Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BatensK Bekijk Berichten
    Allee vooruit, vrijdag contact met de garage gehad de auto is geproduceerd. Binnen twee weken is hij binnen in Temse dus nog een week of 3-4 en we kunnen bollen met den Insignia.
    Wanneer besteld BatensK? (mijne op 24/02)
    De mijne zou ook in de garage staan. Nog wachten op platen. Aflevering volgende week vermoedelijk. (hopelijk)
    Dit zou dus willen zeggen dat het netjes 2 maand leveringstermijn bedraagd.

Comment

• Vandaag is de onze naar de garage geweest voor z'n eerste onderhoud. Ze hebben zoals gevraagd het tankdekseltje beter geplaatst en een verloren wielboutdopje geplaatst. Hij heeft ook een update gehad voor de verwarming.
      Morgenvroeg ga ik dit testen; hopelijk is het fris genoeg om de verwarming te zien werken op de "autostand".

Wat me opviel is dat de motor langsbuiten de auto stiller draait. Ik heb er zelf nog niet mee gereden maar m'n vrouwtje voelde geen verschil...wat goed is natuurlijk

Ik heb tevens de infinity getest ivm. eventueel verminderd volume via de aux-ingang....absoluut even hard..oef

morgen meer nieuws over de verwarming!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door glider8 Bekijk Berichten
        Kleine 2500km op de teller en nog steeds tevreden.

Waar ik wel last van had, was een soort gekraak uit het dashboard, nabij het gps scherm. Dit gekraak liet van zich liet horen bij de minste oneffenheid in de weg. Wanneer ik er mijn vlakke hand tegen hield, verdween het geluid.

Het was zeker niet tergend storend, maar het deed het solide gevoel van de wagen wel behoorlijk teniet. Daarom een afspraak gemaakt bij dealer en mocht vandaag binnen. Ik vond het vooral tof dat ik au serieux genomen werd en er snel een afspraak kon gemaakt worden. Het resultaat is voor mij persoonlijk een wereld van verschil. Waar ervoor bij (stevig) optrekken en (stevig) remmen een hels gekraak uit het dashboard opsteeg, hoor je nu niets. Enkel de motor die zich laat horen, maar binnenin blijft alles geruisloos.

Het is blijkbaar opgelost door er mousse tussenin te steken. Volgens de reactie van de garagist een "gekend probleem". Waarom gekende problemen nog steeds opduiken in een pas nieuwe wagen (paar weken oud), is een andere vraag.

Ik ben in ieder geval opnieuw tevreden en zoals bij zo vele problemen hier in dit topic: zijn looks zorgen ervoor dat je door de (kleine) problemen heen kijkt!

Enkele foto's toegevoegd...

Dat soort gekraak uit het dashboard dat heb ik ook
        Als ik de autoradio afzet ja dan hoor ik het toch wel met momenten maar als die aan staat dan hoor ik het niet (Meestel staat de radio aan)

Alleen ik weet niet juist waar het vandaan komt soms denk ik aan de elektronische handrem of aan het Gps scherm...

Kan je iets duidelijker zijn wat ze hier aan hebben gedaan ?

Buiten dit en de koplampen sproeiers die niet werken ben ik nog altijd zeer tevreden over de wagen (2500km)

Binnenkort eens een afspraak maken voor dit allemaal want ga niet voor elke dingske naar de garage...
        Ben wel eens benieuwd wat ze gaan zeggen van dit gekraak want ik lees hier boven dat dit een "gekend probleem" is das zoals mee dat ik vertelde dat ik via via gehoord heb dat er vele problemen hebben met de software serieus zei de verkoper das het eerste dak er van hoor..

Maar verkopen doen ze allemaal graag hè maar als er eens iets scheelt dan begint het pas hè.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
          Dat soort gekraak uit het dashboard dat heb ik ook
          Als ik de autoradio afzet ja dan hoor ik het toch wel met momenten maar als die aan staat dan hoor ik het niet (Meestel staat de radio aan)

Alleen ik weet niet juist waar het vandaan komt soms denk ik aan de elektronische handrem of aan het Gps scherm...

Kan je iets duidelijker zijn wat ze hier aan hebben gedaan ?

