Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
    Vandaag is er mij iets op gevallen aan mijn insig maar weet niet of dit normaal is. Als ik gewoon overdag rij en mijn dagrijlichten staan aan op stand auto dan schijnen de leds zeer vel als ik ze op manueel zet dan schijnen ze minder hard is dit bij iedereen zo ?

Rede dat ik ze op manueel wil zetten is omdat als ze op auto stand staat dat telkens als ik onder een brug door rij gaan de lichten aan en ook meteen terug uit maar ook mee momenten is het totaal niet donker en schijnt de zon en gaan mijn lichten ook aan dit meteen als ik de wagen start daarom wil ik ze op manueel zetten maar bij die van mij gaan de leds minder hard schijnen
    is normaal: op auto branden de dagrijlichten; in manuele stand zijn het standlichten (zelfde intensiteit als parkeerlichten); trouwens ook jouw achterlichten branden dan !

ik vind trouwens ook dat ze veel te snel aangaan bij fel zonlicht; ook bij het starten

Comment

• Polarg

Oorspronkelijk geplaatst door mario100 Bekijk Berichten
      koro en sig63

Kunnen we ze misschien samen bestellen als we er vinden?
      Ik heb hier nog van iemand gelezen die ze via eBay heeft besteld
      Ikzelf heb geen ebay account ,misschien kunnen jullie is kijken

Mvg mario
      Misschien was ik dat wel. Nog in mei besteld, bij elkaar ongeveer 30 euro voor 2 stuks (incl verzendkosten). Weet alleen niet meer waar, volgens mij gewoon via eBay. Heb nog gezocht in de historie en paypal, maar kan nix meer vinden .

Comment

• Hi all,

ondertussen rijdt mijn Insignia nog altijd fijn na 2 jaar.
        Niet teveel problemen gehad behalve de banden en velgen 20"
        Al drie keer stuk gereden en dan de kosten ...

Nu gisteren heeft er blijkbaar iemand in een parking mijn voorbumper gebruikt als "rem"
        is niet gedeukt maar op paar plekjes is zwarte verf weg. Mogelijk heeft iemand als iets vergelijkbaar gehad en kan me een stift of één of ander product aanraden om de kleur terug te krijgen. Het valt nauwelijks op maar tja stoort hé ;-)

Thanks!

ps: Als het verkeerd staat, verplaat gerust. Niet zo direct hierover iets teruggevonden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk Berichten
          Nu gisteren heeft er blijkbaar iemand in een parking mijn voorbumper gebruikt als "rem"
          is niet gedeukt maar op paar plekjes is zwarte verf weg. Mogelijk heeft iemand als iets vergelijkbaar gehad en kan me een stift of één of ander product aanraden om de kleur terug te krijgen. Het valt nauwelijks op maar tja stoort hé ;-)
          gewoon bij jouw dealer een lakstift halen in de juiste kleur - de kleurcode staat op het plaatje in de deuropening
          als het niet te veel is, doen zij het misschien wel voor jou

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sig63 Bekijk Berichten
            is normaal: op auto branden de dagrijlichten; in manuele stand zijn het standlichten (zelfde intensiteit als parkeerlichten); trouwens ook jouw achterlichten branden dan !

ik vind trouwens ook dat ze veel te snel aangaan bij fel zonlicht; ook bij het starten

Ja dat vind ik ook dat ze veel te snel aan gaan...
            Ga het eens na vragen in de garage of ze hier niets aan kunne doen...

Comment

• Hallo allemaal,

Zijn al mensen die een goede oplossing hebben voor het gekraak van de middenconsole, de dealer heeft er al van alles op en tussen gespoten maar geen oplossing, zit te denken het dan maar zelf op te lossen..
              Hoop dat iemand me hier bij kan helpen met een goede oplossing.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                Mail anders eens naar: peetersenpichal@radio1.be de regel is dat van zodra min 3 mensen mailen, er aandacht wordt aangegeven.
                Dus als je Opel een goeie loer wilt draaien...
                Zoals je zelf al zei: er moeten dan wel 3 mensen bereid zijn om een mail te sturen. Voorlopig zie ik niemand reageren.

