Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door T190 Bekijk Berichten
    Het was dus weer de roet filter na 20.000km , maar de tegendruk was niet abnormaal hoog , heb bij willemoons in de garage alles mooi mogen meevolgen , het drukverschil is even ergens te hoog geweest ( door miss een prop) dat de km juist het zelfde zijn als vorige keer zullen we later pas weten .
    auto aan laptop gehangen en laten bollen op 3500 toeren en 600 graden uitlaat ( amai nie)
    na 10 min was hij gere.genereerd en terug ok

    duim omhoog voor mijn opel dealer !! op een zondag namiddag , Als je in de buurt van ham tessenderlo laakdal diest woont zeker eens bij garage WILLEMOONS langs gaan , das tenminste nog een familie bedrijf met service en een oor voor problemen.

    Merci Dominique !

    En weet je nu ook de rede hoe dit komt ?
    Dus wie weet krijg je dit probleem terug binnen 20.000 km
    Ik zie ook dat je 200pk heb sinds hoeveel km heb je dit ? en nog steeds tevreden hier over ?

    Comment


    • De OPC gaat morgen binnen bij de dealer :

      * koppeling vervangen (and it 'll better be warranty, mister Opel )
      * verlagen (ik vind zelf de tijd niet om het te doen en nu wordt hij toch half afgebroken)
      * geklop in de voorophanging bij afdraaien op slecht wegdek
      * achterste remmen te vervangen (is precies een auto van 20j oud als je remt met droog weer)
      * knopje kofferklep nazien (wilt soms niet openen)
      * wat foutcodekes uitlezen
      * 30000km beurt (paar duizend km te vroeg, maar hij moet nu toch binnen)
      * nazicht alu-look inserts in de voorbumper ... lak begint blaasjes te vertonen !

      dus week tot anderhalve zonder opc dus

      Comment


      • * knopje kofferklep nazien (wilt soms niet openen)


        De mijne gaat volgende week ook binnen voor dat knopje. Deze werkt totaal niet meer.
        Vorige week hebben ze een nieuwe radio geplaatst omdat hij vaak vastliep, awel bij de nieuwe is het net hetzelfde.
        De eerste was een Blaupunkt en nu een Bosch maar ze hebben precies dezelfde fouten.
        den borre


        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


        Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
          En weet je nu ook de rede hoe dit komt ?
          Dus wie weet krijg je dit probleem terug binnen 20.000 km
          Ik zie ook dat je 200pk heb sinds hoeveel km heb je dit ? en nog steeds tevreden hier over ?

          heeft mischien toch te maken met die chip waar ben je geweest bij zip/apec / of eds in marl,normaal wordt bij chippen ook het regenereren aangepast alle naar mijn weten toch en bij eds doen ze het automatisch mvg van een tevreden insigni rijder (voorlopig toch nog )lol.

          Comment


          • Sinds vorige week hoorde ik een "hol gefluit" dat startte/stopte bij vermeerderen van gas of indrukken van de koppeling.

            Blijkbaar zit er bij sommige een foutje in een vacuumpomp. Deze zou gaan trillen wat zorgt voor resonantie en dus een heel vervelend geluid. Na vervanging van deze pomp heb ik het geluid niet meer gehoord.

            Mijne was al de 6e insignia waarbij ze die pomp hebben moeten vervangen de laatste maanden...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
              En weet je nu ook de rede hoe dit komt ?
              Dus wie weet krijg je dit probleem terug binnen 20.000 km
              Ik zie ook dat je 200pk heb sinds hoeveel km heb je dit ? en nog steeds tevreden hier over ?
              Ik hoop dat het wegblijft , bij een update zeker maar dan kan ik weer mijn motor laten chippen omdat dat dan ook weer weg is ( herchippen kost niet veel maar toch )

              Ik ben 300% tevreden over de 200 pk ( al direct na 10.000 km ) , zeker omdat ik het ook continu kan testen , want deze tuning is enkel op de sportknop geprogrameerd . en das leuk .

              verschil is wel dag en nacht , standaard is het een goede motor maar totaal geen leuke en soepel moter ( turbo gat op 1800 toeren ) .

              op full power sleurt ie als een beest weg en blijft gaan . spijtig dat het onderstel het vaak niet op de weg gezet krijgt en alle tractie nest aanspringt .

