Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
de 5 spaak of 10 spaak.
Wat zijn je ervaringen? (winterbanden? sneeuwkettingen? ligging?)
grtn
BBS CH velgen
ervaringen: 4x4 dus veel grip dus mss niet direct een vergelijking me FWD
sneeuwkettingen heb ik niet en ook niet direct nodig. Waar we in Zwitserland zitten gaat het naar ons huisje vrij steil naar boven en geen enkel probleem.
Nadat ik door garage bevestigd gekregen heb dat 20" niet met sneeuwkettingen gaan en vrij hard ligt, zal het toch bij 18" blijven... (met spijt in het hart)
Heb je ervaring met het OPC line pack tov trekhaak?
Toen ik de mijne kocht zeiden ze in de garage ook dat de 20" veel harder waren en aangezien er in de buurt toen nergens een testwagen met 20" was koos ik voor de 18".
Later als er meer rond reden met de 20" heb ik er wel even mee kunnen rijden en het verschil is miniem.
Ik had er dan ook meteen spijt van dat ik ze niet genomen had. ( het is toch een gans andere look).
Gelukkig heb ik de mijne kunnen verkopen en voor een mooie prijs de 20" gekocht.
Persoonlijk vind ik dat de velgen meer veranderen dan het OPC line pack.
Als je geen kenner bent zie je het verschil niet.
Trouwens 18" + OPC line heb ik nog niet gezien.
Ik weet niet of het mooi samengaat.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Zit mee in de leaseprijs, dus leasmaatschappij zal daarvoor moeten zorgen. Maar vermits 2 x naar de bergen per jaar, hou ik het op 18"
bij ons zitten de winterbanden ook in het contract,
maar ze (Athlon) lieten zelfs niet toe dat ik 18" als gratis optie op mijn 5D Sport nam.
Meerprijs 18" winterbanden tov van 17" is blijkbaar vrij hoog...
Insignia 5D Sport 130pk
Cooper D
KTM 250 EXC-F
KTM 200 EXC
update: De facelift bij Audi: ze weten pas in November wanneer deze bij ons wordt uitgevoerd. Als je nu een audi A4 avant besteld, is het zonder facelift.
Wat het beslisingsproces weer wat korter maakt:
momenteel zit ik op volgende:
Sport editie - 160 pk
18" - 10 dubbele spaak
platinium fleet pack
opc line pack
quick heat
zonneschermen AR
De 20" gaat me spijtig genoeg niet lukken met de lease.
Maar zou hem iets sportiever willen maken door het OPC line pack. Hoewel ik me nog steeds afvraag of dit wel zijn prijs waard is na jullie berichten gelezen te hebben....
extra vraagje: Als je de flexride optie neemt op een Cosmo versie, krijgt deze dan ook een verlaagd sport chassis mee?
Als ik het goed heb, niet.
Ik heb zelf een witte ST Cosmo 130 pk gehad met flexride, AFL, 20 inch, panoramadak etc.
Ik heb er achteraf spijt van gehad niet het OPC-line pakket te nemen. Als je er op gaat letten met en zonder pakket valt het direct op. Mij tenminste
Ik weet niet of leasing het toelaat maar heb je er eens over nagedacht ipv 160 pk, toch de 130 pk te nemen en achteraf te laten chippen? Zit hij ook op 160 pk en blijft er wellicht nog over voor AFL-lights of een panoramadak. Opties die ik absoluut niet had willen missen.
De flexride zou ik overigens als eerste schrappen mocht ik nog eens voor de keuze staan. Leuk in het begin, maar naarmate je meer km doet nauwelijks meer gebruikt.
De eerdere reacties aangaande de 20 inch kan ik alleen maar bevestigen. Nauwelijks inleveren op comfort echter continue opletten om stoeprandschades te voorkomen. Nu zal dat bij 18 inch ook zijn echter minder snel.