De Vlaamse solidariteit of de verlofperiode ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinr Bekijk Berichten
                  Hallo allemaal,

Zijn al mensen die een goede oplossing hebben voor het gekraak van de middenconsole, de dealer heeft er al van alles op en tussen gespoten maar geen oplossing, zit te denken het dan maar zelf op te lossen..
                  Hoop dat iemand me hier bij kan helpen met een goede oplossing.
                  Erwinr,

Ik heb vandaag mijn eerste onderhoud achter de rug, en ik heb ook meteen mijn midenconsole laten aanpakken. (ik werd er zot van) De technieker van Central Ninove sprak me van het afhalen van de middenconsole en iets van dubbelzijdig kleefband. Het klinkt zeer amateuristisch, maar bij mij is het volledig weg. Het zit hem juist onder het scherm op dat min of meer horizontale oppervlak.

Ik zit nu op 15000km. Raar was dat ze alle vloeistoffen even controleren, maar de olie niet vervangen. OOk noteren in het onderhoudsboekje bleek niet nodig.

Ook heb ik sinds vorige week gemerkt dat ik ook het dak kan sluiten met vanop de sleutel.

Fijn weekend aan allen.

Comment

• Heb je dan moeten betalen voor dit zogezegde onderhoud ?
                    Oorspronkelijk geplaatst door Underwood Bekijk Berichten
                    Erwinr,

Ik heb vandaag mijn eerste onderhoud achter de rug, en ik heb ook meteen mijn midenconsole laten aanpakken. (ik werd er zot van) De technieker van Central Ninove sprak me van het afhalen van de middenconsole en iets van dubbelzijdig kleefband. Het klinkt zeer amateuristisch, maar bij mij is het volledig weg. Het zit hem juist onder het scherm op dat min of meer horizontale oppervlak.

Ik zit nu op 15000km. Raar was dat ze alle vloeistoffen even controleren, maar de olie niet vervangen. OOk noteren in het onderhoudsboekje bleek niet nodig.

Ook heb ik sinds vorige week gemerkt dat ik ook het dak kan sluiten met vanop de sleutel.

Fijn weekend aan allen.

Comment

• Ik niet........maar vermoedelijk de lease-maatschappij wel.
                      Pas op, ik vindt dit ook dik belachelijk hoor. 't zal in de toekomst ook maar om de 30000 zijn.

Hoe doet de rest van de insignia-drivers dit?

Comment

• Lease mag alleen om de 30000 een nazicht hebben of jaarlijks. Als hij maar 10 of 11 maand is mag het niet.

Bij mij doe ik het om de 15000.
                        Opel Insignia OPC
                        BMW X5 3.0i
                        Caterham Super 7

Comment

• Iemand enig idee hoe de koplampen (non AFL) in te stellen voor rijden in Engeland?
                          gebruikt iemand nog van die stickers zoals vroeger?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
                            Lease mag alleen om de 30000 een nazicht hebben of jaarlijks. Als hij maar 10 of 11 maand is mag het niet.