              Kan het alleen maar aanraden aan iedereen voor een veel vlotter motor en stukken soepeler en geen turbo gat meer. ( heb hier ooit een grafiek op testbank gepost maar waar weer ?) nadeel is dan weer als je de sport knop bv afzet op de snel weg je auto precies ineens afremt lol en je moet wat gas bijgeven voor dezelfde snelheid , nog ee nnadeel die tussenversnellingen werken verslavend . het leuke ervan is waar je met de meeste diesels op 70 km/u al in 4 de versnelling zit en niet veel ju meer overhebt om ineens voorbij te stek n, begint de fun pas bij de sportknop , wat sleurt ie door in 4 de versnelling 5 de en zelfs 6de , heb er al veel groen doen doen lachen lol . al bij al aanrader bij heinz tuning

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door T190 Bekijk Berichten
                Ik hoop dat het wegblijft , bij een update zeker maar dan kan ik weer mijn motor laten chippen omdat dat dan ook weer weg is ( herchippen kost niet veel maar toch )

                Ik ben 300% tevreden over de 200 pk ( al direct na 10.000 km ) , zeker omdat ik het ook continu kan testen , want deze tuning is enkel op de sportknop geprogrameerd . en das leuk .

                verschil is wel dag en nacht , standaard is het een goede motor maar totaal geen leuke en soepel moter ( turbo gat op 1800 toeren ) .

                op full power sleurt ie als een beest weg en blijft gaan . spijtig dat het onderstel het vaak niet op de weg gezet krijgt en alle tractie nest aanspringt .

                Kan het alleen maar aanraden aan iedereen voor een veel vlotter motor en stukken soepeler en geen turbo gat meer. ( heb hier ooit een grafiek op testbank gepost maar waar weer ?) nadeel is dan weer als je de sport knop bv afzet op de snel weg je auto precies ineens afremt lol en je moet wat gas bijgeven voor dezelfde snelheid , nog ee nnadeel die tussenversnellingen werken verslavend . het leuke ervan is waar je met de meeste diesels op 70 km/u al in 4 de versnelling zit en niet veel ju meer overhebt om ineens voorbij te stek n, begint de fun pas bij de sportknop , wat sleurt ie door in 4 de versnelling 5 de en zelfs 6de , heb er al veel groen doen doen lachen lol . al bij al aanrader bij heinz tuning
                bij apec kun je 3 maal teruggaan na een update schijnt dat je software ook nog eens wordt aangepast aan de update

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door T190 Bekijk Berichten
                  Ik hoop dat het wegblijft , bij een update zeker maar dan kan ik weer mijn motor laten chippen omdat dat dan ook weer weg is ( herchippen kost niet veel maar toch )

                  Ik ben 300% tevreden over de 200 pk ( al direct na 10.000 km ) , zeker omdat ik het ook continu kan testen , want deze tuning is enkel op de sportknop geprogrameerd . en das leuk .

                  verschil is wel dag en nacht , standaard is het een goede motor maar totaal geen leuke en soepel moter ( turbo gat op 1800 toeren ) .

                  op full power sleurt ie als een beest weg en blijft gaan . spijtig dat het onderstel het vaak niet op de weg gezet krijgt en alle tractie nest aanspringt .

                  Kan het alleen maar aanraden aan iedereen voor een veel vlotter motor en stukken soepeler en geen turbo gat meer. ( heb hier ooit een grafiek op testbank gepost maar waar weer ?) nadeel is dan weer als je de sport knop bv afzet op de snel weg je auto precies ineens afremt lol en je moet wat gas bijgeven voor dezelfde snelheid , nog ee nnadeel die tussenversnellingen werken verslavend . het leuke ervan is waar je met de meeste diesels op 70 km/u al in 4 de versnelling zit en niet veel ju meer overhebt om ineens voorbij te stek n, begint de fun pas bij de sportknop , wat sleurt ie door in 4 de versnelling 5 de en zelfs 6de , heb er al veel groen doen doen lachen lol . al bij al aanrader bij heinz tuning
                  En 1ste,2de en 3de ? Is dat beter ?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                    * knopje kofferklep nazien (wilt soms niet openen)


