Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Een tijdje terug vroeg hier iemand (mezelf inclusief) of een Ipod Nano 6g (dat klein vierkantje) compatibel is via USB.

Ik heb vanmorgen een nieuse astra st afgehaald (dvd navi 800), en de ipod nano 6g werkt er perfect op!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Smb Bekijk Berichten
      Dank je Scott voor de verduidelijking. Het gaat inderdaad over het vacuumklepje en niet een pomp. Hangt vast met 2 vijsjes en zitten 2 kabeltjes aan vast. Was ongeveer 5 minuten werk om te vervangen.
      no problem
      in Mechelen geweest bij Gman ?
      snel geholpen en door wie ?

Comment

• Ik zit met een volgend probleem sinds 2/3 weken ongeveer stottert de wagen soms bij lage toeren
        Het komt vooral voor als ik vrij rustig rij en rustig optrek tussen 2000/2500 toeren

Maar sinds vandaag is het al iets erger

Het is precies dat er ergens een riem of iets anders word geblokkeerd

Wagen heeft nog maar 3500km...

Is er nog iemand die dit probleem miss kent ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
          Ik zit met een volgend probleem sinds 2/3 weken ongeveer stottert de wagen soms bij lage toeren
          Het komt vooral voor als ik vrij rustig rij en rustig optrek tussen 2000/2500 toeren

Maar sinds vandaag is het al iets erger

Het is precies dat er ergens een riem of iets anders word geblokkeerd

Wagen heeft nog maar 3500km...

Is er nog iemand die dit probleem miss kent ?
          Ik heb het nu een maand. Het komt niet altijd voor maar als het begint stopt het niet.
          Eerst dacht ik aan vuile diesel maar ondertussen is de tank leeggereden en ik heb het soms nog.
          Als hij schokt hoor ik ook een (mechanisch) geluid in de motor.( vandaag maar ontdekt)
          Je moet wel zonder radio, luchtblazer en zonder verkeer romdom u rijden om het te horen.
          Let daar eens op of je dit ook hoort.
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
            Ik heb het nu een maand. Het komt niet altijd voor maar als het begint stopt het niet.
            Eerst dacht ik aan vuile diesel maar ondertussen is de tank leeggereden en ik heb het soms nog.
            Als hij schokt hoor ik ook een (mechanisch) geluid in de motor.( vandaag maar ontdekt)
            Je moet wel zonder radio, luchtblazer en zonder verkeer romdom u rijden om het te horen.
            Let daar eens op of je dit ook hoort.
            Ja een kameraad zei dit ook al tegen mij dat het komt dat ik slechte diesel heb getankt maar hier twijfel ik een beetje aan want ga altijd naar de zelfde ook met de vorige wagen en mijn vriendin gaat ook naar het zelfde tankstation telkens dus dat betwijfel ik een beetje maar zeg natuurlijk nooit nooit è

En ja ik heb ook al zonder radio, luchtblazer en zonder verkeer rondom mij gereden en dan hoor je percies een riem die ergens schuurt of blokkeert waar door hij begint te schokken

En het schokken duurt maar 3 sec ongeveer miss nog nie

Maandag miss eens naar de garage rijden...

Comment

Ja een kameraad zei dit ook al tegen mij dat het komt dat ik slechte diesel heb getankt maar hier twijfel ik een beetje aan want ga altijd naar de zelfde ook met de vorige wagen en mijn vriendin gaat ook naar het zelfde tankstation telkens dus dat betwijfel ik een beetje maar zeg natuurlijk nooit nooit è

En ja ik heb ook al zonder radio, luchtblazer en zonder verkeer rondom mij gereden en dan hoor je percies een riem die ergens schuurt of blokkeert waar door hij begint te schokken

En het schokken duurt maar 3 sec ongeveer miss nog nie

Maandag miss eens naar de garage rijden...
              Dit probleem (en geluid ) komt mij bekend voor uit de zafira 1.7 cdti .
              Natuurlijk een geheel andere motor maar toch wel vreemd .
              Volgens mij een probleem met je EGR klep .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 125 problems Bekijk Berichten

