Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Lucardio Bekijk Berichten
    Thanks!

Nee, heb geen unlimited besteld. In Nederland mag je maar 130 helaas.
    Heb manueel genomen, vind dat een lekkerder gevoel geven dan automaat.

Groeten
    Dan had je een Corsa 1.3cdti kunnen kopen, haalt ooit ook 130 en in Belgie is het maar 120.
    Manueel is idd beter dan de automaat. Schakelen doet hij veel te traag vind ik.
    Anyway, fun ga je zeker hebben.
    Opel Insignia OPC
    BMW X5 3.0i
    Caterham Super 7

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door insigmaniac Bekijk Berichten
      Had barstjes in het leder van bestuurderszetel.
      Dealer ging dit vervangen in garantie.
      Toen ik wagen ging terughalen, had ik opgemerkt, dat "zetelhoes" niet dezelfde is, dan originele die vervangen was.
      Bij mijn wagen, zit er vooraan in zetelhoes een "zakje" om zonnebril of dergelijks in te steken. bij vervanging is dit niet meer aanwezig.
      Na klacht bij dealer, heb ik te horen gekregen van OB, dat deze "zetelhoezen met zakje" niet meer gemaakt worden...en dus heb ik nu één zetel mét zakje, en één zonder zakje.
      OB heeft me "telefonisch" laten weten, dat dit dus maar een detail is, en voor hen afgehandeld is...

Verzekering eist nu vervanging door "originele" zetelhoes, of om zetelhoes van passagierszetel ook te vervangen door zelfde zetelhoes van bestuurderszetel...

Kans op slagen ???
      Toen ik wagen ging terughalen, had ik opgemerkt, dat "zetelhoes" niet dezelfde is, dan originele die vervangen was.
      Bij mijn wagen, zit er vooraan in zetelhoes een "zakje" om zonnebril of dergelijks in te steken. bij vervanging is dit niet meer aanwezig.
      Na klacht bij dealer, heb ik te horen gekregen van OB, dat deze "zetelhoezen met zakje" niet meer gemaakt worden...en dus heb ik nu één zetel mét zakje, en één zonder zakje.
      OB heeft me "telefonisch" laten weten, dat dit dus maar een detail is, en voor hen afgehandeld is...

Verzekering eist nu vervanging door "originele" zetelhoes, of om zetelhoes van passagierszetel ook te vervangen door zelfde zetelhoes van bestuurderszetel...

Kans op slagen ???

Hallo Insigmaniac,

Een vraagje;
      Heb je dit in de garantieperiode ontdekt en geclaimd?

Ik heb nl ook barstjes/scheurtjes in het leder van de bestuurdersstoel, echter is mijn auto van juli 2009.
      Of is dit ook nog te verhalen op Opel?

Alvast dank voor je reactie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tinus ISP Bekijk Berichten

Kans op slagen ???

Hallo Insigmaniac,

Een vraagje;
        Heb je dit in de garantieperiode ontdekt en geclaimd?

Ik heb nl ook barstjes/scheurtjes in het leder van de bestuurdersstoel, echter is mijn auto van juli 2009.
        Of is dit ook nog te verhalen op Opel?

Alvast dank voor je reactie.
        Ik vermoed dat je dan beter langs de dealer gaat en daar uw probleem voorlegt.
        Als je een goede dealer hebt kan die dat nog wel in garantie regelen.
        In ieder geval zullen ze bereid zijn indien het niet meer kan via garantie, een commerciële geste te doen zodat ze nog een deel van de kosten op zich nemen.
        Maar ikzelf zou toch een beetje aandringen om dit nog in garantie te laten maken, uiteindelijk stelt het probleem zich al een beetje langer dan vandaag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door edmus Bekijk Berichten
          Weet iemand of je de velours automatten voor de insignia er standaard bij krijgt?