                    De mijne gaat volgende week ook binnen voor dat knopje. Deze werkt totaal niet meer.
                    Vorige week hebben ze een nieuwe radio geplaatst omdat hij vaak vastliep, awel bij de nieuwe is het net hetzelfde.
                    De eerste was een Blaupunkt en nu een Bosch maar ze hebben precies dezelfde fouten.
                    Vorige week is bij mijn insignia ST voor de tweede keer dit jaar de kofferklep niet meer te openen, beide keren precies op de 1e dag van een vakantie en met een tweeling is dit knap lastig op stap gaan!

                    De eerste keer is na 4 dagen en het vervangen van het slot, kabelboom en wie weet wat nog meer het probleem verholpen. Ik ben benieuwd wat nu de werkelijke achterliggende oorzaak is.

                    Zijn er nog meer mensen met dit probleem of iemand die meer informatie heeft over de oorzaak?

                    Verder nog steeds een fantastiche auto, heb een zafira als vervangwagen ben blij als de insignia weer voor de deur staat

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                      En 1ste,2de en 3de ? Is dat beter ?
                      1ste is gewoon geen vergelijk mogelijk aangezien deze veel te kort is om planche te geven .
                      2de is versnelling is duidelijk beter aangezien dat rot gat tussen 1 en 2 weg is .
                      3 de versnelling vind ik een zeer rare verhouding eigenlijk te kort , daar vliegt hij door,
                      4 de is lang maar daar kan je dan weer optimaal van profiteren door enorm door te gaan .

                      na tuning is het een totaal andere wagen ,dat zal de rest ook wel kunne beamen .

                      koppel is veel breder uitgesmeerd , maar ikzelf rijd met benzine ( is wagen van madam)
                      vind dat diesel nog steeds niet gemaakt is om sportief mee te vlammen , maar de tussenversnellingen zijn super zeker met sportonderstel .

                      Last edited by ; 04/05/2011, 11:56.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door T190 Bekijk Berichten
                        1ste is gewoon geen vergelijk mogelijk aangezien deze veel te kort is om planche te geven .
                        2de is versnelling is duidelijk beter aangezien dat rot gat tussen 1 en 2 weg is .
                        3 de versnelling vind ik een zeer rare verhouding eigenlijk te kort , daar vliegt hij door,
                        4 de is lang maar daar kan je dan weer optimaal van profiteren door enorm door te gaan .

                        na tuning is het een totaal andere wagen ,dat zal de rest ook wel kunne beamen .

                        koppel is veel breder uitgesmeerd , maar ikzelf rijd met benzine ( is wagen van madam)
                        vind dat diesel nog steeds niet gemaakt is om sportief mee te vlammen , maar de tussenversnellingen zijn super zeker met sportonderstel .

                        Tiens, ik heb in 1,2 en 3 (misschien een beetje maar dat gevoel had ik al met de sport-knop) geen echt merkbaar verschil.
                        4,5 en 6 daarentegen is er wel merkbaar verschil daarom dat ik het eigenlijk een tuning vind voor de snelweg en niet om de eerste aan het licht weg te zijn...

                        PS heb 205 pk...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door T190 Bekijk Berichten
                          Ik hoop dat het wegblijft , bij een update zeker maar dan kan ik weer mijn motor laten chippen omdat dat dan ook weer weg is ( herchippen kost niet veel maar toch )

                          Ik ben 300% tevreden over de 200 pk ( al direct na 10.000 km ) , zeker omdat ik het ook continu kan testen , want deze tuning is enkel op de sportknop geprogrameerd . en das leuk .

                          verschil is wel dag en nacht , standaard is het een goede motor maar totaal geen leuke en soepel moter ( turbo gat op 1800 toeren ) .

                          op full power sleurt ie als een beest weg en blijft gaan . spijtig dat het onderstel het vaak niet op de weg gezet krijgt en alle tractie nest aanspringt .

