Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wij hebben het nog eens gewaagd om onze Insignia mee te nemen op reis (naar parijs) na een recent onderhoud.
Het trillen van het stuur, daar hadden ze aan gewerkt, iets met lagers vervangen,. Het stuurt trilt nu minder, maar nu is het precies alsof de hele auto trilt/wiegt.
De iPod touch (4th gen) en zelfs de iPad werken nu. Maar, de bluetooth connectie met de telefoon valt nu wel elk uur ongeveer 2 keer even weg. Heel vervelend als je aan het bellen bent natuurlijk.
Het ergste van alles was nog dat na een half uur op de autosnelweg, hij een raar lawaai begon te maken als je in 5de of 6de het gaspedaal los liet. Een soort van laag schurend geluid, of iets dat blijft hangen.
Het werd helemaal erger toen we een half uur in parijs moesten stoppen / vertrekken aan de rode lichten. Toen begon ie het constant te doen. Zelfs als we stil stonden. Heel even gas geven, doet het stoppen.
Het hoeft geen betoog dat de frustraties ivm moet onze keuze voor het mooie uiterlijk van die auto weer hoog opliepen.
Hij staat nu in een of andere shady parkeergarage, met een beetje geluk is ie morgen vroeg weg
Hey, wij zitten nu in Kaprun in Oostenrijk.
Vrijdagnacht om 1u vertrokken, en 10 uur en 1000 km later, zonder te tanken aangekomen.
Insignia heeft een foutloos parcours afgelegd en bevestigd hiermee zijn reputatie als reiswagen eens te meer. En hopelijk laten ze de mijne staan dat ik vrijdag nog terug naar huis geraak...
Ik heb geen update gehad, ik ben nog in afwachting.
Ik heb mijn instelling staan op 22° AUTO
Bij de eerste echte warmte begon hij spontaan te blazen tot de auto de gewenste t° bereikt had.Luchtstroom komt wel degelijk uit alle monden ( ook middentunnel en achteraan ). de airco doet bij mij dus wat de verwarming ook zou moeten doen.
Hoi,
net op de gsm ff alles meegevolgd en moest dan toch nog ff wat antwoordjes geven , kon er echt nix aan doen .
Wel dit is nu het probleem , de airco werkt feilloos en ik had zelfs de indruk dat ie net iets te goed zijn best deed , maar dat kan mss maar een iedee kunnen zijn geweest door het grote verschil temp vorig jaar binnen en buiten ( wagen stond op 21° . Het was me toen wel opgevallen dat de flow vooral voor een pak hoger was , je werd gewoon de zetel ingeblazen , nix G-krachten van het optrekken maar puur de zetel ingeblazen worden door de airco .
Achter was er ook flow , maar nu niet direct om over naar huis te schrijven , maar je voelde wel de kou eruit komen , tis daarom als eenmaal het systeem van software op punt staat ik eens wil vergelijken met een andere wagen zodat ik geen waanvoorstellingen krijg .
dus de airco werkt gewoon fantastisch , de verwarming gewoon like sh*t
Hey, wij zitten nu in Kaprun in Oostenrijk.
Vrijdagnacht om 1u vertrokken, en 10 uur en 1000 km later, zonder te tanken aangekomen.
Insignia heeft een foutloos parcours afgelegd en bevestigd hiermee zijn reputatie als reiswagen eens te meer. En hopelijk laten ze de mijne staan dat ik vrijdag nog terug naar huis geraak...
Oi Pol,
en hoeveel honderd km hebben ze moeten duwen , neen graptjen . Wat is je verbruik nu ? Na het updaten van de ecu zou volgens de mannen een vermindering van verbruik moeten te zien zijn , heb jij daar al iets van gemerkt ?
Groetjes en amuseert U daar in Oostenrijk, en moesten ze de insi meenemen wil ik je nog wel ne velo nasturen , laat het dan wel optijd weten he , alez profiteert maar van het goede weer
Erwin
en hoeveel honderd km hebben ze moeten duwen , neen graptjen . Wat is je verbruik nu ? Na het updaten van de ecu zou volgens de mannen een vermindering van verbruik moeten te zien zijn , heb jij daar al iets van gemerkt ?
Groetjes en amuseert U daar in Oostenrijk, en moesten ze de insi meenemen wil ik je nog wel ne velo nasturen , laat het dan wel optijd weten he , alez profiteert maar van het goede weer
Erwin
Hey Erwin, met 4 personen en vol met bagage, + een dakkoffer voor ski's e.d. zal ik geen vergelijking van mijn verbruik kunnen maken vrees ik. Cruise control stond in België op 110 km/u en in Duitsland op 140 km/u. In België gaf de boordcomputer tussen de 4,5 en de 5,5 liter en in Duitsland tussen de 6 en de 7 liter (hing eigenlijk gewoonlijk op 6,6 liter).
