Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wel gisteren wat sightseeing gedaan en daar een aantal fotokes getrokken van de Insi in deze prachtige omgeving.
Let vooral op die omgeving en de gletsjer...!
Wel gisteren wat sightseeing gedaan en daar een aantal fotokes getrokken van de Insi in deze prachtige omgeving.
Ik heb nen Astra Sports Tourer met Infinity installatie en ik word gewoon zot van het volume en de bass die automatisch omhoog en omlaag gaat. Jullie zullen het dus ook wel kennen. Nu zag ik juist ook het toestel dat je gevonden had. Zijn er mensen die er meer van weten? Of er stekkers bestaan zodat je het er gewoon tussen kan klikken zonder te gaan snijden in de draden?
Het is ofwel zoiets of mijn Infinity Sound System vliegt er volledig uit!!
Hoi,
Wel ik had dat gevonden en dit gemeld voor diegene die er dan mss iets mee waren , ik mag dan heel veel pech hebben met mijn wagen maar ik moet zeggen dat dit een van de dingen zijn die wel goed werken. Ik moet wel zeggen dat sinds de laatste keer ik binnen ben geweest in de garage de sound its platter klinkt. Dit kan mss gedaan zijn om de fout weg te krijgen. Het beste eens langs de dealer gaan en vragen of dat ze hem ff aan de pc willen hangen en te zien of ze een update hebben.
Voor de stekkers moet ik je verwijzen naar de speciaal zaken , er bestaan op het net leveranciers die zulke stekkers hebben , het is dan wel aan u om de draden eraan te krijgen , aansluit gegevens kan ik mss wel achterhalen. De stekkers die nu eraan hangen zijn vrouwtjes en voor elk vrouwtje moet er een manneke zijn he ( desnoods chassis stuk dat je achteraf goed in de hars zet ).
Om nu je infinity eruit te gooien , ik vrees dat dat problemen gaat geven , de DSP ( normaal zit de dsp in de dvd800 aangezien je signaal dat naar de versterker gaat analoog is dus al omgezet, ik kan verkeerd zijn he maar ik vrees dit toch voor een 99 % juist te hebben ) voor de infinity zit in je dvd800navi en die eruit halen heeft geen zin dacht ik want dan heb je niets meer.
Goede raad ga ff langs de dealer , zoals ik kon horen aan het geluid toen ik hem de laatste keer terughaalde is er duidelijk iets veranderd. Ik zal eens proberen een filmke te maken een van de dagen.
Erwin ,de ecu terug herprogrammeren is hetzelfde als updaten , je gaat via dezelfde link uw ecu programmeren (sps'en of sercie programming system).
Dus je ecu krijgt automatisch de laatse versie on-line.
I know , heb het vandaag nog eens gevraagd om zeker te zijn maar het bestand zou volgens die tech in de laatste maanden niet veranderd te zijn geweest.
Vandaag de nieuwe velgskes binnen gekregen dus ik direct naar de garage ( niet nadat ze eerst in de velgenwax waren gezet ) om de velgen te wisselen. Mijn velgen zijn daar dus gebleven en worden ( hopelijk ) onder de andere insignia gezet om proef te rijden.
Ik ben dan direct een toerke gaan doen ( had toen nog druk op de display ) om te voelen of er verandering was. Voor zover ik kan voelen ( het was maar 20km ) is er verschil , de trillingen en het schudden dat ik nog had op een snelheid iets boven de 120km/u en over het hele gebied zijn een stuk verminderd ( het kan wel tussen de 2 oren zitten , daarom van de week nog wat testen ) . Van comfort praktisch geen verlies , van 18" naar 20".
Maar nu komt het , de trillingen ( shimmy ) die ik had en die na balanceren van de vorige velgen een pak verminderd waren en na vervangen van de bussen weg was zijn nu terug . Ofwel zijn die bussen niet vervangen en hebben ze een super balancering gedaan met mijn velgen ofwel lijd dit setje aan de Opel ziekte waar meer dan 60 tot 70 % na aankoop van de wagen terug kan naar de garage . Het lijkt of dat Opel gewoon niet weet hoe ze velgen moeten balanceren. De trillingen die ik nu heb rond de 110 en 130 km/u lijken op de trillingen die ik had van toen de 18" velgen gebalanceerd waren en de rest op de bussen werd gestoken.
