Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gegroet!

Vandaag nog eens langsgegaan bij de garage om een afspraak te maken om de zomerbanden er laten op te monteren. 2 weken wachten :-(

Wat betreft de verwarming heb ik geen feedback gekregen. Ik las hier ergens dat er sinds 10 dagen nieuwe soft zou gereleased zijn. Is dat zo?

Verder houdt de garage me nu al bijna een maand aan het lijntje met de belofte dat ze eens gaan overleggen met het tech center in Oevel(?) om te zien of het eventueel mogelijk zou kunnen zijn om de af-fabriek motormanagement software terug te plaatsen en aldus mijn Flexride terug aan de praat te krijgen. Volgende week woensdag zou ik hierover feedback krijgen. Ondertussen maak ik een mail op voor de Opel klantendienst, al was het maar om de prioriteit van dit mankement op te drijven.
    Het terugplaatsen van de vorige versie motormanagement software zou een manueel proces zijn dat ettelijke uren in beslag neemt en dat geen enkele fout toelaat. Zo niet bestaat er er het risico op beschadigen van je softwareversie. Nu heb ik zoiets van "so what?". Ik heb gedurende enkele jaren PLC's geprogrammeerd en ik heb nooit enig probleem ondervonden om terug te keren naar een vorige versie van het programma. Wat is er dan zo verdomd speciaal en wereldschokkends aan Opel architectuur dat je die dingen enkel upwards zou kunnen bijwerken en nooit nog terug kan keren naar een vorige soft release? wie verzint die dingen?

Ik word hier niet gelukkig van. Maar er is licht in de duisternis. Ondertussen heeft er zich een tweede klant gemeld bij mijn garage, en die persoon heeft met zijn leasingwagen precies dezelfde problemen!! Zowel qua verwarming als qua Flexride. Als ie nu ook nog een buzzend geluid hoort "ergens in het dashboard" tussen 2000 en 2200 rpm, dan is dat ook alweer iets wat kon gereproduceerd wordt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marc_Truien Bekijk Berichten
      Gegroet!

Vandaag nog eens langsgegaan bij de garage om een afspraak te maken om de zomerbanden er laten op te monteren. 2 weken wachten :-(

Wat betreft de verwarming heb ik geen feedback gekregen. Ik las hier ergens dat er sinds 10 dagen nieuwe soft zou gereleased zijn. Is dat zo?

Verder houdt de garage me nu al bijna een maand aan het lijntje met de belofte dat ze eens gaan overleggen met het tech center in Oevel(?) om te zien of het eventueel mogelijk zou kunnen zijn om de af-fabriek motormanagement software terug te plaatsen en aldus mijn Flexride terug aan de praat te krijgen. Volgende week woensdag zou ik hierover feedback krijgen. Ondertussen maak ik een mail op voor de Opel klantendienst, al was het maar om de prioriteit van dit mankement op te drijven.
      Het terugplaatsen van de vorige versie motormanagement software zou een manueel proces zijn dat ettelijke uren in beslag neemt en dat geen enkele fout toelaat. Zo niet bestaat er er het risico op beschadigen van je softwareversie. Nu heb ik zoiets van "so what?". Ik heb gedurende enkele jaren PLC's geprogrammeerd en ik heb nooit enig probleem ondervonden om terug te keren naar een vorige versie van het programma. Wat is er dan zo verdomd speciaal en wereldschokkends aan Opel architectuur dat je die dingen enkel upwards zou kunnen bijwerken en nooit nog terug kan keren naar een vorige soft release? wie verzint die dingen?

Ik word hier niet gelukkig van. Maar er is licht in de duisternis. Ondertussen heeft er zich een tweede klant gemeld bij mijn garage, en die persoon heeft met zijn leasingwagen precies dezelfde problemen!! Zowel qua verwarming als qua Flexride. Als ie nu ook nog een buzzend geluid hoort "ergens in het dashboard" tussen 2000 en 2200 rpm, dan is dat ook alweer iets wat kon gereproduceerd wordt.
      Hoi Marc,

Er zou idd nieuwe software beschikbaar zijn , deze zou bij koro geinstalleerd zijn in een vestiging van gman. Nu belde ik vanmorgen met Patrick van de vestiging gman antwerpen en ik hoorde die van zijne stoel vallen , er was idd een update op til maar was hij al binnen ?
      hij ging het eens uitzoeken ( zodat de zijne ook in orde komt )

Wat het terugzetten betreft van je motormanagement software , wel we horen via verschillende kanalen dat dit dus gewoon niet gaat . Zelfs in een TC ( technisch center ) kunnen ze het niet , het probleem ligt gewoon in het feit dat voor elke wagen op de server de laatste soft op staat . Dus zelfs het vervangen van de ecu zal geen soelaas bieden , bij het programmeren neemt hij de laatste bin op te programmeren.
      Er is maar een manier om je ecu terug origineel te laten maken ( en dit geld voor alle modules ) , je moet eerst een brief , mail schrijven naar Opel Russelheim met de vraag of je een VCI code kan krijgen voor het terug naar fabrieksaf te laten zetten.

