Hoe het nu zit weet ik niet.
            hopelijk voor jou was het wel jouw wagen zoniet denk ik toch dat er iets goed fout gelopen is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
              Volgens de handleiding moet je hem niet afzetten, een beetje extra gas en hij lost automatisch.
              Hoi Alanus,

het is idd zo dat de handleiding zegt dat je zo mag vertrekken , indien je dit doet mag je natuurlijk niet vertrekken zodat de straatstenen besluiten te verhuizen .
              Het beste is toch dat je de elektrische handrem even afzet voor je vertrekt , niet dat dit heel slecht dit niet te doen maar het zorgt wel voor een bijkomende sleet .
              Indien de vraag is gesteld in verband met bv vertrekken uit een garage met een oplopende uitrit kan hij beter gebruik maken van de hill assist . Handrem afzetten en op rem blijven staan na het lossen heb je 2 sec voordat de remmen lossen wat je de tijd geeft om te vertrekken en zorgt er dan ook voor dat je niet achteruit bolt.

Groetjes
              Erwin[/quote]

Wat de hill assist betreft.
              Vroeger pakte die van mij al bij een lichte helling.
              Toen ik vorige zomer in Francorchamps rondreed met mijn aanhanwagen geladen met moto's werkte die daar helemaal niet meer.
              Heb dit gemeld bij mijn dealer, enkele dagen later nog eens enkele updates doorgevoerd en sindsdien moet het al een steile helling zijn vooraleer hij in actie schiet.
              den borre

Int3x0r

Comment

• 4000 toeren

Is er nog nieuws over het plotseling omhoog gaan van het toerental?
                Ik heb het vandaag ook voor gehad.
                Aan 90 op cruise control bij de traject controle en plots ging de motor naar zijn hoogste toeren terwijl de snelheid wegviel.
                Ga er morgen mee naar de garage als er iemand iets meer over weet laat het mij weten.
                Bij de dealer zullen ze het alvast nooit meegemaakt hebben.
                den borre

Int3x0r

Comment

• toch niet zo tevreden

Begin 2009 heb ik mijn insignia gekocht en die is geleverd in april. Tot nu toe heb ik eigenlijk niet zo veel problemen gehad. Een beetje software, een beetje gekraak, ... maar alles is steeds opgelost. Een paar maanden geleden echter had ik gekraak en getik aan de binnenkant van de B-stijl (ter hoogte van mijn veiligheidsgordel). Er bleek een laspunt losgekomen te zijn. De wagen is hier één week voor binnen geweest. Na een goeie maand terug hetzelfde probleem, weer laspunt en weer een week binnen. Ondertussen zijn we nog geen maand verder en weer is het getik en gekraak begonnen. Ondertussen moet er ook nog een deurgreep vervangen worden en mijn vertrouwen in de wagen is dus sterk verminderd. Als de wagen weer een week binnen moet en nogmaals die laspunt moet gemaakt worden stel ik mij erniste vragen.
                  Ik weet dat er hier mensen zijn met ergere problemen maar dit neemt niet weg dat ik graag zou hebben dat die van mij opgelost geraken. Binnen een maand is de wagen 2 jaar oud en is de garantie voorbij. En dan? Eigenlijk verplicht Opel mij nu om een jaar of meer extra waarborg te nemen om zeker te zijn dat ik de volgende jaren gerust zou zijn. Het is mijn eerste Opel en ik begin er langzaam aan spijt van te krijgen.
                  Kan iemand mij tips geven. Kan ik ergens een klacht indienen bij Opel Belgium of weet iemand raad (misschien de mensen die hier op het forum zitten en bij Opel werken)?
                  Alvast bedankt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stephanvda Bekijk Berichten
                    Begin 2009 heb ik mijn insignia gekocht en die is geleverd in april. Tot nu toe heb ik eigenlijk niet zo veel problemen gehad. Een beetje software, een beetje gekraak, ... maar alles is steeds opgelost. Een paar maanden geleden echter had ik gekraak en getik aan de binnenkant van de B-stijl (ter hoogte van mijn veiligheidsgordel). Er bleek een laspunt losgekomen te zijn. De wagen is hier één week voor binnen geweest. Na een goeie maand terug hetzelfde probleem, weer laspunt en weer een week binnen. Ondertussen zijn we nog geen maand verder en weer is het getik en gekraak begonnen. Ondertussen moet er ook nog een deurgreep vervangen worden en mijn vertrouwen in de wagen is dus sterk verminderd. Als de wagen weer een week binnen moet en nogmaals die laspunt moet gemaakt worden stel ik mij erniste vragen.
                    Ik weet dat er hier mensen zijn met ergere problemen maar dit neemt niet weg dat ik graag zou hebben dat die van mij opgelost geraken. Binnen een maand is de wagen 2 jaar oud en is de garantie voorbij. En dan? Eigenlijk verplicht Opel mij nu om een jaar of meer extra waarborg te nemen om zeker te zijn dat ik de volgende jaren gerust zou zijn. Het is mijn eerste Opel en ik begin er langzaam aan spijt van te krijgen.
                    Kan iemand mij tips geven. Kan ik ergens een klacht indienen bij Opel Belgium of weet iemand raad (misschien de mensen die hier op het forum zitten en bij Opel werken)?
                    Alvast bedankt.
                    Melding van maken bij de klantendienst.

