Oorspronkelijk geplaatst door corsawim
Bekijk Berichten
Ondertussen iets meer nieuws over de bolide , we zijn voor zover het kan alles in der minne aan het regelen. Ik moet zeggen dat er de laatste 4 weken serieus aan de wagen is gewerkt .
trillingen ( shimmy ) is opgelost, voor de verwarming komt er een oplossing , de slecht werkende flexride hebben ze uitgemeten ( voor zover ik het goed heb hebben ze dit bij polleke ook gedaan ).
Ivm met de flexride , mss een oproep . Kunnen jullie indien je geen verschil tussen normaal en tour ondervind een klachten-mail sturen en alsook ( indien bij gman , daar weet ik van dat er al enkele gemeten zijn ) je bij de dealer te melden met deze fout en vragen of ze een meting willen doen van het onderstel ( tussen sport en tour groot verschil , eigenlijk evenveel als tussen sport en normaal maar tussen normaal en tour zo goed als geen verschil dwz er is geen verschil voelbaar maar toch wel een heel klein verschil voelbaar ).
Toch probeerde de technieker-elentrieker me nog iets op de mouw te spellen , " ja het flexride systeem is adaptief en regelt zich naar je rijgedrag " .Dit is idd zo maar niet van den enen dag op den andere , het adaptief gedrag zal ook alleen maar optreden in nood gevallen . Je rijd in tour , je moet ineens uitwijken tegen een hoge snelheid en je flexride detecteert dit , alleen in dit geval zal hij nu de dempers harder zetten ( er zijn 5 parameters waar hij rekening mee houd , ik heb er eens een hoop info over gepubliceerd in dit topic, gewoon even in dit topic zoeken met zoekwoord "zachs" zonder aanhaal-tekens dus )
Indien er genoeg mensen hun wagen met flexride laten meten met een fout kunnen we de fout-prioriteit hoger brengen zodat er sneller een oplossing komt ( laat me iets weten indien je aktie onderneemt eventueel zodat ik ook ergens een overzicht krijg).
Er zijn ook een boel kleine dingetjes opgelost zoals een loshangende rubber ( wie zei er ook weer dat ik maar met een spuit tec7 langs de wagen langs moest ) , scheef gezet blok waar lichtschakelaar instond ect.
Ook werd de bumper ( nu op 7 maand tijd 4 keer beschadigd door onverlaten , en slechts eenmaal via verzekering kunnen gaan , de rest heb ik zelf mogen ophoesten . Langs de andere kant heb ik dan weer het plezier gehad dat de eerste die vluchtmisdrijf pleegde zijnen oto kwijt is ) weeral hersteld , maar ditmaal heeft GMAN de kosten op zich genomen .
Het probleem dat zich stelde met het door Eurologics N.V. geplaatste DVD entertainment systeem zal normaal gezien ook opgelost worden ( het systeem zou mss vervangen worden door een veel beter systeem mits een redelijke opleg . Hadden ze dit veel vroeger gezegd dat het door hun geleverd systeem het niet beter kon zijn, en ze zelf dit hadden voorgesteld had ik daar helemaal geen probleem van gemaakt, maar ja liefst eerst goe kloten en de mensen op stang jagen ipv zelf te zeggen dat ze op einde latijn zitten )
Indien alles ok en een juiste opleg prijs zal dit ook in der minne worden geregeld , het systeem dat zou geplaatst worden zou een systeem zijn met ipv een dvd-speler in het handschoenkastje eentje achter het scherm . Ook heeft dit een nieuwere technologie met LED backlight .Het enige waar ik nog moet uitkomen is of ik Master-Master ga ( elk scherm een dvd speler ) of Master-Slave ( een dvdspeler maar ) . Mss laat ik ook DVB-T installeren, natuurlijk zal ik proberen er zelf op toe te zien of deze de wagen weer niet afbreken aka zal er zeker op staan en dit vermelden indien we overeenkomen.
Het schudden van de wagen is gelocaliseerd ( alhoewel dit alles product eigen is volgens de klantendienst ) , maar er moeten nog testen worden gedaan of dat wat ze denken wel degelijk defect is .Dus nog ff wachten.
Het trillen van de motor is product eigen ( spijtig genoeg voelt de ene wat meer dan de andere ), maar ik heb de indruk dat ( heb woensdag eens een 200 km ineens gereden ) dit een beetje mindert , uiteindelijk is dit wel op te lossen maar blijkbaar niet door Opel.
