Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • is dat die leinding die voorbij de luchtfilter komt? blank metaal kleurig?

    Weet je ook waar precies dat hij los is gekomen?


    ** ik denk dat ik het zie, er is een leiding uit de klem net boven de vloerplaat links van de moter indien je er voor staat
    Last edited by ; 14/07/2011, 16:58.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door rpili1313 Bekijk Berichten
      is dat die leinding die voorbij de luchtfilter komt? blank metaal kleurig?

      Weet je ook waar precies dat hij los is gekomen?


      ** ik denk dat ik het zie, er is een leiding uit de klem net boven de vloerplaat links van de moter indien je er voor staat
      nee dat is de airco leiding ,de leiding die ik bedoel zie je moeilijk langs boven ,je moet tussen de motor en de luchtfilter naar beneden kijken.
      vooraan aan de motor ,op het frame zie je dan een zwarte plastic beugel die open zal staan ,daar moet de metalen leiding in klikken ,je verstevigd best de beugel door er een extra strip aan te doen .

      edit : yep die leiding op de plaat dat is ze

      Comment


      • probleem opgelost.

        Een dikke merci nog voor de gouden tip

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door rpili1313 Bekijk Berichten
          probleem opgelost.

          Een dikke merci nog voor de gouden tip

          no problem

          Comment


          • Ruimte besparend reservewiel ST 16T

            Hallo allen,

            Ik heb een ST 16T met 245/40/R19 velgen en een plak set.
            Na twee maal een schroef in een band wil ik een meer zekere vorm als alternatief voor een lekke band hebben dan de plak set, voordat ik 1450 km de Route de Soleil afzak.
            Gelet op de ruimte in de laadruimte, kan ik alleen voor een ruimtebesparend reservewiel gaan.
            Ik heb geïnformeerd bij mijn dealer, die kwam met een 135/90/16 terwijl ik bij Opel. zie staan dat er een 17 inch besteld kan worden (125/70/17)

            Zijn er onder jullie met 19 of 20 inch velgen op een ST, die een thuiskomer in de laadruimte hebben liggen. Ik ben benieuwd naar de juiste maten en of deze past bij de 19/20 inch velgen ingeval van nood.

            Ik lees het graag, alvast bedankt....

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Rpr1 Bekijk Berichten
              Hallo allen,

              Ik heb een ST 16T met 245/40/R19 velgen en een plak set.
              Na twee maal een schroef in een band wil ik een meer zekere vorm als alternatief voor een lekke band hebben dan de plak set, voordat ik 1450 km de Route de Soleil afzak.
              Gelet op de ruimte in de laadruimte, kan ik alleen voor een ruimtebesparend reservewiel gaan.
              Ik heb geïnformeerd bij mijn dealer, die kwam met een 135/90/16 terwijl ik bij Opel. zie staan dat er een 17 inch besteld kan worden (125/70/17)

              Zijn er onder jullie met 19 of 20 inch velgen op een ST, die een thuiskomer in de laadruimte hebben liggen. Ik ben benieuwd naar de juiste maten en of deze past bij de 19/20 inch velgen ingeval van nood.

              Ik lees het graag, alvast bedankt....
              Oppassen met die 16inch, normaal past dat niet !
              Ik had eerst ook een 16 gekregen maar die past niet door de grote van de remschijven/klauwen, nu zit ik met een 17 thuiskomertje en dat gaat wel goed ( deze week zelfs al moeten gebruiken, en met geluk, anders was mijn gewone band stuk als je die anti-lek-stuf er in spuit.....)
              (Hangt wel een beetje af van de motorisatie/pk, misschien bij een 1.6 dat het wel kan)

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gtest Bekijk Berichten
                Oppassen met die 16inch, normaal past dat niet !
                Ik had eerst ook een 16 gekregen maar die past niet door de grote van de remschijven/klauwen, nu zit ik met een 17 thuiskomertje en dat gaat wel goed ( deze week zelfs al moeten gebruiken, en met geluk, anders was mijn gewone band stuk als je die anti-lek-stuf er in spuit.....)
                (Hangt wel een beetje af van de motorisatie/pk, misschien bij een 1.6 dat het wel kan)
                Bedankt gtest

                Ik heb inmiidels bericht ontvangen dat ik een 135/80/17 thuiskomer ga krijgen (wel betalen natuurlijk) gelet op de auto in combnatie met de velgen.