Of moet je die erbij bestellen?
          Ik heb deze van de dealer gekregen.
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Kans op slagen ???
            als ik het goed begrijp wil je dat ze dus ofwel ergens nog een oude zetelhoes uit een stockwagen sleuren, die zo goed mogelijk opkuisen en dan aan u verpatsen. ofwel
            dat je voor je 2de zetel ook er ééntje krijgt zonder een zakje?
            antwoord op deel 1, je denkt toch niet dat ze speciaal voor u er een zakje gaan opstikken (en je dus zo goed als zeker een oude krijgt)
            antwoord op deel 2, zitten zagen dat je geen zakje meer hebt maar dan wel eisen dat ze de 2de ook leveren zonder zakje?

wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
              Iedereen heeft het recht om op een deftige manier geholpen te worden, en zeker voor iets waar hij véél geld voor betaald heeft. Uw argumentering slaat nergens op en ik geef Insigmaniac 100% gelijk dat hij opkomt voor datgene waar hij recht op heeft : namelijk een garantie en dito reparatie zoals het hoort...
              hij moet idd op een deftige manier geholpen worden, maar als er ondertussen iets wijzigt aan de onderdelen, daar kan de dealer toch niets aan doen.

mochten er nu vroeger geen zakjes opgestaan hebben en hij kreeg nu ééntje met een zakje zou hij waarschijnlijk heel tevreden geweest zijn, of zou hij ook eisen dat ze het eraf trokken.
              of stel nu dat je bumper onder garantie vervangen wordt wegens een of ander defect en er is ondertussen een FL,.... ik zou dolgelukkig zijn aangezien je dan met een nieuwer model rondbolt. ik wacht bv. vol geduld tot er ééntje zijn voorrang van links neemt en mijn bumper mee heeft. dan laat ik direct een FL bumper met LED's installeren.
              wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                hij moet idd op een deftige manier geholpen worden, maar als er ondertussen iets wijzigt aan de onderdelen, daar kan de dealer toch niets aan doen.

mochten er nu vroeger geen zakjes opgestaan hebben en hij kreeg nu ééntje met een zakje zou hij waarschijnlijk heel tevreden geweest zijn, of zou hij ook eisen dat ze het eraf trokken.
                of stel nu dat je bumper onder garantie vervangen wordt wegens een of ander defect en er is ondertussen een FL,.... ik zou dolgelukkig zijn aangezien je dan met een nieuwer model rondbolt. ik wacht bv. vol geduld tot er ééntje zijn voorrang van links neemt en mijn bumper mee heeft. dan laat ik direct een FL bumper met LED's installeren.
                Hij had er vroeger WEL één met zakje en nu niet, dus moet hij dan nu tevreden zijn ??
                Ge moet alles niet omdraaien om toch maar uw argumenten te staven...
                Er zijn nu éénmaal mensen die graag alles houden zoals het hoort en bv niet met een bumper moeten rondrijden die eigenlijk niet origineel is. Als ze mijn bumper eraf rijden moet ie ook niet vervangen worden door een OPC maar gewoon dezelfde die erop stond, als ik die andere wou moest ik maar een OPC gekocht hebben...
                Feit is dat er garantie is en dat ze het maar moeten vervangen tot tevredenheid van de klant.
                Hoe banaal de klacht ook is...
                Als één van uw klanten een prachtige zwarte bril heeft gekocht en die gaat stuk onder garantie, je wil die vervangen maar er zijn enkel gifgroene monturen verkrijgbaar, daar gaat die mens ook niet gelukkig mee zijn. Het principe van garantie is hetzelfde of beter product in de plaats te krijgen en zeker niet minder dacht ik...

Comment

Ik vermoed dat je dan beter langs de dealer gaat en daar uw probleem voorlegt.
                  Als je een goede dealer hebt kan die dat nog wel in garantie regelen.
                  In ieder geval zullen ze bereid zijn indien het niet meer kan via garantie, een commerciële geste te doen zodat ze nog een deel van de kosten op zich nemen.
                  Maar ikzelf zou toch een beetje aandringen om dit nog in garantie te laten maken, uiteindelijk stelt het probleem zich al een beetje langer dan vandaag.
                  Hoi Polleke2,

Dank voor je reactie.
                  Kwam vanmiddag toevallig bij de dealer langs en ben gelijk binnen gestapt.

Reactie; 2 jaar? Nee, vanuit ons geen garantie. Ik kan wel een verzoek bij de klantenservice neerleggen.
                  Ik; nou graag!
                  Hij; wat is de precieze omschrijving?
                  Ik; haarscheurtjes, barstjes, een stuk of 8 op de linkerwang van de zitting.
                  Hij; OEH, nou dat zal wel niet lukken hoor, dat heb je met leer. Maar goed, ik probeer het wel.
                  Ik; Nou, ik heb bmw's, een mercedes en en golf gehad, allen mét leer, maar zónder scheurtjes
                  Hij; Nou, als ze het niet toekennen, kunt u altijd zelf nog es bellen met de klantenservice..

