Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door scott Bekijk Berichten
    Tis te hopen dat hij gelijk heeft maar mijn ervaring zegt van niet .....

Hoe bedoelde ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
      Hoe bedoelde ?
      Dat ik twijfel of het de egr is ,zoals ik gisteren al vertelde heb ik er nooit geen probleem mee gehad ,of het moet gevolgschade zijn van een slecht werkende roetfilter ....

Maar laat ons hopen dat het probleem snel verholpen is

Comment

• banden

Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
        Die stikstofvulling is overroepen. Het enige voordeel is dat stikstofmoleculen wat groter zijn dan luchtmoleculen waardoor je band op langere duur minder drukverlies kent.
        Comfortabeler rijden zal je er niet mee doen.
        Een ander voordeel van stikstof is dat het een inert gas is...waardoor oxidatie van je velg in de band niet kan ontstaan...ook dit is overroepen, let maar eens op de staat van je velg als je banden er afgehaald worden...die zien er bij een luchtgevulde band ook meestal als nieuw uit.
        conclusie; als je het gratis krijgt: ok. Als je ervoor moet betalen...laat het dan maar
        Corsawim bedankt voor de ractie op mijn vraag.
        Op dit forum kan men vragen stellen, welke door mannen met ondervinding, de antwoorden en tips heel snel weergeven
        Bedankt celle

Comment

• Hallo allemaal,

Ik heb een vraag, ik rijdt een insignia 160 pk cdti automaat, nu is het de bedoeling dat wij tijdens de vakantie met een caravan richting spanje gaan, heeft iemand ervaring of mbt de automaat nog aanpassing moet worden gedaan ivm koeling automaatolie? Heeft iemand hier ervaring mee?

Mvg Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinr Bekijk Berichten
            Hallo allemaal,

Ik heb een vraag, ik rijdt een insignia 160 pk cdti automaat, nu is het de bedoeling dat wij tijdens de vakantie met een caravan richting spanje gaan, heeft iemand ervaring of mbt de automaat nog aanpassing moet worden gedaan ivm koeling automaatolie? Heeft iemand hier ervaring mee?

Mvg Erwin
            Dat zou ik voor alle zekerheid eens aan de dealer vragen.
            Automaat en caravan is een belastende configuratie en het is zaak om de olie van de versnellingsbak niet te warm laten worden. Heb mijn Tiptronic van mijn Alhambra al eens naar de eeuwige jachtvelden gereden door te warme olie (temperatuursensor was stuk)

Comment

Ja ik verschoot ook toen hij meteen dit zei maar of het dat nu ook echt is ja dat zullen we donderdag na 15u weten e

Toch een teken dat het een bekend probleem volgens mij want hoe kan je anders zo snel weten dat het de EGR klep is

Ook vind ik nu dat de wagen heeeeeel veel verbruikt en ja ik rij nog al traag de laatste tijd en nu daarstraks zat ik aan een gemiddel verbruikt van iets meer dan 9,5 bijna 10l

Of wel is de roetfilter weer aan't regenereren
              Heeft de motor soms een onregelmatig stationair toerental ?
              Doe je veel korte afstanden of rij je veel in lage toerentallen?

Comment

Ja ik verschoot ook toen hij meteen dit zei maar of het dat nu ook echt is ja dat zullen we donderdag na 15u weten e

Toch een teken dat het een bekend probleem volgens mij want hoe kan je anders zo snel weten dat het de EGR klep is

Ook vind ik nu dat de wagen heeeeeel veel verbruikt en ja ik rij nog al traag de laatste tijd en nu daarstraks zat ik aan een gemiddel verbruikt van iets meer dan 9,5 bijna 10l

Of wel is de roetfilter weer aan't regenereren
                Ik heb ook een tijdje met een zeer hoog verbruik gezeten ( 9 à 11 L) maar dit kwam omdat de regeneratie niet werkte. (zie enkele honderden post terug)
                Heb dan in de garage een manuele regeneratie laten doen en sindsdien heb ik een gemiddelde van 7 liter en gebeurt de regeneratie wel automatisch.
                Laat mij donderdag weten wat ze bij u hebben gedaan hé.
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 125 problems Bekijk Berichten
                  Heeft de motor soms een onregelmatig stationair toerental ?
                  Doe je veel korte afstanden of rij je veel in lage toerentallen?

Nee de wagen heeft geen onregelmatig stationair toerental
                  Doe toch elke dag zo een 16km enkel naar het werk via de autostrade... en ja soms rij ik in lagetoeren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                    Ik heb ook een tijdje met een zeer hoog verbruik gezeten ( 9 à 11 L) maar dit kwam omdat de regeneratie niet werkte. (zie enkele honderden post terug)
                    Heb dan in de garage een manuele regeneratie laten doen en sindsdien heb ik een gemiddelde van 7 liter en gebeurt de regeneratie wel automatisch.

Awel ja ik zat ook daar tussen tussen een 9 a 11l nu is ook weer 7l maar heb nog maar 3500 km dus hoop dat het verbruik nog wat zakt want momenten zakt hij heel snel vind ik... (Rij redelijk kalm) Hoe weet gij dat hij nu wel automatisch regeneratie doet ?

