Gegroet!
Vandaag nog eens langsgegaan bij de garage om een afspraak te maken om de zomerbanden er laten op te monteren. 2 weken wachten :-(
Wat betreft de verwarming heb ik geen feedback gekregen. Ik las hier ergens dat er sinds 10 dagen nieuwe soft zou gereleased zijn. Is dat zo?
Verder houdt de garage me nu al bijna een maand aan het lijntje met de belofte dat ze eens gaan overleggen met het tech center in Oevel(?) om te zien of het eventueel mogelijk zou kunnen zijn om de af-fabriek motormanagement software terug te plaatsen en aldus mijn Flexride terug aan de praat te krijgen. Volgende week woensdag zou ik hierover feedback krijgen. Ondertussen maak ik een mail op voor de Opel klantendienst, al was het maar om de prioriteit van dit mankement op te drijven.
Het terugplaatsen van de vorige versie motormanagement software zou een manueel proces zijn dat ettelijke uren in beslag neemt en dat geen enkele fout toelaat. Zo niet bestaat er er het risico op beschadigen van je softwareversie. Nu heb ik zoiets van "so what?". Ik heb gedurende enkele jaren PLC's geprogrammeerd en ik heb nooit enig probleem ondervonden om terug te keren naar een vorige versie van het programma. Wat is er dan zo verdomd speciaal en wereldschokkends aan Opel architectuur dat je die dingen enkel upwards zou kunnen bijwerken en nooit nog terug kan keren naar een vorige soft release? wie verzint die dingen?
Ik word hier niet gelukkig van. Maar er is licht in de duisternis. Ondertussen heeft er zich een tweede klant gemeld bij mijn garage, en die persoon heeft met zijn leasingwagen precies dezelfde problemen!! Zowel qua verwarming als qua Flexride. Als ie nu ook nog een buzzend geluid hoort "ergens in het dashboard" tussen 2000 en 2200 rpm, dan is dat ook alweer iets wat kon gereproduceerd wordt.
Vandaag nog eens langsgegaan bij de garage om een afspraak te maken om de zomerbanden er laten op te monteren. 2 weken wachten :-(
Wat betreft de verwarming heb ik geen feedback gekregen. Ik las hier ergens dat er sinds 10 dagen nieuwe soft zou gereleased zijn. Is dat zo?
Verder houdt de garage me nu al bijna een maand aan het lijntje met de belofte dat ze eens gaan overleggen met het tech center in Oevel(?) om te zien of het eventueel mogelijk zou kunnen zijn om de af-fabriek motormanagement software terug te plaatsen en aldus mijn Flexride terug aan de praat te krijgen. Volgende week woensdag zou ik hierover feedback krijgen. Ondertussen maak ik een mail op voor de Opel klantendienst, al was het maar om de prioriteit van dit mankement op te drijven.
Het terugplaatsen van de vorige versie motormanagement software zou een manueel proces zijn dat ettelijke uren in beslag neemt en dat geen enkele fout toelaat. Zo niet bestaat er er het risico op beschadigen van je softwareversie. Nu heb ik zoiets van "so what?". Ik heb gedurende enkele jaren PLC's geprogrammeerd en ik heb nooit enig probleem ondervonden om terug te keren naar een vorige versie van het programma. Wat is er dan zo verdomd speciaal en wereldschokkends aan Opel architectuur dat je die dingen enkel upwards zou kunnen bijwerken en nooit nog terug kan keren naar een vorige soft release? wie verzint die dingen?
Ik word hier niet gelukkig van. Maar er is licht in de duisternis. Ondertussen heeft er zich een tweede klant gemeld bij mijn garage, en die persoon heeft met zijn leasingwagen precies dezelfde problemen!! Zowel qua verwarming als qua Flexride. Als ie nu ook nog een buzzend geluid hoort "ergens in het dashboard" tussen 2000 en 2200 rpm, dan is dat ook alweer iets wat kon gereproduceerd wordt.
Comment