Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door edmus Bekijk Berichten
    Dank voor je reactie.

Ik heb namelijk die "goedkope" matten erbij gekregen. Als ik die velours matten wil dan moet ik ong. 60 euro betalen.

Ben vandaag bij de dealer geweest en ze zeiden dat de auto een beurt nodig heeft die ongeveer 300 euro gaat kosten.Er staat maar 26000 km erop. Dacht dat een grote beurt pas nodig was na 2 jaar of 30000 km.

Is dit een beetje aan de dure kant of is dit normaal?

Het gaat om een 2.0 turbo Insignia uit dec 2009.
    Mijn insignia turbo uit juli 2009 heeft net een grote (30000 km) beurt gehad bij 29000 km. Ik moest 406 eurootjes achter laten. Dus € 300 valt mij mee! Bij 26000 km is inderdaad wel vroeg. Het is gewoon bij 30000 of twee jaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GJB Bekijk Berichten
      Mijn insignia turbo uit juli 2009 heeft net een grote (30000 km) beurt gehad bij 29000 km. Ik moest 406 eurootjes achter laten. Dus € 300 valt mij mee! Bij 26000 km is inderdaad wel vroeg. Het is gewoon bij 30000 of twee jaar.
      Ik heb 247 euro betaald voor groot onderhoud na 2 jaar (28821km).
      Ze hebben motorolie, oliefilter, remvloeistof, carbon interieurfilter en brandstof filter vervangen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
        Normale prijs tussen de 250 en 300 euro.
        26.000 km ?? Dan vrees ik dat je inderdaad geen nieuwe matten ga krijgen.
        Ik heb na 3000 km de toestand van mijn matten laten zien ( echte vodden dus al) ze begrepen het niet maar ik heb toch een setje velours gekregen. Nu 41.000 km later nog niks aan te zien...
        Die voddenmatten waren op 1000km al voor weg te gooien.
        1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
        2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Vraagje: ben op dit moment op zoek naar een setje velgen/winterbanden voor mijn Insignia.
          Weet iemand of alle 5 gaats velgen van alle Types Opel uitwisselbaar zijn?
          Heeft iemand misschien een setje te koop?
          Last edited by ; 19/08/2011, 21:47.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door louisrr Bekijk Berichten
            Vraagje: ben op dit moment op zoek naar een setje velgen/winterbanden voor mijn Insignia.

neen voor insignia is het enkel maat 5 x 120

kijk eens op kapaza of 2ehands of zo ,nu is de moment om te kopen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door louisrr Bekijk Berichten
              Vraagje: ben op dit moment op zoek naar een setje velgen/winterbanden voor mijn Insignia.
              Opel heeft het weer goed voor elkaar Alleen de Insignia heeft velgsteek 5x120. Dus niet uitwisselbaar met andere types.

Als het per se winterbanden moeten zijn niet. Anders heb ik wel nog een set 19 inch, 5 spaaks met GoodYear M&S banden ( all-weather band). Set is nieuw. Is misschien iets overdreven als winterset maar ziet wel super uit natuurlijk...
              2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
              2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
              2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
              2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

http://www.fabrieksbanden.nl
              http://www.originelevelgen.be

Comment

Insignia is dus gisteren binnen geweest voor soft-update.
                Update voor verwarming en één voor het toerental.
                Ik heb de indruk dat hij iets "vlotter" rijdt.
                oi,

probeer morgen een grotere uitleg te geven he nu ondertussen al 5 berichten geschreven en allemaal lost in the network van gasthuisberg.

die update voor de verwarming hebben ze bij mij er een een drietal maand geleden al geinstalleerd
                ook hebben ze de FR geresetted , nog niet geprobeerd dus.
                update toerental > was die update die de FR naar de blksemgedaan heeft > nieuwe update zou de motor soepeler en zuiniger moeten laten lopen indien er in deze kernvelden is geschreven en de wagen is gechipt zou je deze moeten laten herchippen . er is maar een manier om zeker te zijn , de meetbank.

groetjes en ik probeer morgen een verslag van mijzelf uit te brengen (tja morgen ga ik mijn vijfde maand in leuven in )
                Erwin

Comment

• ERWIN!!!!....Welcome back
                  Ben benieuwd naar je verslag. Ik hoop toch op iets positiefs.
                  2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
                  2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
                  2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
                  2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

http://www.fabrieksbanden.nl
                  http://www.originelevelgen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                    oi,

probeer morgen een grotere uitleg te geven he nu ondertussen al 5 berichten geschreven en allemaal lost in the network van gasthuisberg.

die update voor de verwarming hebben ze bij mij er een een drietal maand geleden al geinstalleerd
                    update toerental > was die update die de FR naar de blksemgedaan heeft > nieuwe update zou de motor soepeler en zuiniger moeten laten lopen indien er in deze kernvelden is geschreven en de wagen is gechipt zou je deze moeten laten herchippen . er is maar een manier om zeker te zijn , de meetbank.

