Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
    @ Erwin : je hebt mail man; gene PB...echte mail
    Thanks,

Ondertussen iets meer nieuws over de bolide , we zijn voor zover het kan alles in der minne aan het regelen. Ik moet zeggen dat er de laatste 4 weken serieus aan de wagen is gewerkt .
    trillingen ( shimmy ) is opgelost, voor de verwarming komt er een oplossing , de slecht werkende flexride hebben ze uitgemeten ( voor zover ik het goed heb hebben ze dit bij polleke ook gedaan ).
    Ivm met de flexride , mss een oproep . Kunnen jullie indien je geen verschil tussen normaal en tour ondervind een klachten-mail sturen en alsook ( indien bij gman , daar weet ik van dat er al enkele gemeten zijn ) je bij de dealer te melden met deze fout en vragen of ze een meting willen doen van het onderstel ( tussen sport en tour groot verschil , eigenlijk evenveel als tussen sport en normaal maar tussen normaal en tour zo goed als geen verschil dwz er is geen verschil voelbaar maar toch wel een heel klein verschil voelbaar ).
    Toch probeerde de technieker-elentrieker me nog iets op de mouw te spellen , " ja het flexride systeem is adaptief en regelt zich naar je rijgedrag " .Dit is idd zo maar niet van den enen dag op den andere , het adaptief gedrag zal ook alleen maar optreden in nood gevallen . Je rijd in tour , je moet ineens uitwijken tegen een hoge snelheid en je flexride detecteert dit , alleen in dit geval zal hij nu de dempers harder zetten ( er zijn 5 parameters waar hij rekening mee houd , ik heb er eens een hoop info over gepubliceerd in dit topic, gewoon even in dit topic zoeken met zoekwoord "zachs" zonder aanhaal-tekens dus )
    Indien er genoeg mensen hun wagen met flexride laten meten met een fout kunnen we de fout-prioriteit hoger brengen zodat er sneller een oplossing komt ( laat me iets weten indien je aktie onderneemt eventueel zodat ik ook ergens een overzicht krijg).
    Er zijn ook een boel kleine dingetjes opgelost zoals een loshangende rubber ( wie zei er ook weer dat ik maar met een spuit tec7 langs de wagen langs moest ) , scheef gezet blok waar lichtschakelaar instond ect.
    Ook werd de bumper ( nu op 7 maand tijd 4 keer beschadigd door onverlaten , en slechts eenmaal via verzekering kunnen gaan , de rest heb ik zelf mogen ophoesten . Langs de andere kant heb ik dan weer het plezier gehad dat de eerste die vluchtmisdrijf pleegde zijnen oto kwijt is ) weeral hersteld , maar ditmaal heeft GMAN de kosten op zich genomen .

Het probleem dat zich stelde met het door Eurologics N.V. geplaatste DVD entertainment systeem zal normaal gezien ook opgelost worden ( het systeem zou mss vervangen worden door een veel beter systeem mits een redelijke opleg . Hadden ze dit veel vroeger gezegd dat het door hun geleverd systeem het niet beter kon zijn, en ze zelf dit hadden voorgesteld had ik daar helemaal geen probleem van gemaakt, maar ja liefst eerst goe kloten en de mensen op stang jagen ipv zelf te zeggen dat ze op einde latijn zitten )
    Indien alles ok en een juiste opleg prijs zal dit ook in der minne worden geregeld , het systeem dat zou geplaatst worden zou een systeem zijn met ipv een dvd-speler in het handschoenkastje eentje achter het scherm . Ook heeft dit een nieuwere technologie met LED backlight .Het enige waar ik nog moet uitkomen is of ik Master-Master ga ( elk scherm een dvd speler ) of Master-Slave ( een dvdspeler maar ) . Mss laat ik ook DVB-T installeren, natuurlijk zal ik proberen er zelf op toe te zien of deze de wagen weer niet afbreken aka zal er zeker op staan en dit vermelden indien we overeenkomen.
    Het schudden van de wagen is gelocaliseerd ( alhoewel dit alles product eigen is volgens de klantendienst ) , maar er moeten nog testen worden gedaan of dat wat ze denken wel degelijk defect is .Dus nog ff wachten.
    Het trillen van de motor is product eigen ( spijtig genoeg voelt de ene wat meer dan de andere ), maar ik heb de indruk dat ( heb woensdag eens een 200 km ineens gereden ) dit een beetje mindert , uiteindelijk is dit wel op te lossen maar blijkbaar niet door Opel.
    Het naar de 4000RPM schieten heb ik niet meer mogen ondervinden , ofwel opgelost met de laatste motor management update ofwel zit deze fout in het winter programma van de automaat - motor ( indien dit voor de motor wordt toegepast ).Wel is er met deze update dus een nieuwe fout introduceert ( Flexride ) welke we nu dus zo snel mogelijk allemaal moeten laten bevestigen in de garage / bij de dealer.
    Speedlock kunnen we op onzen buik schrijven , of we moesten iemand vinden die zo lief is een PIC te programmeren en deze op de GMLAN bus aan te laten sluiten en deze functie over te laten nemen ( zoals met de vectra-c ). Dit zal er mss wel aan komen maar aangezien dit aftermarket is zal er een volgens mij redelijk grote wachttijd zijn.
    Het probleem met de easy step out welke bij het instappen telkens naar voor gaat ipv te wachten wordt aangekaart maar heeft een zeer lage prioriteit , weer kan hier de prioriteit worden opgevoerd door bij de dealer ( indien je er last van hebt ) hiervoor te reclameren. Mss komt dit nog wel in orde ( ik hoop het echt omdat ik de andere optie waardoor de zetel blijft staan niet graag uitvoer) . De zetel blijft staan als de kofferklep wordt geopend , dit zou volgens de dealer normaal zijn omdat indien er als er ergens anders eerst een deur wordt geopend het elektrisch systeem blokkeert en dan de zetel e.d. blijft staan (???). Hier moet ik toch eens achter gaan .