                          Kan het alleen maar aanraden aan iedereen voor een veel vlotter motor en stukken soepeler en geen turbo gat meer. ( heb hier ooit een grafiek op testbank gepost maar waar weer ?) nadeel is dan weer als je de sport knop bv afzet op de snel weg je auto precies ineens afremt lol en je moet wat gas bijgeven voor dezelfde snelheid , nog ee nnadeel die tussenversnellingen werken verslavend . het leuke ervan is waar je met de meeste diesels op 70 km/u al in 4 de versnelling zit en niet veel ju meer overhebt om ineens voorbij te stek n, begint de fun pas bij de sportknop , wat sleurt ie door in 4 de versnelling 5 de en zelfs 6de , heb er al veel groen doen doen lachen lol . al bij al aanrader bij heinz tuning

                          Dat ziet er allemaal leuk uit
                          Maar u probleem met de roetfilter zou dit iets te maken hebben met het chippen ? kweet niet hè

                          Wat je over garage willemoons zei het is goed dat je er tevreden over bent maar heb je ooit al grote stukken aan u wagen gehad en daar dan mee naar willemoons geweest ?

                          Ik veronderstel dat willemoons ook niet weet dat u wagen is geschipt ?

                          Ik zeg èèn ding over willemoons die zullen nooit nog een cent aan mij verdienen zo een slechte garage...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Smb Bekijk Berichten
                            Sinds vorige week hoorde ik een "hol gefluit" dat startte/stopte bij vermeerderen van gas of indrukken van de koppeling.

                            Blijkbaar zit er bij sommige een foutje in een vacuumpomp. Deze zou gaan trillen wat zorgt voor resonantie en dus een heel vervelend geluid. Na vervanging van deze pomp heb ik het geluid niet meer gehoord.

                            Mijne was al de 6e insignia waarbij ze die pomp hebben moeten vervangen de laatste maanden...
                            van welke vacuumpomp spreek je?
                            Mijn Insignia maakt zo'n "hol geluid" (geweldige uitdrukking ) van in den beginne.
                            Net alsof er een gaatje in de uitlaat is.
                            Garage vind nix, de turbo is reeds vervangen.
                            Het geluid is best hoorbaar in 2e versnelling bij zo'n 2000 à 2500 RPM.
                            In hogere versnellingen iets minder hoorbaar, doordat het rijgeluid dan overheerst.
                            Insignia 5D Sport 130pk
                            Cooper D
                            KTM 250 EXC-F
                            KTM 200 EXC

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door GT250F Bekijk Berichten
                              van welke vacuumpomp spreek je?
                              Mijn Insignia maakt zo'n "hol geluid" (geweldige uitdrukking ) van in den beginne.
                              Net alsof er een gaatje in de uitlaat is.
                              Garage vind nix, de turbo is reeds vervangen.
                              Het geluid is best hoorbaar in 2e versnelling bij zo'n 2000 à 2500 RPM.
                              In hogere versnellingen iets minder hoorbaar, doordat het rijgeluid dan overheerst.

                              Dit is geen pomp,maar een electrisch vacuumklepje die uw turbo aanstuurt .
                              Zit , als je de motorkap opent, vooraan tegen de slotplaat gevezen .
                              Ga er eens met je hand op voelen en laat iemand gas geven op stationair tot 2000tr.
                              Als je een trilling waarneemt is deze klep de boosdoener .
                              Is een gekend probleem en heb er zelf zo verschillende vervangen toen ik nog voor Opel werkte

                              Maakt een hels lawaai soms

                              Comment


                              • OPC staat, zoals in enkele posts hiervoor gezegd, sedert maandag bij de dealer voor probleem van de slippende koppeling te bekijken en op te lossen / vervangen .

