Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Marc_Truien Bekijk Berichten
    Bedankt Polleke2 voor je uitleg.
    Zoals je het hier beschrijft beantwoordt dit totaal niet aan de verwachtingen die ik had van een Flexride. Ik destilleer: Normaal is hard en kan enkel harder worden door adaptive. Sport is altijd hard, daar is het ook sport voor, en tour is hard en blijft hard.

Het is goed om weten dat men niet de enige is, maar verder dan dat gaat het ook niet.

Mij werd in de gewone garage verteld dat ze eerst een soort blanco versie dienden te installeren in m'n wagen met precies dezelfde opties als de wagen bevat, vervolgens deze blanco versie naar de versie af-fabriek programmeren (precies zoals de wagen was toen hij de fabriek verliet, met een zeer goed werkende flexride) en ten derde een procedure om mijn serienummer toe te kennen aan deze blanco versie.

Immens complex allemaal, doch dit was wat me beloofd was, en wat ze gingen doen in Oevel.Ze hadden me echt beloofd om de Flexride terug te programmeren zoals ie was, af-fabriek.

Dus in feite zou ik iemand moeten vinden met een Insignia met Flexride van zo'n 6 maand oud, waar ze nooit een update op gedaan hebben en waar de flexride dus wél werkt zoals beloofd. Als er iemand zich geroepen voelt ... maar 'k vrees dat op dit forum allemaal mensen zitten met hetzelfde probleem.
    Hallo,
    ik ben een gelukkige eigenaar van een insignia sport tourer cosmo 1.6t met de felexride optie en dit sinds april 2011 en moet toegeven dat er enkel een merbaar verschil is tussen standaert en sport stand.

Comment

• Hallo luitjes,

Hier een post van mijn kant na 2 weken en nu 1000 km op de teller van de nieuwe Insignia.

De kleur één woord geweldig, Dark Mahogany, staat steeds weer een andere auto voor de deur! (zwart, bruin,bronze, aubercinne)

Vind deze kleur ook passen bij de crome accenten.

Electrice achterklep handig en een grappig gettget.

Xenon, wat een licht bundel s'avonds en ook led dagverlichting wat ik persoonlijker mooier vind dan dat de meeste hebben met maar een lampje als daglicht.

En dan de electrice verstelbare stoelen deze zijn nu per sleutel ingesteld dus kom ik met mijn sleutel dan zet hij hem in mijn stand incl de buitenspiegels, en dit ook weer met de sleutel van mijn vriendin.

Speedlock jawel werkt

spiegels inklappen/uitklappen met afstandbediening op afstand jawel werkt

dan de flexride die ik er bij had genomen en gekregen van de dealer omdat ik de testauto te stug vond rijden, gebruik ik niet zoveel omdat het stugge (elk steentje voelen op de weg)rijden niet voorkomt bij mijn auto dus hoeft geen tour stand in te drukken en ja sport voel je meteen alleen al op het gaspendaal (1.6 T 180PK)

het glazen dak veel licht in de auto en ook lekker het dakje open maar niet te veel en te lang want dan gaat de nieuwe lucht te snel uit de auto

gemiddeld gebruik houd ik in het begin nog niet zo in de gaten want je wil hem nogwel eens intrappen maar staat nu op 8.4 l/100km dus dit zal nog wel dalen (benzine)

Trailer pakket voor het vrouwtje met de paarden, geen vuile knieen meer alleen maar even aan het handvat trekken en hopla daar is tie.

standaard geluid van de dvd800 helemaal goed alleen jammer van geluid usb stuk lager is dan de radio te groot verschil. Ook handig file informatie of wegwekzaamheden op de weg die je rijd zonder dat navigatie aanstaat. Bluethoot ook helemaal goed alleen jammer dat hij de telefoonlijst niet overpakt ,ligt aan de telefoon

Nou dat was het wel zo'n beetje iedereen veilig km gewenst en ik kan nog niets negatiefs vinden aan de Insignia

Grtz Remmy

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door remmy Bekijk Berichten
        Hallo luitjes,

Hier een post van mijn kant na 2 weken en nu 1000 km op de teller van de nieuwe Insignia.