Uiteindelijk begint de wagen zeer goed in orde te komen moet ik zeggen , gezien zijn problemen en sommige mensen hun negativiteit ivm vervangen kleine dingetjes .Het spijtige is wel dat dit 7 maand heeft moeten duren .

Dus blijft nog:
    1. Schudden wagen tegen 120 en 170 km/u ( waarvoor er een oplossing wordt gezocht )
    2. Eventueel de rest resonantie eruit halen door het motor management nog beter af te stellen.Eventueel vervangen van aandrijfas of onderdelen automaat waar deze rest resonantie uit voortkomt ( het is mogelijk want dit hebebn ze bij arne gedaan , spijtig genoeg weet ik nog altijd niet WAT ze gedaan hebben ).
    3. Easy Step out ,zeer lage prioriteit.
    4. Betere ondersteuning van melding ontvangen sms'n door de gsm-module- dit moet ik nog eens aanhalen een van de dagen.
    5. Betere werking ALC ( bij regenweer zouden de lichten ook mogen aangaan zou ik denken ).Ook nog eens aan halen een van de dagen.
    6.Opel Eye ( betere weergave van reëel geziene snelheid , soms ( op de 200 km woensdag 4 keer op snelweg ) geeft hij aan dat je op snelweg maar 30km/u mag ;-).
    7.FlexRide probleem , aangezien dit een nieuw probleem is moeten we dit op een hoge niveau tillen door te reclameren.
    8. Het DVD-Systeem dat welo degelijk door een professionele firma is geplaatst , hoop hier dus alles in der minne te regelen , zal mss spijtig genoeg niet klaar zijn tegen de "Samenscholing" :-/
    9. Handschoenkastje dat beschadigd is en nog altijd scheef staat , denk dat dit mss ineens met het DVD - Systeem gaat geregeld worden.

Zoals jullie weten ben ik bij GMAN Antwerpen en heb ik het niet op Dhr Danny de Nutt , waarvan ik een grote hand zag in de mail die ik terug kreeg van de klantendienst.
    Alles wat hiervoor werd opgelost is gedaan door Dhr Patrick Wuyts en ik als alles in orde komt zal ik als belooft de Expert vertragen / stoppen

Groetjes
    Erwin.

