Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dus de Parrot CK3100 Bluetooth Carkit en dan nog een verloopkabel.
    Weet je toevallig welke?
    Kram ISO2CAR Opel 86170
    Kram ISO2CAR Opel 86171
    Kram ISO2CAR Opel 86172

Waar heb je de microfoon bevestigd?
    1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
    2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mathias1985 Bekijk Berichten
      mijn vrouw rijt met een golf 5(90pk) we hebben samen naar de garage gereden en zij reed voor.optrekken op de rijksweg kon ik juist bij haar blijven in 1ste en 2de.... das toch echt niet meer normaal.... met een verschil van 75pk!!!!!
      ik vind de insignia een geweldige wagen..geslaagde look,mooie velgen en opc kit te krijgen,heel knap interieur..goeie rijeigenschappen..de wagen heeft alles..behalve deftige motoren..de 1ste en 2e versnelling zijn bij zowat alle opels een probleem en dat heeft volgens mij heel veel te maken met het hoge gewicht van de wagens.ander bijkomend probleem is dat hierdoor ook het verbruik niet schitterend is.
      ik heb heel lang getwijfeld tussen een nieuwe insignia die door personeelskorting heel interessant was, en een okkazie BMW van 2jaar oud..vergelijkbaar budget.
      het is een BMW geworden,na 6 Opels. 'maar' een 318D.maar wat een zalige motor,kom van een astra twintop met 150 pk en heb er nu 136 maar het gevoel is net andersom.zeer lineair,aanwezig bij alle toerentallen,zeer stil en hij verbruikt exact een liter minder.
      heb onlangs proefrit gedaan met een 320 en dat was helemaal een juweeltje.
      ondanks mijn opel -liefde en mijn verliefdheid op de insignia nog geen moment spijt gehad van mijn keuze.maar ik blijf hopen dat opel nog eens met een interessante motor komt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
        Dus de Parrot CK3100 Bluetooth Carkit en dan nog een verloopkabel.
        Weet je toevallig welke?
        Kram ISO2CAR Opel 86170
        Kram ISO2CAR Opel 86171
        Kram ISO2CAR Opel 86172

Waar heb je de microfoon bevestigd?
        Geen één van die drie . De juiste referentie kan je bij mij bekomen aan 35 euro
        Mic boven centraal

Comment

• Hallo iedereen,

ben sinds zaterdag terug van een vakantie aan de Costa Brava (+-1350 km).
          Het weer was niet zoals het moest zijn, maar hier was het naar het schijnt nog slechter.

Soit, even een verslagje geven over de auto.(= een sportswagon 130 pk handgeschakeld)

Tijdens de heenrit ('s nachts) cruise control op (125 in België en 135 waar het kon in La France) en met weinig verkeer een verbruik van gemiddeld 6.3l.
          Met cruise control sleurt hij zich in 6de gezwint bergop, daar waar het manueel, allé voetueel wel wat moeizamer gaat. 130 pk voldoende om vlot mee te kunnen in het verkeer, echter zonder dat extra duwtje in de rug te voelen.
          Na de terugreis een verbruik van 6.6 gemeten, echter met in de eerste 600 km veel vertraagd tot stilstaand verkeer te hebben gehad, en daarna cruise op 135. Ik weet het, het zou best wat sneller mogen, maar het geld groeit niet op mijn rug en in La Douce France zijn de foto's van snelle wagens nogal duur en ze worden rijkelijk aangeboden (als je begrijpt wat ik bedoel).

Eens boven de 120 wel wat "jimmy" ondervonden. Had toch beter de wielen eerst eens later uitballanceren voor het vertrek (30000 op teller).

Goed hoorbaar aan de Péage (tussen de betonnen blokken) is het toch wel "traktor" geluid van de dieselmotor. Echter tijdens het rijden is dit binnen niet storend en is het het windgeluid dat overheerst.
          Ook last van piepende remmen bij het aanschuiven. Dacht zelfs even dat er een remblok bleef hangen ...

Zeer positief over de automatische niveauregeling (trailerpakket). Kofferbak vanaf de valse bodem volgeladen tot tegen het afdekzeil (zodat dit nog dicht kon, geen aanleiding tot diefdstal). Na een paar meter gereden te hebben pompen de achter dempers zich op zodat de auto terug mooi pas staat, met een ideale baanligging tot gevolg. Heb zelfs de lichten niet moeten bijregelen. (Heb toch geen klachten gehad onderweg).