Succes met je keuze. Alleszins maak je met de Insignia een goede keuze
groet,
Ron
2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk 2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk
Als ik het goed heb, niet.
Ik heb zelf een witte ST Cosmo 130 pk gehad met flexride, AFL, 20 inch, panoramadak etc.
Ik heb er achteraf spijt van gehad niet het OPC-line pakket te nemen. Als je er op gaat letten met en zonder pakket valt het direct op. Mij tenminste
Ik weet niet of leasing het toelaat maar heb je er eens over nagedacht ipv 160 pk, toch de 130 pk te nemen en achteraf te laten chippen? Zit hij ook op 160 pk en blijft er wellicht nog over voor AFL-lights of een panoramadak. Opties die ik absoluut niet had willen missen.
De flexride zou ik overigens als eerste schrappen mocht ik nog eens voor de keuze staan. Leuk in het begin, maar naarmate je meer km doet nauwelijks meer gebruikt.
De eerdere reacties aangaande de 20 inch kan ik alleen maar bevestigen. Nauwelijks inleveren op comfort echter continue opletten om stoeprandschades te voorkomen. Nu zal dat bij 18 inch ook zijn echter minder snel.
Succes met je keuze. Alleszins maak je met de Insignia een goede keuze
groet,
Ron
Van de flexride kan ik Ron alleen maar gelijk geven.
Die optie zou ik ook niet meer nemen...
Ik denk dat mijn besluit vast staat;
-18" - de 10 dubbele spaak lijkt me zeer stijlvol.
(omwille van sneeuwkettingen en lease winterbanden, ik probeer zeker de opc line versie van antwerpen uit)
- sport versie.. deze verlaagt de wagen met het sportchassis met 15mm, wat een iets sportievere look meegeeft. Ik vind de 1200€ wat veel voor de exterior opc line. (persoonlijke mening)
Moest de OPC line indrukwekkender zijn, zou ik evt nog 30 pk minder willen nemen, maar ik denk dat dit een no-brainer is....
Nu maar "hopen" dat Audi me morgen bevestigt dat de nieuwe facelift nog niet beschikbaar is.. anders kan ik terug beginnen met rekenen ;-)
ik heb OPC- line en 20", vind het toch een verschil als je één ziet zonder OPC-line en zonder 20".
het comfort valt reuze mee vind ik.
p.s ga eens kijken naar foto's bij mijn profiel.
ik heb OPC- line en 20", vind het toch een verschil als je één ziet zonder OPC-line en zonder 20".
het comfort valt reuze mee vind ik.
p.s ga eens kijken naar foto's bij mijn profiel.
grtjes
Kan ie beter niet doen, want die kleur is niet meer leverbaar !!
En als ie de foto's ziet na de poetsbeurt bij Erwin, wil hij zeker deze kleur !!
Jullie maken het me niet makkelijk hoor :-)
Gisteren met 20" gereden. Comfort viel mee, maar elke putje in de baan heb ik wel duidelijk opgemerkt.
Ik wacht momenteel de reactie van de fleetmaatschappij af ivm de velgen.
ivm flexride: ik rij nu met astra sport; ik geef eerlijk toe dat ik dat sport knopje ook niet meer gebruik.
Ik ben eigenlijk enkel op zoek om mijn ST er zo sportief mogelijk te laten uitzien, met de 18" velgen (spijtig dat Opel hier geen "mooi" 19" velg alternatief heeft)
18" + opc line is misschien willen maar niet kunnen?
160pk wil ik zeker voor gaan, 130pk leek me wat log.
bij ons zitten de winterbanden ook in het contract,
maar ze (Athlon) lieten zelfs niet toe dat ik 18" als gratis optie op mijn 5D Sport nam.
Meerprijs 18" winterbanden tov van 17" is blijkbaar vrij hoog...
Mijne is via ING, daar maken ze blijkbaar geen probleem over 18'' winterbanden
Comment