Wat houd dit weer juist in ?

Comment

• Eindelijk

Eindelijk na 9 lange weken mogen we Zaterdag om onze Insignia. Na alle reacties hier ben ik blij met het genomen onderhoudscontract. foto volgt

Comment

Awel ja ik zat ook daar tussen tussen een 9 a 11l nu is ook weer 7l maar heb nog maar 3500 km dus hoop dat het verbruik nog wat zakt want momenten zakt hij heel snel vind ik... (Rij redelijk kalm) Hoe weet gij dat hij nu wel automatisch regeneratie doet ?

Je kan het horen maar vooral ruiken als je uitstapt .
                        De motor zal brandstof inspuiten als je uitlaatkleppen openstaan en daardoor zal de temp. in je roetfilter oplopen tot +- 600 graden en zal de roetdeeltjes zo verbranden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 125 problems Bekijk Berichten
                          Je kan het horen maar vooral ruiken als je uitstapt .
                          De motor zal brandstof inspuiten als je uitlaatkleppen openstaan en daardoor zal de temp. in je roetfilter oplopen tot +- 600 graden en zal de roetdeeltjes zo verbranden.

Heb dit toch nog niet gemerkt hoor

Comment

Ik zie het aan het verbruik.
                            Als ik bijvoorbeeld op de autosnelweg rij aan 120 verbruik ik zo'n 5,2 L.
                            Tijdens een regeneratie is dit 8 liter en na een 15 tal kilometer zakt het terug naar zijn normale verbruik.
                            Ze zeiden mij dat de motor nog moest loskomen en dat het wel zou zakken maar na 12000 km had ik er genoeg van en dan is de manuele regeneratie gebeurt.
                            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Ik heb nog na 22000 km nog niets van een regeneratie gemerkt, hou het verbruik ook niet zo in de gaten. Is er ook een verklikkerlichtje van want ik dacht dat eens hij regenereert je niet mag stoppen en best met hoog toerental verder rijdt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                Diesel geen sprintbeest ??? Mijn getunede GTS met 190 pk sleurde in ELKE versnelling de stenen uit de grond...
                                Vandaar al die putten in het wegdek.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                  Mijn getunede GTS met 190 pk sleurde in ELKE versnelling de stenen uit de grond...
                                  Is dat niet ambetant voor de achterliggers ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door marliesje Bekijk Berichten
                                    Is dat niet ambetant voor de achterliggers ?

Ik bijt op m'n lippen.

Comment

• Zo, het werd wel weer eens tijd voor een update, ik heb mijn Insignia ST nu bijna 2 jaar en heb er zeker geen spijt van. De auto rijdt nog steeds fantastisch en ik vind hem ook elke dag nog mooi. Je ziet er inmiddels wel steeds mee rijden, maar hij blijft toch afsteken tussen de andere auto's.

Wat problemen betreft stoort mij alleen de verouderde navigatie (waarvoor een nieuwe dvd beloofd was, maar nog niet bestaat...) en zijn wat kleine dingen verholpen zoals het handvat in de laadvloer en de stoelverwarming.

Ik heb ook meteen een vraag. Ik overweeg privé een nieuwe telefoon aan te schaffen, een HTC Wildfire S, maar vraag me af of die goed gaat werken met de DVD800. Heb al zoveel verhalen gehoord over niet compatibele telefoons, of moeite met de adresboeken. Kan iemand dat vertellen, of aangeven waar ik daar achter kan komen? De telefoon heeft Bluetooth 3.0 en Google Android 2.3 besturing.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Insigni@ Bekijk Berichten
                                        Zo, het werd wel weer eens tijd voor een update, ik heb mijn Insignia ST nu bijna 2 jaar en heb er zeker geen spijt van. De auto rijdt nog steeds fantastisch en ik vind hem ook elke dag nog mooi. Je ziet er inmiddels wel steeds mee rijden, maar hij blijft toch afsteken tussen de andere auto's.

Wat problemen betreft stoort mij alleen de verouderde navigatie (waarvoor een nieuwe dvd beloofd was, maar nog niet bestaat...) en zijn wat kleine dingen verholpen zoals het handvat in de laadvloer en de stoelverwarming.

Ik heb ook meteen een vraag. Ik overweeg privé een nieuwe telefoon aan te schaffen, een HTC Wildfire S, maar vraag me af of die goed gaat werken met de DVD800. Heb al zoveel verhalen gehoord over niet compatibele telefoons, of moeite met de adresboeken. Kan iemand dat vertellen, of aangeven waar ik daar achter kan komen? De telefoon heeft Bluetooth 3.0 en Google Android 2.3 besturing.
                                        Normaal weet de dealer welke telefoons compatibel zijn.
                                        Je kan natuurlijk altijd een demo model proberen bij de verkoper van het toestel.
                                        Zo weet je het ineens zeker.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten

Ze hebben dus naar motorsoftware gezien en wat blijkt dat ik al de nieuwste software al heb

Ik vraag dan aan de garagist wat nu ?
                                          Niks zegt hij gewoon zo blijven verder rijden want kan niks anders doen

Is toch ni normaal hé ofwel ?

Comment

Working...
                                          X