Qua ruimte binnen geen klachten van mezelf of de medepassagiers (ook niet op de achterbank) en opbergruimte genoeg aanwezig.

Wel klachten over de smalle zit van de voorzetel. Ik krijg steevast na een paar uur pijnlijke billen. De zijkanten van de zit drukken in tot op het harde plastic van de zijbescherming van de stoel. Heb al verschillende zithoudingen geprobeerd, maar steeds dat pijnlijke gevoel in de benen. Vrouwtje heeft hier geen last van, dus het zal wel een mij liggen zeker?

-storende kraakjes (waar ik extreem gevoelig voor ben) -> niet aanwezig
          -airco -> geen problemen
          -lichtsensor -> leek mij ok
          -regensensor -> nog steeds met een eigen willetje : veel regen = interval, geen regen = ook interval.
          -automatische koffer -> 1 maal dienst geweigerd
          Alle updates of downgrades zijn gebeurd dus zou niet mogen.
          -Ipone herkenning ok, maar Ipod-functie sucked. Veel geluidsniveauverschil en storingen, hoewel dit normaal niet het geval is. Na binnenkomende oproep, melding : geen usb app hoewel de telefoon nog aangesloten was. Met als gevolg om de Ipod -unctie terug te laten werken, kabeltje uittrekken en terug insteken. Handig! Niet dus.

Ligt niet aan de auto maar was toch ambetant, het feit dat bij het starten van de auto de coolbox (CampingGaz) uitviel, ondanks dat de fiche in de koffer steeds onder stroom staat, wegens een ingebouwde spanningsbeveiligingssensor die ervoor zorgt dat de batterij niet leeggezogen wordt.
          En dat de DVD speler uitviel bij het opstarten vonden de kids ook niet leuk.

Al bij al een fijne reiswagen die aangenaam rijdt maar door de electronische software bugs toch er steeds in slaagt om het net niet waar te maken. Vind hem nog steeds een van de, zoniet dé mooiste van de middenklassers maar om hem nu met vanalles te bejubbelen... Neen, toch maar niet.

Groeten,

Piet.

Comment

• Misschien kan je eens proberen je muziek legaal te downloaden om geen volumeverschil te hebben?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
              Ik rij zelf ook met een Ecoflex 130pk (Sportstourer) met een powerbox (160pk/400Nm koppel). Als je rijdt zoals je in (andere) diesels gewoon bent, valt 1e en 2 de inderdaad wat tegen (groot turbogat onder 2000 tpm). Als je wet meer rijdt zoals je in een benzine doet, valt het heel goed mee vind ik. Heb nu bijna 60.000 km en ben nog steeds zeer tevreden. Wat heb ik tot nu toe gehad:

1) zetelverwarming van de ergonomische sportzetels kapot => was gekend probleem, netjes opgelost in garantie
              2) op 1.300km ging wagen even in noodloop => lag aan defecte powerbox. Batterij loskoppelen, powerbox verwijderd = probleem opgelost. Binnen 48u nieuwe powerbox gekregen, gemonteerd en opgelost.
              3) resonantie in ventiel/switch => irritant geluid tussen 2000 en 2200 tpm (geen trilling) => was gekend probleem, op 10min vervangen in garantie
              4) bedieningsknop achterklep werkte niet meer, waarschijnlijk gevolg van die Duitse vrachtwagen enkele weken er voor die mijn kontje eens van dichtbij wou bekijken...
              5) noodloop op 52000km => roetfilter had niet geregenereerd. Was net een periode dat ik heel veel korte afstanden deed, waarschijnlijk had dpf niet kans gekregen om te regenereren.