                Comment


                • ben nieuw hier op dit forum maar heb een paar berichten terug gelezen, ikzelf heb een ecoflex 130pk die gechipt is naar 165pk;de trilling heb ik ook en die zijn het meest merkbaar op de snelwel wanneer ik vanuit mn 6de onder de 2000rpm optrek, dat duurd even en dan is het weer weg een ik rond de 2200rpm kom.juist of de hele auto zal uit elkaar trillen.ik vind dat de wagen in 1ste en 2de echt niet naar behoren optrekt,vanaf 3de gaat hij heel goed... heeft nog iemand dat probleem?
                  grtz....

                  Comment


                  • ps:heeft al iemand zijn roetfilter moeten laten regenereren?doet de wagen dit normaal niet vanzelf tijdens het rijden?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door mathias1985 Bekijk Berichten
                      ps:heeft al iemand zijn roetfilter moeten laten regenereren?doet de wagen dit normaal niet vanzelf tijdens het rijden?
                      Normaal wel, maar ik heb hem toch al 2 keer manueel moeten regenereren. Mijn verbruik stijgt dan van 7 L naar 9,8 L op een volle tank en dan weet ik dat hij weer niet werkt.
                      den borre


                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                      Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door mathias1985 Bekijk Berichten
                        ps:heeft al iemand zijn roetfilter moeten laten regenereren?doet de wagen dit normaal niet vanzelf tijdens het rijden?
                        normaal geeft de auto dit toch aan of ben ik mis

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door DCAT Bekijk Berichten
                          normaal geeft de auto dit toch aan of ben ik mis
                          Neen, hij heeft dit niet aan.
                          Je voelt het soms een beetje en je ziet het aan het tijdelijk meerverbruik op de bc.
                          den borre


                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                          Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door mathias1985 Bekijk Berichten
                            ben nieuw hier op dit forum maar heb een paar berichten terug gelezen, ikzelf heb een ecoflex 130pk die gechipt is naar 165pk;de trilling heb ik ook en die zijn het meest merkbaar op de snelwel wanneer ik vanuit mn 6de onder de 2000rpm optrek, dat duurd even en dan is het weer weg een ik rond de 2200rpm kom.juist of de hele auto zal uit elkaar trillen.ik vind dat de wagen in 1ste en 2de echt niet naar behoren optrekt,vanaf 3de gaat hij heel goed... heeft nog iemand dat probleem?
                            grtz....
                            Ik rij zelf ook met een Ecoflex 130pk (Sportstourer) met een powerbox (160pk/400Nm koppel). Als je rijdt zoals je in (andere) diesels gewoon bent, valt 1e en 2 de inderdaad wat tegen (groot turbogat onder 2000 tpm). Als je wet meer rijdt zoals je in een benzine doet, valt het heel goed mee vind ik. Heb nu bijna 60.000 km en ben nog steeds zeer tevreden. Wat heb ik tot nu toe gehad:

                            1) zetelverwarming van de ergonomische sportzetels kapot => was gekend probleem, netjes opgelost in garantie
                            2) op 1.300km ging wagen even in noodloop => lag aan defecte powerbox. Batterij loskoppelen, powerbox verwijderd = probleem opgelost. Binnen 48u nieuwe powerbox gekregen, gemonteerd en opgelost.
                            3) resonantie in ventiel/switch => irritant geluid tussen 2000 en 2200 tpm (geen trilling) => was gekend probleem, op 10min vervangen in garantie
                            4) bedieningsknop achterklep werkte niet meer, waarschijnlijk gevolg van die Duitse vrachtwagen enkele weken er voor die mijn kontje eens van dichtbij wou bekijken...
                            5) noodloop op 52000km => roetfilter had niet geregenereerd. Was net een periode dat ik heel veel korte afstanden deed, waarschijnlijk had dpf niet kans gekregen om te regenereren.

