Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
    Hebt ge zo niks om "rauw" aluminium te beschermen Wim ?
    Ik vermoed dat een goede wheelwax (zoals die van poorboys) zal volstaan.
    Omdat ik niet 100% zeker ben, heb ik de vraag even gesteld op m'n ander favoriete forum...
    hier de link : http://forum.carclean.nl/cc_postsm20...spx#post204809

zo kan je zelf mee volgen; ik ben zelf ook benieuwd...ik wist trouwens niet dat gepolijste aluminium zo kon blinken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
      Ik vermoed dat een goede wheelwax (zoals die van poorboys) zal volstaan.
      Omdat ik niet 100% zeker ben, heb ik de vraag even gesteld op m'n ander favoriete forum...
      hier de link : http://forum.carclean.nl/cc_postsm20...spx#post204809

zo kan je zelf mee volgen; ik ben zelf ook benieuwd...ik wist trouwens niet dat gepolijste aluminium zo kon blinken
      Wel even vermelden dat ze niet gepolijst zijn maar verdicht.

Wat is het verschil tussen polijsten en verdichten?

wel,het verschil zit er vooral in dat je bij met de hand gepolijste wielen eerst moet schuren.
      Bij het schuren open je de poriën van de alu. en door het steeds zachter te gaan van schuurkorrel worden deze ook kleiner.
      bij gesmede wielen zijn ze dan zelfs dicht na te stoppen met je laatste korrel.

Om nu dan bij het verschil uit te komen, bij verdichten word er NIET op geschuurd dus ook geen open poriën.
      De te verdichte velg wordt eerst volledig van lak ontdaan in een chemisch bad,
      erna gaat ze de machine in om eerst circa.30uur voor te bewerken. (afhankelijk van het soort alu)

Als deze bewerking achter de rug is komen we bij de glans, deze word verkregen door ze weer 6uur in de machine te leggen.
      hierbij word dan een chemische vloeistof in samenwerking met water gevoegd die je wielen op glans brengt.

PS tenks Wim !
      Last edited by ; 24/04/2011, 00:14.

Comment

Wel even vermelden dat ze niet gepolijst zijn maar verdicht.

Wat is het verschil tussen polijsten en verdichten?

wel,het verschil zit er vooral in dat je bij met de hand gepolijste wielen eerst moet schuren.
        Bij het schuren open je de poriën van de alu. en door het steeds zachter te gaan van schuurkorrel worden deze ook kleiner.
        bij gesmede wielen zijn ze dan zelfs dicht na te stoppen met je laatste korrel.

Om nu dan bij het verschil uit te komen, bij verdichten word er NIET op geschuurd dus ook geen open poriën.
        De te verdichte velg wordt eerst volledig van lak ontdaan in een chemisch bad,
        erna gaat ze de machine in om eerst circa.30uur voor te bewerken. (afhankelijk van het soort alu)

Als deze bewerking achter de rug is komen we bij de glans, deze word verkregen door ze weer 6uur in de machine te leggen.
        hierbij word dan een chemische vloeistof in samenwerking met water gevoegd die je wielen op glans brengt.

PS tenks Wim !
        graag gedaan Pol

Ik geef eerlijk toe dat ik niet wist wat "verdichten" was. Ik vermoed wel dat de bescherming op dezelfde manier moet gebeuren... ik ben benieuwd wat er uit de bus komt .
        Ik wist niet dat een chemische reactie zo'n glans kon veroorzaken....knap.

Comment

• Hoi Pol, nu ik weet dat het verdichte velgen zijn...heb ik me in de tuin op de mini-laptop vanuit de ligzetel even in verdiept

Hetgeen ik dacht was dus juist : zet ze goed in de wheelsealant. Ikzelf gebruik de wheelsealant van Poorboys world. Ik ben daar heel tevreden over. Brengt heel gemakkelijk aan en heeft een erg lange standtijd.
          Voor de rest : reinig ze daarna enkel met het sopje mat autoshampoo waar de je de rest van je wagen mee wast.

GEBRUIK NOOIT MEER EEN ZUURHOUDENDE VELGREINIGER!!!! deze veroorzaakt witte vlekken, die je er bijna niet meer uit krijgt.

Zet ze liever om de 14 dagen even in die wheelsealant....die brengt supergemakkelijk aan.

Passeer eventueel even bij mij voor de eerste laag aan te brengen (als je hem nog niet hebt ) Dan kan ik ze stiekem even in het echt zien...

Op deze manier is het onderhouden van je supermooie velgen kinderspel; het remstof kan zich op die manier niet meer hechten of nog erger; invreten.