Awel dat zou ik dan heel raar vinden als het de EGR klep is
                De wagen heeft nog maar 3500op de teller staan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 125 problems Bekijk Berichten
                  met egr kleppen van een insignia zijn héél weinig problemen .
                  Ik denk eerder een een kapotte of haperende injector .... waar ga je tanken als ik vragen mag ?

slechte diesel is tegenwoordig de doodsteek

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scott Bekijk Berichten
                    met egr kleppen van een insignia zijn héél weinig problemen .
                    Ik denk eerder een een kapotte of haperende injector .... waar ga je tanken als ik vragen mag ?

slechte diesel is tegenwoordig de doodsteek

Ik ga bijna altijd tanken bij oeral en mijn vriendin ook dus zou het raar vinden als het daar aan licht want mijn vriendin heeft geen problemen

Wat ik ook al heb zitten denken is. Dat de olie niet vervangen is op 1000km want normaal gezien als je een auto koopt word toch op 1000 alles na gezien en de olie ververst en dit hebben ze niet gedaan... Enkel alles na zien...

Comment

Ik ga bijna altijd tanken bij oeral en mijn vriendin ook dus zou het raar vinden als het daar aan licht want mijn vriendin heeft geen problemen

Wat ik ook al heb zitten denken is. Dat de olie niet vervangen is op 1000km want normaal gezien als je een auto koopt word toch op 1000 alles na gezien en de olie ververst en dit hebben ze niet gedaan... Enkel alles na zien...
                      dat wordt niet meer gedaan , de olie van tegenwoordig is zo goed (en duur) dat je maar om de 30000 km binnen moet of afhankelijk van de oliekwalitiet ,die wordt gemeten door het stuurapparaat .

toch even laten uitlezen in de garage

Comment

dat wordt niet meer gedaan , de olie van tegenwoordig is zo goed (en duur) dat je maar om de 30000 km binnen moet of afhankelijk van de oliekwalitiet ,die wordt gemeten door het stuurapparaat .

toch even laten uitlezen in de garage

Ja morgen ga ik er eens mee na de garage. Maar wie zegt het dat ze iets vinden met het uitlezen...

Ook doet hij het niet altijd alleen gisteren was het wel al een pak meer dan anders

Ga ook niet veel meer met de wagen rijden want ben bang dat ik ergens aan de kant moet gaan staan en niet meer vooruit kan... (Heb dit gelezen op andere forum)

Toch een beetje grellig wagen heeft nog maar 3500 en de problemen beginnen al

Comment

• bandendruk

als toekomstige insignia rijder, 5D, 1800, Cosmo, mahagonij, heb ik ergens gelezen dat het aangeraden is om de banden te laten vullen met zuiver stikstof, omdat men dan een beter rijconfort heeft.
                          zijn er onder jullie die daar ondervinding mee hebben, en is het waar?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door T190 Bekijk Berichten
                            dat is wat ik bedoel dat een diesel geen sprint beest is . maar vanaf 2 de heb ik toch al een heel merkbaar verschil ( veel koppel ) het meest merkbaar en ook voelbaar is de 4 DE
                            als ik gewoon rijd en ik zet sport op en full power , dan gaat de wagen ineens versnellen zonder iets te doen , das dikwijls lachen in de wagen van daar gaat ie weer . 4 de vind ik echt prachtig . zelfs 6 de vanaf 160 begint hij er ook weer vol aan te sleuren , maar ja dan staan der weer langs de kant foto's te maken tssss.
                            groeten Polleke
                            Diesel geen sprintbeest ??? Mijn getunede GTS met 190 pk sleurde in ELKE versnelling de stenen uit de grond...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door celle Bekijk Berichten
                              als toekomstige insignia rijder, 5D, 1800, Cosmo, mahagonij, heb ik ergens gelezen dat het aangeraden is om de banden te laten vullen met zuiver stikstof, omdat men dan een beter rijconfort heeft.
                              zijn er onder jullie die daar ondervinding mee hebben, en is het waar?