Ik heb nog geen olie moeten bijvullen tussen onderhoudsbeurten (is bij sommige "premium" merken wel anders ) en heb op 57.000 de voorbanden vervangen (zat op 1,8mm). Een ritje heen en terug naar Malaga met een gesloten trailer van 950kg was een fluitje van een cent, geen centje pijn. Nog steeds tevreden dus. Zou het morgen opnieuw doen... (misschien wel automaat vanwege trailer...).
              Terug van retourtje vakantie... 1150km enkele rit, 9u30 gereden (vlot gereden dus), gemiddeld verbruik 6.5l/100km. Netjes vind ik zelf. Ondanks de "Ecoflex" toch altijd bij de snelsten aan de péages

Voor zij die zich afvragen wat het "brommend ventieltje" was, even een foto in bijlage.
              Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                Misschien kan je eens proberen je muziek legaal te downloaden om geen volumeverschil te hebben?
                wat voor zever is dat nu? 't zelfde effect is er bij geripte cd's, al dan niet in lossless formaat... het probleem zit'm in de versterker (infinity)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mx-lover Bekijk Berichten
                  ik vind de insignia een geweldige wagen..geslaagde look,mooie velgen en opc kit te krijgen,heel knap interieur..goeie rijeigenschappen..de wagen heeft alles..behalve deftige motoren..de 1ste en 2e versnelling zijn bij zowat alle opels een probleem en dat heeft volgens mij heel veel te maken met het hoge gewicht van de wagens.ander bijkomend probleem is dat hierdoor ook het verbruik niet schitterend is.
                  ik heb heel lang getwijfeld tussen een nieuwe insignia die door personeelskorting heel interessant was, en een okkazie BMW van 2jaar oud..vergelijkbaar budget.
                  het is een BMW geworden,na 6 Opels. 'maar' een 318D.maar wat een zalige motor,kom van een astra twintop met 150 pk en heb er nu 136 maar het gevoel is net andersom.zeer lineair,aanwezig bij alle toerentallen,zeer stil en hij verbruikt exact een liter minder.
                  heb onlangs proefrit gedaan met een 320 en dat was helemaal een juweeltje.
                  ondanks mijn opel -liefde en mijn verliefdheid op de insignia nog geen moment spijt gehad van mijn keuze.maar ik blijf hopen dat opel nog eens met een interessante motor komt.
                  ik heb echter de verkeerde keuze gemaakt,ben nu aan het kijken naar bmw :-) ik zou namelijk graag mijn insignia graag van de hand doen.kan echt niet leven met de povere prestaties.kben vandaag terug langs geweest bij ziptuning waar ze het max. uit de motor gehaald hebben(zonder dat er iets geforceerd word ook op lange termijn) en het blijft gewoon ZWAK en ondermaats.zoals ge zegt een zalige auto maar brol van een motor....
                  had dan liever mijn golfje terug van 12j oud.beestje had wel 250 000km maar kon nog heel goed mee met den hoop in zijn prijjsklasse.deze daarintegen,in die zijn prijsklasse.... heb onlangs voor 21990€ mercedes clk55 amg zien staan (+/-360pk)..... 50000km en van 2003. okja van 2003 das 6jaar ouder dan deze dak nu heb maar ie is wel goedkoper e... nuja kga stoppen met zagen....

Comment

ik heb echter de verkeerde keuze gemaakt,ben nu aan het kijken naar bmw :-) ik zou namelijk graag mijn insignia graag van de hand doen.kan echt niet leven met de povere prestaties.kben vandaag terug langs geweest bij ziptuning waar ze het max. uit de motor gehaald hebben(zonder dat er iets geforceerd word ook op lange termijn) en het blijft gewoon ZWAK en ondermaats.zoals ge zegt een zalige auto maar brol van een motor....
                    had dan liever mijn golfje terug van 12j oud.beestje had wel 250 000km maar kon nog heel goed mee met den hoop in zijn prijjsklasse.deze daarintegen,in die zijn prijsklasse.... heb onlangs voor 21990€ mercedes clk55 amg zien staan (+/-360pk)..... 50000km en van 2003. okja van 2003 das 6jaar ouder dan deze dak nu heb maar ie is wel goedkoper e... nuja kga stoppen met zagen....
                    mooi vergelijk, 2.0 cdti met 5.5 AMG.
                    Ik rij met een Astra 2.0 cdti 160pk, en ben hier zeer tevreden over kwestie van prestaties, heb een aantal jaren terug met een 320d (150 pk) gereden, en hij moet hiervoor zeker niet onderdoen!
                    Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• @Mathias 21990€ voor een auto van 2003 vind ik héél veel geld. en die wagens met elkaar vergelijken is zinloos...ga toch maar eens horen wat die 55AMG je aan verzekering zou kosten?