We wachten af. En anders komt er nog wel wat discussie ;-)

Comment

Hoi Polleke2,

Dank voor je reactie.

Reactie; 2 jaar? Nee, vanuit ons geen garantie. Ik kan wel een verzoek bij de klantenservice neerleggen.
                    Ik; nou graag!
                    Hij; OEH, nou dat zal wel niet lukken hoor, dat heb je met leer. Maar goed, ik probeer het wel.
                    Ik; Nou, ik heb bmw's, een mercedes en en golf gehad, allen mét leer, maar zónder scheurtjes
                    Hij; Nou, als ze het niet toekennen, kunt u altijd zelf nog es bellen met de klantenservice..

Misschien best ineens zelf met de klantendienst contact opnemen.
                    Zo krijgt uw "probleem" ook een casenummer en blijven ze dat opvolgen tot het opgelost is.
                    Indien een njet, zelf voorstellen van de reparatiekost (werkuren) op U te nemen en zij gratis het "onderdeel" leveren. Dat lukt soms ook wel eens. In ieder geval U niet te snel laten afschepen...!

Comment

Hoi Polleke2,

Dank voor je reactie.

Ik; nou graag!

Was bij mij ook op de linkerwang van de zitting.
                      Is bij mij vervangen onder garantie, aangezien ik 4 jaar garantie heb (heb bij aankoop wagen 2 jaar extra garantie genomen)
                      Is bij U ook de zetelverwarming vervangen geweest ?
                      Last edited by ; 17/08/2011, 07:15.

Comment

als ik het goed begrijp wil je dat ze dus ofwel ergens nog een oude zetelhoes uit een stockwagen sleuren, die zo goed mogelijk opkuisen en dan aan u verpatsen. ofwel
                        dat je voor je 2de zetel ook er ééntje krijgt zonder een zakje?
                        antwoord op deel 1, je denkt toch niet dat ze speciaal voor u er een zakje gaan opstikken (en je dus zo goed als zeker een oude krijgt)
                        antwoord op deel 2, zitten zagen dat je geen zakje meer hebt maar dan wel eisen dat ze de 2de ook leveren zonder zakje?

Ik eis (via de verzekering) dat zetelhoes, links en rechts hetzelfde model zijn, met of zonder zakje.

Als er voor een wagen van 2 jaar oud, al geen "originele" vervangonderdelen meer te krijgen zijn, vind ik dit geen goede reclame...

Comment

Hij had er vroeger WEL één met zakje en nu niet, dus moet hij dan nu tevreden zijn ??
                          Ge moet alles niet omdraaien om toch maar uw argumenten te staven...
                          ik draai helemaal niets om
                          ik zeg gewoon dat ik het raar vind dat hij nu eist dat de andere zetel ook zakloos moet worden omdat hij dezelfde wilt.
                          terwijl hij daarvoor schrijft dat hij het juist praktisch vond.
                          als er dan wegens designaanpassingen geen zetelovertrekken meer zijn met zakjes, en hij krijgt er ééntje zonder, zou ik content zijn dat ik tenminste men andere zetel met zakje nog heb.

ivm met die brillen,
                          wat doe je als er geen zwarte meer zijn enkel nog groene? idd dan geef je een ander gelijkaardig model mee. hetzelfde wat hier dus gebeurd. er zijn geen met zakjes, dus geven ze een evenwaardig exemplaar in de plaats.

ik zou idd teleurgesteld zijn mocht men zakje weg zijn, maar je hebt nog een ander om te gebruiken, dat dan ook "wegsmijten" is een rare redenering voor mij. om het nog met de brillen voor te stellen zou dus in geval hij 2 identieke brillen gekocht had, en er ééntje stuk was en moest vervangen worden door een zo goed als identiek model wegens geen kleurvoorraad meer, dus ook eisen dat zijn andere (nog goede) bril ook aangepast wordt?
                          wimoptiek.be op

Comment

Ik eis (via de verzekering) dat zetelhoes, links en rechts hetzelfde model zijn, met of zonder zakje.

