Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 'Vervolg op scheurtjes/barstjes in het leer van de linkerwang van de bestuurdersstoel'

Vandaag, na precies 1 week, door de dealer gebeld.
    Deze gaf aan dat de klantenservice van Opel de coulance-aanvraag niet wilde inwilligen.
    Direct er achteraan gaf hij aan dat zij zelf de kosten op zich gaan nemen.

Volgende week vrijdag moet hij voor een half dagje binnen (we zijn er zeker een uurtje of 4 mee bezig meneer, de hele stoel moet er uit).

Ben benieuwd of mijn 'zakje' straks nog op de stoel zit. Twijfel of ik hier al op moet reageren nog voor de wagen binnen gaat..

Iemand een tip?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tinus ISP Bekijk Berichten
      'Vervolg op scheurtjes/barstjes in het leer van de linkerwang van de bestuurdersstoel'

Vandaag, na precies 1 week, door de dealer gebeld.
      Deze gaf aan dat de klantenservice van Opel de coulance-aanvraag niet wilde inwilligen.
      Direct er achteraan gaf hij aan dat zij zelf de kosten op zich gaan nemen.
      Dat lijkt me een dealer om te koesteren
      (standaard werktijd voor één zetelbekleding is inderdaad 4u)

Oorspronkelijk geplaatst door Tinus ISP Bekijk Berichten
      Ben benieuwd of mijn 'zakje' straks nog op de stoel zit. Twijfel of ik hier al op moet reageren nog voor de wagen binnen gaat..

Iemand een tip?
      als je dat echt belangrijk vindt, zou ik het vooraf zeggen: je kan hun toch moeilijk gratis het werk laten doen om er dan achteraf ruzie over te krijgen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ce_gusse Bekijk Berichten
        Hij geeft vooral meer trillingen door tussen de 1500 en de 2000 toeren, precies of de motor trekt niet meer mooi lineair door maar met enige moeite, boven de 2000 toeren draait de motor weer soepel en trekt ook mooi door.
        Hij doet dit zowel warm als koud...;

Sinds de update... 2 weken terug

grtz
        lijkt me typisch een defecte gloeikaars (of een cilinder die achterblijft om een andere reden)
        ... maar ze zijn dus blijkbaar al vervangen (zeker dat ze ze alle 4 vervangen hebben? mijn garage vervangt ze alleszins maar per stuk)

Comment

• Winterschoenen

Passen deze onder mijn Insignia? Stalen velgen met winterbanden (LK 5 x 120.00 x 67.00) Semperit SPEED-GRIP 2 BSW 205/60 R16 96H
          Iemand al ervaring met deze shop? http://www.autobandenmarkt.be/start.html
          Last edited by McClane; 24/08/2011, 08:07.
          1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
          2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Knappe wagens makkers

Comment

• [quote=ce_gusse;4713502]Hij geeft vooral meer trillingen door tussen de 1500 en de 2000 toeren, precies of de motor trekt niet meer mooi lineair door maar met enige moeite, boven de 2000 toeren draait de motor weer soepel en trekt ook mooi door.

]
              Bij Opel hebben ze er weet van en ze werken aan een oplossing.
              Duurt nu wel al 5 maanden.
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ce_gusse Bekijk Berichten
                Hij geeft vooral meer trillingen door tussen de 1500 en de 2000 toeren, precies of de motor trekt niet meer mooi lineair door maar met enige moeite, boven de 2000 toeren draait de motor weer soepel en trekt ook mooi door.

grtz

Ik heb dit probleem ook gehad op mijn wagen Heb mij wagen van 17maart 2011
                Waar ik de wagen heb gekocht beweerde ze altijd dat dit een software probleem is van de EGR klep wat ik toen persoonlijk nog al nen rare uitleg vond zeker toen de garagist zei dat ik zo moet verder blijven rijden terwijl ik toch een dikke 35.... op tafel had gelegd

Ben toen gewoon naar een andere garage geweest daar hebben ze de EGR klep 2keer veranderd wagen bleef schokken. En toen ook de EGR module maar vervangen maar wagen bleef schokken...

Toen heb ik zelf de stekker van de EGR klep los gedaan en zonder EGR klep gereden resultaat was geen geschok meer wagen reed toen veel vlotter

Maar heb hier zo een paar dagen mee gereden zonder problemen eens ik de stekker terug plaatste begon hij weer de schokken

Heb toen eens zitten rond surfen op google en er zijn vele die problemen hebben mee de EGR klep of die hun wagen schokt (Niet alleen opel) wat ik vaak ben tegen gekomen is dat er mensen zijn die een plaatje tussen de EGR klep steken dit zou ook veel beter zijn voor u wagen..