De kleur één woord geweldig, Dark Mahogany, staat steeds weer een andere auto voor de deur! (zwart, bruin,bronze, aubercinne)

Xenon, wat een licht bundel s'avonds en ook led dagverlichting wat ik persoonlijker mooier vind dan dat de meeste hebben met maar een lampje als daglicht.

En dan de electrice verstelbare stoelen deze zijn nu per sleutel ingesteld dus kom ik met mijn sleutel dan zet hij hem in mijn stand incl de buitenspiegels, en dit ook weer met de sleutel van mijn vriendin.

Speedlock jawel werkt

dan de flexride die ik er bij had genomen en gekregen van de dealer omdat ik de testauto te stug vond rijden, gebruik ik niet zoveel omdat het stugge (elk steentje voelen op de weg)rijden niet voorkomt bij mijn auto dus hoeft geen tour stand in te drukken en ja sport voel je meteen alleen al op het gaspendaal (1.6 T 180PK)

het glazen dak veel licht in de auto en ook lekker het dakje open maar niet te veel en te lang want dan gaat de nieuwe lucht te snel uit de auto

gemiddeld gebruik houd ik in het begin nog niet zo in de gaten want je wil hem nogwel eens intrappen maar staat nu op 8.4 l/100km dus dit zal nog wel dalen (benzine)

Trailer pakket voor het vrouwtje met de paarden, geen vuile knieen meer alleen maar even aan het handvat trekken en hopla daar is tie.

standaard geluid van de dvd800 helemaal goed alleen jammer van geluid usb stuk lager is dan de radio te groot verschil. Ook handig file informatie of wegwekzaamheden op de weg die je rijd zonder dat navigatie aanstaat. Bluethoot ook helemaal goed alleen jammer dat hij de telefoonlijst niet overpakt ,ligt aan de telefoon

Nou dat was het wel zo'n beetje iedereen veilig km gewenst en ik kan nog niets negatiefs vinden aan de Insignia

Grtz Remmy
        Veel plezier ermee Remmy

Comment

• Allez vandaag terug effe ne schrik opgedaan. Heb hier al een vermeld dat wanneer de wagen in de file staat en je moet veel vertrekken, schakelen, stoppen etc... hij ineens bij stilstaan naar een hoger toerental gaat, zonder ook maar gaspedaal in te drukken. Een paar keer duwen op de gas en hij stopt met steigeren. De laatste weken niet meer voorgehad dus had er niet veel erg meer in...slecht contactje aan de gaspedaal ofzo
          Vandaag uit de file gekomen, recht stukje ineens begint die zot vanzelf op te trekken vollenbak, zonder dat ik gas geef, ik schakel naar 2e snel en de motor begint te sputteren, toek toek... ik stoemp paar keer op de gas en voef ping ping ping "auto service dringend nodig"... ja dat zal wel zijn! Een geluk dat er niemand voor me stond zeg
          Maandag moet'm binnen, erg veilig is dit niet zenne " Es nazien, herprogrammeren"... leuk he voor een nieuwe wagen

Comment

• Dagrijlicht vervangen.

Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
            Vorige week op de BC... Linker dagrijlicht defect... dus ik stop en ga kijken en inderdaad geen licht.

Een dag later rij ik onze garage in, BC - Linker dimlicht defect. Ik stap uit en ga kijken, alles werkt perfect, ook het dagrijlichtje.

Als ik de lichten op manueel zet werken alle lampen.... het éne probleem is nog niet opgelost en de volgende zijn er al...
            Heb ik ook gehad. Meldingen, niet werkend dagrijlicht. Melding dimlicht defect. Wel werken en niet werken. Na vervanging dagrijlicht nergens meer last van gehad (uiteraard geen AFL).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
              Ze kunnen hem dus enkel programmeren zoals ie nu wordt aangeboden en verkocht en niet meer zoals het bij aanschaf van uw insi was. Dat is onmogelijk laat U niks anders wijsmaken. Ze hebben hem geprogrammeerd af-fabriek, zoals ie nu uit het fabriek komt.
              En wat probeer je te bereiken als je zo iemand vindt ?
              Aantonen dat je uw flexride ook zo wil ? Dat zou een goed geïnformeerde dealer normaal ook moeten weten wat ik je nu heb verteld. Ze gaan en kunnen je flexride heus niet aanpassen.
              Het enigste dat je kan doen is meegeven dat de nieuwe toestand waardeloos is en je terug de oude programmatie wilt. Als iedereen die niet tevreden is over de huidige flexride dit doen, gaan ze in Duitsland misschien inzien dat ze het best terug aanpassen. Zo niet, heb je net zoals ik (en met ons nog meer) een flexride die zijn geld niet waard is en een optie,moesten we ooit van plan zijn dezelfde wagen te kopen,die we absoluut niet meer zouden nemen.
              Awel Polleke2, ik kan niets anders dan akkoord gaan met wat je allemaal schrijft. Wat ik wou heb ik exact 399 km gehad en toen hebben ze het motormanagement upgraded wegens een loszittende kabel van een gloeikaars ... En de mannen in Duitsland zullen wel iets uit hun duim zuigen. In de huidige maatschappij kan écht alles.