                                Dinsdagmiddag lag de hele onderkant er vanonder en probleem was duidelijk zichtbaar :
                                blauw 'gebrand' raakvlak van de koppeling op het dubbelmassa-vliegwiel en de drukgroep ... Blijkbaar mag je met een OPC niet snel vertrekken, dus like oldtimes, net geen turbodruk +/- 2500/3000tr en koppeling lossen met volgas ... Ah neen, want dat is een dubbelmassa-vliegwiel en is daar niet voor gemaakt, dus : kan daar niet tegen ...
                                2 opties :
                                * garantie claimen op kapot vliegwiel en daardoor ook koppeling en drukgroep kapot , stukken betaald door Opel en 5 van de 20u werk onder garantie, de rest op mijn kosten
                                * garantie claimen op slippende koppeling, expert van Opel die de boel komt bekijken en risico nemen dat hij zegt, Ah neen ... die is verbrand door 'misbruik' ... Stukken alleen kosten 3000 euro exclBTW ...
                                Heb maar voor optie 1 gekozen, maar toch met een wrang gevoel ! Ik ben geen 18jarige die de wagen afbeult, maar als het eens de moeite is om een stoplichtsprintje te doen, dan doe ik het ook ... Je koopt geen wagen van 50000€ met 325PK als je in het achterhoofd constant moet hopen dat de koppeling wel meewilt .
                                De volgende 'snelle' zal iig geen Opel meer zijn, dat weet ik .
                                Het is mijn mooiste auto tot nu toe, en het model is prachtig, alsook de binnenafwerking met de recaro's ed. maar mechanisch is Opel nog niet mee met zijn concurrenten (waar hij zich toch tegenover wil profileren)

                                moest dit toch even kwijt

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door brunodr Bekijk Berichten
                                  OPC staat, zoals in enkele posts hiervoor gezegd, sedert maandag bij de dealer voor probleem van de slippende koppeling te bekijken en op te lossen / vervangen .

                                  Dinsdagmiddag lag de hele onderkant er vanonder en probleem was duidelijk zichtbaar :
                                  blauw 'gebrand' raakvlak van de koppeling op het dubbelmassa-vliegwiel en de drukgroep ... Blijkbaar mag je met een OPC niet snel vertrekken, dus like oldtimes, net geen turbodruk +/- 2500/3000tr en koppeling lossen met volgas ... Ah neen, want dat is een dubbelmassa-vliegwiel en is daar niet voor gemaakt, dus : kan daar niet tegen ...
                                  2 opties :
                                  * garantie claimen op kapot vliegwiel en daardoor ook koppeling en drukgroep kapot , stukken betaald door Opel en 5 van de 20u werk onder garantie, de rest op mijn kosten
                                  * garantie claimen op slippende koppeling, expert van Opel die de boel komt bekijken en risico nemen dat hij zegt, Ah neen ... die is verbrand door 'misbruik' ... Stukken alleen kosten 3000 euro exclBTW ...
                                  Heb maar voor optie 1 gekozen, maar toch met een wrang gevoel ! Ik ben geen 18jarige die de wagen afbeult, maar als het eens de moeite is om een stoplichtsprintje te doen, dan doe ik het ook ... Je koopt geen wagen van 50000€ met 325PK als je in het achterhoofd constant moet hopen dat de koppeling wel meewilt .
                                  De volgende 'snelle' zal iig geen Opel meer zijn, dat weet ik .
                                  Het is mijn mooiste auto tot nu toe, en het model is prachtig, alsook de binnenafwerking met de recaro's ed. maar mechanisch is Opel nog niet mee met zijn concurrenten (waar hij zich toch tegenover wil profileren)

                                  moest dit toch even kwijt
                                  Bruno, mss een optie om hier en daar wat versterkte onderdelen te steken nu de boel er onderuit ligt? En mss wat onderhandelen met de dealer dat zij wel al de werkuren betalen maar dat jij voor sommige onderdelen zelf zorgt?
                                  Uiteraard zou dit allemaal niet mogen bij een auto met zo weinig kilometers maar mss beter voorkomen dan genezen naar de toekomst toe?

