Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
    Enkele weken geleden een gesprek gehad met DDN*tt* bij GMAN aangaande de iPod's.

Hij vertelde me dat alleen iPod's tot en met de derde generatie officiel ondersteund worden bij Opel...

Toen ik 's avonds wat opzoekingne deed aangaande de jaartallen van deze iPod's moest ik toch even lachen...

1ste Generatie : 2001
    2de Generatie : 2002
    3de Generatie : 2003

Dus je moet een iPod hebben van bijna 10 jaar oud om te spelen op een "Premium" wagen van 2011....

Het lijkt Bokrijk wel bij Opel...
    DDN is de aforting van D DE Nutteloze .
    Das ne mens da veel geld verdiend , het goed kan uitleggen en onzin vertellen .
    Just my 2 cent's

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
      Tijd voor nog eens een positieve noot...

Opel Insignia Sportstoure Ecoflex Cosmo (What's in a name ) met volgende uitrusting:
      * 130pk Ecoflex
      * powerbox (161pk/400Nm)
      * geventileerde lederen sportzetels
      * AFL Bi-Xenon
      * Wegklapbare trekhaak
      * trailer-pack met automatische niveauregeling
      * DVD800 navigatie met bluetooth
      Wagen is een MY 2010

Nu iets meer dan 55.000km en nog steeds super tevreden. Wat is er aan gebeurd?
      1) zoemend geluid uit soort ventiel/klep net achter de grille => op 2 minuten kosteloos vervangen
      2) wagen in noodloop op 2.000km, na 10minuten contact afzetten probleem opgelost => defect in powerbox, in garantie nieuw exemplaar toegestuurd gekregen binnen de 24u.
      3) drukknop op koffer automatische kofferklep defect => garantie
      4) zetelverwarming kapot => vervangen onder garantie, sindsdien geen probleem en ben intensieve gebruiker)
      5) auto stand verwarming kan beter (airco werkt perfect en verwarming doet het prima als je eerst op auto zet en dan de richting manueel instelt, de rest blijft automatisch) => zou opgelost worden bij volgend onderhoud.

Speedlock heb ik altijd irritant gevonden dus dat mis ik niet. Ik duw wel zelf op het knopje als ik de deuren op slot wil. De automatische lichten storen me niet. Als ik trouwens eens rondkijk dan zie ik wel meer (en duurdere) merken die hetzelfde aan/uit ritme volgen als de Insignia.

Bij een stevige rijstijl en ongeveer 65% stad en agglomeratie en 35% snelweg schommelt het verbruik tussen de 6.1 en de 6.8l/100km. Zeker niet verkeerd.

Ben eigenlijk super tevreden, zou onmiddellijk dezelfde nemen. Enige nadeel is misschien de lange 5de en 6de als je met een aanhanger rijdt (met het frontale oppervlak van een zeecontainer ). Misschien daarom de volgende keer geen Ecoflex meer maar een gewone, al verbruikt die wel een liter meer bij dezelfde rijstijl). Ik vind het nog steeds een prachtige wagen, comfortabel, snel genoeg (als ik het echte werk wil, neem ik de hobbyauto wel) en super op lange afstanden. Vakantieritje van 2.500km enkel verbaast zowel rijder als bijrijder, geen greintje pijn ondanks 27u in de wagen

Zolang het budget geen vergelijkbaar uitgeruste BMW 5 touring toelaat, doe mij maar weer een Insignia. Heb nu al met verschillende concurrenten gereden, met mijn eisen nog geen beter of betrouwbaarder alternatief gebonden. Mag al eens een positief berichtje gepost worden ook hé...

ps: nog iemand iets van Erwin gehoord?
      wat merk je van de powerbox en welke powerbox heb je? Waar in zit het verschil met ervoor?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk Berichten
        Allez vandaag terug effe ne schrik opgedaan. Heb hier al een vermeld dat wanneer de wagen in de file staat en je moet veel vertrekken, schakelen, stoppen etc... hij ineens bij stilstaan naar een hoger toerental gaat, zonder ook maar gaspedaal in te drukken. Een paar keer duwen op de gas en hij stopt met steigeren. De laatste weken niet meer voorgehad dus had er niet veel erg meer in...slecht contactje aan de gaspedaal ofzo
        Vandaag uit de file gekomen, recht stukje ineens begint die zot vanzelf op te trekken vollenbak, zonder dat ik gas geef, ik schakel naar 2e snel en de motor begint te sputteren, toek toek... ik stoemp paar keer op de gas en voef ping ping ping "auto service dringend nodig"... ja dat zal wel zijn! Een geluk dat er niemand voor me stond zeg
        Maandag moet'm binnen, erg veilig is dit niet zenne " Es nazien, herprogrammeren"... leuk he voor een nieuwe wagen
        Dit verhaal heb ik al vaker gehoord en gelezen van insignia bezitters !
        Dat zal vast wel even schrikken zijn maar hopelijk knal je nergens tegen.
        Een beetje moeilijk te verklaren aan je verzekering ''mijn auto reed vanzelf'' dat geloven ze nooit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door remmy Bekijk Berichten
          He wittyrudy,