groetjes en ik probeer morgen een verslag van mijzelf uit te brengen (tja morgen ga ik mijn vijfde maand in leuven in )
                    Erwin

HIERSé GVDoemme !!!!!!!!!!
                    Eindelijk zien we hier terug diegene die we al zo lang "missen" !
                    En laat dat verslag maar komen zou ik zeggen...
                    Zoals ge weet heb ik hem ook laten chippen en de tuning zit er nog steeds in.
                    Beter nog, daar ik voorheen in 2de en 3de versnelling de tuning niet echt voelde is dit, vind ik nu, wel het geval. Auto trekt beter en koppel is lekker soepel. Ik ga er nog geen vliegmachien van maken maar de tuning is zijn geld meer waard zo !

Comment

oi,

Erwin
                      Hoi Erwin,

Veel sterkte man!! Blij terug van je te horen.

Comment

• Welkom terug Erwin!

Comment

oi,

Erwin

Hoi Erwin,

Welkom terug!

Comment

• 40.000 km

Na 8 maanden en 40.000 km verder met mijn insignia ST 160pk ecoflex

Op 29000 km 4 nieuwe gloeikaarsen na een foutmelding (drukverschil op de sensors)
                            Na 36000km nieuwe regelaar voor de turboklep (blijkbaar kinderziekte van insignia)
                            Na 36000km foutmelding op de sensor ivm positie krukas!!!!

Aan die 36000km ook een software-update van vanalles en nog wat:
                            Sindsdien minder vermogen en koppel, veel meer motortrillingen (wat dan ook een rammeling in het dashbord weergeeft) en schokkend in het accelereren in lagere toeren.

Iemand tips?

Op 1 september gaat hij terug binnen voor een reisnazicht en ben van plan eens op tafel te kloppen...

Catalogusprijs 36 en sjiek duizend €... met alles erop en eraan... voor die prijs mag men toch een degelijke wagen verwachten?

mvg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ce_gusse Bekijk Berichten
                              Na 36000km nieuwe regelaar voor de turboklep (blijkbaar kinderziekte van insignia)
                              Die blijven wel heel lang kind het die Insignia's?

Comment

• Ze gaan die Insignia's nog langer in het gamma moeten houden dan de Vectra om er alle fouten uit te krijgen en alles een beetje betrouwbaar en zuinig te houden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ce_gusse Bekijk Berichten
                                  Na 8 maanden en 40.000 km verder met mijn insignia ST 160pk ecoflex

Op 29000 km 4 nieuwe gloeikaarsen na een foutmelding (drukverschil op de sensors)
                                  Na 36000km foutmelding op de sensor ivm positie krukas!!!!

Aan die 36000km ook een software-update van vanalles en nog wat:
                                  Sindsdien minder vermogen en koppel, veel meer motortrillingen (wat dan ook een rammeling in het dashbord weergeeft) en schokkend in het accelereren in lagere toeren.

Iemand tips?

Op 1 september gaat hij terug binnen voor een reisnazicht en ben van plan eens op tafel te kloppen...

Catalogusprijs 36 en sjiek duizend €... met alles erop en eraan... voor die prijs mag men toch een degelijke wagen verwachten?

mvg

Welke maand heb je die software-update gehad ? Maart ?
                                  Heb je het schokken tussen de 1500/2000 toeren ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
                                    Welke maand heb je die software-update gehad ? Maart ?
                                    Heb je het schokken tussen de 1500/2000 toeren ?
                                    Wat bedoel je met schokken en wanneer juist ?
                                    Altijd of enkel als ie nog "koud" is ?
                                    Is het zo'n klein schokje, net of hij krijgt een fractie van een seconde geen diesel ?

Comment

Is het zo'n klein schokje, net of hij krijgt een fractie van een seconde geen diesel ?
                                      Koud -warm, lange - korte afstand, droog - regen.
                                      Het speelt allemaal geen rol.
                                      Schokken doet hij al hij er zin in heeft sinds de motorupdate in maart.
                                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                        Koud -warm, lange - korte afstand, droog - regen.
                                        Het speelt allemaal geen rol.
                                        Schokken doet hij al hij er zin in heeft sinds de motorupdate in maart.
                                        Een goeie motortuner kan dit waarschijnlijk beter en efficiënter oplossen dan Opel zelf...

Comment

Hij geeft vooral meer trillingen door tussen de 1500 en de 2000 toeren, precies of de motor trekt niet meer mooi lineair door maar met enige moeite, boven de 2000 toeren draait de motor weer soepel en trekt ook mooi door.
                                          Hij doet dit zowel warm als koud...;

Sinds de update... 2 weken terug

grtz

Comment

Working...
                                          X