Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• zal morgen is kijken welke ET waarde een doordeweekse Bmw heeft .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scott Bekijk Berichten
      zal morgen is kijken welke ET waarde een doordeweekse Bmw heeft .

BMW is meestal 20.

Comment

• de velgen die ik gezien heb zijn ook et 35 dus zou in orde moeten zijn enkel eventueel centerring kopen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rpili1313 Bekijk Berichten
          de velgen die ik gezien heb zijn ook et 35 dus zou in orde moeten zijn enkel eventueel centerring kopen
          Zijn geen originele van BMW dan...

Comment

• On topic graag.

Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
            BMW is meestal 20.
            Dikke zever.
            Last edited by ; 18/04/2011, 00:39.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
              On topic graag.

Dikke zever.
              Normaal zou ik niet reageren op ongefundeerd commentaar maar zal een linkje posten waar iedereen kan zien welke ET waarden BMW origineel hebben : http://www.fznederland.com//?/steekwijzer/
              ET 20 ? bijna de helft dus...

PS en het is on topic omdat we een Insignia rijder helpen om, waarom weet ik niet maar dat doet er ook niet toe, BMW velgen op zijn Insignia wil monteren.

---Citaat (oorspronkelijk geplaatst door Polleke2)--- BMW heeft geen enkele auto met ET 35 ---Einde citaat---
              Niet zo zeker zijn van uw stuk aub als je niet (meer) weet waarover je spreekt.

Waarom heb je dat verwijderd ? Was je zelf niet zeker van je stuk misschien ? tss tss...
              Last edited by ; 18/04/2011, 09:37.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                ET 20 ? bijna de helft dus...
                Oh, ik wist niet dat 'minder dan 50%' eigenlijk hetzelfde is als 'meestal'.

Oh wait... It isn't !!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                  Oh, ik wist niet dat 'minder dan 50%' eigenlijk hetzelfde is als 'meestal'.

Oh wait... It isn't !!!
                  Voor de 5,6,7,8 is het ET 20.
                  Wat blijft er over ? De 1 en de 3.
                  En ik veronderstel dat hij geen velgen van een X gaat plaatsen dus...
                  Lijkt mij dus MEER dan 50%...
                  Enfin,ge krijgt gelijk anders blijft het hier weer duren...

Comment

• rustig blijven heren

ik had me mss niet goed uitgedrukt, het zijn velgen die momenteel onder een 1 serie liggen maar geen originele van bmw

wat ik ondertussen weet is dat je op insignia et35 tot et40 zou kunnen leggen, klopt?
                    centergat is idd 67,1

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rpili1313 Bekijk Berichten
                      rustig blijven heren

ik had me mss niet goed uitgedrukt, het zijn velgen die momenteel onder een 1 serie liggen maar geen originele van bmw

wat ik ondertussen weet is dat je op insignia et35 tot et40 zou kunnen leggen, klopt?
                      centergat is idd 67,1
                      Ik denk dat je beter bij de plaatselijke velgenspecialsist gaat informeren of het merk van velgen dat je wil plaatsen met de desbetreffende waardes op uw Insignia kunnen.
                      Zal veel makkelijker zijn dat het hier te vragen want uiteindelijk hebben we maar de helft van de informatie gekregen die nodig was om U degelijk te kunnen helpen...

PS importeur van de velgen contacteren zal ook al soelaas brengen...

Comment

• Voor alle duidelijkheid, de volgende post is er eentje met goede bedoelingen. Dus overijverige moderator, gelieve deze te laten staan, met dank!

In verband met die 1-reeks velgen op een Insignia monteren. Heb net even het gewicht bekeken van een 1-reeks, zo'n 118d zit rond de 1300kg. Een Insignia ST hangt rond de 1700kg. Beide auto's kunnen hier wat van afwijken, afhankelijk van de uitvoering. Maar toch een verschil van 400kg. Misschien eens nakijken of die velgen van die 1-reeks wel dergelijk gewicht mogen dragen.
                        Zonder voorbarig te zijn over de kwaliteit van die velgen, lees ik dat het geen originele BMW velgen zijn. Niet dat alle replica en aftermarket rommel is maar,...
                        Last edited by ; 18/04/2011, 19:37.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                          Voor alle duidelijkheid, de volgende post is er eentje met goede bedoelingen. Dus overijverige moderator, gelieve deze te laten staan, met dank!

In verband met die 1-reeks velgen op een Insignia monteren. Heb net even het gewicht bekeken van een 1-reeks, zo'n 118d zit rond de 1300kg. Een Insignia ST hangt rond de 1700kg. Beide auto's kunnen hier wat van afwijken, afhankelijk van de uitvoering. Maar toch een verschil van 400kg. Misschien eens nakijken of die velgen van die 1-reeks wel dergelijk gewicht mogen dragen.
                          Zonder voorbarig te zijn over de kwaliteit van die velgen, lees ik dat het geen originele BMW velgen zijn. Niet dat alle replica en aftermarket rommel is maar,...
                          ja lijkt me ook een recipee for disaster maar post wel wat foto's als je ze er op hebt liggen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                            Voor alle duidelijkheid, de volgende post is er eentje met goede bedoelingen. Dus overijverige moderator, gelieve deze te laten staan, met dank!