Maar bij de EGR klep van de insignia ging dit moeilijk daarom heeft de garagist een plaatje mee 3gatjes geplaatst tussen de bypass die bevestigt is aan de EGR module

En de wagen rijd nu ook veel vlotter en ook geen schokken meer

Uploaded with ImageShack.us
                Last edited by ; 25/08/2011, 12:16.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
                  Ik heb dit probleem ook gehad op mijn wagen Heb mij wagen van 17maart 2011
                  Waar ik de wagen heb gekocht beweerde ze altijd dat dit een software probleem is van de EGR klep wat ik toen persoonlijk nog al nen rare uitleg vond zeker toen de garagist zei dat ik zo moet verder blijven rijden terwijl ik toch een dikke 35.... op tafel had gelegd

Ben toen gewoon naar een andere garage geweest daar hebben ze de EGR klep 2keer veranderd wagen bleef schokken. En toen ook de EGR module maar vervangen maar wagen bleef schokken...

Toen heb ik zelf de stekker van de EGR klep los gedaan en zonder EGR klep gereden resultaat was geen geschok meer wagen reed toen veel vlotter

Maar heb hier zo een paar dagen mee gereden zonder problemen eens ik de stekker terug plaatste begon hij weer de schokken

Heb toen eens zitten rond surfen op google en er zijn vele die problemen hebben mee de EGR klep of die hun wagen schokt (Niet alleen opel) wat ik vaak ben tegen gekomen is dat er mensen zijn die een plaatje tussen de EGR klep steken dit zou ook veel beter zijn voor u wagen..

Maar bij de EGR klep van de insignia ging dit moeilijk daarom heeft de garagist een plaatje mee 3gatjes geplaatst tussen de bypass die bevestigt is aan de EGR module

En de wagen rijd nu ook veel vlotter en ook geen schokken meer

Uploaded with ImageShack.us
                  Idd ,dit is een "tijdelijke" oplossing.
                  Heb dit bij mijn vorige (zafira 19 cdti) ook gedaan ,enkel loopt de egr dan na enkel duizende km'ers vast en kan je een nieuwe steken.
                  Het is te hopen dat het bij de insignia niet zo is ...
                  Dus de by-pass is "gedeeltelijk" open ?
                  Hoe groot heb je ze gemaakt ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scott Bekijk Berichten
                    Idd ,dit is een "tijdelijke" oplossing.
                    Heb dit bij mijn vorige (zafira 19 cdti) ook gedaan ,enkel loopt de egr dan na enkel duizende km'ers vast en kan je een nieuwe steken.
                    Het is te hopen dat het bij de insignia niet zo is ...
                    Dus de by-pass is "gedeeltelijk" open ?
                    Hoe groot heb je ze gemaakt ?

Idd de bypass is gedeeltelijk open
                    Ik zelf heb dit niet gedaan heb dit via de garage laten doen

kweet wel nimeer hoe groot de gaten waren het waren er gewoon 3 int midden...

Dat u EGR klep vast is gelopen kan(Maar denk eerder door iets anders hoor) maar als je dit niet doet dan ben ik 100% zeker van dat je binnen paar duizende km's ook problemen hebt mee de EGR klep die vol zit mee roet...

De reden dat ik hem dichtmaak is om juist vervuiling te voorkomen en het schokken is ook weg...

Heb dit al zo vaak op andere forums gelezen van mensen die problemen hebben mee de EGR klep en vele sluiten die nest af!

Comment

• Deze week heb ik de mijne op de autobahn eens tot 220 km/u getrokken. Dit ging verbazingwekkend nog heel vlot.
                      Opel Insignia Sport 2.0 cdti 118kw

Opel Vectra GTS 1.9 cdti 88kw
                      Opel Astra Coupé 1.8 92kw
                      Opel Zafira 1.8 85kw
                      VW Golf III GTI 16v 2.0 110kw
                      Mazda 323F 1.6 66kw
                      Mazda 323 1.7 diesel 42kw
                      Opel Manta B 1.6 55kw

Comment

• Defect

De mijne is nog eens binnen in de garage...
                        Continue schokken tussen de 40 en 60 km/h, en een gerinkel van een soort belletjes aan de onderzijde.

Wat betreft de ipod erkent Opel Belgium het probleem, doch willen ze het niet verhelpen.
                        Toen ik hun vroeg om mij dat op papier te bevestigen kreeg ik het antwoord dat de dealer dit moet doen.

Mijn dealer lachte zich gisteren een breuk... en weigert dit op papier te zetten, en terecht.
                        De bal gaat nu terug naar OB...
                        Wat betreft de financiele tegemoetkoming van de niet werkende opties... dit gaat ook terug naar OB.