Als er voor een wagen van 2 jaar oud, al geen "originele" vervangonderdelen meer te krijgen zijn, vind ik dit geen goede reclame...
                            ga je dan geen spijt hebben dat je helemaal niets meer hebt voor te gebruiken?

tja, misschien hebben ze al veel gelijkaardige garantiegevallen gehad. maar persoonlijk vind ik een zakje aan de zijkant van de zetel toch niet echt de geschikte plaats om een zonnebril in te steken. veel te gevaarlijk op breuk daar.
                            wimoptiek.be op

Comment

ga je dan geen spijt hebben dat je helemaal niets meer hebt voor te gebruiken?

tja, misschien hebben ze al veel gelijkaardige garantiegevallen gehad. maar persoonlijk vind ik een zakje aan de zijkant van de zetel toch niet echt de geschikte plaats om een zonnebril in te steken. veel te gevaarlijk op breuk daar.
                              Heb geschreven:
                              "Bij mijn wagen, zit er vooraan in zetelhoes een "zakje" om zonnebril of dergelijks in te steken. bij vervanging is dit niet meer aanwezig"

Bij mij steekt zonnebril ook niet in dit zakje.

Ik vroeg gewoon aan OB om bestuurderszetel en passagierszetel te voorzien van dezelfde zetelhoes. Met of zonder zakje, maar beide zijden hetzelfde design.

Als je een nieuw aangekochte wagen reeds voor de 6de maal moet binnenbrengen voor herstelling in garantie, hoop ik toch altijd op enige service van dealer en/of OB.

Schijnbaar vind OB het normaal dat je telkens je dag komt doorbrengen bij de dealer, en als je zelf een voorstel tot bemiddeling doet, je zelfs nog niet telefonisch doorverbonden wordt met een verantwoordelijke.
                              Op mails en schrijven komt zelfs nog geen reactie.
                              Sorry, was het bijna vergeten... je krijgt via de telefoon een case-nummer...

Comment

Was bij mij ook op de linkerwang van de zitting.
                                Is bij mij vervangen onder garantie, aangezien ik 4 jaar garantie heb (heb bij aankoop wagen 2 jaar extra garantie genomen)
                                Is bij U ook de zetelverwarming vervangen geweest ?
                                Ik heb (helaas blijkt nu) de garantieperiode niet verlengd.

Ik heb geen zetelverwarming. Daar zal dus, als je dat bedoelt, geen relatie mee zijn in mijn geval.

Maar nog niet álle hoop is verloren, ik ben nog in afwachting van een telefoontje van de dealer (na bericht van de klantenservice) ;-).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                  Ik heb deze van de dealer gekregen.
                                  Dank voor je reactie.

Ik heb namelijk die "goedkope" matten erbij gekregen. Als ik die velours matten wil dan moet ik ong. 60 euro betalen.

Ben vandaag bij de dealer geweest en ze zeiden dat de auto een beurt nodig heeft die ongeveer 300 euro gaat kosten.Er staat maar 26000 km erop. Dacht dat een grote beurt pas nodig was na 2 jaar of 30000 km.

Is dit een beetje aan de dure kant of is dit normaal?

Het gaat om een 2.0 turbo Insignia uit dec 2009.

Comment

• 'een beurt' is nogal ruim natuurlijk, misschien eens proberen details op te vragen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door edmus Bekijk Berichten
                                      Dank voor je reactie.

Ik heb namelijk die "goedkope" matten erbij gekregen. Als ik die velours matten wil dan moet ik ong. 60 euro betalen.

Ben vandaag bij de dealer geweest en ze zeiden dat de auto een beurt nodig heeft die ongeveer 300 euro gaat kosten.Er staat maar 26000 km erop. Dacht dat een grote beurt pas nodig was na 2 jaar of 30000 km.

Is dit een beetje aan de dure kant of is dit normaal?

Het gaat om een 2.0 turbo Insignia uit dec 2009.
                                      Normale prijs tussen de 250 en 300 euro.
                                      26.000 km ?? Dan vrees ik dat je inderdaad geen nieuwe matten ga krijgen.
                                      Ik heb na 3000 km de toestand van mijn matten laten zien ( echte vodden dus al) ze begrepen het niet maar ik heb toch een setje velours gekregen. Nu 41.000 km later nog niks aan te zien...

Comment

• Insignia is dus gisteren binnen geweest voor soft-update.
                                        Update voor verwarming en één voor het toerental.
                                        Ik heb de indruk dat hij iets "vlotter" rijdt.

Comment

• Geen nieuws over Flexride? Ik heb gezien dat de "herstelupdate" van enkele maanden geleden slecht gedaan is. In sport mode licht het display niet meer rood op. Kan je nagaan hoeveel ik die sport gebruik... De wagen moet binnenkort ook binnen voor een update van de verwarming. Over FR geen woord.

Comment

Working...
                                          X