Zo een VCI code wordt nog voor andere doeleinden gebruikt , stel je hebt een wagen besteld zonder BT ( info heb ik nog niet zo lang, anders was die hier al gepubliceerd geweest ) dan kunnen ze een originele BT module inbouwen en door middel van een aangevraagde VCI code tegen de pc zeggen dat er origineel bij de opties een BT module zat ( geld voor veel dingen , dus als je een tweedehands koopt is het best nog mogelijk een optie bij te krijgen mits opel die code vrijgeeft , en natuurlijk mits er centjes rollen )

Wat je buzzend geluid betreft , ben je zeker dat dit vanachter je dashboard komt en niet uit de motor ruimte ( zie een 20 tot 40 berichten terug , heb daar zoiets beschreven dat ik gevonden had ) , er zit daar een solenoide welek durft buzzen

Groetjes en ik hoop dat je weeral wat wijzer bent geworden.
      Erwin.

ps : het zou echt kunnen dat het een heksenwerk wordt voor die ecu te herprogrammeren , aangezien er een tricore beveiliging opzit kunnen ze niet zomaar wat doen, volgens mij ( zo denk ik ) willen ze een copy van een andere wagen op je ecu zetten om dat te doen moeten ze via de bdm poort en moeten ze de processor in slaap leggen , indien dit niet gedaan wordt gooit deze de ingebrachte soft er terug uit. en idd als ze daar een fout doen ( bv verkeerde pen aansluiten om te slapen ) dan is je ecu naar de eeuwige jachtvelden ( dit is de wijze hoe de beveiligde edc17 wordt gechipt ),n na dit werkje is het dan nog gewoon tegen de ecu zeggen dat hij het verkeerde vin in zich heeft en de juiste vin wordt aangeleerd zodat hij gewoon terug normaal werkt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marc_Truien Bekijk Berichten
        dat ben ikke

en dat buzzen: de mijne is binnengeweest bij Buga omdat ik een vreemd geluidje hoor tussen de 2000 en 2500 RPM, en dit vooral onder belasting,
        en enkel bij warme motor.
        Volgens hun een mankement met de turbo.
        Ze hebben dat proper vervangen, maar het geluid is er nog steeds.
        Ik betwijfel of je die buzz bedoelt.
        Wat ik af en toe wel waarneem, is een soor gezoem vanuit het dashboard,
        met steeds dezelfde tussenpozen.
        bzzzz bzzzzz bzzzzz

(en nee, 't is niet als ik Human Fly van The Cramps speel op de radio...)

Bij mij is dit echter op vrijloop toerental.

Ik peis da wij best eens afspreken om wat geluidjes te vergelijken
        Insignia 5D Sport 130pk
        Cooper D
        KTM 250 EXC-F
        KTM 200 EXC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
          Dus zelfs het vervangen van de ecu zal geen soelaas bieden...
          Nope! Klopt niet helemaal...

Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
          Er is maar een manier om je ecu terug origineel te laten maken ( en dit geld voor alle modules ) , je moet eerst een brief , mail schrijven naar Opel Russelheim met de vraag of je een VCI code kan krijgen voor het terug naar fabrieksaf te laten zetten.
          Ook die mogelijkheid is sinds vorige week definitief afgesloten. Het is nu door Opel DE voor garages verboden nog oude software terug te zetten. Heb dit uit de eerste hand.
          Been there, done that...

Ik was de laatste... (heb ik niet van mezelf)
          Last edited by ; 04/04/2011, 17:47.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
            Alarm is toch overrated... Zie geen reden waarom je dat op je kar zou steken. Als ze hem willen pakken gaan ze hem toch pakken hoor en dan houdt zo'n alarm hen echt niet tegen. Als ze iets zien liggen, dan gaan ze het ook pakken, alleen gaan ze misschien niet je navi uitbouwen terwijl dat alarm staat te brullen, maar dan is de schade al gedaan.