PS: Een zeer ambetante vraag mss , zeker omdat het gaat over iets waar meer persoonlijke gegevens mee omgaan . Zouden jullie indien mogelijk de mails die je terug hebt gekregen van de klantendienst waar instaat dat je bv de enige bent met het probleem of dat het product eigen is of andere larie , deze aan mij kunnen bezorgen . Of op zijn minst indien bij GMAN deze aan de Dhr Patrick Wuyts met copy naar Dhr Hugo Hamers ( Sales Manager ) kunnen sturen met de opmerking dat zulke mails niet kunnen( en dat je medeweten hebt van dat je zeker niet bv de enige bent ) en dat je graag zou hebben dat dit wordt aangehaald bij de volgende vergadering met alle mannen die rechtstreeks of onrechtstreeks met deze te maken hebben hier iets aan kunnen doen. Dit om het "slechte" gedrag van de klantendienst ( welke een externe call center is die geen b*llen van wagens afweten en zonder medeweten dingen beweren die niet juist zijn ) aan te kunnen vechten.
    Met Dank.
    Emails : patrick.wuyts@gman.be , hugo.hamers@gman.be

Comment

• Trillen

Hoi Erwin,

Doet mij veel plezier dat de problemen stilletjes aan opgelost geraken .
      Bij mij blijft er nog één zeer serieus probleem al gedurende een 2 maand mijn voeten uithangen .
      nml het schokken van de auto in zesde versnelling zo rond de 80km/h raakt maar niet opgelost ( Arne had hetzelfde probleem ) .
      Heb jij dit probleem ook ? is perfect te simuleren door even door te trekken ( automaat) tot een 110 km /h en dan zachtjes te minderen in snelheid ( gaat dan automatisch in zesde ) tot je ongeveer zakt tot +/- 80km/h en dan begint de auto te schokken ( schudden ) tot hij terugschakelt op +/- 76 km/h .
      bij Arne is dit blijkbaar opgelost,maar tot nu toe weet niemand volgens wat er nu juist an de hand is .
      dealer zegt dat ze met het probleem bezig zijn,maar ondertussen schudden we lekker verder ( kan volgens mij toch niet goed zijn voor de auto ) .

vriendelijke groeten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chiorske Bekijk Berichten
        Hoi Erwin,

Doet mij veel plezier dat de problemen stilletjes aan opgelost geraken .
        Bij mij blijft er nog één zeer serieus probleem al gedurende een 2 maand mijn voeten uithangen .
        nml het schokken van de auto in zesde versnelling zo rond de 80km/h raakt maar niet opgelost ( Arne had hetzelfde probleem ) .
        Heb jij dit probleem ook ? is perfect te simuleren door even door te trekken ( automaat) tot een 110 km /h en dan zachtjes te minderen in snelheid ( gaat dan automatisch in zesde ) tot je ongeveer zakt tot +/- 80km/h en dan begint de auto te schokken ( schudden ) tot hij terugschakelt op +/- 76 km/h .
        bij Arne is dit blijkbaar opgelost,maar tot nu toe weet niemand volgens wat er nu juist an de hand is .
        dealer zegt dat ze met het probleem bezig zijn,maar ondertussen schudden we lekker verder ( kan volgens mij toch niet goed zijn voor de auto ) .

vriendelijke groeten
        Hoi,

Neem van mij aan dat het schudden aan 80 er bij Arne er NIET uit is , hetgeen dat er bij hem zou opgelost zijn is een beetje Flexride ( aanvaardbaar , maar wat is aanvaardbaar ) en de resonantie die hij had op de motor - ophanging - aandrijving . Hoe en wat weet ik nog altijd niet.
        Ikzelf kan het niet zeggen , heb dit nog niet kunnen ondervinden , de automaat is nog druk bezig in te leren . als ik die tegen bv 90 laat zakken en een nu een kickdown doe gaat hij niet meer twijfelen om terug te schakelen maar herneemt in 6de prettig terug .Trouwens welke toeren maakt hij dan tijdens het schudden ? Aantal Pk ?, het schudden kan meerdere redenen hebben , en ik kan daar over meespreken .
        Indien je een FlexRide hebt , heb je dan ook het probleem dat je geen verschil meer voelt tussen normaal en tour , indien je nog een duidelijk verschil hebt zou je eventueel kunnen vragen of je die update van je motor management kan hebben , er is dan wel een probleem met de FlexRide dan .Ikzelf heb deze software, mss willen ze die bewust niet op de wagen installeren ivm die fout.Maar zoals ik van Arne kon horen had hij pas na die bewuste update het probleem , ikzelf heb dit nog niet mogen ondervinden. Mss omdat ik tegenwoordxig wat voorzichtiger rijd door het probleem zijdelings schudden.
        Trouwens al eens geprobeerd je gas een heel klein beetje te lossen of een ietsiepietsie bij te geven zodat hij van versnelling veranderd , dit kan het schudden een beetje tegengaan . Anders voorlopig indien je niet gerust bent op dat moment hem manueel zetten indien automaat zodat je zelf bepaald welke versnelling je gebruikt. Ik weet dat dit niet de bedoeling is maar mss is het toch een beetje beter voor de wagen en je gemoedsrust.

groetjes
        Erwin
        Last edited by ; 27/03/2011, 16:41. Reden: software update motor.