Het naar de 4000RPM schieten heb ik niet meer mogen ondervinden , ofwel opgelost met de laatste motor management update ofwel zit deze fout in het winter programma van de automaat - motor ( indien dit voor de motor wordt toegepast ).Wel is er met deze update dus een nieuwe fout introduceert ( Flexride ) welke we nu dus zo snel mogelijk allemaal moeten laten bevestigen in de garage / bij de dealer.
Speedlock kunnen we op onzen buik schrijven , of we moesten iemand vinden die zo lief is een PIC te programmeren en deze op de GMLAN bus aan te laten sluiten en deze functie over te laten nemen ( zoals met de vectra-c ). Dit zal er mss wel aan komen maar aangezien dit aftermarket is zal er een volgens mij redelijk grote wachttijd zijn.
Het probleem met de easy step out welke bij het instappen telkens naar voor gaat ipv te wachten wordt aangekaart maar heeft een zeer lage prioriteit , weer kan hier de prioriteit worden opgevoerd door bij de dealer ( indien je er last van hebt ) hiervoor te reclameren. Mss komt dit nog wel in orde ( ik hoop het echt omdat ik de andere optie waardoor de zetel blijft staan niet graag uitvoer) . De zetel blijft staan als de kofferklep wordt geopend , dit zou volgens de dealer normaal zijn omdat indien er als er ergens anders eerst een deur wordt geopend het elektrisch systeem blokkeert en dan de zetel e.d. blijft staan (???). Hier moet ik toch eens achter gaan .
Uiteindelijk begint de wagen zeer goed in orde te komen moet ik zeggen , gezien zijn problemen en sommige mensen hun negativiteit ivm vervangen kleine dingetjes .Het spijtige is wel dat dit 7 maand heeft moeten duren .
Dus blijft nog:
1. Schudden wagen tegen 120 en 170 km/u ( waarvoor er een oplossing wordt gezocht )
2. Eventueel de rest resonantie eruit halen door het motor management nog beter af te stellen.Eventueel vervangen van aandrijfas of onderdelen automaat waar deze rest resonantie uit voortkomt ( het is mogelijk want dit hebebn ze bij arne gedaan , spijtig genoeg weet ik nog altijd niet WAT ze gedaan hebben ).
3. Easy Step out ,zeer lage prioriteit.
4. Betere ondersteuning van melding ontvangen sms'n door de gsm-module- dit moet ik nog eens aanhalen een van de dagen.
5. Betere werking ALC ( bij regenweer zouden de lichten ook mogen aangaan zou ik denken ).Ook nog eens aan halen een van de dagen.
6.Opel Eye ( betere weergave van reëel geziene snelheid , soms ( op de 200 km woensdag 4 keer op snelweg ) geeft hij aan dat je op snelweg maar 30km/u mag ;-).
7.FlexRide probleem , aangezien dit een nieuw probleem is moeten we dit op een hoge niveau tillen door te reclameren.
8. Het DVD-Systeem dat welo degelijk door een professionele firma is geplaatst , hoop hier dus alles in der minne te regelen , zal mss spijtig genoeg niet klaar zijn tegen de "Samenscholing" :-/
9. Handschoenkastje dat beschadigd is en nog altijd scheef staat , denk dat dit mss ineens met het DVD - Systeem gaat geregeld worden.
Zoals jullie weten ben ik bij GMAN Antwerpen en heb ik het niet op Dhr Danny de Nutt , waarvan ik een grote hand zag in de mail die ik terug kreeg van de klantendienst.
Alles wat hiervoor werd opgelost is gedaan door Dhr Patrick Wuyts en ik als alles in orde komt zal ik als belooft de Expert vertragen / stoppen
Groetjes
Erwin.
PS: Een zeer ambetante vraag mss , zeker omdat het gaat over iets waar meer persoonlijke gegevens mee omgaan . Zouden jullie indien mogelijk de mails die je terug hebt gekregen van de klantendienst waar instaat dat je bv de enige bent met het probleem of dat het product eigen is of andere larie , deze aan mij kunnen bezorgen . Of op zijn minst indien bij GMAN deze aan de Dhr Patrick Wuyts met copy naar Dhr Hugo Hamers ( Sales Manager ) kunnen sturen met de opmerking dat zulke mails niet kunnen( en dat je medeweten hebt van dat je zeker niet bv de enige bent ) en dat je graag zou hebben dat dit wordt aangehaald bij de volgende vergadering met alle mannen die rechtstreeks of onrechtstreeks met deze te maken hebben hier iets aan kunnen doen. Dit om het "slechte" gedrag van de klantendienst ( welke een externe call center is die geen b*llen van wagens afweten en zonder medeweten dingen beweren die niet juist zijn ) aan te kunnen vechten.
Met Dank.
Emails : patrick.wuyts@gman.be , hugo.hamers@gman.be
Comment