Ik moest van de verzekering een CJ2 installeren op mijn kar... Das helemaal te gek... Niet gedaan en geregeld dat ik een verhoogde vrijstelling had van 2500 eur bij diefstal. Beter dat dan 1500 eur voor de installatie en jaarlijks 500 eur abo...
            Oi,

idd zware kost die CJ2 , er komt bij mij ook zoiets in mijn car , traceerbaar realtime ( dat is wat de kost maakt wegens het gebruik van data op gsm module ) of manueel traceerbaar door middel van sms'kes , en uiteraard immobilisatie van de car als deze stil is gelegd. Is wel een niet erkende installatie maar als z'm pakken dan weet tenminste toch waar en op ongeveer wie zijn freter moogt gaan slagen .

Nu ben ik van de week wel verschoten ivm cijfers van diefstal in en van wagens, hier staat Opel zo goed als hoogste in de lijst , je zou denken dat ze toch nog eerder MB , BMW en het ander duur spul pikken he

alez de groetjes nog,
            Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GT250F Bekijk Berichten
              dat ben ikke

en dat buzzen: de mijne is binnengeweest bij Buga omdat ik een vreemd geluidje hoor tussen de 2000 en 2500 RPM, en dit vooral onder belasting,
              bzzzz bzzzzz bzzzzz

Oi ,

wel op dat gebuzz duide ik , het zou van een solenoide komen die ergens aan de turbo zit , nu de vraag is of ze alles hebben vervangen of alleen de platte turbo.
              Ik begin zo een vermoeden te krijgen op welk geluid jullie doelen , heb dit ooit ook eens gemeld alleen vergeleek ik het met een verkouden krekel ( of zoiets in den aard ) , bij mij kwam er ook altijd een geluid vanachter het dashboard een soort 'prtttt,prrrttt , alez ja legt da maar es uit he
              In ieder geval is dit bij verdwenen na de alles verknoeiende update van de airco ( geen lucht meer vanachter geen warmte in auto stand ect. ) , mss dat het dit is , wacht dan wel ff om vor een update te gaan he ( als ge er nog geen hebt gehad ) totdat de nieuwe er is wat volgens mij echt nit lang meer kan duren

Groetjes
              Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ArneK Bekijk Berichten
                Nope! Klopt niet helemaal...
                Oi,

leg eens uit .
                Bij mij weten en te rade gegaan geweest in de documentatie blijkt als je een ecu vervangt dat je daarna hem moet programmeren en dat is natuurlijk met de laatste bin ( binaire file ) die op de server staat.

correct me if i'm wrong .
                Wat ik wel gewoon niet snap is dat de dealers overal zeggen dat het onmogelijk is oude soft terug te zetten , en nu zouden ze van Opel DE dit meer mogen ? Als je daar als dealer je klant mee kan helpen is dit toch heel goed , tis een vorm van service totdat de echte fout er uit is. Nu moeten we maanden wachten eer we geholpen worden.

Groetjes
                Erwin
                Last edited by ; 04/04/2011, 17:54.

Comment

• Om hier nog eens op te reageren, mijn nieuwe wagen heeft de laatste software en alles maar ook alles werkt momenteel prima en mijn dealer heeft mij gezegd dat ze bezig zijn met de nieuwe updates op pc te zetten om zodoende die dan naar de garages door te sturen. Hopelijk voor jullie komt deze er zeer vlug. Want mijn wagen 1.6t rijdt formidabel.

Comment

• In principe kan door middel van deze VCI code de oude software weer worden teruggezet. Maar de afgelopen week is er een behoorlijk hoog opgelopen "meningsverschil" geweest tussen Opel Benelux en Opel Duitsland, dit ging dus over mijn auto...
                    Dit is, wat ik heb begrepen, tot op hoog niveau besproken.

Om een lang verhaal kort te maken, Opel Duitsland heeft het nu letterlijk verboden om nog oude software terug te zetten. Ik heb dit uit een telefonisch gesprek met Opel Benelux.

Op mijn auto is inmiddels software teruggezet, t.w. 7 versies terug.... En dit is, laat ik het zo zeggen, op een "creatieve" manier gedaan...
                    Niet middels de VCI code want die wilde Duitsland NIET verstrekken, niet aan het Technik Center in Duitsland en ook niet aan Opel Benelux.

Bij mij is het stuurapparaat compleet vervangen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wittyrudy Bekijk Berichten
                      Om hier nog eens op te reageren, mijn nieuwe wagen heeft de laatste software en alles maar ook alles werkt momenteel prima en mijn dealer heeft mij gezegd dat ze bezig zijn met de nieuwe updates op pc te zetten om zodoende die dan naar de garages door te sturen. Hopelijk voor jullie komt deze er zeer vlug. Want mijn wagen 1.6t rijdt formidabel.
                      Handgeschakeld zeker?