13l/100km dus jij kan maar ongeveer 538 km met een volle tank rijden? ik zo'n 850 km en ja dan wel veel snelweg maar ook in het begin wel even met sport stand aan iedereen laten voelen hoe die dan rijdt dus dit zakt nog wel bij mij het gemiddelde

Remmy
          Mannen,

Ik weet niet welke motorisatie jullie hebben (ik 130PK Ecoflex) wagen is 3 weken oud en vandaag de 5000km over => gemiddeld verbruik is 6.2. Met een tank doe ik rond de 1050 km.
          70% autostrade/ 30% stad.

Geen reden tot klagen.
          Enige opmerking: een storend getik in de middenconsole (schurende plastic onderdelen?), maar daar las ik al iets over op dit forum.

Greetz.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door remmy Bekijk Berichten
            He wittyrudy,

13l/100km dus jij kan maar ongeveer 538 km met een volle tank rijden? ik zo'n 850 km en ja dan wel veel snelweg maar ook in het begin wel even met sport stand aan iedereen laten voelen hoe die dan rijdt dus dit zakt nog wel bij mij het gemiddelde

Remmy
            ik 450 km met een volle tank

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brunodr Bekijk Berichten
              Snap nie da ge daar mee kunt lachen...
              Da's 115 euro voor 450 km te rijden ?
              Ik doe ongeveer 500 per week maar doe wel bijna 1000 km met een volle tank. (kost 85 euro dus 170 euro per maand)
              Dus da zou mij 500 euro per maand aan brandstof kosten ??
              Da's 20.000 oude ballen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rpili1313 Bekijk Berichten
                wat merk je van de powerbox en welke powerbox heb je? Waar in zit het verschil met ervoor?
                Ik heb een box van kitpower... Is niet mijn eerste en zeker niet mijn laatste. Ben van 130pk en 320Nm naar 161 en 400 gegaan. Auto is veel soepeler (en vlotter uiteraard) en verbruik is gezakt (ongeveer 0,5 tot 1l/100km minder). Vooral bij trekken aanhangwagen of bij doortrekken voel je verschil goed. Je kan de box heel eenvoudig monteren of verwijderen (in tegenstelling tot chiptuning maar daar zijn hogere vermogens mee te krijgen). Mijn auto is zelfs wat sneller dan de standaard 160pk diesel van een vriend. Het gaat me niet om de snelheid maar wel over de soepelheid. 8jaar garantie trouwens, ook op motorschade toe te wijzen aan box. Is mijn 3de exemplaar (vorige op 2 vectra's) en in de familie rijden zo ook een paar bmw's. Ik heb 1x storing gehad, zat foutje in box. Afgekoppeld en alles was weer ok. Netjes een nieuwe gehad. Was het enige op 5 jaar en 6 boxen in de familie... :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                  Ik doe ongeveer 500 per week maar doe wel bijna 1000 km met een volle tank. (kost 85 euro dus 170 euro per maand)
                  dat is zo ... maar ik rijd die 450 km wel met een smile tot achter mijn oren

Comment

dat is zo ... maar ik rijd die 450 km wel met een smile tot achter mijn oren
                    ikke ook zene !

Comment

• waarschijnlijk, maar dat is een andere smile

Comment

Dan zal je wel op je gemak gereden hebben.
                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                          Ja, dat weet je op voorhand als je zo'n machien koopt.
                          Daarom dat ik met een dieseltje rij, en voor de aankoopprijs ook natuurlijk.
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Underwood Bekijk Berichten
                            Mannen,

Ik weet niet welke motorisatie jullie hebben (ik 130PK Ecoflex) wagen is 3 weken oud en vandaag de 5000km over => gemiddeld verbruik is 6.2. Met een tank doe ik rond de 1050 km.

Geen reden tot klagen.
                            Enige opmerking: een storend getik in de middenconsole (schurende plastic onderdelen?), maar daar las ik al iets over op dit forum.

Greetz.