PS en ik zal dan wel met de trein terugkomen als je me toch niet wilt komen ophalen
Wij hebben het nog eens gewaagd om onze Insignia mee te nemen op reis (naar parijs) na een recent onderhoud.
Het trillen van het stuur, daar hadden ze aan gewerkt, iets met lagers vervangen,. Het stuurt trilt nu minder, maar nu is het precies alsof de hele auto trilt/wiegt.
De iPod touch (4th gen) en zelfs de iPad werken nu. Maar, de bluetooth connectie met de telefoon valt nu wel elk uur ongeveer 2 keer even weg. Heel vervelend als je aan het bellen bent natuurlijk.
Het ergste van alles was nog dat na een half uur op de autosnelweg, hij een raar lawaai begon te maken als je in 5de of 6de het gaspedaal los liet. Een soort van laag schurend geluid, of iets dat blijft hangen.
Het werd helemaal erger toen we een half uur in parijs moesten stoppen / vertrekken aan de rode lichten. Toen begon ie het constant te doen. Zelfs als we stil stonden. Heel even gas geven, doet het stoppen.
Het hoeft geen betoog dat de frustraties ivm moet onze keuze voor het mooie uiterlijk van die auto weer hoog opliepen.
Hij staat nu in een of andere shady parkeergarage, met een beetje geluk is ie morgen vroeg weg
Hoi,
wel dezelfde historie als met de mijne ( heb wel een automaat maar dat zou op deze fout geen invloed mogen hebben ) , bij mij hebben ze de bushings ( bussen van de draagarmen voortrein ) vervangen welke de fout van het trillen voortrein ( shimmy gevoel ) oploste maar nog niet het schudden van de wagen ( chassis ). Volgens mij is het schudden van mij en uw trillen aka wiegen hetzelfde , mss een andere interpretatie van deze .
Mss een stome vraag , maar kan je eens het type velg dat op je wagen staat posten hier ( bv 18" Q02 03-08/2010 (productie periode bv wanneer je wagen is besteld/geleverd ), das die van mij ) .Dit kan mss veel zeggen , ik ben hier info over aan het zoeken , en volgens een officiële bron maar nog niet zeker en mocht eigenlijk niet gezegd worden ( alhoewel ik dit al in deel twee heb vermeld ) zou dat schudden / trillen / wiegen voortkomen door de velg van een bepaald type en bepaalde serie .
Wat je BT betreft heb deze fout ook gehad , vraag eerst om te zien of je software up-to-date is , indien zo ligt dit zeer wss aan de radio module van je gsm module .De radio module is eigenlijk je BT antenne en als deze defect is kan dit wreed wat problemen geven , bij mij is deze vervangen geweest ( heb hier wel 5 maand op moeten zagen , deze viel soms maar eenmaal uit op een dag soms 10maal op ene dag) maar uiteindelijk is het gewoon opgelost .Ik zit nu nog juist met een probleem dat als de mensen mij bellen ik eerst een seconde of 5 mij schor moet roepen vooraleer ze mij horen , heb al gehad dat ze terug oploegde omdat ze me niet hoorde, dit is een software fout heb ik ontdekt en is op te lossen met de laatste update. Zelf bellen was nooit een probleem , het is juist als ik gebeld wordt dat ik een 5tal seconden geen geluidsoverdracht heb) . Deze fout is dus een gekende fout en er is een TSB voor uitgebracht , zie een 50a 100tal berichten terug van mij.
Veel succes,
Erwin
Op het ander probleem kan ik nu spijtig genoeg niets va melden , ben niet goed genoeg om opzoekingen te doen , maar moest toch wel deze paar berichten beantwoorden , kon het niet laten.
@wim , thnkx , bel je van de week mss vor ne vuile gekraste berookte astra
Een vraag voor de slimme onder ons .
Ik - ben op zoek / vraag me af - of het mogelijk is een turbo-druk meter in te bouwen in de Opel Insignia , of dat er een mogelijk is deze op de BC te zien te krijgen .
Indien deze op de BC te zien zou te krijgen zijn is dit de leukste manier natuurlijk wegens geen ingrijpende veranderingen aan het dashboard of wagen elektronica.
Indien dit niet gaat zoek ik een systeem met een digitale meter die bv in de asbak ingebouwd zou kunnen worden , of een kleine onopvallende meter die ergens te plaatsen is , eventueel met een draadloze zender voor overdracht van gegevens zodat er geen draden moeten getrokken worden . De vraag is waar ik de sensor al moeten zetten .