Comment

• Hoi Allemaal,

Er is een update ivm de Samenscholing op http://autoforum.be/showthread.php?p...22#post4507222

groetjes
          Erwin

Comment

• Nu vandaag heb ik mijn insignia 11 dagen ben er tot nu toe nog altijd tevreden over.

De meesten zeggen dat het verbruik nog gaat zaken dus ben eens benieuwd.
            Weet iemand ook ongeveer rond hoeveel km dit is ?

Er is wel één ding waar ik niet echt tevreden over ben dat is de infinity
            Ik tel maar 7 speakers in mijn insignia sports tourer
            Waarom zitten er in de achterste deuren geen tweeters ?
            In mijn vectra had ik 9 originele speakers
            Daar had ik meer het gevoel van surround geluid en in de insignia komt het enkel van voor.
            Ook moet ik soms het volume op 45 zetten om de muziek goed te horen of dit normaal is kweet ni
            Ook heb ik het gevoel dat het volume zelf regelt dan hoog dan weer laag. dan weer hoog Maar het is niet altijd mijn vriendin zegt het ook dus beeld het mij al niet in.

Ook heb ik opgemerkt dat de koplampsproeiers niet werken
            Je moet toch gewoon de hendel van u ruitenwissers naar u toetrekken hè (lichten aan natuurlijk)

En weet iemand ook hoe je het best de geperforeerde zetels kunt onderhouden
            Nu zien ze er nog zo nieuw uit en wilt dit liefst zo houden

Comment

• [quote=stevie007;4508900]
              Je moet toch gewoon de hendel van u ruitenwissers naar u toetrekken hè (lichten aan natuurlijk)

ik geloof dat de koplampsproeiers slechts 1x om de 3 sproeibeurten werken. Dus elke 3de keer jij je voorruit spoeit zullen ook de koplampen gesproeid worden

don't shoot me if I'm wrong

Comment

• [quote=Jurgen_;4508978]
                Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten

ik geloof dat de koplampsproeiers slechts 1x om de 3 sproeibeurten werken. Dus elke 3de keer jij je voorruit spoeit zullen ook de koplampen gesproeid worden

don't shoot me if I'm wrong

Koplampsproeiers werken met lichten "aan" als je de hendel 2x bediend.
                Dus 2x na mekaar sproeien ,de 2e keer gaan ze mee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
                  Nu vandaag heb ik mijn insignia 11 dagen ben er tot nu toe nog altijd tevreden over.

Oi, eerst en vooral proficiat maar je zal nog wel wat moeten rijden eer je verbruik zakt . neem minstens 5000 tot 10000 km vooraleer je een stabiel verbruik hebt . Hij zal in de eerste 1000 zeker een litertje of wat meer verbruiken wegens het regelmatig opstarten van de DPF regeneratie ( dit om het vul vermogen van deze te kunnen berekenen ) .

Daar had ik meer het gevoel van surround geluid en in de insignia komt het enkel van voor.
                  Ook moet ik soms het volume op 45 zetten om de muziek goed te horen of dit normaal is kweet ni
                  Ook heb ik het gevoel dat het volume zelf regelt dan hoog dan weer laag. dan weer hoog Maar het is niet altijd mijn vriendin zegt het ook dus beeld het mij al niet in.
                  Wel er blijken verschillende Infinitys te zijn die niet lekker spelen , meestal is dit met een bas rijk lied . Normaal zal een versterker een beetje door de benen gaan bij een zware bas , nu de infinity blijkt het tegenovergestelde te doen wat een vreemd klankbeeld geeft. Dit fenomeen treed meestal op ergens tussen de volume stand 40 a 48 buiten deze zone zou dit probleem zich niet stellen.
                  meestal zullen de bronnen USB/IPOD/CD veel stiller klinken dan de radio , dit zal dan ook weer zorgen dat je alles een beetje harder moet zetten. Ik heb in het verleden al eens een paar keer uigelegd hoe je dit een beetje kan opvangen door aan "volume leveling" te doen . Indien je op deze woorden zoekt zal je dit zeker vinden . Zet ook je snelheids afhankelijke volume regeling af , dit kan ook roet in het eten gooien.
                  Wat je speakers betreft , je hebt er wel degelijk 9 hoor . 1 center voor 2 bass-midden +2 tweeter in voordeur + 2 breedband speakers in de achterdeur en last but not least , 1 dual coil ( dus twee speakers in een ) subwoofer onder de valse vloer van de kofferruimte.
                  Ik heb wel gemerkt dat bij de laatste update gedaan aan mijn silverbox , dat het volume van alles een pak lager is geworden en ik de bassen een heel deel hoger moet zetten en ook de middentonen hoger moet zetten ( iets wat ik normaal nooit zal doen )