Buiten dit en de koplampen sproeiers die niet werken ben ik nog altijd zeer tevreden over de wagen (2500km)

Binnenkort eens een afspraak maken voor dit allemaal want ga niet voor elke dingske naar de garage...
          Ben wel eens benieuwd wat ze gaan zeggen van dit gekraak want ik lees hier boven dat dit een "gekend probleem" is das zoals mee dat ik vertelde dat ik via via gehoord heb dat er vele problemen hebben met de software serieus zei de verkoper das het eerste dak er van hoor..

Maar verkopen doen ze allemaal graag hè maar als er eens iets scheelt dan begint het pas hè.
          Heb er nu 40.000 op zitten en heb buiten te harde remblokken, waardoor de achterste remschijven lelijk werden toegetakeld (en netjes vervangen in garantie) nog geen enkel technisch mankement gehad.
          Van gekraak e.d. heb ik ook nooit iets ervaren. Verbruik ligt op 7,4 gemiddeld voor een 160 pk (intussen 205 pk)
          Software is een ander paar mouwen maar dat is vrij eenvoudig op te lossen maar het lijkt soms wel de processie van Echternach...
          Maar wat is dat dan ? Opel eye die niet altijd correct is, Ipod die heel soms niet werkt en that's it. Allemaal hinderlijk maar verwaarloosbaar desalniettemin moet het opgelost worden.
          Gelukkig doet ie goed wat ie moet doen en dat is rijden, een droomvoiture...

Comment

• om eerlijk te zijn heb ik schrik voor mijn eerste onderhoud, alles werkt tot nu toe perfect en als ze dan gaan beginnen met software updates

rijd er iemand van jullie op 20" ?
            Last edited by ; 20/04/2011, 13:28.

Comment

• Ik heb tevens de infinity getest ivm. eventueel verminderd volume via de aux-ingang....absoluut even hard..oef

morgen meer nieuws over de verwarming![/quote]

Sinds vrijdag heb ik een nieuwe radio gekregen omdat bij de vorige de radio met de usb e.d. soms vastliep.
              Het is nu een Bosch ipv een Blaupunkt en inderdaad, het geluid is veel stiller op usb dan op de radio.

Is er hier iemand die in zijn koffer de flexrails zitten heeft en wat zijn jullie ervaringen daarmee?
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Underwood Bekijk Berichten
                Wanneer besteld BatensK? (mijne op 24/02)
                De mijne zou ook in de garage staan. Nog wachten op platen. Aflevering volgende week vermoedelijk. (hopelijk)
                Dit zou dus willen zeggen dat het netjes 2 maand leveringstermijn bedraagd.
                Wij hebben den Insignia besteld op 26 februari en de leverperiode zou normaal de eerste week van juni zijn.

Comment

• Hoi mannen,
                  vanmorgen wou ik de verwarming testen na de update van gisteren.....het bleek helaas in de auto te warm waardoor ik geen test heb kunnen uitvoeren.
                  Voor de rest alles ok; eigenlijk geen verschil gevoeld qua rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                    Normaal zou ik niet reageren op ongefundeerd commentaar maar zal een linkje posten waar iedereen kan zien welke ET waarden BMW origineel hebben : http://www.fznederland.com//?/steekwijzer/
                    ET 20 ? bijna de helft dus...

PS en het is on topic omdat we een Insignia rijder helpen om, waarom weet ik niet maar dat doet er ook niet toe, BMW velgen op zijn Insignia wil monteren.

---Citaat (oorspronkelijk geplaatst door Polleke2)--- BMW heeft geen enkele auto met ET 35 ---Einde citaat---
                    Niet zo zeker zijn van uw stuk aub als je niet (meer) weet waarover je spreekt.

Waarom heb je dat verwijderd ? Was je zelf niet zeker van je stuk misschien ? tss tss...
                    Geen commentaar.

(het is toch alsof je tegen een muur praat)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                      Hoi mannen,
                      vanmorgen wou ik de verwarming testen na de update van gisteren.....het bleek helaas in de auto te warm waardoor ik geen test heb kunnen uitvoeren.
                      Voor de rest alles ok; eigenlijk geen verschil gevoeld qua rijden.
                      Hebben ze gezegd voor wat ze allemaal een update hebben gedaan Wim ?

