Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
    Vanmorgen de auto binnengebracht voor de zomerbanden...

Kreeg direct de vraag... kom je voor de verwarming... want er is sinds verleden week een update...

Nu alleen het probleem van de iPod nog...
    Verwarming......
    Juist op tijd want de zomer komt eraan !
    Zal er volgende week eens voor langsgaan se !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
      Verwarming......
      Juist op tijd want de zomer komt eraan !
      Zal er volgende week eens voor langsgaan se !
      Inderdaad Pol,

Nu maar hopen dat de airco blijft werken...
      Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
      Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
      Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
      Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
      Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
        Inderdaad Pol,

Nu maar hopen dat de airco blijft werken...
        a nee he , ge moest het warm hebbe , awel ge zult het warm hebbe . in ieder geval laat iets weten he , ook of hij nuachter goed blaast.

btw , waarom staat er zo een droevig gezichtje achter de red in je handtekening ??
        Last edited by ; 31/03/2011, 13:01.

Comment

• Ik heb ook het probleem met de Ipod.
          Het apparaat wordt niet ondersteund.
          Wordt dit opgelost met een update?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rêve d'Or Bekijk Berichten
            Ik heb ook het probleem met de Ipod.
            Het apparaat wordt niet ondersteund.
            Wordt dit opgelost met een update?
            Oi,

Welk type IPod , het is mogelijk dat deze wel degelijk mss ondersteund wordt maar dat er iets anders aan de hand is . Zorg er zeker voor dat de laatste firmware op het toestel staat.
            Vermeld ook even type en bouwjaar van je Insignia , dit kan sommige van ons ook helpen om U te helpen

Groetjes
            Erwin.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
              Oi,

Welk type IPod , het is mogelijk dat deze wel degelijk mss ondersteund wordt maar dat er iets anders aan de hand is . Zorg er zeker voor dat de laatste firmware op het toestel staat.
              Vermeld ook even type en bouwjaar van je Insignia , dit kan sommige van ons ook helpen om U te helpen

Groetjes
              Erwin.
              Bedankt Erwin,

Ik moest idd wat duidelijker geweest zijn.
              Het gaat om een Ipod Nano.
              Insignia ST Cosmo 5/2009

Edit: Ik zie net in het infotainmentboekje dat er enkel voor de 1e, 2e en 3e generatie van de IPod Nano ondersteuning is.
              Ik zit dus met een IPod Nano van de 6e generatie.
              Last edited by ; 31/03/2011, 18:38. Reden: bijkomende info

Comment

• Iedereen veel plezier a.s. zaterdag!
                Er is gelukkig goed weer voorspeld

Comment

Wel er blijken verschillende Infinitys te zijn die niet lekker spelen , meestal is dit met een bas rijk lied . Normaal zal een versterker een beetje door de benen gaan bij een zware bas , nu de infinity blijkt het tegenovergestelde te doen wat een vreemd klankbeeld geeft. Dit fenomeen treed meestal op ergens tussen de volume stand 40 a 48 buiten deze zone zou dit probleem zich niet stellen.
                  meestal zullen de bronnen USB/IPOD/CD veel stiller klinken dan de radio , dit zal dan ook weer zorgen dat je alles een beetje harder moet zetten. Ik heb in het verleden al eens een paar keer uigelegd hoe je dit een beetje kan opvangen door aan "volume leveling" te doen . Indien je op deze woorden zoekt zal je dit zeker vinden . Zet ook je snelheids afhankelijke volume regeling af , dit kan ook roet in het eten gooien.
                  Wat je speakers betreft , je hebt er wel degelijk 9 hoor . 1 center voor 2 bass-midden +2 tweeter in voordeur + 2 breedband speakers in de achterdeur en last but not least , 1 dual coil ( dus twee speakers in een ) subwoofer onder de valse vloer van de kofferruimte.
                  Ik heb wel gemerkt dat bij de laatste update gedaan aan mijn silverbox , dat het volume van alles een pak lager is geworden en ik de bassen een heel deel hoger moet zetten en ook de middentonen hoger moet zetten ( iets wat ik normaal nooit zal doen )
                  Een tweetal weken terug deed ik een update van de Ipod Touch (4G) naar de laatste OS versie 4.3 (8F190). Na het aansluiten in de wagen (via usb), bleek de afgespeelde muziek redelijk gestoord te worden door krakjes/tikjes. Zeer vervelend. Ik had de pod nog geen reboot gegeven, dus deed ik dat maar. Na de herstart, geen connectie meer met de wagen (op de ipod verscheen steeds "dit is geen geldig ipod accessoire"). De wagen moest een paar maal uitgeschakeld worden, de ipod ook en dan ineens terug connectie. Merkwaardig, maar bon het blijft werken ;-)