Die stikstofvulling is overroepen. Het enige voordeel is dat stikstofmoleculen wat groter zijn dan luchtmoleculen waardoor je band op langere duur minder drukverlies kent.
                              Comfortabeler rijden zal je er niet mee doen.
                              Een ander voordeel van stikstof is dat het een inert gas is...waardoor oxidatie van je velg in de band niet kan ontstaan...ook dit is overroepen, let maar eens op de staat van je velg als je banden er afgehaald worden...die zien er bij een luchtgevulde band ook meestal als nieuw uit.
                              conclusie; als je het gratis krijgt: ok. Als je ervoor moet betalen...laat het dan maar
                              Last edited by ; 08/05/2011, 21:50.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                Diesel geen sprintbeest ??? Mijn getunede GTS met 190 pk sleurde in ELKE versnelling de stenen uit de grond...
                                lol den insig hier ook , maar het voelt allemaal niet zo soepel aan en de eerste 3 versnellingen zijn veel te kort en te krachtig , ESP en heel de shit springt op en nog wielspin .
                                Maar het is wel leuk als ze denken we zullen da opelke en nen zeker diesel is snel voorbij steken ,voor hij de andere voorbij gestoken is .NOT ! . ( mini cooper in achteruitkijkspiegel lol ) het leuke is na de tuning dat alle bruikbare power zit in de versnellingen waar je em nodig hebt , je zit direct in 4 de te bollen met een diesel als je gewoon meerijdt . daar is de power nodig op voorbij te steken , evenals in 2de - 3de ,als er ne kruiper 50 blijft rijden .

Ik moet zeggen dat opel ( fiat) een zeer mooie motor gebouwd heeft , hij voelt spijtig genoeg standaard echtgeknepen aan .
                                greeetings

Comment

• Ben net naar de garage gereden de garagist heeft mee gereden en kon meteen zeggen wat het was toen hij het hoorde

Het is dus degelijk de EGR klep
                                  Donderdag moet ik terug voor software ben eens benieuwd...

Comment

Ben net naar de garage gereden de garagist heeft mee gereden en kon meteen zeggen wat het was toen hij het hoorde

Het is dus degelijk de EGR klep
                                    Donderdag moet ik terug voor software ben eens benieuwd...

Ik heb vrijdag een afspraak.
                                    Ben benieuwd of ze het bij mij ook zo rap gaan vinden.
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

no problem
                                      in Mechelen geweest bij Gman ?
                                      snel geholpen en door wie ?
                                      In Willebroek bij Bredael. Heel snel geholpen door meneer Bredael. Het zoeken naar het stuk duurde langer dan het vervangen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                        Ik heb vrijdag een afspraak.
                                        Ben benieuwd of ze het bij mij ook zo rap gaan vinden.

Ja ik verschoot ook toen hij meteen dit zei maar of het dat nu ook echt is ja dat zullen we donderdag na 15u weten e

Toch een teken dat het een bekend probleem volgens mij want hoe kan je anders zo snel weten dat het de EGR klep is

Ook vind ik nu dat de wagen heeeeeel veel verbruikt en ja ik rij nog al traag de laatste tijd en nu daarstraks zat ik aan een gemiddel verbruikt van iets meer dan 9,5 bijna 10l

Of wel is de roetfilter weer aan't regenereren

Comment

Ja ik verschoot ook toen hij meteen dit zei maar of het dat nu ook echt is ja dat zullen we donderdag na 15u weten e

Toch een teken dat het een bekend probleem volgens mij want hoe kan je anders zo snel weten dat het de EGR klep is

Ook vind ik nu dat de wagen heeeeeel veel verbruikt en ja ik rij nog al traag de laatste tijd en nu daarstraks zat ik aan een gemiddel verbruikt van iets meer dan 9,5 bijna 10l

Of wel is de roetfilter weer aan't regenereren
                                          Tis te hopen dat hij gelijk heeft maar mijn ervaring zegt van niet .....

Comment

Working...
                                          X