Hetzelfde zoek ik voor de olietemp+druk van de motor , hier ook waar sensor zetten ( bv met bijkomende ring op de oliefilter , maar ik heb schrik dat deze beschadigd gaat worden dro de garage als ze een oliefilter vervangen . liefst hier ook een draadloze sensor zender.
Deze meters mogen ( het liefst dus ) gecombineerd zijn , maar het zou dus wel moeten passen in de asbak of ergens gemonteerd moeten worden zodat het niet in de weg staat en het esthetisch mooi zijn.
Wie kan mij helpen ?
Groetjes
Erwin.
ps : ik heb dit systeem gevonden ivm een betere koeling van de motor waardoor je de motor zwaarder zou kunnen belasten zonder dat deze er last van heeft , hier te vinden http://en.sachsperformance.com/boost...ion/index.html wat denken jullie hiervan.
Ook is er een systeem aanbevolen geweest , het gaat hier over een FlowMaster , heeft er iemand hier ook ervaring mee , wat met bv klein vuil dat zou meekomen doordat de ingang echt naar voor word gericht.
Derde item is een video convertor en achteruitrijd camera , deze worden op veel plaatsen aangeboden maar ik heb de indruk dat de meeste gewoon niet te vertrouwen zijn. Nu Bullit heeft deze items ook maar ( ik heb alleen maar de prijs van de camera ) ik heb de indruk dat deze zwaar overpriced zijn. bv . cam bij firma x kost 75 Euro zonder verzend maar van eigenschappen word weinig vrijgegeven bij Bullit kost deze 150 Euro maar je hebt wel al de eigenschappen van deze ( voor zover deze dan juist zijn he ) . Nu mijn vraag heeft hier iemand ervaring met producten van deze producent, zijn deze hun prijs echt waard , en waar zijn er winkels hier in België die heel het gamma van Bullit kunnen leveren
Een vraag voor de slimme onder ons .
Ik - ben op zoek / vraag me af - of het mogelijk is een turbo-druk meter in te bouwen in de Opel Insignia , of dat er een mogelijk is deze op de BC te zien te krijgen .
Indien deze op de BC te zien zou te krijgen zijn is dit de leukste manier natuurlijk wegens geen ingrijpende veranderingen aan het dashboard of wagen elektronica.
Indien dit niet gaat zoek ik een systeem met een digitale meter die bv in de asbak ingebouwd zou kunnen worden , of een kleine onopvallende meter die ergens te plaatsen is , eventueel met een draadloze zender voor overdracht van gegevens zodat er geen draden moeten getrokken worden . De vraag is waar ik de sensor al moeten zetten .
Hetzelfde zoek ik voor de olietemp+druk van de motor , hier ook waar sensor zetten ( bv met bijkomende ring op de oliefilter , maar ik heb schrik dat deze beschadigd gaat worden dro de garage als ze een oliefilter vervangen . liefst hier ook een draadloze sensor zender.
Deze meters mogen ( het liefst dus ) gecombineerd zijn , maar het zou dus wel moeten passen in de asbak of ergens gemonteerd moeten worden zodat het niet in de weg staat en het esthetisch mooi zijn.
Wie kan mij helpen ?
Groetjes
Erwin.
ps : ik heb dit systeem gevonden ivm een betere koeling van de motor waardoor je de motor zwaarder zou kunnen belasten zonder dat deze er last van heeft , hier te vinden http://en.sachsperformance.com/boost...ion/index.html wat denken jullie hiervan.
Ook is er een systeem aanbevolen geweest , het gaat hier over een FlowMaster , heeft er iemand hier ook ervaring mee , wat met bv klein vuil dat zou meekomen doordat de ingang echt naar voor word gericht.
Derde item is een video convertor en achteruitrijd camera , deze worden op veel plaatsen aangeboden maar ik heb de indruk dat de meeste gewoon niet te vertrouwen zijn. Nu Bullit heeft deze items ook maar ( ik heb alleen maar de prijs van de camera ) ik heb de indruk dat deze zwaar overpriced zijn. bv . cam bij firma x kost 75 Euro zonder verzend maar van eigenschappen word weinig vrijgegeven bij Bullit kost deze 150 Euro maar je hebt wel al de eigenschappen van deze ( voor zover deze dan juist zijn he ) . Nu mijn vraag heeft hier iemand ervaring met producten van deze producent, zijn deze hun prijs echt waard , en waar zijn er winkels hier in België die heel het gamma van Bullit kunnen leveren
Bedankt voor de raad
Erwin
Nen OPC kopen, dan zitten die meters er inees in Grapke.