Nu, mbt het infinity systeem en de bas die verdwijnt = zeer vervelend! Na lange testen met verscheidene soorten muziek (voor en na update), en dan ook meer specifiek die genres met een zwaarde beat kan ik toch besluiten dat het effect verminderd is. Het systeem grijpt ook het meeste in bij een constante beat (house). Bij rap bv, waar de beat eigenlijk "tijd" heeft om te "recupereren" merk ik zelden of geen issue, hoewel ze zeer diep gaan. Je kan iets meer doorduwen (volume luider) dan ervoor, maar het is nog niet opgelost. Ik zou wel eens willen weten wat het effect is van een andere versterker aan de speakers. Volgens mij is er geen probleem met de speakers/sub, je kan er serieus was bas doorjagen, tot op een niveau dat het té wordt. How do I know?
                  Als je de ipod aansluit via minijack en niet via usb (en volume op hoogste stand, zonder gebruik te maken van de EQ in de pod), dan krijg je een totaal ander geluidsbeeld, eentje die meer aanleunt bij hoe het echt moet klinken vind ik. Veel meer details in de weergave en vooral veel stabieler. Daar waar de bas bij usb aansluiting in de Inifity op + 2 staat (max) moet ik die nu op - 4/5 zetten om dezelfde geluidsdruk te krijgen. Het volume van de infinity gaat van gemiddeld 42-44 naar 34-36 max! Dit blijkt een enorm verschil te zijn voor het hele systeem, hoewel de geluidsdruk dezelfde blijft. Het gaat iets luider en het systeem grijpt veel minder of totaal "niet in" om de bas weg te filteren. Dus of het uitgangsignaal op de jack van de pod is veel hoger dan die van de usb, of het ingangsignaal op de jack van de infinity is hoger dan dat van de usb? In iedere geval, het is een wereld van verschil. Zou het dan niet kunnen dat eens boven de 42 + ergens een protectie in werking treedt, omdat de amp te veel moet geven en dat niet aankan?? Geluidsdruk en laag is hetzelfde, maar de stand van de amp verschilt serieus.

Voor diegenen die dus "wat gewoon zijn" ivm geluid, probeer maar eens zou ik zeggen? Ik sluit die nu zo aan. Geluidskwaliteit (usb vs jack) is niet te vergelijken met die ipod Touch. Vooral bij klassieke muziek is het verschil in details zeer goed hoorbaar. Nadeel is wel dat de ipod niet oplaadt (tenzij je een usb oplader gebruikt) en dat je niet kan navigeren door de muziek met je infinity systeem. Je gebruikt de pod daarvoor dus.

Het manupuleren van de muziekfiles (dynamische compressie) doe ik niet. Dat gaat ten koste van de details in de muziek). Bovendien sluit ik de pod niet enkel aan in de wagen- waar de levelling van muziekfiles nog merkbaarder wordt. Me don't like, maar dat is een keuze hé. Gebruikte files zijn Apple Lossless en mp3 op 320 kbps.
                  In iedere geval, een goede (luidere) sound (met een goed laag) is mogelijk, op dit moment wel met wat prutswerk. En Opel zou daar echt aandacht moeten aan besteden!
                  Last edited by Clicquot; 01/04/2011, 10:19.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rêve d'Or Bekijk Berichten
                    Bedankt Erwin,

Ik moest idd wat duidelijker geweest zijn.
                    Het gaat om een Ipod Nano.
                    Insignia ST Cosmo 5/2009

Edit: Ik zie net in het infotainmentboekje dat er enkel voor de 1e, 2e en 3e generatie van de IPod Nano ondersteuning is.
                    Ik zit dus met een IPod Nano van de 6e generatie.
                    Hoi,

Die nano 6de gen, is dat die vierkante met touchscreen (welke je met twee vingers kan omdraaien ) en verkrijgbaar in heel veel kleuren ? Zo ja , mijn zoon heeft zo eentje gekregen voor zijn verjaardag een maandje of wat terug.
                    Aangezien ik de laatste soft op mijn silverbox zou hebben staan ( volgens de dealer vervangen geweest en daarna ook nog eens een update gehad ) , wat ik wel durf te geloven omdat de Infinity nu heel plat klinkt ( heb het idee dat ze die pompende fout eruit hebben proberen te halen en dat dit redelijk gelukt is denk ik , alleen is er weer wat van kwaliteit ingeboet ) zal ik eens zien dat ik een van de de nano ff afpak en zo eens test .