Bij mij doe ik het om de 15000.
                            Uit eigen beweging of omdat je dealer het wil ?
                            De meeste merken adverteren met onderhoud om de 30000 km maar na aankoop zeggen veel dealers tegen hun klanten om toch maar op 15 000 (zelfs al doe je er 60000 per jaar)te komen .
                            Ze passen zelfs het onderhouds intererval in de boordcomputer aan zodat deze reeds na 15000 aangeeft dat je naar de garage moet.
                            Nu laat ik het aan iedereen zelf over om te oordelen of dit echt nodig is los van de vraag of dit nu al dan niet beter is ,maar volgens mij gaat het hier ook om dealers die hun eigen inkomsten willen veiligstellen .
                            Voor mij gaat het er om dat elke extra onderhoudsbeurt de kostprijs per kilometer beinvloed en dus vooraf met een klant moet besproken worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 125 problems Bekijk Berichten
                              Uit eigen beweging of omdat je dealer het wil ?
                              De meeste merken adverteren met onderhoud om de 30000 km maar na aankoop zeggen veel dealers tegen hun klanten om toch maar op 15 000 (zelfs al doe je er 60000 per jaar)te komen .
                              Ze passen zelfs het onderhouds intererval in de boordcomputer aan zodat deze reeds na 15000 aangeeft dat je naar de garage moet.
                              Nu laat ik het aan iedereen zelf over om te oordelen of dit echt nodig is los van de vraag of dit nu al dan niet beter is ,maar volgens mij gaat het hier ook om dealers die hun eigen inkomsten willen veiligstellen .
                              Voor mij gaat het er om dat elke extra onderhoudsbeurt de kostprijs per kilometer beinvloed en dus vooraf met een klant moet besproken worden.
                              Als de dealer aan de lease vraagt voor een nazicht van bv 1/2 jaar en 15000km geven die geen akkoord en betalen dus ook geen onderhoud.
                              En Opel zegt idd zelf 30000m of jaarlijks maar wij raden de particuliere klanten aan om een onderhoud te laten doen 15000km of jaarijks.

Het wordt altijd eerst met de klant besproken en die zeggen allemaal dat je het beter om de 15000 doet. Beter een keer meer olie vervangen en je gaat een veel betere motor hebben op verloop van tijd.
                              Opel Insignia OPC
                              BMW X5 3.0i
                              Caterham Super 7

Comment

Iemand enig idee hoe de koplampen (non AFL) in te stellen voor rijden in Engeland?
                                gebruikt iemand nog van die stickers zoals vroeger?
                                staat in boekje, je moet iets doen met hendel van richtingaanwijzers

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
                                  Als de dealer aan de lease vraagt voor een nazicht van bv 1/2 jaar en 15000km geven die geen akkoord en betalen dus ook geen onderhoud.
                                  En Opel zegt idd zelf 30000m of jaarlijks maar wij raden de particuliere klanten aan om een onderhoud te laten doen 15000km of jaarijks.

Het wordt altijd eerst met de klant besproken en die zeggen allemaal dat je het beter om de 15000 doet. Beter een keer meer olie vervangen en je gaat een veel betere motor hebben op verloop van tijd.
                                  ga altijd binnen wanneer boodschap verschijnt op boordcomputer, spoedig olie verversen.
                                  je moet rekening houden dat er regelmatig een beetje diesel bij de olie word gespoten voor de roetfilter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichten
                                    staat in boekje, je moet iets doen met hendel van richtingaanwijzers
                                    dat is enkel bij Insignia's met AFL

Comment

gewoon bij jouw dealer een lakstift halen in de juiste kleur - de kleurcode staat op het plaatje in de deuropening
                                      als het niet te veel is, doen zij het misschien wel voor jou
                                      Bedankt, zal ik eerstdaags dan eens doen.
                                      Merk ook op dat ik eigenlijk nauwelijks een onderhoud heb gehad als ik al die topics hier lees.
                                      Misschien eens bellen naar garage en vragen wanneer deze binnen moet en dan 2 vliegen in één klap ;-)

Cheerz

Comment

• mijn insi laat het weer een beetje afweten, in 1ste en 2de versnelling maakt hij bij lage toeren een ratelend, knarsend geluid. Het lijkt van het rechtse voorwiel ergens te komen.

Maar ik vroeg me af, als het niet weer met de koppeling zou te maken kunnen hebben?
                                        Het wil precies maar niet lukken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rpili1313 Bekijk Berichten
                                          mijn insi laat het weer een beetje afweten, in 1ste en 2de versnelling maakt hij bij lage toeren een ratelend, knarsend geluid. Het lijkt van het rechtse voorwiel ergens te komen.

Maar ik vroeg me af, als het niet weer met de koppeling zou te maken kunnen hebben?
                                          Het wil precies maar niet lukken
                                          heb ik ook gehad toen hij net nieuw was , bleek een leiding van de servo te zijn die uit zijn houder was losgekomen ,de metalen leiding komt dan tegen het subframe als je optrekt en maakt een ratelend geluid .

Comment

Working...
                                          X