Heb ook geprobeerd die te programmeren in mijne vorige voor op de boordcomputer maar is niet gelukt.
Ik vrees dat het enige wat je kan doen zijn dan die aparte meters.
Weet wel niet of dit allemaal ga lukken zoals je zegt voor bij de oliefilter enz .
Als je een betere koeling wil, in de radiatorroosters zitten vaak afdichtingen die je moet verwijderen als je een trekhaak achteraf wilt plaatsen. Misschien dat je de die eerst is verwijderd als je die hebt.
Met dit systeem heb ik toch beetje m'n twijfels. Maar ik heb er geen ervaring mee dus 100% zeker ben ik ook niet.
Nen OPC kopen, dan zitten die meters er inees in Grapke.
Heb ook geprobeerd die te programmeren in mijne vorige voor op de boordcomputer maar is niet gelukt.
Ik vrees dat het enige wat je kan doen zijn dan die aparte meters.
Weet wel niet of dit allemaal ga lukken zoals je zegt voor bij de oliefilter enz .
Als je een betere koeling wil, in de radiatorroosters zitten vaak afdichtingen die je moet verwijderen als je een trekhaak achteraf wilt plaatsen. Misschien dat je de die eerst is verwijderd als je die hebt.
Met dit systeem heb ik toch beetje m'n twijfels. Maar ik heb er geen ervaring mee dus 100% zeker ben ik ook niet.
Hmmmm ge zegt zoiets , wel als ge nu uwen OPC eens aan mij geeft , gelooft me ik doe er u een groot plezier mee hoor . Die vering is zo hard dat het heel en zeer slecht is voor uwen rug en die van mij is toch al naar de botten dus denk er eens over
groetjes
Erwin
ps : heb een irmscher grill dus ik denk niet dat daar nog wat afdichtingen inzitten die je kan verwijderen .
Wel ik heb juist een mailtje gehad ivm de update voor de verwarming dus ff posten.
Er was op de meeting iemand die melde dat hij zijn wagen bij GMAN mortsel had binnen gedaan en dat ze hadden gezegd dat ze nieuwe soft hadden geïnstalleerd. Ik heb dus de opmerking ivm update verwarming doorgespeeld naar GMAN A'pen en heb daar dus vandaag antwoord van gehad . Het betrof hier het vervangen van een onderdeel van de verwarming en het terug herprogrammeren van de software dus GEEN update .
Wel spijtig , we wachten dus weeral geduldig tot we meer nieuws hebben .
Schudden wiegen trillen chassis wagen tijdens het rijden.
Hoi,
Zoals al eerder vermeld zou het schudden of trillen ( er sprak hier ook iemand over wiegen van de wagen , hoop dat deze snel laat weten welk type velg deze heeft ) liggen aan een slechte serie van velgen. Nu als alles goed zit krijg ik dinsdag leuke velgen in huis en zal dan zo snel als mogelijk afspraak maken om ene velgen wissel te doen . De velgen met banden die er dan bij mij afkomen zullen onder een andere insignia worden gezet van een medewerker van GMAN welke dan mee zal testen wat voor resultaat dit geeft.
Dus er zal een dubbel check gebeuren , bij mij met andere velgen enerzijds ( die dan als het goed zit de fout zouden oplossen bij mij ) en bij de andere wagen anderzijds door de fout te proberen te introduceren op deze wagen door mijn velgen daar op te monteren.
Ik rij nu iets meer dan 2 jaar in mijn Insignia 1.6T Cosmo. Ik ben in het algemeen toch wel tevreden geweest. Alléén heb ik wel behoorlijk last gehad van een trillend stuur, na diverse malen uitlijnen wél verbetering maar nog niet helemaal weg. (19") Dit neem ik nu maar voor lief. Ook slijten de voorbanden wel erg snel af, maar das heel waarschijnlijk toch een
beetje mijn rijstijl denk ik zo.
Ik ben nu eigenlijk aan het dubben of ik weer een insignia moet bestellen óf een 2de hands A5 of een C-klasse.
Ik lees hier toch heel veel leden die toch nog al wat problemen hebben met hun insignia, ik moet zeggen, problemen heb ik eigenlijk toch niet echt gehad.
Ik heb wel een paar vraagjes;
* is de grille makkelijk te verwisselen voor een Irmscher grill en is dit zelf te doen?
* is de chromen strip achterop de kofferbak makkelijk te (de)monteren?