Indien er een goed resultaat is laat ik het je weten dan kan je eventueel gaan vragen voor een update , laat me wel ff weten of het de juiste IPod nano is die ik voorheb.

Groetjes
                    Erwin

IPods die ondersteund worden
                    This feature supports the following iPod® models:
                    • Fifth generation or later iPod®
                    • First or Second generation or later iPod® Nano
                    Last edited by ; 01/04/2011, 13:31. Reden: IPod Versie Ondersteuning

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten
                      Iedereen veel plezier a.s. zaterdag!
                      Er is gelukkig goed weer voorspeld
                      Merci.

Comment

• 20% bijtelling

Voor de Noorderburen onder ons.

http://www.autoweek.nl/autonieuws/16360/Twintig-procent-bijtelling-Opel-Insignia
                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk Berichten
                          Een tweetal weken terug deed ik een update van de Ipod Touch (4G) naar de laatste OS versie 4.3 (8F190). Na het aansluiten in de wagen (via usb), bleek de afgespeelde muziek redelijk gestoord te worden door krakjes/tikjes. Zeer vervelend. Ik had de pod nog geen reboot gegeven, dus deed ik dat maar. Na de herstart, geen connectie meer met de wagen (op de ipod verscheen steeds "dit is geen geldig ipod accessoire"). De wagen moest een paar maal uitgeschakeld worden, de ipod ook en dan ineens terug connectie. Merkwaardig, maar bon het blijft werken ;-)

Nu, mbt het infinity systeem en de bas die verdwijnt = zeer vervelend! Na lange testen met verscheidene soorten muziek (voor en na update), en dan ook meer specifiek die genres met een zwaarde beat kan ik toch besluiten dat het effect verminderd is. Het systeem grijpt ook het meeste in bij een constante beat (house). Bij rap bv, waar de beat eigenlijk "tijd" heeft om te "recupereren" merk ik zelden of geen issue, hoewel ze zeer diep gaan. Je kan iets meer doorduwen (volume luider) dan ervoor, maar het is nog niet opgelost. Ik zou wel eens willen weten wat het effect is van een andere versterker aan de speakers. Volgens mij is er geen probleem met de speakers/sub, je kan er serieus was bas doorjagen, tot op een niveau dat het té wordt. How do I know?
                          Als je de ipod aansluit via minijack en niet via usb (en volume op hoogste stand, zonder gebruik te maken van de EQ in de pod), dan krijg je een totaal ander geluidsbeeld, eentje die meer aanleunt bij hoe het echt moet klinken vind ik. Veel meer details in de weergave en vooral veel stabieler. Daar waar de bas bij usb aansluiting in de Inifity op + 2 staat (max) moet ik die nu op - 4/5 zetten om dezelfde geluidsdruk te krijgen. Het volume van de infinity gaat van gemiddeld 42-44 naar 34-36 max! Dit blijkt een enorm verschil te zijn voor het hele systeem, hoewel de geluidsdruk dezelfde blijft. Het gaat iets luider en het systeem grijpt veel minder of totaal "niet in" om de bas weg te filteren. Dus of het uitgangsignaal op de jack van de pod is veel hoger dan die van de usb, of het ingangsignaal op de jack van de infinity is hoger dan dat van de usb? In iedere geval, het is een wereld van verschil. Zou het dan niet kunnen dat eens boven de 42 + ergens een protectie in werking treedt, omdat de amp te veel moet geven en dat niet aankan?? Geluidsdruk en laag is hetzelfde, maar de stand van de amp verschilt serieus.

Voor diegenen die dus "wat gewoon zijn" ivm geluid, probeer maar eens zou ik zeggen? Ik sluit die nu zo aan. Geluidskwaliteit (usb vs jack) is niet te vergelijken met die ipod Touch. Vooral bij klassieke muziek is het verschil in details zeer goed hoorbaar. Nadeel is wel dat de ipod niet oplaadt (tenzij je een usb oplader gebruikt) en dat je niet kan navigeren door de muziek met je infinity systeem. Je gebruikt de pod daarvoor dus.