@ Polleke: Rechtsbijstand van de verzekering geld niet voor deze problemen, alleen voor discusies bij een ongeval of schade
                        Heb mijn eigen advocaat aangesproken.
                        Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                        Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                        Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                        Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                        Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• gps/radio scherm

Hallo,

Heb op dit forum eens gelezen dat er iemang klaagde over het scherm van de GPS.
                          Dit is mat geworden en vol krassen, niet door mijn zachte kuis doek.
                          Het plastieken scherm van de boord computer heeft ook die kwaliteit !!!
                          Wagen is amper twee jaar oud, zou voor mij nog tip-top mogen glanzen.

Al iemand dit eens gemeld in de garage en is er reactie of garantie voor zulke zaken, normaal is dit toch niet.

Wat kost een update van de GPS of kan dit ergens gratis ?

groeten
                          Koen
                          Last edited by ; 30/08/2011, 18:28.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koen68 Bekijk Berichten
                            Hallo,

Al iemand dit eens gemeld in de garage en is er reactie of garantie voor zulke zaken, normaal is dit toch niet.

groeten
                            Koen
                            Als ik me niet vergis kost een DVD met update van de kaarten West-Europa +/- €199. Veel te duur als je het mij vraagt. Je kan beter nog een paar jaar wachten en dan is er meer aangepast dan nu misschien maar enkele straten.
                            1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                            2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• [quote=koro;4722689]De mijne is nog eens binnen in de garage...
                              Continue schokken tussen de 40 en 60 km/h, en een gerinkel van een soort belletjes aan de onderzijde.

Wat betreft de ipod erkent Opel Belgium het probleem, doch willen ze het niet verhelpen.
                              Toen ik hun vroeg om mij dat op papier te bevestigen kreeg ik het antwoord dat de dealer dit moet doen.

Het schokken is al van maart gemeld bij de klantendienst maar de eindverantwoordelijke om zulke problemen op te kunnen lossen weet er niet van.
                              Blijkbaar krijgen ze op de KD een klacht over een schokkende motor, kijken ze in de database of er een motorupdate voorzien is en antwoorden ze dat er een oplossing is.
                              Al dient die update voor totaal iets anders.
                              Wat betreft de quicklock, het niet opengaan van de ramen zonder contact, mindere werking van automatische verlichting en andere dingen op het 2009 model komt er geen nieuwe software.
                              Ze zijn er nooit mee bezig geweest. (bij de KD hebben ze ons andere dingen wijsgemaakt)
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                                De mijne is nog eens binnen in de garage...

Mijn dealer lachte zich gisteren een breuk... en weigert dit op papier te zetten, en terecht.
                                De bal gaat nu terug naar OB...
                                Wat betreft de financiele tegemoetkoming van de niet werkende opties... dit gaat ook terug naar OB.

@ Polleke: Rechtsbijstand van de verzekering geld niet voor deze problemen, alleen voor discusies bij een ongeval of schade
                                Heb mijn eigen advocaat aangesproken.
                                Dat dacht ik ook.
                                Wat kan je dan wel doen om opties die niet werken zoals beloofd of voorgesteld toch vergoed te krijgen als "zij" ze niet kunnen herstellen zoals het moet ? En waar je uiteindelijk voor betaald hebt ??

Comment

Hallo,

groeten
                                  Koen
                                  Is er niemand die last heeft met kwaliteit van het GPS scherm

groeten

Comment

groeten
                                    neen, ook niet met mijn vorige Opels
                                    je moet daar wel zo veel mogelijk afblijven, beter geen producten, nooit vingers en zelfs met "een zacht doekje" eerst er voor zorgen dat er geen stof of andere deeltjes zijn die je 'er in wrijft'

voor update: zie site Navteq, maar opgelet voor een MJ 2009 of 2010 kun je (voorlopig) geen nieuwe kaarten krijgen en een MJ 2011 heeftv reeds de meest recente
                                    Last edited by ; 31/08/2011, 12:01.

Comment

groeten
                                      ook geen problemen mee, reinig dit nooit met nat, enkel soms met een swiffer doek

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sig63 Bekijk Berichten
                                        neen, ook niet met mijn vorige Opels
                                        je moet daar wel zo veel mogelijk afblijven, beter geen producten, nooit vingers en zelfs met "een zacht doekje" eerst er voor zorgen dat er geen stof of andere deeltjes zijn die je 'er in wrijft'

voor update: zie site Navteq, maar opgelet voor een MJ 2009 of 2010 kun je (voorlopig) geen nieuwe kaarten krijgen en een MJ 2011 heeftv reeds de meest recente
                                        Ik ben daar nog nooit met iets aan geweest.
                                        Ik blaas het stof uit mijn auto met een compressor.
                                        Veeeel beter dan met een stofzuiger of stofdoek.
                                        Maar toch staan er ook krassen op mijn scherm...

Comment

• ik weet niet zeker hoe je dat ding noemt maar denk dat het een swiffer is dat ik gebruik om het stof weg te nemen. Persoonlijk vind ik het prima werken en vooral nooit geen krassen

Comment

Working...
                                          X