Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door mathias1985 Bekijk Berichten
    ik vind dat de wagen in 1ste en 2de echt niet naar behoren optrekt,vanaf 3de gaat hij heel goed... heeft nog iemand dat probleem?
    grtz....
    Idem hier (en bij iedereen denk ik, zelfs de 160pk rijders als ik hier de berichten lees).

Het koppel van de dieselmotor trekt gewoon op geen reet vind ik persoonlijk.

Ik kan een Passat Bluemotion TDI van 105pk gewoon niet volgen met m'n Ecoflex 130pk.

Paar geleden reed ik met een Jetta 105pk en dat was in vergelijking een bom in 1e en 2de

Comment

ik dacht ook dat de wagen dit uit zichzelf deed,maar ja blijkbaar niet....
      Ik moet zeggen dat mijn insignia het regenereren toch vanzelf doet (komt mischien omdat hij nog geen update gehad heeft) wie weet meer?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rpili1313 Bekijk Berichten
        turbogat is idd echt wel kut maar je moet zoals iemand zei je rijstijl er wat naar aanpassen

ik heb mijne laten onder handen nemen door bruno (br-performance) van 130 naar 182pk en van 350 koppel naar 427, zeer tevreden van trouwens

echter het turbogat blijft, de curve is is naar boven opgeschoven als je pk en koppel op Y as plaats en op de X de tpm

amai naar 182pk das wel nog een stuk meer dan mijn 165pk... koppel is van 300Nm naar 380Nm gebracht... mja rijstijl aanpassen heb ik al gedaan,is idd iets beter maar ja.ook wel groot verschil vind ik met de airco uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JochenD Bekijk Berichten
          Idem hier (en bij iedereen denk ik, zelfs de 160pk rijders als ik hier de berichten lees).

Het koppel van de dieselmotor trekt gewoon op geen reet vind ik persoonlijk.

Ik kan een Passat Bluemotion TDI van 105pk gewoon niet volgen met m'n Ecoflex 130pk.

Paar geleden reed ik met een Jetta 105pk en dat was in vergelijking een bom in 1e en 2de
          mijn vrouw rijt met een golf 5(90pk) we hebben samen naar de garage gereden en zij reed voor.optrekken op de rijksweg kon ik juist bij haar blijven in 1ste en 2de.... das toch echt niet meer normaal.... met een verschil van 75pk!!!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
            Normaal wel, maar ik heb hem toch al 2 keer manueel moeten regenereren. Mijn verbruik stijgt dan van 7 L naar 9,8 L op een volle tank en dan weet ik dat hij weer niet werkt.

7l,is dat dan rustig gereden of heb je dit altijd?ik heb altijd een verbruik rond de 8,5l....

Comment

• het probleem is denk ik niet dat de auto niet optrekt in 1ste en 2de, dit is enkel het gevolg omdat het koppel past komt vanaf 2000rpm

Opel heeft altijd al die doortrek gehad tov gewoon optrekken

Ik heb hier ook een 1.9tdi seat ibiza staan, met insi kan ik de seat helemaal niet volgen

160pk heeft dit ook aangezien veel van de tuners gewoon de software van de 160 kopieren naar de computer en dan ook nog steeds met het turbogat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rpili1313 Bekijk Berichten
                turbogat is idd echt wel kut maar je moet zoals iemand zei je rijstijl er wat naar aanpassen

ik heb mijne laten onder handen nemen door bruno (br-performance) van 130 naar 182pk en van 350 koppel naar 427, zeer tevreden van trouwens

echter het turbogat blijft, de curve is is naar boven opgeschoven als je pk en koppel op Y as plaats en op de X de tpm

Geen wonder dat je problemen had met de koppeling

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
                  Weet iemand of het mogelijk is dat je de DVD800 kunt uitschakelen dat hij de route onderwegen automatis aanpast wegens file of werken?

Ben gewoon aan het rijden en opeens veranderd die de route en kan je dit niet weigeren...
                  Vandaag naar antwerpen gereden en op de E313 is er file maar ben gewoon verder gereden en totaal geen file gezien maar de nest begint mij totaal anders te sturen...
                  jouw 'Dynamische routebegeleiding' staat op automatisch; je kan die ook zodanig instellen dat je alternatieven eerst moet bevestigen
                  of geheel uitschakelen natuurlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DCAT Bekijk Berichten
                    Ik moet zeggen dat mijn insignia het regenereren toch vanzelf doet (komt mischien omdat hij nog geen update gehad heeft) wie weet meer?
                    het regeneren gaat inderdaad vanzelf en vrijwel ongemerkt;
                    het is maar als iemand vaak korte stukken rijdt waarbij de motor geen tijd heeft om op temperatuur te komen, dat er problemen ontstaan en dan gaat eerst een lampje branden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ronnyking760 Bekijk Berichten
                      Geen wonder dat je problemen had met de koppeling
                      dat was voor de tuning dus...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sig63 Bekijk Berichten
                        het is maar als iemand vaak korte stukken rijdt waarbij de motor geen tijd heeft om op temperatuur te komen, dat er problemen ontstaan en dan gaat eerst een lampje branden