                                  Denk wel dat de opc mechanisch wel mee is met de concurrentie maar dat ze te veel op 2 gedachten hinken. Ofwel een OPC als rasechte sportwagen ofwel eerder een snelle comfortabele gezinswagen maar dan niet op dezelfde manier opgebouwd als een pure sportwagen. Denk dat men teveel een compromis wil zoeken tussen beiden en denk dat dat voor dit soort wagen nooit optimaal is

                                  Maar het blijft wat mij betreft de knapste wagen uit zijn segment en prijs/kwaliteit ook dik in orde ...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door scott Bekijk Berichten
                                    Dit is geen pomp,maar een electrisch vacuumklepje die uw turbo aanstuurt .
                                    Zit , als je de motorkap opent, vooraan tegen de slotplaat gevezen .
                                    Ga er eens met je hand op voelen en laat iemand gas geven op stationair tot 2000tr.
                                    Als je een trilling waarneemt is deze klep de boosdoener .
                                    Is een gekend probleem en heb er zelf zo verschillende vervangen toen ik nog voor Opel werkte

                                    Maakt een hels lawaai soms
                                    merci,

                                    dat ga ik straks eens testen!
                                    Insignia 5D Sport 130pk
                                    Cooper D
                                    KTM 250 EXC-F
                                    KTM 200 EXC

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door GT250F Bekijk Berichten
                                      merci,

                                      dat ga ik straks eens testen!
                                      Oorspronkelijk geplaatst door scott Bekijk Berichten
                                      Dit is geen pomp,maar een electrisch vacuumklepje die uw turbo aanstuurt .
                                      Zit , als je de motorkap opent, vooraan tegen de slotplaat gevezen .
                                      Ga er eens met je hand op voelen en laat iemand gas geven op stationair tot 2000tr.
                                      Als je een trilling waarneemt is deze klep de boosdoener .
                                      Is een gekend probleem en heb er zelf zo verschillende vervangen toen ik nog voor Opel werkte

                                      Maakt een hels lawaai soms
                                      Dank je Scott voor de verduidelijking. Het gaat inderdaad over het vacuumklepje en niet een pomp. Hangt vast met 2 vijsjes en zitten 2 kabeltjes aan vast. Was ongeveer 5 minuten werk om te vervangen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
                                        Dat ziet er allemaal leuk uit
                                        Maar u probleem met de roetfilter zou dit iets te maken hebben met het chippen ? kweet niet hè

                                        Wat je over garage willemoons zei het is goed dat je er tevreden over bent maar heb je ooit al grote stukken aan u wagen gehad en daar dan mee naar willemoons geweest ?

                                        Ik veronderstel dat willemoons ook niet weet dat u wagen is geschipt ?

                                        Ik zeg èèn ding over willemoons die zullen nooit nog een cent aan mij verdienen zo een slechte garage...

                                        ik heb al grote stukken gehad ja , en allemaal vervangen , zelfs de lederen zetel waar een beetje verf afging tot motor onderdelen .
                                        En hij is op de hoogte van mijn wagen over alles . Als ik ooit problemen krijg voor men eigen tuning zal ik er zelf wel voor opdraaien . en daarmee is het zo tof dat het alleen geprogrameerd is op de sport knop .

                                        Ik blijf 100 % tevreden , maar miss moet je dan ook je problemen van daar eens zeggen ?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                          Tiens, ik heb in 1,2 en 3 (misschien een beetje maar dat gevoel had ik al met de sport-knop) geen echt merkbaar verschil.
                                          4,5 en 6 daarentegen is er wel merkbaar verschil daarom dat ik het eigenlijk een tuning vind voor de snelweg en niet om de eerste aan het licht weg te zijn...

                                          PS heb 205 pk...
                                          dat is wat ik bedoel dat een diesel geen sprint beest is . maar vanaf 2 de heb ik toch al een heel merkbaar verschil ( veel koppel ) het meest merkbaar en ook voelbaar is de 4 DE
                                          als ik gewoon rijd en ik zet sport op en full power , dan gaat de wagen ineens versnellen zonder iets te doen , das dikwijls lachen in de wagen van daar gaat ie weer . 4 de vind ik echt prachtig . zelfs 6 de vanaf 160 begint hij er ook weer vol aan te sleuren , maar ja dan staan der weer langs de kant foto's te maken tssss.
                                          groeten Polleke

                                          Comment

                                          Working...
                                          X