Ik denk dat je zulke posts achterlaat die niemand zal verwijderen hoor...
                            En als we nu eens zouden weten over welke velgen het juist gaan dan weten we weeral iets meer !
                            Last edited by ; 18/04/2011, 21:56.

Comment

• het is al niet meer van toepassing aangezien ze al verkocht zijn maar het ging om een tomason velg tn1

Comment

• Allee vooruit, vrijdag contact met de garage gehad de auto is geproduceerd. Binnen twee weken is hij binnen in Temse dus nog een week of 3-4 en we kunnen bollen met den Insignia.

Comment

• Proficiat!

Heb je ook meer informatie?
                                  1991 BMW E30 318is

Comment

• Vorige week hebben we een week een Insigna break 2.0CDTI 130PK gehad om te testen (splinternieuw, 6km op de teller) en eerlijk gezegd is het wat tegengevallen ondanks dat we de eerste deze week gaan bestellen...

+ Knap design
                                    + Goede navigatie
                                    + Goede zetels
                                    + Wegligging OK

- Ruimte binnenin dik ondermaats ('k heb zelfs in m'n Mégane meer ruimte met m'n +2m dan in de Insignia)
                                    - Tamme motor (doch hier durf ik het voordeel van de twijfel geven aangezien de wagen splinternieuw was)
                                    - Slecht zicht (achter & rondom = veel te kleine ruiten)
                                    - Kleine koffer

Morgen gaan we een Astra break halen om te testen gedurende een week... Hopelijk valt deze beter mee...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                                      Vorige week hebben we een week een Insigna break 2.0CDTI 130PK gehad om te testen (splinternieuw, 6km op de teller) en eerlijk gezegd is het wat tegengevallen ondanks dat we de eerste deze week gaan bestellen...

+ Knap design
                                      + Goede navigatie
                                      + Goede zetels
                                      + Wegligging OK

- Ruimte binnenin dik ondermaats ('k heb zelfs in m'n Mégane meer ruimte met m'n +2m dan in de Insignia)
                                      - Tamme motor (doch hier durf ik het voordeel van de twijfel geven aangezien de wagen splinternieuw was)
                                      - Kleine koffer

Morgen gaan we een Astra break halen om te testen gedurende een week... Hopelijk valt deze beter mee...
                                      1. Mijn broer is ook 1,95m en heeft daar geen problemen mee, de stoel stond toch niet gans naar boven ?? Mijn schoonvader is ook zoiets met een serieus buikske erbij en die klaagt ook niet.
                                      2. Als het een ecoflex was is dit redelijk normaal omdat de verhoudingen van de versnellingsbak anders zijn. Ik heb een 160 pk en die gaat voor mij zeer vlot.
                                      3. Tja als je van een Megane komt is het even aanpassen, heb een Alhambra gehad en als je de ruitenpartij vergelijkt moet er ook verschil zijn. Om eerlijk te zijn deel ik je mening hierover maar ik vind persoonlijk ook dat het snel went.
                                      4. Ben afgelopen week naar Oostenrijk geweest met 4 personen.
                                      Ik heb de dubbele bodem eruit gehaald en dan had ik een zee van ruimte, dus mijn mening is : voor dagelijks gebruik (GB e.d.) meer dan voldoende, als je er mee op reis gaat, dubbel bodem eruit (zo blijft hij ook proper) en dan heb je plaats naar hartenlust. Die opties zijn mooi en praktisch en zijn in een wip verwijderd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                                        Vorige week hebben we een week een Insigna break 2.0CDTI 130PK gehad om te testen (splinternieuw, 6km op de teller) en eerlijk gezegd is het wat tegengevallen ondanks dat we de eerste deze week gaan bestellen...

+ Knap design
                                        + Goede navigatie
                                        + Goede zetels
                                        + Wegligging OK

- Kleine koffer

ik rij zelf nu bijna 5 maanden met een Ecoflex, 130 pk. Heb er bijna 16.000 km opzitten, en zo tam is die motor toch niet hoor.
                                        Wat betreft die kleine koffer : 4 curver boxen + een zak zand van 25 kilo; valt toch wel mee.
                                        Akkoord, eens de rolstoel van mijn vrouw erin, ben ik wel wat ruimte kwijt, maar met een dakkoffer is ook dat probleem weer verholpen, en mijn fiets kan achterop, dankzij de wegklapbare trekhaak.

Het zicht rondom zorgt inderdaad soms voor gevaarlijke situaties, maar anderzijds blijf je daardoor ook zeer alert.

Comment

• Het is een Zilveren 5 deurs cosmo cdti 160 pk, 18 duims velgen met 5 dubbele spaken, Advantage pack, donker getinte achterruiten, uitklapbare trekhaak.

Comment

Working...
                                          X