Comment

dan kan je beter mijn insignia OPC kopen, vermogen met overvloed

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                          Ik rij met een Astra 2.0 cdti 160pk, en ben hier zeer tevreden over kwestie van prestaties, heb een aantal jaren terug met een 320d (150 pk) gereden, en hij moet hiervoor zeker niet onderdoen!
                          interessant..ik heb een proefrit gedaan met een insignia 130pk..viel niet echt tegen en om gewoon rustig mee met het verkeer te gaan geen probleem..wanneer je toch wat meer vroeg merkte je al snel de beperkingen van de motor,maar dat weet je als je 130pk in een grote wagen hebt.op zich niets mis mee.

wat later ook een testrit gedaan met een insignia ST 160pk automaat..was duidelijk krachtiger en motor en prestaties waren heel erg vergelijkbaar met mijn 1.9cdti astra twintop.was bevredigend,maar ik was niet wild van de automaat.

ik denk dus wel dat die motor in de Astra voor behoorlijke prestaties zorgt..ik keek dus heel erg uit naar de komst van de astra GTC (ik ben gek van coupé's)en ik hoopte op een nieuwe motor want die 2.0 van 160pk is in aanschaf duur,mede door de hoge B.I.V.
                          is ook de reden waarom de Insignia voorgoed geschrapt is voor mij.ik rijd maximaal 2jaar met een wagen en op de insignia zou ik heel veel verlies doen wegens overaanbod en zoals ik hem wil komt hij met korting nog op een 28.000€.

de optie astra GTC is nog open,maar volledig uitgerust gaat die me ook ongevaar 25.000€ kosten vermoed ik,das veel voor een Astra.dus ben benieuwd naar de overige motoren.
                          ben heus geen hardrijder maar heb graag dat de motor doet wat je vraagt en in stilte,dat is een groot deel van het rijplezier.dat heb ik gevonden in m'n huidige wagen.ik weet nu waarom rijplezier,prestaties en zuinigheid in zowat iedere test bij de pluspunten staat.
                          de BMW 320D coupé staat dan voorlopig ook op nr1 in mijn next-lijstje.
                          al moet ik toegeven dat de Insignia gewoon mooier is met de 20'velgen en opc-kit.
                          zowel binnen als buiten.

aan welk verbruik zit je momenteel met je Astra?
                          Last edited by ; 01/08/2011, 19:25.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Underwood Bekijk Berichten
                            Net terug van een paar dagen elzas met onze ST. Zalig gewoon die wijnroute met het pano-dakje open.
                            Verder ook nog iets niet-alledaags gespot, maar die pics post ik binnen een paar dagen. Begin alvast maar al te kwijlen.

Maar........de surprise kwam nog bij thuiskomst. Brief in de bus van de leasemaatschappij.
                            In mijn contract zitten ook winterbanden. Men vraagt me nu reeds contact op te nemen met de bandenboer, want................er zit een bon in voor 4 GRATIS velgen (??) voor deze winterbanden. (op de bijhorende foto blijken het alu's te zijn)

Ik hou jullie op de hoogte.
                            Vandaag de bandenboer bezocht. Blijken 5-spaaks alu velgen te zijn die in oktober netjes zouden moeten klaarliggen met winterbanden.
                            De sint bestaat dus toch.....

Comment

interessant..ik heb een proefrit gedaan met een insignia 130pk..viel niet echt tegen en om gewoon rustig mee met het verkeer te gaan geen probleem..wanneer je toch wat meer vroeg merkte je al snel de beperkingen van de motor,maar dat weet je als je 130pk in een grote wagen hebt.op zich niets mis mee.

wat later ook een testrit gedaan met een insignia ST 160pk automaat..was duidelijk krachtiger en motor en prestaties waren heel erg vergelijkbaar met mijn 1.9cdti astra twintop.was bevredigend,maar ik was niet wild van de automaat.

ik denk dus wel dat die motor in de Astra voor behoorlijke prestaties zorgt..ik keek dus heel erg uit naar de komst van de astra GTC (ik ben gek van coupé's)en ik hoopte op een nieuwe motor want die 2.0 van 160pk is in aanschaf duur,mede door de hoge B.I.V.
                              is ook de reden waarom de Insignia voorgoed geschrapt is voor mij.ik rijd maximaal 2jaar met een wagen en op de insignia zou ik heel veel verlies doen wegens overaanbod en zoals ik hem wil komt hij met korting nog op een 28.000€.