zoals hiervoor al door scott gezegd normaal 2 keer kort achter elkaar sproeien met lichten aan , met het water dat hij dan spuit zou je een veld mee kunnen bevloeien .

Wel eigenlijk is dit niet zo moeilijk . Af en toe een vochtig washandje nemen en eens afnemen. Je kan ondertussen ook eens gebruik maken van een leder cleaner en conditioner. Als het morgen wat lichter is en ik wat beter zie zal ik eens zien wat ik gebruik daarvoor . Eventueel kan je ook een gel gebruiken daarvoor ( meguiars ).

Hoop dat je voldoende hieraan hebt.
                  Groetjes
                  Erwin
                  Last edited by ; 28/03/2011, 22:07.

Comment

• Technisch uurtje :-)

Hallo ,

Voor diegene die graag weten hoe de wagen werkt hier nog wat info , deze keer gaat het over de GMLAN bus . Dit is een can bus die wat bewerkt is en wordt gebruikt voor communicatie van alle elektronische modulen.

Groetjes
                    Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
                      Nu vandaag heb ik mijn insignia 11 dagen ben er tot nu toe nog altijd tevreden over.

Als ik de radio op 45 zet kan ik niet meer tegen de persoon spreken die naast me zit
                      Staat normaal op +-10. USB en radio spelen even luid.

Voor de koplamp sproeiers werken bij mij als de lichten aanstaan de 1ste keer als ik sproei. Wel niet als ik kort aan de hendel trek. Ongeveer 1 sec. trekken dan gaan ze mee sproeien. 2 keer kort heb ik nog niet getest.
                      Opel Insignia OPC
                      BMW X5 3.0i
                      Caterham Super 7

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
                        Als ik de radio op 45 zet kan ik niet meer tegen de persoon spreken die naast me zit
                        Staat normaal op +-10. USB en radio spelen even luid.

Voor de koplamp sproeiers werken bij mij als de lichten aanstaan de 1ste keer als ik sproei. Wel niet als ik kort aan de hendel trek. Ongeveer 1 sec. trekken dan gaan ze mee sproeien. 2 keer kort heb ik nog niet getest.
                        inderdaad, bij mij ook aan hendel blijven trekken terwijl lichten opstaan beginnen ze te sproeien.

Comment

• [

Als er 1 ding is waar ik wel tevreden over ben is het de infinity, en ik ben niet rap tevreden wat geluidsinstallaties betreft.
                          Met vrouw en kind erbij staat hij altijd tussen 8 en 10 en de passagiers achteraan verstaan dan al het gesprek niet meer.
                          Heb vorige week ook alle updates gehad (ook motor update) maar aan de infinity is niks veranderd zoals bij anderen.
                          Aan de verwarming trouwens ook niet.
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Ivm koplampsproeiers in principe werken ze ook na x aantal ononderbroken rijden met de lichten aan. Indien je wil vermijden dat die sproeiers telkens je gehele auto onder de meuk zetten, kan je de zekering voor de koplampsproeiers verwijderen, indien daar een aparte zekering voor voorzien is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                              Oi, eerst en vooral proficiat maar je zal nog wel wat moeten rijden eer je verbruik zakt . neem minstens 5000 tot 10000 km vooraleer je een stabiel verbruik hebt . Hij zal in de eerste 1000 zeker een litertje of wat meer verbruiken wegens het regelmatig opstarten van de DPF regeneratie ( dit om het vul vermogen van deze te kunnen berekenen ) .