Ik rij nu iets meer dan 2 jaar in mijn Insignia 1.6T Cosmo. Ik ben in het algemeen toch wel tevreden geweest. Alléén heb ik wel behoorlijk last gehad van een trillend stuur, na diverse malen uitlijnen wél verbetering maar nog niet helemaal weg. (19") Dit neem ik nu maar voor lief. Ook slijten de voorbanden wel erg snel af, maar das heel waarschijnlijk toch een
beetje mijn rijstijl denk ik zo.
Ik ben nu eigenlijk aan het dubben of ik weer een insignia moet bestellen óf een 2de hands A5 of een C-klasse.
Ik lees hier toch heel veel leden die toch nog al wat problemen hebben met hun insignia, ik moet zeggen, problemen heb ik eigenlijk toch niet echt gehad.
Ik heb wel een paar vraagjes;
* is de grille makkelijk te verwisselen voor een Irmscher grill en is dit zelf te doen?
* is de chromen strip achterop de kofferbak makkelijk te (de)monteren?
groeten,
Peet
Hoi Peet,
Voor het trillen lees ik dat je al meerdere malen de velgen hebt laten balanceren , dus dit zal het probleem dus niet zijn . Je kan dit probleem laten oplossen door de bussen van de voorste wieldraagarmen te laten vervangen ( is ondertussen een bekend probleem bij de dealers en het heeft zelfs een tsb nummer -> TSB 2692 , dit kan gerust gemeld worden in de garage heeft heeft al meerdere malen hier gestaan ) .Indien je wagen minder dan twee jaar is kan je ze in garantie laten vervangen , en anders zal het aan je mondigheid afhangen of ze het na die 2 jaar nog gratis willen doen ( het is tenslotte een gekende fout ) .
Wat de grill betreft , je kan even hier http://www.irmscherbenelux.nl/AbeTuv/7_41_01_055.pdf eens kijken hoe je die plaatst . De ene vind het veel werk de andere niet. Je kan het ook op de GMAN way doen , oude grill eruit zoals het moet ( uitzagen ) en dan aan de onderkant van de Irmscher grill enkele bevestigingen afbreken en in het gat kloppen ( en dit blijft goed zitten hoor , zo hebben ze het bij mij gedaan ) .
Voor de chromen strip achter op de koffer ( ik veronderstel dat je die met het Opel logo wil bedoelen ) vrees ik dat je serieus wat zal mogen afbreken ( binnenbekleding ect. ) om deze te demonteren.
groetjes
Erwin
ps: van iemand die heel veel pech heeft gehad en nog heeft dit . Indien je echt het model mooi vind zou ik terug voor een Insi gaan , een 2de hands is zoals ze altijd zeggen de miserie van een ander kopen . my 2 pence
Vorige vrijdag op de BC... Olie spoedig vervangen... en dit na 16.500km... is dit niet wa rap?
Oi Koen,
Olie moet vervangen worden ofwel dacht ik na 30k of na 1 jaar , de BC houd effectief ook de ouderdom van de olie bij dus mss is het al een jaartje geleden.
Ook rekening houden met de eerste paar K waar je DPF regelmatig werd geactiveerd/gereinigd waardoor een deel diesel in de olie word gespoten voor het bereiken van de hoge temp die nodig is voor de reiniging . Dit zorgt ook voor een snellere sleet van de olie.
Groetjes
Erwin
ps: was jij dat met die verwarming ? zie een paar berichten hierboven
Ik heb nen Astra Sports Tourer met Infinity installatie en ik word gewoon zot van het volume en de bass die automatisch omhoog en omlaag gaat. Jullie zullen het dus ook wel kennen. Nu zag ik juist ook het toestel dat je gevonden had. Zijn er mensen die er meer van weten? Of er stekkers bestaan zodat je het er gewoon tussen kan klikken zonder te gaan snijden in de draden?
Het is ofwel zoiets of mijn Infinity Sound System vliegt er volledig uit!!
DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Wel ik heb juist een mailtje gehad ivm de update voor de verwarming dus ff posten.
Er was op de meeting iemand die melde dat hij zijn wagen bij GMAN mortsel had binnen gedaan en dat ze hadden gezegd dat ze nieuwe soft hadden geïnstalleerd. Ik heb dus de opmerking ivm update verwarming doorgespeeld naar GMAN A'pen en heb daar dus vandaag antwoord van gehad . Het betrof hier het vervangen van een onderdeel van de verwarming en het terug herprogrammeren van de software dus GEEN update .
Wel spijtig , we wachten dus weeral geduldig tot we meer nieuws hebben .
Groetjes
Erwin.
Erwin ,de ecu terug herprogrammeren is hetzelfde als updaten , je gaat via dezelfde link uw ecu programmeren (sps'en of sercie programming system).
Dus je ecu krijgt automatisch de laatse versie on-line.
Comment