Heb hier nog niemand horen zeggen dat er een lampje ging branden.
                        Ik reed van Gent naar Maasmechelen, vandaar naar Dilsem stokkem en weer naar Gent.
                        4 km van mijn huis krijg ik de melding "dringend service nodig" en 100 meter verder gaat hij in noodloop.
                        Zonder dat er één enkel lampje brand.
                        Nochtans kilometers genoeg gedaan om te regenereren denk ik.
                        De problemen van het niet genereren zijn bij Opel bekend, ook bij diegene die alleen lange afstanden doen.
                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

7l,is dat dan rustig gereden of heb je dit altijd?ik heb altijd een verbruik rond de 8,5l....
                          Je hebt een PB.
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Heb hier nog niemand horen zeggen dat er een lampje ging branden.
                            Ik reed van Gent naar Maasmechelen, vandaar naar Dilsem stokkem en weer naar Gent.
                            4 km van mijn huis krijg ik de melding "dringend service nodig" en 100 meter verder gaat hij in noodloop.
                            Zonder dat er één enkel lampje brand.
                            Nochtans kilometers genoeg gedaan om te regenereren denk ik.
                            De problemen van het niet genereren zijn bij Opel bekend, ook bij diegene die alleen lange afstanden doen.

je zegt er brand geen lampje ..... " dringend service nodig" is wel een foutmelding hé .
                            Bij de Insignia komen alle foutmeldingen op de kombi ,er brand gen ander lampje meer .

Ik zelf had dit ook sinds maart ,constant bij het starten " dringend service nodig" .
                            Laten uitlezen en bleken de wervelkleppen te zijn ,serieus werk dus .
                            Hij regenereerde ook constant en verbruik steeg ook .

Nu is de collector(wervelkleppen) vervangen en de auto rijdt veel beter nu ,terug zoals het hoort .

Comment

Je hebt een PB.

wat is een PB?

Comment

wat is een PB?
                                Persoonlijk Bericht (check je inbox op je profiel)
                                DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• thx...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
                                    Weet iemand of het mogelijk is dat je de DVD800 kunt uitschakelen dat hij de route onderwegen automatis aanpast wegens file of werken?

Ben gewoon aan het rijden en opeens veranderd die de route en kan je dit niet weigeren...
                                    Vandaag naar antwerpen gereden en op de E313 is er file maar ben gewoon verder gereden en totaal geen file gezien maar de nest begint mij totaal anders te sturen...
                                    Mijn wordt steeds gevraagd of de route mag aangepast worden.
                                    1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                    2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DCAT Bekijk Berichten
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Sig63 Bekijk Berichten
                                      Wanneer de wagen start met het regenereren van je filter kun je dit bij stationair draaien lichtjes waarnemen aan de motor. De wagen trilt een beetje, het toerental schommelt en huidig verbruik is rond de 2 à 2,5 l/h. Wanneer je aan het rijden bent merk je dit enkel aan het huidige verbruik. Dit zal tamelijk hoger liggen dan het conventionele verbruik van de wagen. Dan is het de bedoeling dat je het reinigingsproces niet onderbreekt. Dit wil zeggen dat je dan dient blijven te rijden. Het beste is dat je rond de 2000tr/min met je wagen een 5 à 10 minuten (tot huidig verbruik terug normaal) blijft rijden. Wanneer je toch het proces onderbreekt zal de wagen de volgende keer je start het proces niet hervatten. Dit zal dan pas op een later tijdstip gebeuren. Wanneer echter de filter oververzadigd is, door het steeds onderbreken van het reinigingsproces, gaat de wagen in een noodprogramma (voorgloeilampje knippert) en dient er een gedwonge regeneratie bij je dealer te worden uitgevoerd. In het allerslechtste geval is de filter (meestal bij achteraf geplaatste DPF's) onherstelbaar beschadigd en dient deze te worden vervangen. Prijzen schommelen tussen de 1000 à 2000 Euro.
                                      Spijtig genoeg is er geen verklikkerlampje dat waarschuwt wanneer een normaal reinigingsproces opstart. Dit is bij alle merken zo. Enkel wanneer het voorgloeilampje gaat knipperen is het al te laat en dien je naar de garage te gaan.
                                      1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                      2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Juist terug van de provence, met caravan van 1300 kg keurig verbruik van 9 liter per 100 km. nu 5600 km op de teller en nog geen enkel probleem. kortom pretige reiswagen
                                        Last edited by ; 10/05/2012, 10:42.

Comment

• Ondertussen heb ik mijn 18" ook omgeruild voor 20" velgen

Nu nog enkel een verlagingsetje en dat zal dan het laatste zijn. Heeft er iemand een (officieel) gedacht als dit invloed heeft op garantie?

Comment

Working...
                                          X