de optie astra GTC is nog open,maar volledig uitgerust gaat die me ook ongevaar 25.000€ kosten vermoed ik,das veel voor een Astra.dus ben benieuwd naar de overige motoren.
                              ben heus geen hardrijder maar heb graag dat de motor doet wat je vraagt en in stilte,dat is een groot deel van het rijplezier.dat heb ik gevonden in m'n huidige wagen.ik weet nu waarom rijplezier,prestaties en zuinigheid in zowat iedere test bij de pluspunten staat.
                              de BMW 320D coupé staat dan voorlopig ook op nr1 in mijn next-lijstje.
                              al moet ik toegeven dat de Insignia gewoon mooier is met de 20'velgen en opc-kit.
                              zowel binnen als buiten.

aan welk verbruik zit je momenteel met je Astra?
                              Zit nu rond de 6.7, maar trek regelmatig eens goed door, en mijn verhouding binnenstad en autosnelweg is respectievelijk 60 - 40.
                              Heb onlangs eens een lange rit autostrade gemaakt, en dan duikt hij meteen onder de 6l.

Het probleem vd BIV zal begin volgend jaar opgelost zijn

Comment

• 6,7l is aanvaardbaar,de meesten met een Insignia zitten toch een klein litertje meer.
                                ik zit nu met de mijne aan 6,4l..de astra twintop was 7,3l en daarvoor de Astra GTC sport 1.7 kwam aan 7,1l.

inderdaad,misschien is het probleem van de B.I.V. volgend jaar opgelost.. maar is die wet al gestemd/officieel?
                                maar de grote winnaar van die wet lijkt....BMW ...te worden met hun motoren..

Comment

6,7l is aanvaardbaar,de meesten met een Insignia zitten toch een klein litertje meer.
                                  ik zit nu met de mijne aan 6,4l..de astra twintop was 7,3l en daarvoor de Astra GTC sport 1.7 kwam aan 7,1l.

inderdaad,misschien is het probleem van de B.I.V. volgend jaar opgelost.. maar is die wet al gestemd/officieel?
                                  maar de grote winnaar van die wet lijkt....BMW ...te worden met hun motoren..
                                  BMW niet alleen, de 2.0 cdti zal hier ook wel van profiteren:
                                  Euro 5
                                  lage co2 uitstoot
                                  roetfilter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Underwood Bekijk Berichten
                                    Net terug van een paar dagen elzas met onze ST. Zalig gewoon die wijnroute met het pano-dakje open.
                                    Verder ook nog iets niet-alledaags gespot, maar die pics post ik binnen een paar dagen. Begin alvast maar al te kwijlen.

Maar........de surprise kwam nog bij thuiskomst. Brief in de bus van de leasemaatschappij.
                                    In mijn contract zitten ook winterbanden. Men vraagt me nu reeds contact op te nemen met de bandenboer, want................er zit een bon in voor 4 GRATIS velgen (??) voor deze winterbanden. (op de bijhorende foto blijken het alu's te zijn)

Ik hou jullie op de hoogte.

Zoals beloofd: gezien in Obernai (Elzas)

Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                                      ja kweet;tis idd een schoon vergelijking..... tzijn idd 2 auto's da je niet naast elkaar moet gaan vergelijken maar ze zitten wel in dezelfde prijsklasse.... vandaar.kvin et gewoon jammer da de prestaties zo ondermaats zijn....

Comment

@Mathias 21990€ voor een auto van 2003 vind ik héél veel geld. en die wagens met elkaar vergelijken is zinloos...ga toch maar eens horen wat die 55AMG je aan verzekering zou kosten?
                                        mja das idd waar,en zo jammer dat de verzekeringen je opeten als ge zo nen wagen hebt....
                                        tis idd veel geld maar tis ook veel auto....en nog veel meer motor... nuja tis geen spek voor mijnen bek want kan die verzekeringen toch nooit rond krijgen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brunodr Bekijk Berichten
                                          dan kan je beter mijn insignia OPC kopen, vermogen met overvloed
                                          ja 325pk die wil ik wel hebben.wa moe da kosten....

Comment

Working...
                                          X