                            Ik heb nog geen olie moeten bijvullen tussen onderhoudsbeurten (is bij sommige "premium" merken wel anders ) en heb op 57.000 de voorbanden vervangen (zat op 1,8mm). Een ritje heen en terug naar Malaga met een gesloten trailer van 950kg was een fluitje van een cent, geen centje pijn. Nog steeds tevreden dus. Zou het morgen opnieuw doen... (misschien wel automaat vanwege trailer...).

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                              Neen, hij heeft dit niet aan.
                              Je voelt het soms een beetje en je ziet het aan het tijdelijk meerverbruik op de bc.
                              stationair toerental gaat tijdens de generatie ook naar 1200tr/min.

                              ivm met tekort aan kracht in eerste en tweede : volgens de garage heeft dit te maken met de mileunorm. Ze beperken het vermogen tijdens die versnellingen om de uitstoot laag te houden. Dit is bij andere merken blijkbaar ook zo...persoonlijk vind ik dit erg irriterend...je moet maar eens vanuit stilstand vertrekken op een zeer steile helling...je koppeling krijgt het zo zwaar te verduren...want je bent bijna verplicht deze te laten slippen!
                              Last edited by ; 22/07/2011, 10:16.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                stationair toerental gaat tijdens de generatie ook naar 1200tr/min.

                                ivm met tekort aan kracht in eerste en tweede : volgens de garage heeft dit te maken met de mileunorm. Ze beperken het vermogen tijdens die versnellingen om de uitstoot laag te houden. Dit is bij andere merken blijkbaar ook zo...persoonlijk vind ik dit erg irriterend...je moet maar eens vanuit stilstand vertrekken op een zeer steile helling...je koppeling krijgt het zo zwaar te verduren...want je bent bijna verplicht deze te laten slippen!

                                Ik heb dit probleem gemeld bij ziptuning en zij zeggen dat dit een gekend probleem is bij de insignia en het zou aan de versnellingsbak liggen... kheb nu nog eens gemaild naar ziptuning om nieuwe afspraak te maken en de auto eens op testbak te zetten want zou rijden is echt niet aangenaam,zeker bij het kruisen of oprijden van een drukke weg....
                                verder verslag volgt als is meer weet...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                  Neen, hij heeft dit niet aan.
                                  Je voelt het soms een beetje en je ziet het aan het tijdelijk meerverbruik op de bc.

                                  mijn is in noodloop gegaan,dus kost ik niet anders dan naar de garage te gaan....

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door DCAT Bekijk Berichten
                                    normaal geeft de auto dit toch aan of ben ik mis

                                    ik dacht ook dat de wagen dit uit zichzelf deed,maar ja blijkbaar niet....

                                    Comment


                                    • turbogat is idd echt wel kut maar je moet zoals iemand zei je rijstijl er wat naar aanpassen

                                      ik heb mijne laten onder handen nemen door bruno (br-performance) van 130 naar 182pk en van 350 koppel naar 427, zeer tevreden van trouwens

                                      echter het turbogat blijft, de curve is is naar boven opgeschoven als je pk en koppel op Y as plaats en op de X de tpm

                                      Comment


                                      • Weet iemand of het mogelijk is dat je de DVD800 kunt uitschakelen dat hij de route onderwegen automatis aanpast wegens file of werken?

                                        Ben gewoon aan het rijden en opeens veranderd die de route en kan je dit niet weigeren...
                                        Vandaag naar antwerpen gereden en op de E313 is er file maar ben gewoon verder gereden en totaal geen file gezien maar de nest begint mij totaal anders te sturen...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
                                          Weet iemand of het mogelijk is dat je de DVD800 kunt uitschakelen dat hij de route onderwegen automatis aanpast wegens file of werken?

                                          Ben gewoon aan het rijden en opeens veranderd die de route en kan je dit niet weigeren...
                                          Vandaag naar antwerpen gereden en op de E313 is er file maar ben gewoon verder gereden en totaal geen file gezien maar de nest begint mij totaal anders te sturen...
                                          'Dynamische routebegeleiding' uitschakelen

                                          Comment

                                          Working...
                                          X