Soit , nu de vraag is of het nu aan de velgen dan wel aan die bussen ligt die zogezegd zouden zijn vervangen. Voor de rest gewoon knappe velgen dus de wagen lijkt helemaal anders , zeker zijn prijs waard
Groetjes
Erwin
ps : na de rit geen druk gegevens meer en aanduiding als ik de wagen start " winterband detectie" , graaf he zo een slim otooke ;-)
Uw winterbanden heb je daar precies niet meer nodig.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Vandaag de nieuwe velgskes binnen gekregen dus ik direct naar de garage ( niet nadat ze eerst in de velgenwax waren gezet ) om de velgen te wisselen. Mijn velgen zijn daar dus gebleven en worden ( hopelijk ) onder de andere insignia gezet om proef te rijden.
Ik ben dan direct een toerke gaan doen ( had toen nog druk op de display ) om te voelen of er verandering was. Voor zover ik kan voelen ( het was maar 20km ) is er verschil , de trillingen en het schudden dat ik nog had op een snelheid iets boven de 120km/u en over het hele gebied zijn een stuk verminderd ( het kan wel tussen de 2 oren zitten , daarom van de week nog wat testen ) . Van comfort praktisch geen verlies , van 18" naar 20".
Maar nu komt het , de trillingen ( shimmy ) die ik had en die na balanceren van de vorige velgen een pak verminderd waren en na vervangen van de bussen weg was zijn nu terug . Ofwel zijn die bussen niet vervangen en hebben ze een super balancering gedaan met mijn velgen ofwel lijd dit setje aan de Opel ziekte waar meer dan 60 tot 70 % na aankoop van de wagen terug kan naar de garage . Het lijkt of dat Opel gewoon niet weet hoe ze velgen moeten balanceren. De trillingen die ik nu heb rond de 110 en 130 km/u lijken op de trillingen die ik had van toen de 18" velgen gebalanceerd waren en de rest op de bussen werd gestoken.
Soit , nu de vraag is of het nu aan de velgen dan wel aan die bussen ligt die zogezegd zouden zijn vervangen. Voor de rest gewoon knappe velgen dus de wagen lijkt helemaal anders , zeker zijn prijs waard
Groetjes
Erwin
ps : na de rit geen druk gegevens meer en aanduiding als ik de wagen start " winterband detectie" , graaf he zo een slim otooke ;-)
Die trillingen. Al eens gelet of het niet afhankelijk is van het type asfalt. Als ik ik van die slecht onderhouden asfalt rij en hoge snelheid heb ik ook een pak meer trillingen op hoge snelheid. Met dezelfde snelheid op een vers aangelegde fluisterasfalt is er dan helemaal niets van te merken. Misschien eens de moeite om te testen. Lijkt me vrij normaal dat je bij een grotere velgmaat wat meer feedback hebt over de toestand van de ondergrond.
Die trillingen. Al eens gelet of het niet afhankelijk is van het type asfalt. Als ik ik van die slecht onderhouden asfalt rij en hoge snelheid heb ik ook een pak meer trillingen op hoge snelheid. Met dezelfde snelheid op een vers aangelegde fluisterasfalt is er dan helemaal niets van te merken. Misschien eens de moeite om te testen. Lijkt me vrij normaal dat je bij een grotere velgmaat wat meer feedback hebt over de toestand van de ondergrond.
OI,
wel idd dit is waar daarom toch nog wat verder testen , komt erbij dat het rubber 0km had dus dit is dan ook nog zo glad als iet , maar het valt wel op dat het weer rond de 110 en 130 is en dat het stuur begint te trillen wat andere niet hebben met deze maat terwijl de trillingen die ik daarvoor had dan weeral een pak minder waren.Moest ik ervan uitgaan van de grotere feedback van een grotere velgmaat zouden deze ook harder moeten waargenomen zijn , deze test word gedaan omdat er word vermoed dat er een slechte serie velgen is geproduceerd en uitgegeven zijn met de insignia's .Indien nu kan bewezen worden dat dit zo is zullen mensen die dit type velg hebben en dit probleem en het al van begin hebben gemeld aanspraak kunnen maken op een nieuwe set , momenteel houd opel de boot wat af omdat er nog geen voldoende bewijs is en natuurlijk het zomaar beginnen vervangen een boel geld gaat kosten.