Wel er blijken verschillende Infinitys te zijn die niet lekker spelen , meestal is dit met een bas rijk lied . Normaal zal een versterker een beetje door de benen gaan bij een zware bas , nu de infinity blijkt het tegenovergestelde te doen wat een vreemd klankbeeld geeft. Dit fenomeen treed meestal op ergens tussen de volume stand 40 a 48 buiten deze zone zou dit probleem zich niet stellen.
                              meestal zullen de bronnen USB/IPOD/CD veel stiller klinken dan de radio , dit zal dan ook weer zorgen dat je alles een beetje harder moet zetten. Ik heb in het verleden al eens een paar keer uigelegd hoe je dit een beetje kan opvangen door aan "volume leveling" te doen . Indien je op deze woorden zoekt zal je dit zeker vinden . Zet ook je snelheids afhankelijke volume regeling af , dit kan ook roet in het eten gooien.
                              Wat je speakers betreft , je hebt er wel degelijk 9 hoor . 1 center voor 2 bass-midden +2 tweeter in voordeur + 2 breedband speakers in de achterdeur en last but not least , 1 dual coil ( dus twee speakers in een ) subwoofer onder de valse vloer van de kofferruimte.
                              Ik heb wel gemerkt dat bij de laatste update gedaan aan mijn silverbox , dat het volume van alles een pak lager is geworden en ik de bassen een heel deel hoger moet zetten en ook de middentonen hoger moet zetten ( iets wat ik normaal nooit zal doen )

zoals hiervoor al door scott gezegd normaal 2 keer kort achter elkaar sproeien met lichten aan , met het water dat hij dan spuit zou je een veld mee kunnen bevloeien .

Wel eigenlijk is dit niet zo moeilijk . Af en toe een vochtig washandje nemen en eens afnemen. Je kan ondertussen ook eens gebruik maken van een leder cleaner en conditioner. Als het morgen wat lichter is en ik wat beter zie zal ik eens zien wat ik gebruik daarvoor . Eventueel kan je ook een gel gebruiken daarvoor ( meguiars ).

Hoop dat je voldoende hieraan hebt.
                              Groetjes
                              Erwin

Wat je zei van dat de bronnen USB/IPOD/CD veel stiller klinken dan de radio daar heb je inderdaad gelijk in dit merk ik toch redelijk hard

Wat de koplampensproeiers betreft deze werkten dus degelijk niet! heb het 7 keer achter elkaar geprobeerd er komt niks uit...

Maar vind het ook niet echt erg hoor dat ze niet werken zo blijft de wagen tenminste al iets proper
                              Binnenkort als ik nog eens in de garage moet zijn dan zal ik er wel eens iets over zeggen...

Zolang het maar in de garantie periode word herstelt....

Comment

• DVD800NAVI Kaart Updates my2009..2010

Hallo,

Na het ontkennen dat er een update zou komen ben ik zo even achter wat mensen aangegaan, het kan niet dat wij geen kaartupdates meer zouden krijgen voor onze bolide .
                                Ik heb eerst de klantendienst aangeschreven , dit zal zowat ergens periode december zijn geweest ( 24 december vraag en 28 december antwoord gekregen ) .
                                Omdat de update dan uiteindelijk er toch nog niet is heb ik NAVTec aangeschreven en daar heb ik dan ook antwoord van gehad ( maandag aangeschreven en gisteren antwoord wat een pak sneller is ).

De vraag was telkens of er wel degelijk een update ging komen en wanneer deze update er dan wel zal zijn , kijk goed naar de beloofde release datums.

Klantendienst Opel.

Geachte heer Van Onderbergen,
                                Wij danken u voor uw e-mail van 24 december jongstleden en hebben uw vraag goed ontvangen.
                                Wij informeren u dat wij een nieuw dossier hebben geopend op uw naam, aangaande de kaart-editie my 2008-2009 die u in uw auto hebt teruggevonden. Mag ik u vragen of u de DVD nog ter beschikking hebt ? Na verder overleg met uw Opel Verkooppunt zullen wij u spoedig verder informeren.Uw voorheen gestelde vragen zijn in een ander dossier opgenomen, en zijn nog onder aparte behandeling.
                                Wij danken u opnieuw voor uw contactopname en blijven steeds tot uw beschikking indien u verdere vragen heeft over onze producten en diensten.
                                Met vriendelijke groet,
                                GENERAL MOTORS BELGIUM NV
                                Willem Jonathan Van Oppens
                                Opel Customer Care
                                Tel: +32 03/450.63.29
                                Fax: +32 03/450.63.21
                                opel.customercare@be.gm.com