Comment

Dus in feite zou ik iemand moeten vinden met een Insignia met Flexride van zo'n 6 maand oud, waar ze nooit een update op gedaan hebben en waar de flexride dus wél werkt zoals beloofd. Als er iemand zich geroepen voelt ... maar 'k vrees dat op dit forum allemaal mensen zitten met hetzelfde probleem.
                schrijf mij maar mee op dat lijstje, Marc!
                Insignia 5D Sport 130pk
                Cooper D
                KTM 250 EXC-F
                KTM 200 EXC

Comment

• 'k Heb hiernet Peter van de garage opgebeld en hem gemeld dat ik een klachtenmail ging verzenden. Die man kan er immers niks aan doen en is steeds heel behulpzaam geweest.

Welke kleur heeft jouw wagen? Dan wuif ik eens als ik je tegenkom De mijne is lichtgrijs met beige interieur.

Comment

• iPod

Enkele weken geleden een gesprek gehad met DDN*tt* bij GMAN aangaande de iPod's.

Hij vertelde me dat alleen iPod's tot en met de derde generatie officiel ondersteund worden bij Opel...

Toen ik 's avonds wat opzoekingne deed aangaande de jaartallen van deze iPod's moest ik toch even lachen...

1ste Generatie : 2001
                    2de Generatie : 2002
                    3de Generatie : 2003

Dus je moet een iPod hebben van bijna 10 jaar oud om te spelen op een "Premium" wagen van 2011....

Het lijkt Bokrijk wel bij Opel...
                    Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                    Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                    Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                    Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                    Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                      Enkele weken geleden een gesprek gehad met DDN*tt* bij GMAN aangaande de iPod's.

Hij vertelde me dat alleen iPod's tot en met de derde generatie officiel ondersteund worden bij Opel...

Toen ik 's avonds wat opzoekingne deed aangaande de jaartallen van deze iPod's moest ik toch even lachen...

1ste Generatie : 2001
                      2de Generatie : 2002
                      3de Generatie : 2003

Dus je moet een iPod hebben van bijna 10 jaar oud om te spelen op een "Premium" wagen van 2011....

Het lijkt Bokrijk wel bij Opel...
                      Hallo, ik rij sinds een tweetal weken met een Astra J ST. (DVD 800 navi, usb connectie)
                      Ik heb een Ipod Nano van de 6e generatie (zo'n klein vierkantje die in september 2010 uitgekomen is). De Ipod werkt perfect in mijn auto! (ik had op voorhand ook de officiële ondersteuning gelezen en was dus wat sceptisch, maar blijkbaar werkt het dus wel)

Comment

• ipod Touch G4 met laatste OS soft/updates werkt ook perfect hier

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door remmy Bekijk Berichten
                          Hallo luitjes,

Speedlock jawel werkt

Grtz Remmy
                          Hallo,
                          heb indentiek dezelfde wagen maar 8,4l/100km ??? ik met gezappig rijden maar wel veel korte ritten 13l maar toch zeer tevreden van mijn bolliede.
                          Vele aangename en pech vrije kilometers toegewenst.
                          groeten wittyrudy

Comment

'k Heb hiernet Peter van de garage opgebeld en hem gemeld dat ik een klachtenmail ging verzenden. Die man kan er immers niks aan doen en is steeds heel behulpzaam geweest.