Comment

Oi,

leg eens uit .
                        Bij mij weten en te rade gegaan geweest in de documentatie blijkt als je een ecu vervangt dat je daarna hem moet programmeren en dat is natuurlijk met de laatste bin ( binaire file ) die op de server staat.

correct me if i'm wrong .
                        Wat ik wel gewoon niet snap is dat de dealers overal zeggen dat het onmogelijk is oude soft terug te zetten , en nu zouden ze van Opel DE dit meer mogen ? Als je daar als dealer je klant mee kan helpen is dit toch heel goed , tis een vorm van service totdat de echte fout er uit is. Nu moeten we maanden wachten eer we geholpen worden.

Groetjes
                        Erwin
                        Erwin,

Bij mij is er gezegd dat ze steeds de nieuwste soft MOETEN installeren en dit om te voldoen aan de garantie. Geen updates=geen garantie meer op software-gevoelige zaken.
                        Ze kunnen dus geen garantie meer geven, en dat lijkt me logisch ook, indien je wagen niet van de laatste software voorzien is, omdat daar dikwijls (bijna zo goed als altijd dus) de oorzaak ligt van de problemen die er op dit moment met verschillende zaken zijn.
                        Dus wat nut heeft het om naar een vroegere versie van software terug te gaan als er bij het volgende bezoek aan de garage uw soft toch weer geüpdatet wordt ??
                        De enigste oplossing is een update (met de correcte parameters) en geen downgrade lijkt me...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wittyrudy Bekijk Berichten
                          Om hier nog eens op te reageren, mijn nieuwe wagen heeft de laatste software en alles maar ook alles werkt momenteel prima en mijn dealer heeft mij gezegd dat ze bezig zijn met de nieuwe updates op pc te zetten om zodoende die dan naar de garages door te sturen. Hopelijk voor jullie komt deze er zeer vlug. Want mijn wagen 1.6t rijdt formidabel.
                          Rudy, heb jij op Opel gewerkt ?

Comment

• Als ze in Rüsselheim het chassisnummer van mijn auto ingeven, gaan direct de alarmbellen rinkelen en worden de rolluiken gesloten...

Comment

dat ben ikke

bzzzz bzzzzz bzzzzz

ik heb ook zo'n raar soort gezoem, is er niet heel de tijd maar heeft niets te maken met toerental. Ga hem toch ook eens binnen doen.

Comment

dat ben ikke

bzzzz bzzzzz bzzzzz

probeer eens om je ventilator echt op 0 te zetten wij hebben ook dat gezoem en dan de ventilator op 0 gezet en dan is het weg ventilator terug op en het is er weer

mvg nvt

Comment

• Vandaag mail gehad van de dealer:

Mijn auto is afgelopen week geproduceerd en wacht nu in Russelsheim op transport naar Nederland, zoals de planning er nu uit ziet wordt de auto rond 16 april verwacht bij de dealer, zodra de auto is gebracht kunnen zij het kenteken aanvragen en de auto technisch klaarmaken voor aflevering. Dit zal +/- 1 week duren na binnenkomst.

Besteld op 17-2-11

Remmy

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                    Erwin,

Bij mij is er gezegd dat ze steeds de nieuwste soft MOETEN installeren en dit om te voldoen aan de garantie. Geen updates=geen garantie meer op software-gevoelige zaken.
                                    Ze kunnen dus geen garantie meer geven, en dat lijkt me logisch ook, indien je wagen niet van de laatste software voorzien is, omdat daar dikwijls (bijna zo goed als altijd dus) de oorzaak ligt van de problemen die er op dit moment met verschillende zaken zijn.
                                    Dus wat nut heeft het om naar een vroegere versie van software terug te gaan als er bij het volgende bezoek aan de garage uw soft toch weer geüpdatet wordt ??
                                    De enigste oplossing is een update (met de correcte parameters) en geen downgrade lijkt me...
                                    Hoi Pol,

Ik weet niet of scott hier nog rondhangt , maar die zal beamen dat er een schrijven is geweest naar de dealers/garages toe waarin staat dat er alleen maar updates mogen gedaan worden indien de klant klaagt en dan nog moeten ze proberen de klant wijs te maken dat alles in orde is .
                                    Echt , dit zuig ik niet uit de duim hoor , heb het document zelf gelezen

uvm het terug zetten van oudere soft , wel dit zou ervoor zorgen dat bv de flexride terug werkt , het vervelende hangen van toeren tijdens schakelen ( manueel ) en nog iets weg zou zijn.
                                    daar tegenover staat dan weer dat je de vroegere fouten zoals ineens naar 4000 rpm schieten tijdens rijden ( automaat ) of in de file ( manueel ) weer terug zou hebben , ook zou hij terug meer lawaai maken en dan vooral als het koud is ( maar tis toch bijna zomer )