Nog een zalige Pasen....geniet van het superweer
          Last edited by ; 24/04/2011, 11:37.

Comment

Hoi Pol, nu ik weet dat het verdichte velgen zijn...heb ik me in de tuin op de mini-laptop vanuit de ligzetel even in verdiept

Hetgeen ik dacht was dus juist : zet ze goed in de wheelsealant. Ikzelf gebruik de wheelsealant van Poorboys world. Ik ben daar heel tevreden over. Brengt heel gemakkelijk aan en heeft een erg lange standtijd.
            Voor de rest : reinig ze daarna enkel met het sopje mat autoshampoo waar de je de rest van je wagen mee wast.

GEBRUIK NOOIT MEER EEN ZUURHOUDENDE VELGREINIGER!!!! deze veroorzaakt witte vlekken, die je er bijna niet meer uit krijgt.

Zet ze liever om de 14 dagen even in die wheelsealant....die brengt supergemakkelijk aan.

Passeer eventueel even bij mij voor de eerste laag aan te brengen (als je hem nog niet hebt ) Dan kan ik ze stiekem even in het echt zien...

Op deze manier is het onderhouden van je supermooie velgen kinderspel; het remstof kan zich op die manier niet meer hechten of nog erger invreten.

Hey Wim bedankt voor de info !
            Wanneer mag ik langskomen ?????

Comment

Hey Wim bedankt voor de info !
              Wanneer mag ik langskomen ?????

Vanaf morgen....
              bel me of mail me maar even dan.

Comment

Vanaf morgen....
                bel me of mail me maar even dan.
                Morgenvroeg ben ik er !!!!

Comment

Morgenvroeg ben ik er !!!!
                  Corsawim, ik meen hier op dit forum een uiteenzetting gelezen te hebben over hoe een wagen perfect te onderhouden:
                  - wassen (hoe)
                  - velgen
                  - lederenbekleding
                  - produkten?

Kun je me informeren waar ik dit zou kunnen terugvinden?
                  Alvast bedankt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Underwood Bekijk Berichten
                    Corsawim, ik meen hier op dit forum een uiteenzetting gelezen te hebben over hoe een wagen perfect te onderhouden:
                    - wassen (hoe)
                    - velgen
                    - lederenbekleding
                    - produkten?

Alvast bedankt.

Comment

• merci Scott; da's ook een goeie.

@Underwood : veel plezier!
                      en als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel.

Comment

merci Scott; da's ook een goeie.

@Underwood : veel plezier!
                        en als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel.

Bedankt mannen!!
                        Alle info en produkten op één adres. Al wat ik nodig had.

Indien nog info nodig weet ik jullie te vinden.

Greetz.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Underwood Bekijk Berichten
                          Alvast bedankt.
                          Er is een heel subforum over:

Comment

• Vandaag bij Corsawim geweest met mijn velgen.
                            Binnen- en buitenkant in de sealant gezet.
                            Weer zeer proper afgewerkt zoals altijd !
                            Bedankt Wim !

Comment

Vandaag bij Corsawim geweest met mijn velgen.
                              Binnen- en buitenkant in de sealant gezet.
                              Weer zeer proper afgewerkt zoals altijd !
                              Bedankt Wim !

graag gedaan Pol

Comment

Hoi Pol, nu ik weet dat het verdichte velgen zijn...heb ik me in de tuin op de mini-laptop vanuit de ligzetel even in verdiept

Op deze manier is het onderhouden van je supermooie velgen kinderspel; het remstof kan zich op die manier niet meer hechten of nog erger; invreten.

Sinds kort gebruik ik die poorboy's wheelsealant ook. Tot nog toe ben ik daar bijzonder tevreden over. Eén keer per week met water remstof e.d. verwijderen en klaar. Gebruik nu geen velgensprays meer. Enkel bij een volledige poetsbeurt doe ik de velgen met wat autoshampoo.

Comment

graag gedaan Pol
                                  Morgen gaan de velgen erop, foto's zullen volgen !

Comment

• Ik ben benieuwd Pol

Comment

Morgen gaan de velgen erop, foto's zullen volgen !
                                      We zijn morgen
                                      1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                      2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                                        We zijn morgen
                                        15u kunnen ze erop bij Vulco in Kapellen !
                                        Ze liggen daar al maar er waren vandaag veel afspraken voor winter-zomerband-wissel.
                                        Om 15u ga ik er langs !

Comment

15u kunnen ze erop bij Vulco in Kapellen !
                                          Ze liggen daar al maar er waren vandaag veel afspraken voor winter-zomerband-wissel.
                                          Om 15u ga ik er langs !

tis al 17u , staan die daar nu nog ni op ......

Comment

Working...
                                          X