De testen die ik vandaag heb gedaan waren wel op wegen die ik anders ook altijd neem en waar ik de kwaliteit van de ondergrond wat van ken. Het is nu niet dat deze van vandaag op morgen ineens veel kan veranderen he , buiten accidenten gerekend die de baan beschadigen natuurlijk. Ik denk wel als de rubber er een 200 a 300 km op heeft zitten dat het gladde er zeker af is en een beter beeld zal hebben
groetjes
Erwin
ps : in ieder geval eens een mooi stukje fluisterasfalt zoeken se , als er iemand in de buurt van antwerpen ene mooi stuk weet laat het weten he
Dvd infotainment is ook geupdate en hier heb ik wel een paar nieuwe dingen ontdekt: nu geeft hij op de 3D kaart de rondliggende straatnamen weer, hiervoor had ik enkel bovenaan de naam van de straat waar ik op dat moment was, nu staan er zo'n rode streepjes met daarboven de omliggende straatnamen (geeft wel niet alle namen weer).
Kan nu ook als ik een bestemming wil kiezen de noorderlengte en breedtegraad ingeven, hiervoor had ik deze optie gewoonweg niet.
Ivm met mijn vorig berichtje enkele gsm snaps van mijn Navi.
Heeft iedereen dit ?
Nieuwe bestemming mogelijkheid
Straatnamen worden nu ook in de 3D map weergegeven
Wel ik had dat gevonden en dit gemeld voor diegene die er dan mss iets mee waren , ik mag dan heel veel pech hebben met mijn wagen maar ik moet zeggen dat dit een van de dingen zijn die wel goed werken. Ik moet wel zeggen dat sinds de laatste keer ik binnen ben geweest in de garage de sound its platter klinkt. Dit kan mss gedaan zijn om de fout weg te krijgen. Het beste eens langs de dealer gaan en vragen of dat ze hem ff aan de pc willen hangen en te zien of ze een update hebben.
Voor de stekkers moet ik je verwijzen naar de speciaal zaken , er bestaan op het net leveranciers die zulke stekkers hebben , het is dan wel aan u om de draden eraan te krijgen , aansluit gegevens kan ik mss wel achterhalen. De stekkers die nu eraan hangen zijn vrouwtjes en voor elk vrouwtje moet er een manneke zijn he ( desnoods chassis stuk dat je achteraf goed in de hars zet ).
Om nu je infinity eruit te gooien , ik vrees dat dat problemen gaat geven , de DSP ( normaal zit de dsp in de dvd800 aangezien je signaal dat naar de versterker gaat analoog is dus al omgezet, ik kan verkeerd zijn he maar ik vrees dit toch voor een 99 % juist te hebben ) voor de infinity zit in je dvd800navi en die eruit halen heeft geen zin dacht ik want dan heb je niets meer.
Goede raad ga ff langs de dealer , zoals ik kon horen aan het geluid toen ik hem de laatste keer terughaalde is er duidelijk iets veranderd. Ik zal eens proberen een filmke te maken een van de dagen.
Geluid volume werd hier niet geleveld , opgenomen met een simpele gsm dus kwalitatief niet het beste wat je kan vinden
Wagen is al 3X bij de dealer binnen geweest en er is geen update voor het systeem. Bij opel Belgium zeggen ze dat ze ermee mee bezig zijn, maar daar geloof ik geen fluit van omdat het elke keer iets anders is wat ze zeggen. Morge nogmaals een telefoontje naar Opel Belgium plegen en daar de oren van hun lijf zagen.
DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Ik dus niet (MJ2009), heb al zo'n 4 infotainment updates ondergaan en sinds die van vorige week heb ik die opties....
De mijne is van 8/2009 en ik had deze functies ook van in het begin.
De straat namen komen er pas bij als je uit zoomt naar 100m.
Bij 50 m heb ik ook geen namen van de omliggende straten.
Grtz
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
De mijne is van 8/2009 en ik had deze functies ook van in het begin.
De straat namen komen er pas bij als je uit zoomt naar 100m.
Bij 50 m heb ik ook geen namen van de omliggende straten.
Grtz
Echt raar dat ik dit nooit gehad heb. Misschien iets foutgelopen tijdens de eerste updates ofzo.
Ik ben sinds vorige week ook een Insignia eigenaar
Moet zeggen dat ik tot nu toe nog geen echte hinderingen heb ondervonden met airco/verwarming/ipod of dergelijke.
Ik vroeg me wel af als iemand zijn insignia al had laten verlagen? En zo ja, hoeveel?
Want hij ligt me toch wat hoog vind ik.
Comment