Welke kleur heeft jouw wagen? Dan wuif ik eens als ik je tegenkom De mijne is lichtgrijs met beige interieur.
                            geen kwaad woord over Peter, idd.

ik heb ne pekzwarte Insignia
                            Insignia 5D Sport 130pk
                            Cooper D
                            KTM 250 EXC-F
                            KTM 200 EXC

Comment

• Uhm heeft er toevallig iemand zin om een kleine samenvatting te geven over de isignia? (goed of slecht enzo).

Heb niet echt goesting om enkel duizenden posts te doorlezen...

Alvast bedankt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scott Bekijk Berichten
                                Thx voor de uitleg .

Ik twijfel omdat ik weinig autostrade doe .
                                Ik zou het eerder doen om wat "overschot" aan koppel te hebben en minder verbruik .

Nog eens een nachtje over slapen
                                Als je minder verbruik wil, en een "overschot" aan koppel, kun je beter de "Economic" tuning nemen dan stage 1 of 2.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk Berichten
                                  Allez vandaag terug effe ne schrik opgedaan. Heb hier al een vermeld dat wanneer de wagen in de file staat en je moet veel vertrekken, schakelen, stoppen etc... hij ineens bij stilstaan naar een hoger toerental gaat, zonder ook maar gaspedaal in te drukken. Een paar keer duwen op de gas en hij stopt met steigeren. De laatste weken niet meer voorgehad dus had er niet veel erg meer in...slecht contactje aan de gaspedaal ofzo
                                  Vandaag uit de file gekomen, recht stukje ineens begint die zot vanzelf op te trekken vollenbak, zonder dat ik gas geef, ik schakel naar 2e snel en de motor begint te sputteren, toek toek... ik stoemp paar keer op de gas en voef ping ping ping "auto service dringend nodig"... ja dat zal wel zijn! Een geluk dat er niemand voor me stond zeg
                                  Maandag moet'm binnen, erg veilig is dit niet zenne " Es nazien, herprogrammeren"... leuk he voor een nieuwe wagen
                                  ziet er mij iets serieus uit, en toch maar maandag mogen binnen doen.
                                  hopen dat je niets tegenkomt ondertussen.
                                  zelf heb ik vroeger ook een paar keer een verhoogd toerental gekregen met men hyundai. toen hebben ze een chipje vervangen en nooit meer voorgehad. maar bij kwam het enkel voor bij stationair draaien dat hij opeens begon te revven. : D
                                  wimoptiek.be op

Comment

• Achteruitgang

Vandaag een mailtje van Erwin gekregen.
                                    Is terug naar intensieve verhuisd...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wittyrudy Bekijk Berichten
                                      Hallo,
                                      heb indentiek dezelfde wagen maar 8,4l/100km ??? ik met gezappig rijden maar wel veel korte ritten 13l maar toch zeer tevreden van mijn bolliede.
                                      Vele aangename en pech vrije kilometers toegewenst.
                                      groeten wittyrudy
                                      He wittyrudy,

13l/100km dus jij kan maar ongeveer 538 km met een volle tank rijden? ik zo'n 850 km en ja dan wel veel snelweg maar ook in het begin wel even met sport stand aan iedereen laten voelen hoe die dan rijdt dus dit zakt nog wel bij mij het gemiddelde

Remmy

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                                        ziet er mij iets serieus uit, en toch maar maandag mogen binnen doen.
                                        hopen dat je niets tegenkomt ondertussen.
                                        zelf heb ik vroeger ook een paar keer een verhoogd toerental gekregen met men hyundai. toen hebben ze een chipje vervangen en nooit meer voorgehad. maar bij kwam het enkel voor bij stationair draaien dat hij opeens begon te revven. : D
                                        Ja dat dacht ik ook, maar "oh rijd maar door, 't zal wel niets ergs zijn"... dat uwe wagen zomaar optrekt, bahnee, das nix ergs hé, automatische piloot denk ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BanaanPS Bekijk Berichten
                                          Uhm heeft er toevallig iemand zin om een kleine samenvatting te geven over de isignia? (goed of slecht enzo).

Heb niet echt goesting om enkel duizenden posts te doorlezen...

Alvast bedankt!
                                          Een avondje lezen kan geen kwaad en dan zal je alles wel weten denk ik !

Comment

Working...
                                          X