Comment

Hebben ze gezegd voor wat ze allemaal een update hebben gedaan Wim ?
                        neen, vrouwtje heeft hem binnengedaan. Het was een update voor de verwarming werd haar gezegd.
                        Ik merk nu ook dat de ding dong bij sleutel op contact en geopende deur na een tijdje stopt en dat bij afsluiten of openen het achteruitrijlicht niet meer brandt.

Mijn vrouw had vanavond wel iets raar voor; toen ze naar de supermarkt ging sloot ze de wagen af op de parking tot de spiegels inklapten. Toen ze terugkwam stonden, tot haar verbazing, de 4 ramen half open???? Ze was zeker dat dit niet zo was toen ze naar binnen ging.

Ik heb bij thuiskomst dit terug willen simuleren, maar heb het niet meer kunnen nadoen???

Comment

neen, vrouwtje heeft hem binnengedaan. Het was een update voor de verwarming werd haar gezegd.
                          Ik merk nu ook dat de ding dong bij sleutel op contact en geopende deur na een tijdje stopt en dat bij afsluiten of openen het achteruitrijlicht niet meer brandt.

Mijn vrouw had vanavond wel iets raar voor; toen ze naar de supermarkt ging sloot ze de wagen af op de parking tot de spiegels inklapten. Toen ze terugkwam stonden, tot haar verbazing, de 4 ramen half open???? Ze was zeker dat dit niet zo was toen ze naar binnen ging.

Ik heb bij thuiskomst dit terug willen simuleren, maar heb het niet meer kunnen nadoen???
                          Tiens, dat zou normaal kunnen bij het openen van de auto. Als je op de afstandsbediening blijft drukken gaan de ruiten automatisch naar beneden. En als je hem afsluit met open ramen en je blijft drukken gaan ze dicht. In theorie natuurlijk maar zo werkt het wel bij mij.

Comment

Mijn vrouw had vanavond wel iets raar voor; toen ze naar de supermarkt ging sloot ze de wagen af op de parking tot de spiegels inklapten. Toen ze terugkwam stonden, tot haar verbazing, de 4 ramen half open????
                            Heb dit vroeger ook nog tegen gekomen bij mijn E90 320d , is wel effe schrikken als je bij de auto toekomt

Sorry Pol voor den off-topic

Comment

• Ik dacht dat inderdaad ook; bij het langer drukken op de sleutel bij het openen, gaan inderdaad je ramen naar beneden.
                              Ik vermoed dat ze per ongeluk te kang op het "open" knopje heeft geduwd ipv. het "sluiten" knopje...

Comment

Ik dacht dat inderdaad ook; bij het langer drukken op de sleutel bij het openen, gaan inderdaad je ramen naar beneden.
                                Ik vermoed dat ze per ongeluk te kang op het "open" knopje heeft geduwd ipv. het "sluiten" knopje...
                                Kan gebeuren hé

Comment

Kan gebeuren hé
                                  Pol,

Sorry, even off-topic, maar schoon je postbus even op. Heb nieuws voor je.....

gr. Ron
                                  2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
                                  2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
                                  2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
                                  2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

http://www.fabrieksbanden.nl
                                  http://www.originelevelgen.be

Comment

• software update voor de vrouw dan maar , sorry of topic

weet er iemand als de Brock B15 Chrome velg op de insi past?

Ik kom er niet goed aan uit als ik om de brock website kijk.

UPDATE: ze zouden passen volgens de lokale velgen boer
                                    Last edited by ; 21/04/2011, 10:06.

Comment

Ik dacht dat ook toen mijn schoonvader zijn Astra een half zwembad was geworden, maar in het Astra topic hebben er mensen dit ook al voorgehad. Dus misschien toch ergens een foutje ...
                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rpili1313 Bekijk Berichten
                                        software update voor de vrouw dan maar , sorry of topic

weet er iemand als de Brock B15 Chrome velg op de insi past?

Ik kom er niet goed aan uit als ik om de brock website kijk.

UPDATE: ze zouden passen volgens de lokale velgen boer
                                        Past perfect, bestaat in 5x120 et35 8.5x18

Comment

• Verkeerde topic
                                          Last edited by Roox; 21/04/2011, 13:10.
                                          Volvo V60 D3 R-design

Comment

Working...
                                          X