De vraag was of er een update kwam en voor wanneer deze zou zijn dus mijn antwoord hierop

Geachte,

blijkbaar is er sprake van enige verwarring in onze communicatie.
                                de vraag was het volgende , blijkbaar is vanaf my 2011 een nieuw model dvd800 in de insignia ingebouwd , voor deze is er een kaart update 2010-2011. nu voor diegene die een my 2009 of my 2010 hebben zou er geen kaart update meer komen volgens bepaalde mensen/bronnen ( mensen die al gevraagd hebben naar deze update en een negatief antwoord hebben gahad ) .
                                ikzelf ben in het bezit van de kaart 2009-2010 ( welke eigenlijk dezelfde is als die van 2008-2009 , volgens bepaalde files zou dit kunnen gezien worden op de dvd , ook staan wegen die al een paar jaar geleden afgesloten-bijgekomen zijn , en een andere richting hebben nog verkeerd op deze kaart ). de vraag is dus of dit waar is , en zo niet waarom wij dan nu nog geen update kunnen krijgen wijl er al een is voor de wagens my2011. indien er geen kaart updates meer voorhanden zullen komen , wat gaat er dan gedaan worden voor de mensen die pas hun wagen hebben en geen kaart update kunnen krijgen.

mijn excuses moest ik me verkeerd hebben uitgedrukt / uitgelegd hebben .
                                met vriendenlijke groeten , en beste wensen
                                Van Onderbergen

Hierna kreeg ik geen mail meer van de klantendienst maar een telefoon , dit was een drital dagen later.

"Geachte Heer , het was om te melden dat er wel degelijk een update gaat uitkomen , wij verwachten deze in het eerste kwartaal van 2011 en de prijs zal een 199 euro zijn."

Dit wetende wachten we op de update , nu het eerste kwartaal was volgens mij voorbij en omdat ik een beetje in de clinch lig met de klantendienst ( deze beweren bv dat mijn vering getest is en goed bevonden zonder dat de wagen ook maar 1 minuut is binnen geweest voor deze fout. andere dingen bleken allemaal product eigen tot en met loshangend gerief toe , welke ondertussen wel door de dealer is vervangen, maar dit is een heel ander verhaal )

Dezelfde vraag aan NAVTec en hun antwoord hierop.

Geachte heer Van Onderbergen,
                                Bedankt voor uw interesse in onze producten.

We werken op dit moment samen met onze partners en Opel aan een update voor auto's van MY10/MY09. Helaas hebben we nog geen releasedatum. We verwachten begin volgend jaar een update.

Voor het maken van navigatiekaartproducten is een heel complex productieproces nodig. Er kan pas een releasedatum worden gegeven wanneer de datacompilatie, het testen en de validatie alle noodzakelijke controle heeft doorstaan. Voor de MY10/MY09 update is dit proces nog niet afgerond.
                                Wij hebben u op bovenstaand klantnummer geregistreerd met uw huidige systeem. Zodoende kunnen wij u op de hoogte houden van nieuwe producten en eventuele aanbiedingen. Mocht dit ongewenst zijn dan kunt u ons dit laten weten.
                                Indien u meer informatie nodig heeft, dan kunt u contact met ons opnemen door op deze email te reageren.

Wilt u zo vriendelijk zijn in uw correspondentie, te refereren naar uw klant nummer? Deze staat vermeld links bovenaan deze email.

Met vriendelijke groet,

NAVTEQ Customer Service Centre
                                PO Box 501
                                7300 AM APELDOORN
                                THE NETHERLANDS
                                www.navteq.com/contactus

Dus eerst werden we blij gemaakt met het feit dat we over iets of wat correctere navigatie data zouden beschikken voor als we van de verlof op reis gaan bv . en wat blijkt nu alles is een jaartje achteruit gezet.
                                Ikzelf ben benieuwd wat hun antwoord volgend jaar gaat zijn , gelukkig zal mijn garantie nog niet op zijn zodat ik eventueel een nieuwe silverbox kan claimen .

Groetjes,
                                Erwin.

Comment

• Laatste UPDATE - Samenscholing 02/04/2011

Hallo,

De laatste update ivm de samenscholingsdag is op het desbetreffende topic gegeven , de tijd begint te korten en we hopen en zullen volgens vele weermannen prachtig weer hebben .