Wel op dat punt vind ik dat de klant de keuze moet kunnen maken en eventueel toch voor het ander ongemak moet kunnen kiezen. Natuurlijk is het wel zo dat ze bij Opel wel eens sneller en beter naar de klant mogen luisteren en met oplossingen komen , ik heb vandaag op een italiaans forum gezeten ....mensen...mensen...mensen wat een miserie die schreeuwen daar met de pet op .
                                    Maar ze hebben wel haar op hun tanden , ze hebben een artikel geschreven over hoe je als klant bij Opel wordt behandeld en deze is blijkbaar in een van de grootste Italiaanse auto-bladen gepubliceerd.

Eigenlijk zouden wij dat ook moeten doen vind ik , mss niet zo een groot blad maar bv in autowereld

groetjes
                                    Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door remmy Bekijk Berichten
                                      Vandaag mail gehad van de dealer:

Mijn auto is afgelopen week geproduceerd en wacht nu in Russelsheim op transport naar Nederland, zoals de planning er nu uit ziet wordt de auto rond 16 april verwacht bij de dealer, zodra de auto is gebracht kunnen zij het kenteken aanvragen en de auto technisch klaarmaken voor aflevering. Dit zal +/- 1 week duren na binnenkomst.

Besteld op 17-2-11

Remmy
                                      Fantastisch nieuws Remmy! Niet alleen voor u, maar ook van mij => de mijne is besteld op 24/02.
                                      Vermoedelijke leverdatum bij bestelling is 24/05, maar ik vermoedde al dat dit een standaard levertermijn was die ze opgaven. Ik hoop eind deze maand!

Nog even tandenbijten.

Comment

Hoi Pol,

Ik weet niet of scott hier nog rondhangt , maar die zal beamen dat er een schrijven is geweest naar de dealers/garages toe waarin staat dat er alleen maar updates mogen gedaan worden indien de klant klaagt en dan nog moeten ze proberen de klant wijs te maken dat alles in orde is .
                                        Echt , dit zuig ik niet uit de duim hoor , heb het document zelf gelezen

uvm het terug zetten van oudere soft , wel dit zou ervoor zorgen dat bv de flexride terug werkt , het vervelende hangen van toeren tijdens schakelen ( manueel ) en nog iets weg zou zijn.
                                        daar tegenover staat dan weer dat je de vroegere fouten zoals ineens naar 4000 rpm schieten tijdens rijden ( automaat ) of in de file ( manueel ) weer terug zou hebben , ook zou hij terug meer lawaai maken en dan vooral als het koud is ( maar tis toch bijna zomer )

Wel op dat punt vind ik dat de klant de keuze moet kunnen maken en eventueel toch voor het ander ongemak moet kunnen kiezen. Natuurlijk is het wel zo dat ze bij Opel wel eens sneller en beter naar de klant mogen luisteren en met oplossingen komen , ik heb vandaag op een italiaans forum gezeten ....mensen...mensen...mensen wat een miserie die schreeuwen daar met de pet op .
                                        Maar ze hebben wel haar op hun tanden , ze hebben een artikel geschreven over hoe je als klant bij Opel wordt behandeld en deze is blijkbaar in een van de grootste Italiaanse auto-bladen gepubliceerd.

Eigenlijk zouden wij dat ook moeten doen vind ik , mss niet zo een groot blad maar bv in autowereld

groetjes
                                        Erwin
                                        Natuurlijk worden er alleen updates gedaan dat je voor een mankement klaagt.
                                        Als je niet klaagt dan hoeven er geen updates worden uitgevoerd hé...
                                        Maar als je zegt dat ze de updates NIET mogen uitvoeren geven ze geen garantie op uw probleem/mankement. Dus als je een probleem hebt en je gaat klagen updaten ze de software.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                          Natuurlijk worden er alleen updates gedaan dat je voor een mankement klaagt.
                                          Als je niet klaagt dan hoeven er geen updates worden uitgevoerd hé...
                                          Maar als je zegt dat ze de updates NIET mogen uitvoeren geven ze geen garantie op uw probleem/mankement. Dus als je een probleem hebt en je gaat klagen updaten ze de software.
                                          das just

Groetjes
                                          Erwin

Comment

Working...
                                          X