• Post: Customer Service Opel / Opel Belgium, Prins Boudewijnlaan 24B, 2550 Kontich
                    • E-mail: opel.customercare@be.gm.com
                    • Telefonisch (alle werkdagen van 9.00 u. tot 17.30 u.): 03/450.63.29
                    • Fax: 03/450.63.21

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                      Ben vandaag mijn wagen gaan terughalen bij de carrosserie.
                      Er was een tak op de motorkap gevallen en had 6 "putjes" achter gelaten.
                      Deze zijn verwijderd ZONDER spuitwerk.
                      In bijlage de foto's van de huidige toestand.
                      Jammer genoeg heb ik geen foto van hoe het ervoor uitzag...
                      En nog extra foto's van een gewassen, daarna gekleide, daarna met Poorboys Black Hole glaze geboende insignia om vervolgens af te werken met Colonite wax !
                      6 maanden bescherming verzekerd !

Comment

Sorry Erwin, maar iets laten hoeren ??
                        Die mogen op de samenscholing ook komen !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
                          Weet iemand wat het wilt zeggen als het Adaptive forward lighting brandt of knippert geel op het dashboard ? Wat is het verschil ?
                          Hallo,

indien het lampje zou branden zou dit wijzen op een storing in het systeem , indien dit lampje geel pinkt in de eerste 4 seconden nadat je contact is opgezet wijst dit dat het systeem zou ingesteld zijn op asymmetrische dimlichten ( gebruikt als je in een land rijd waar ze langs de verkeerde kant van de weg rijden ) , meer info is daarvan te vinden in je boekje , ff vanachter in de lijst met woorden kijken , daar staan blz vermeld en op deze kan je de exacte uitleg lezen en ook hoe je het systeem in en uitschakelt

groetjes
                          Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                            @stevie007:

de volume van de infinity is afhankelijk van de bron die je kiest MP3 wat stiller maar bij radio zeker luider. Als je een CD draait is bij 25 al stevige dynamiek te horen.
                            Het volume hangt ook af van de kwaliteit van het MP3 bestand. Wanneer het audio-bestand slecht naar MP3 format is omgezet verlies je aan helderheid en volume.
                            1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                            2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Melding van maken bij de klantendienst.

• Post: Customer Service Opel / Opel Belgium, Prins Boudewijnlaan 24B, 2550 Kontich
                              • E-mail: opel.customercare@be.gm.com
                              • Telefonisch (alle werkdagen van 9.00 u. tot 17.30 u.): 03/450.63.29
                              • Fax: 03/450.63.21
                              Indien je garantie echt bijna voorbij is liefst aangetekend opsturen en ook vermelden dat de garantie vanaf schrijven gestopt wordt voor aangehaalde problemen waar hij al is voor binnen geweest.

mvg
                              Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                                Het volume hangt ook af van de kwaliteit van het MP3 bestand. Wanneer het audio-bestand slecht naar MP3 format is omgezet verlies je aan helderheid en volume.
                                Hoi McClane,

dit is idd zo maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat ze ergens iets veranderd hebben met de infinity en de software van de dsp in de silverbox . bij mij was het geluid gewoon plat op dab en usb terwijl hij voor hij binnen ging veel beter klonk , ik ga een beter uitsluitsel kunnen geven nadat ik een vergelijk heb kunnen maken bij wim ( dacht dat deze ook een infinity had )

groetjes
                                Erwin

Comment

Is er nog nieuws over het plotseling omhoog gaan van het toerental?
                                  Ik heb het vandaag ook voor gehad.
                                  Aan 90 op cruise control bij de traject controle en plots ging de motor naar zijn hoogste toeren terwijl de snelheid wegviel.
                                  Ga er morgen mee naar de garage als er iemand iets meer over weet laat het mij weten.
                                  Bij de dealer zullen ze het alvast nooit meegemaakt hebben.
                                  Hoi Alanus,

hmm, ben je zeker dat je snelheid verminderd , ik heb een automaat en heb dit al enkele keren meegemaakt , het toerental gaat naar 4000rpm en de wagen schiet naar voor een vreemd gevoel en soms zelfs gevaarlijk op de snelweg als je nogal kort achter iemand rijd
                                  indien je een manueel zou hebben zou dit kunnen wijzen dat bv je koppeling wegvalt ( is dit nu tegenwoordig ook niet elektronisch geregeld ? in ieder geval is het probleem 4000rpm al een tijdje bekent maar blijkbaar ligt er niemand zo wakker van , toch zeker niet de dealer want daar ben je de eerste die dat probleem heeft en je zal wel onbewust op het koppelingspedaal hebben gedrukt , ik ken die mannen hunnen uitleg tegenwoordig al , de eerste , nog nooit van gehoord , je beeld je dat maar in , ik voel nikske , jaja tis gemaakt maar we hebben niks gevonden , hoe 4000toeren ????echt?,en de beste van al , jaja maar dat is product eigen , dit moet zo dat is is zo ontworpen .