Het manupuleren van de muziekfiles (dynamische compressie) doe ik niet. Dat gaat ten koste van de details in de muziek). Bovendien sluit ik de pod niet enkel aan in de wagen- waar de levelling van muziekfiles nog merkbaarder wordt. Me don't like, maar dat is een keuze hé. Gebruikte files zijn Apple Lossless en mp3 op 320 kbps.
                          In iedere geval, een goede (luidere) sound (met een goed laag) is mogelijk, op dit moment wel met wat prutswerk. En Opel zou daar echt aandacht moeten aan besteden!
                          Hoi,

Wel volgens mij heeft het systeem zich even moeten aanpassen en moeten zoeken naar de juiste driver na je update ( neem nu bv windows , deze durft ook wel eens flessen als je voor het eerst een apparaat aansluit ).
                          Ik heb wel het idee dat ze met de laatste update gezorgd hebben dat het totale volume level naar beneden is gehaald. Het is algemeen geweten dat als je je IPod aansluit op de aux poort deze idd iets harder speelt en je een beter beeld krijgt ( volgens mijn opinie wordt de rest met een veel te laag level doorgestuurd naar de versterker , door je auxpoort dan een beetje te oversturen omzeil je dit )

Bij mij moet de bas op +8..10 staan om een redelijke bas te hebben , wat je opmerking betreft ivm protectie moet ik je daar iets of wat tegenspreken , het probleem treed echt op rond het volume set van 40..48. Eens hier voorbij gaat ie weer als een trein , ik kan gemakkelijk met zware bas op standje 58 door boenken zonder dat hij door de knieën gaat.
                          Het is een zeer vreemde fout.

Je zou eventueel de versterker eens kunnen wisselen als je wat handig bent , deze staat achter in de wagen . De ingangen zijn low level en de draden voor de alle speakers ( ook center als ik het goed heb ) zouden daar ook allemaal van moeten vertrekken. Maar dan zou je een stekker moeten kunnen vinden welke op de originele bekabeling past zodat je netjes kan werken en de originele er gemakkelijk er terug in kan steken.
                          De stekker met de audio informatie aan de versterker is een 16 polige steker waarvan de nummering is of wat onlogisch loopt vind ik .
                          Hou de stekker naar U met de gaatjes naar U gericht en de sluiting naar boven gericht zodat je zou dan als het ware vanonder precies twee pootjes hebben , een aan elk uiteinde
                          De nummering loopt dan van rechts naar links bovenste rij de lage nummer van 1 naar 8 en de onderste rij van 9 naar 16

Ik ga proberen info daarover gevonden zo goed als het gaat weer te geven , de kleuren weet ik niet van buiten sorry
                          1. Left Front Low Level Audio (-) Bruin/(donker) blauw
                          2. Front Low Level Audio (-) Oranje/Zwart
                          3. Left Rear Low Level Audio (-) Bruin
                          4. Right Rear Low Level Audio (-) Zwart / (donker)Blauw
                          5. Leeg
                          6. Amplifier Control ( zou iets dikkere draad moeten zijn als de rest ) Oranje
                          7. Centre Channel Low Level Audio Signal Violet/(donker)Blauw
                          8. Subwoofer Low Level Audio Signal Wit
                          9. Left Front Low Level Audio Signal (donker)Blauw
                          10. Right Front Low Level Audio Signal Geel
                          11. Left Rear Low Level Audio Signal Zwart/(donker)Groen
                          12. Right Rear Low Level Audio Signal Bruin/Wit
                          13. Entertainment Remote Enable Signal Wit
                          14. Leeg
                          15. Centre Channel Low Level Audio Signal (-) Oranje
                          16. Subwoofer Low Level Audio (-) Wit/Zwart

Ik hoop dat je hier iets aan hebt .

Groetjes
                          Erwin.

Comment

• Merci voor de info Erwin, much appreciated... maar euhm, voorbij standje 48?????? Ik denk dat de wagen dan omhoog gaat ofzo want dat is bij mij toch KEIluid en niet meer luisterbaar zenne...enfin, zoals gezegd max ergens 44 ofzo (met jack ergens achteraan de dertig), verder nog niet geprobeerd gezien alles al genoeg doorboenkt en de geluidsdrukt al redelijk hoog zit (zal eens meten met de db meter bij gelegenheid).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk Berichten
                              Merci voor de info Erwin, much appreciated... maar euhm, voorbij standje 48?????? Ik denk dat de wagen dan omhoog gaat ofzo want dat is bij mij toch KEIluid en niet meer luisterbaar zenne...enfin, zoals gezegd max ergens 44 ofzo (met jack ergens achteraan de dertig), verder nog niet geprobeerd gezien alles al genoeg doorboenkt en de geluidsdrukt al redelijk hoog zit (zal eens meten met de db meter bij gelegenheid).
                              Hoi,

wel heb een usb stick ( en als ik het goed heb heb ik het ook al gestest met de ipod , dacht ooit een filmpje te hebben gemaakt daarvan en met een provate link vor het topic te hebben gepost op youtube ) met leuke muziek welke ook wat bas bevat en ik speel het toch klaar om hem tot bijna eind te draaien ( en nog zuiver hoor ), alleen begint dan alles wat te trillen zoals de buitenspiegels

Anders laat ik het morgen wel horen op de meeting

Groetjes
                              Erwin.