Zoals ik al eerder gemeld heb, is het gekraak uit de middenconsole verdwenen door hier mousse te laten tussensteken in de garage. Ik weet niet of het 100% hetzelfde is, maar nu heb ik een gereutel/getik dat "ergens uit het dashboard" komt, wanneer ik goed optrek. Vooral in 2e kan dat geratel efkes aanhouden als ik boven de 3000 toeren kom.

Nu moet ik zeggen dat een auto nooit geruisloos kan zijn (misschien op uitzondering van een Bugatti na, waar er zo lang mee test gereden wordt, tot het kleinste kraakske eruit is), maar deze dingen storen me toch wel wat.

Verder nog steeds uitermate tevreden over de Insignia en zijn 160 paarden, maar hier gaat hij opnieuw voor binnen in de garage.

(Mijn gemiddelde verbruik ligt na 3.800km op 8,7L)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
                              Ik heb een box van kitpower... Is niet mijn eerste en zeker niet mijn laatste. Ben van 130pk en 320Nm naar 161 en 400 gegaan. Auto is veel soepeler (en vlotter uiteraard) en verbruik is gezakt (ongeveer 0,5 tot 1l/100km minder). Vooral bij trekken aanhangwagen of bij doortrekken voel je verschil goed. Je kan de box heel eenvoudig monteren of verwijderen (in tegenstelling tot chiptuning maar daar zijn hogere vermogens mee te krijgen). Mijn auto is zelfs wat sneller dan de standaard 160pk diesel van een vriend. Het gaat me niet om de snelheid maar wel over de soepelheid. 8jaar garantie trouwens, ook op motorschade toe te wijzen aan box. Is mijn 3de exemplaar (vorige op 2 vectra's) en in de familie rijden zo ook een paar bmw's. Ik heb 1x storing gehad, zat foutje in box. Afgekoppeld en alles was weer ok. Netjes een nieuwe gehad. Was het enige op 5 jaar en 6 boxen in de familie... :-)
                              bedankt voor je reactie, ik vind vooral het weinige vermogen in de lage toeren vervelend. Enkel daarom zou ik al zo'n chip willen hebben

Hoe kom je aan die waarden want op hun site staat toch iets anders?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BanaanPS Bekijk Berichten
                                Uhm heeft er toevallig iemand zin om een kleine samenvatting te geven over de isignia? (goed of slecht enzo).

Heb niet echt goesting om enkel duizenden posts te doorlezen...

Alvast bedankt!
                                Opel Insignia Cosmo juni 2009 (Hatchback)
                                Diesel 160 PK
                                AFL
                                163000 km op de teller
                                Verbruik 6.4 l/100km
                                gemiddelde snelheid 85kmh

Bij 30000 km een gebroken stabilisatorstang
                                Bij 152000 km een warmtewisselaar stuk
                                Bij 156000 km een sensor van de turbo stuk

Verder geen problemen gehad

Sta op het punt om een nieuwe uit te zoeken.
                                Wordt zeker weer een Insignia

De nieuwe Ecoflex-modellen (bijtelling in NL 20%) komen helaas pas in september uit.
                                Maar 195000 km ipv 180000 in deze is zeker geen straf.

Gewoon een geweldige auto
                                Last edited by ; 21/05/2011, 07:37.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Underwood Bekijk Berichten
                                  Mannen,

Geen reden tot klagen.
                                  Benzine 1.6Turbo (180PK)

Remmy

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rpili1313 Bekijk Berichten
                                    bedankt voor je reactie, ik vind vooral het weinige vermogen in de lage toeren vervelend. Enkel daarom zou ik al zo'n chip willen hebben

Hoe kom je aan die waarden want op hun site staat toch iets anders?
                                    Laten testen op vermogensbank... Waarden op de site zijn minimumwaarden, kan wat afwijken motor per motor want geen enkele motor is identiek gelijk... Zijn kleine verschillen natuurlijk... De mijne trekt er aan vanaf ongeveer 1750 toeren. Daaronder vermogenswinst boeken wordt moeilijk vrees ik...

Comment

Jep, is bij mij ook zo Hoewel dat ik al een paar keer geen 400km haalde. Ik pak wel bijna geen autosnelweg.
                                      Last edited by WhN; 22/05/2011, 23:19.
                                      Opel Insignia OPC
                                      BMW X5 3.0i
                                      Caterham Super 7

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
                                        Jep, is bij mij ook zo Hoewel dat ik al een paar keer geen 400km haalde. Ik pak wel bijna geen autosnelweg.
                                        Zotten

Autosnelweg is voor niet autolovers

Comment

• Dacht eerst om te vragen of je geen topic had over je JCW maar heb het al gevonden

Comment

Working...
                                          X