je ziet ze dekken hun altijd in hoor , hoop dat je een goede dealer hebt , trouwens over dealers gesproken . kent er iemand een goede dealer die eventueel naar de samenscholing wil komen . kijk ook even naar het daarvoor opgezette topic.

groetjes
                                  Erwin

ps: alanus , heb je die mail gekregen ivm de samenscholing , heb een idee dat daar iets is misgelopen , anders stuur ik die wel even terug op indien niet ontvangen.

groetjes
                                  Erwin

Comment

Hoi Koen ,

eerst een stomme vraag , waarom niet ineens een originele trekhaak van Opel zelf die geschikt is voor na plaatsing ?

Dan het zoemend geluid , heb je goed gehoord of deze uit de module komt , indien ja laat eens iemand op de rem duwen en tik eens tegen de module . Het kan zijn dat de relais spoel zoemt of zelfs dat je relais defect is (soms te horen aan de toonhoogte die veranderd als je er tegen tikt ) . Wat ook kan is dat je draden vor de voeding op een verkeerd punt zijn afgenomen.

In ieder geval lijkt dit me dat als de module wel degelijk zoemt dat dit een garantie geval is welke moet opgelost worden door de plaatser. Of indien zelf geplaatst je de module zal moeten inleveren waar je hem gekocht hebt

Groetjes
                                    Erwin
                                    Erwin,

trekhaak is wel geschikt voor een opel insignia (bosal) maar niet via opel
                                    laten installeren.
                                    Ik heb gemerkt dat de trekhaak module dus hard zoemd enkel wanneer ik de rem
                                    pedaal induw, raar hé. Met de lichten en pinkers is alles ok.
                                    Het is precies of een relais in de module krijgt te veel of te weinig spanning.
                                    Zal maandag wel eens horen bij de installateur wat te doen, hij zou dit inderdaad moeten oplossen.
                                    Al iemand ervaring mee.
                                    De constante plus spanning is nu afgetakt van de zekering doos in de koffer. (afgetakt op de hoofdplus die van voor komt.

groeten
                                    Koen

Comment

Hoi McClane,

dit is idd zo maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat ze ergens iets veranderd hebben met de infinity en de software van de dsp in de silverbox . bij mij was het geluid gewoon plat op dab en usb terwijl hij voor hij binnen ging veel beter klonk , ik ga een beter uitsluitsel kunnen geven nadat ik een vergelijk heb kunnen maken bij wim ( dacht dat deze ook een infinity had )

groetjes
                                      Erwin
                                      Bij mij is het geluid ook minder na de laatste update.
                                      Ik heb geen infinity maar een extra subwoofer.
                                      Op mijn IPOD staan bestanden die voor de update veel zuiverder klonken en hoefde ik het volume maar tot 40 te brengen, waar ik voor hetzelfde het nu tot 50 moet brengen wat overmodulatie met zich meebrengt en dus mindere kwaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koen68 Bekijk Berichten
                                        Erwin,

trekhaak is wel geschikt voor een opel insignia (bosal) maar niet via opel
                                        laten installeren.
                                        Ik heb gemerkt dat de trekhaak module dus hard zoemd enkel wanneer ik de rem
                                        pedaal induw, raar hé. Met de lichten en pinkers is alles ok.
                                        Het is precies of een relais in de module krijgt te veel of te weinig spanning.
                                        Zal maandag wel eens horen bij de installateur wat te doen, hij zou dit inderdaad moeten oplossen.
                                        Al iemand ervaring mee.
                                        De constante plus spanning is nu afgetakt van de zekering doos in de koffer. (afgetakt op de hoofdplus die van voor komt.

groeten
                                        Koen
                                        Hoi,

ik heb eens het systeem bezien en het is een systeem dat idd canbus compatibel is , ik heb ook gemerkt dat deze met een nieuw soort opnemers werken dus een blokje dat over de originele draad wordt geschoven , het zou kunnen dat de opnemer defect is , maar ik blijf opteren dat de relais defect is.
                                        anders eens zien waar de opnemer zit voor het remlicht ( indien je het plan hebt , de handleiding ) en dan de opnemer eventueel proberen op te schuiven , soms kan dit helpen

groetjes
                                        Erwin

Comment

• Nieuwe update samenscholing in het daarvoor gemaakte topic

Comment

Working...
                                          X