Groetjes
                                  Erwin

Comment

• Mischien interessant te weten :-)

Hallo,

Ik heb nog een koppel foutjes en oplossingen gevonden , mss dat jullie er iets mee kunnen.
                                    Ikzelf heb idd gisteren gemerkt dat ik met het UPJ gemerkt als ik gebeld wordt en opneem ik de eerste seconden me schor kan schreeuwen zonder dat de beller iets hoort , de beller had zelfs de neiging om op te leggen omdat ze niets hoorde .
                                    De andere fout heeft te maken met het product eigen ( volgens Opel klantendienst ) resoneren aka trillen van de motor rond de 1500 .. 2000 toeren. Heb dit ook al naar mijn dealer gestuurd met de vraag wat hij hierover denkt ( dit zijn officiële fout oplossingen van Opel zelf )

Als ik het goed heb , heeft hier ooit iemand eens opgemerkt dat hij niet op achternamen kon sorteren, er werd eerst gedacht dat dit door het type GSM kwam omdat sommige modellen het toch klaarspeelde om op achternaam te sorteren ( wree goei toestellen moeten da geweest zen ) maar blijkbaar is dit wel degelijk een fout van de GSM/BT module van de wagen.

UHP (Low/High/Embedded) - Phone book sorting - Delay of received calls
                                    Vehicles:
                                    Astra-J 2010
                                    Meriva-B 2011
                                    Insignia 2009 - 2010
                                    Complaint:
                                    Customer complains that the phonebook is currently sorted by first names only, and the ring tone volume is too loud.
                                    Cause:
                                    This is due to a software deviation
                                    Production
                                    Insignia: Improved software has been implemented into production as of
                                    VIN: W0LGT8GM7B1070426 (12-Nov-2010).
                                    Astra-J and Meriva-B: Solved with UHP software update for MY11.
                                    Remedy:
                                    In case of customer complaint, program UHP by use of MDI / SPS programming with latest software available on TIS2Web since Monday 20-Sep-2010.
                                    Phone book sorting changed to sorting by family name and ring tone volume will be reduced.
                                    Refer UHP embedded (RPO code: UPJ) 5 sec. delay of received calls is also fixed with the software update.

Insignia 2009–2010 – A20DTC/H/J Engines

Electro Pneumatic Solenoid Valve, Turbo Charger - Vibration and buzzing noise around 2000 RPM
                                    Customer complains about vibration/buzzing noise while driving at slow speeds at around 1500-2000 RPM.

This is caused by a faulty Electro Pneumatic solenoid valve.

In case of customer complaint please replace electro pneumatic solenoid

Caution: Please use only solenoid 55573362

Groetjes
                                    Erwin.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                                      Insignia 2009–2010 – A20DTC/H/J Engines

Electro Pneumatic Solenoid Valve, Turbo Charger - Vibration and buzzing noise around 2000 RPM
                                      Customer complains about vibration/buzzing noise while driving at slow speeds at around 1500-2000 RPM.

This is caused by a faulty Electro Pneumatic solenoid valve.

In case of customer complaint please replace electro pneumatic solenoid

Caution: Please use only solenoid 55573362

Groetjes
                                      Erwin.
                                      mijne maakt ook een speciaal piep geluidje echter merkten we dat dit stopte bij het uitzetten van de ventilator van de verwarming nog iemand die dit heeft het klinkt heel still maar als je het eenmaal hoort dan blijf je het horen :p

dan heb ik nog een vraag ik heb laatst een trekhaak laten plaatsen bij alfa auto shop
                                      zeer degelijk gemaakt niet over te klagen
                                      maar zou dit gevolgen hebben ivm garantie van de wagen ?

mvg nvt

Comment

• Software update verwarming

Vanmorgen de auto binnengebracht voor de zomerbanden...

Kreeg direct de vraag... kom je voor de verwarming... want er is sinds verleden week een update...

Nu alleen het probleem van de iPod nog...
                                        Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                                        Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                                        Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                                        Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                                        Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• Levering Insignia

Vol spanning kijken we uit naar de levering van onze Opel insignia 5d. Cosmo. Nu zou ik graag willen weten of er hier mensen zijn die weet hebben van mogelijke vertragingen door de aardbeving in Japan? Blijkbaar zouden er met verschillende Europese merken problemen zijn voor onderdelen. De normale levering zou de eerste week van juni plaats vinden week 22 of 23.

Comment

Working...
                                          X