Comment

Hoi,

Die nano 6de gen, is dat die vierkante met touchscreen (welke je met twee vingers kan omdraaien ) en verkrijgbaar in heel veel kleuren ? Zo ja , mijn zoon heeft zo eentje gekregen voor zijn verjaardag een maandje of wat terug.
                                Aangezien ik de laatste soft op mijn silverbox zou hebben staan ( volgens de dealer vervangen geweest en daarna ook nog eens een update gehad ) , wat ik wel durf te geloven omdat de Infinity nu heel plat klinkt ( heb het idee dat ze die pompende fout eruit hebben proberen te halen en dat dit redelijk gelukt is denk ik , alleen is er weer wat van kwaliteit ingeboet ) zal ik eens zien dat ik een van de de nano ff afpak en zo eens test .

Indien er een goed resultaat is laat ik het je weten dan kan je eventueel gaan vragen voor een update , laat me wel ff weten of het de juiste IPod nano is die ik voorheb.

Groetjes
                                Erwin

IPods die ondersteund worden
                                This feature supports the following iPod® models:

• Fifth generation or later iPod®

• First or Second generation or later iPod® Nano
                                Inderdaad, zo'n klein vierkant ding met touchscreen. :-)

Comment

• Hallo iedereen,

vandaag tweede dag met insigniaatje met de laatste nieuwe updates en alles werkt perfect maar momenteel ook alle problemen die ik hier nu toch al geruime tijd heb gelezen. Volgens mijn dealer zouden ze bezig zijn dit op pc te zetten om zo dan de updates naar de garages te kunnen versturen.
                                  Heb wel model 2011 sport tourer cosmo 1.6t met alle mogelijke opties met uitzondering van auto alarm en opel eys

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wittyrudy Bekijk Berichten
                                    Hallo iedereen,

vandaag tweede dag met insigniaatje met de laatste nieuwe updates en alles werkt perfect maar momenteel ook alle problemen die ik hier nu toch al geruime tijd heb gelezen. Volgens mijn dealer zouden ze bezig zijn dit op pc te zetten om zo dan de updates naar de garages te kunnen versturen.
                                    Heb wel model 2011 sport tourer cosmo 1.6t met alle mogelijke opties met uitzondering van auto alarm en opel eys
                                    Gefeliciteerd met je aanwinst!

Foto's please

Nog helemaal goed gekomen met de financiering?

"vandaag tweede dag met insigniaatje met de laatste nieuwe updates en alles werkt perfect maar momenteel ook alle problemen die ik hier nu toch al geruime tijd heb
                                    gelezen. "

Alles werkt perfect bij je maar heb je ook alle problemen die hier voorbij zijn gekomen?

Remmy

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door remmy Bekijk Berichten
                                      Gefeliciteerd met je aanwinst!

Foto's please

Nog helemaal goed gekomen met de financiering?

"vandaag tweede dag met insigniaatje met de laatste nieuwe updates en alles werkt perfect maar momenteel ook alle problemen die ik hier nu toch al geruime tijd heb
                                      gelezen. "

Alles werkt perfect bij je maar heb je ook alle problemen die hier voorbij zijn gekomen?

Remmy
                                      Foto's komen zeker en financiering best in orde en zeker nog geen enkel probleem tegen ge komen hoor is een pracht van een wagen en zalig om mee te rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wittyrudy Bekijk Berichten
                                        alle mogelijke opties met uitzondering van auto alarm
                                        Vraagt je verzekering niet om een alarm installatie te plaatsen?

Best gek dat je dit achterwege laat, das een beetje zoals een dure fiets kopen en er dan een slotje van €10 rond hangen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                                          Vraagt je verzekering niet om een alarm installatie te plaatsen?

Best gek dat je dit achterwege laat, das een beetje zoals een dure fiets kopen en er dan een slotje van €10 rond hangen.
                                          Daar staat standaard een immobilizer in en dat is voldoende voor de verzekering.

Comment

Working...
                                          X